Μεσολόγγι: Αντιδράσεις κατόπιν εορτής;
Γράφει ο: Σπύρος Ξουργιάς
Δημότης Αρακύνθου
Κάτοικος Μεσολογγίου
Μελλοντικός δημότης Αγρινίου; Μεσολογγίου;
Φορείς των Δήμων Μεσολογγίου και Χάλκειας έκλεισαν σήμερα συμβολικά για μία ώρα τη γέφυρα του Ευήνου, αντιδρώντας για το νομοσχέδιο “Καλλικράτης” με κύριο αίτημα τη συνένωση των δήμων Χάλκειας, Αρακύνθου και Μακρυνείας με το δήμο Μεσολογγίου.
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι γιατί αντιδράσανε με τόσο μεγάλη καθυστέρηση, όταν από την αρχική ανακοίνωση του νομοσχεδίου ήταν ξεκάθαρη τόσο η θέση της κυβέρνησης, όσο και των βουλευτών του νομού.
Η συνένωση της Χάλκειας με τη Ναύπακτο και του Αγγελοκάστρου με το Αγρίνιο, οι αστερίσκοι του Αρακύνθου και της Μακρυνείας, ο χωρισμός του Ξηρομέρου και η δημιουργία ορεινού δήμου στο Θέρμο, έδειχναν ξεκάθαρα τη μεθόδευση για τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού δήμου Αγρινίου με δορυφόρους τους άλλους δήμους.
Τότε ο Δήμος και οι φορείς του Μεσολογγίου δεν αντέδρασαν για τον κατακερματισμό της επαρχίας, παρά μόνο για τα γεωγραφικά διαμερίσματα του Γαλατά και του Περιθωρίου.
Δυστυχώς αποδεικνύεται άλλη μια φορά ότι τόσο οι βουλευτές του νομού, όσο και οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες, ενδιαφέρονται περισσότερο για την ικανοποίηση των προσωπικών τους πολιτικών φιλοδοξιών και λιγότερο για το καλό της “πόλης” τους (με τη γενικότερη αρχαιοελληνική της έννοια). Αυτό αποδεικνύεται τόσο από τις προτάσεις τους το διάστημα που προηγήθηκε της κατάθεσης του νομοσχεδίου αλλά και κατά το διάστημα της διαβούλευσης.
Γράφει ο: Σπύρος Ξουργιάς
Δημότης Αρακύνθου
Κάτοικος Μεσολογγίου
Μελλοντικός δημότης Αγρινίου; Μεσολογγίου;
Φορείς των Δήμων Μεσολογγίου και Χάλκειας έκλεισαν σήμερα συμβολικά για μία ώρα τη γέφυρα του Ευήνου, αντιδρώντας για το νομοσχέδιο “Καλλικράτης” με κύριο αίτημα τη συνένωση των δήμων Χάλκειας, Αρακύνθου και Μακρυνείας με το δήμο Μεσολογγίου.
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι γιατί αντιδράσανε με τόσο μεγάλη καθυστέρηση, όταν από την αρχική ανακοίνωση του νομοσχεδίου ήταν ξεκάθαρη τόσο η θέση της κυβέρνησης, όσο και των βουλευτών του νομού.
Η συνένωση της Χάλκειας με τη Ναύπακτο και του Αγγελοκάστρου με το Αγρίνιο, οι αστερίσκοι του Αρακύνθου και της Μακρυνείας, ο χωρισμός του Ξηρομέρου και η δημιουργία ορεινού δήμου στο Θέρμο, έδειχναν ξεκάθαρα τη μεθόδευση για τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού δήμου Αγρινίου με δορυφόρους τους άλλους δήμους.
Τότε ο Δήμος και οι φορείς του Μεσολογγίου δεν αντέδρασαν για τον κατακερματισμό της επαρχίας, παρά μόνο για τα γεωγραφικά διαμερίσματα του Γαλατά και του Περιθωρίου.
Δυστυχώς αποδεικνύεται άλλη μια φορά ότι τόσο οι βουλευτές του νομού, όσο και οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες, ενδιαφέρονται περισσότερο για την ικανοποίηση των προσωπικών τους πολιτικών φιλοδοξιών και λιγότερο για το καλό της “πόλης” τους (με τη γενικότερη αρχαιοελληνική της έννοια). Αυτό αποδεικνύεται τόσο από τις προτάσεις τους το διάστημα που προηγήθηκε της κατάθεσης του νομοσχεδίου αλλά και κατά το διάστημα της διαβούλευσης.
Έτσι ενώ βασική αρχή του νομοσχεδίου ήταν η ισόρροπη ανάπτυξη των γεωγραφικών περιοχών του κάθε νομού, οι περισσότερες προτάσεις και οι αποφάσεις βουλευτών και αυτοδιοικητικών θεσμικών οργάνων ήταν στην αντίθετη κατεύθυνση. Είδαμε προτάσεις για δέκα-δώδεκα δήμους στο νομό, για δύο δήμους στη Ναυπακτία, για δύο-τρείς στο Ξηρόμερο, για παρατριχώνιο δήμο, για δήμο Μακρυνείας, για δήμο Θέρμου, για δύο δήμους Βάλτου, για δήμο Αιτωλικού-Οινιαδών κ.λ.π.
Κανένας δεν υποστήριξε σοβαρά την αυτονόητη πρόταση για πέντε δήμους, όσες ήταν και οι επαρχίες, ώστε να μη διασπασθούν οι γεωγραφικές ενότητες και να δημιουργηθούν συνθήκες ισόρροπης ανάπτυξης του νομού με δήμους μεγαλύτερους των 30.000 κατοίκων. Η πρόταση αυτή θα μπορούσε να συμπληρωθεί με τη διευθέτηση μικρών λεπτομερειών (π.χ. η Κατοχή του δήμου Οινιαδών να παραμείνει στο δήμο Μεσολογγίου και ορισμένα γεωγραφικά διαμερίσματα του δήμου Χάλκειας να πάνε Ναυπακτία που ανήκαν πριν τη μεταρρύθμιση του «Καποδίστρια»).
Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή διαπιστώνουμε ότι ορισμένοι βουλευτές και αυτοδιοικητικοί παράγοντες που είχαν προσβάσεις στο υπουργείο εσωτερικών, κατάφεραν να περάσουν τις απόψεις τους, ενώ από τους υπόλοιπους ορισμένοι διαμαρτύρονται δίκαια και αρκετοί γιατί δεν βλέπουν να ικανοποιούνται οι σκοπιμότητές τους.
Αντί τα λάθη και οι σκοπιμότητες του “Καποδίστρια” (δήμος Χάλκειας, χωρισμός Μακρυνείας, δήμος Φυτειών, Δήμος Παραβόλας κ.λ.π.) να γίνουν μαθήματα, εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται περαιτέρω στις σκοπιμότητες του “Καλλικράτη”.
Έτσι εξηγείται γιατί το Θέρμο χαρακτηρίζεται ορεινός δήμος σε αντίθεση με το Ξηρόμερο, το Βάλτο και τη Ναυπακτία.
Έτσι εξηγείται γιατί το Ξηρόμερο χωρίζεται σε δύο δήμους σε αντίθεση με το Βάλτο και τη Ναυπακτία.
Έτσι εξηγείται γιατί η Λεπενού, ό Άγιος Βλάσης και η Άνω Μακρυνού συνενώνεται με το Αγρίνιο σε αντίθεση με το Γαλατά και το Περιθώρι που δεν συνενώνεται με το Μεσολόγγι.
Έτσι εξηγείται γιατί οι φορείς του Μεσολογγίου δεν αντέδρασαν για το Αγγελόκαστρο, τον Αράκυνθο και τη Μακρυνεία (με την πρόφαση ότι θέλουν οι ίδιοι να συνενωθούν με το Αγρίνιο) και αντιδρούν σήμερα κυρίως για τη Χάλκεια, ξεχνώντας μάλιστα εντελώς το Αγγελόκαστρο.
Τελικά αντίπαλος της νέας χωροταξικής κατανομής στο νομό Αιτωλοακαρνανίας είναι οι σκοπιμότητες (των βουλευτών και των αυτοδιοικητικών) που τείνουν να μετατρέψουν τον “Καλικράτη” σε “Προκρούστη”.
Εκτός και αν την ύστατη ώρα της συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου στη Βουλή των Ελλήνων, οι Βουλευτές του νομού μας κατανοήσουν ότι τελικά στις Δημοκρατίες οι ηγέτες είναι δυνατόν για το καλό της “πόλης” να έρχονται σε σύγκρουση με τους πολλούς διακινδυνεύοντας ακόμα και τον “εξοστρακισμό” τους.
Κανένας δεν υποστήριξε σοβαρά την αυτονόητη πρόταση για πέντε δήμους, όσες ήταν και οι επαρχίες, ώστε να μη διασπασθούν οι γεωγραφικές ενότητες και να δημιουργηθούν συνθήκες ισόρροπης ανάπτυξης του νομού με δήμους μεγαλύτερους των 30.000 κατοίκων. Η πρόταση αυτή θα μπορούσε να συμπληρωθεί με τη διευθέτηση μικρών λεπτομερειών (π.χ. η Κατοχή του δήμου Οινιαδών να παραμείνει στο δήμο Μεσολογγίου και ορισμένα γεωγραφικά διαμερίσματα του δήμου Χάλκειας να πάνε Ναυπακτία που ανήκαν πριν τη μεταρρύθμιση του «Καποδίστρια»).
Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή διαπιστώνουμε ότι ορισμένοι βουλευτές και αυτοδιοικητικοί παράγοντες που είχαν προσβάσεις στο υπουργείο εσωτερικών, κατάφεραν να περάσουν τις απόψεις τους, ενώ από τους υπόλοιπους ορισμένοι διαμαρτύρονται δίκαια και αρκετοί γιατί δεν βλέπουν να ικανοποιούνται οι σκοπιμότητές τους.
Αντί τα λάθη και οι σκοπιμότητες του “Καποδίστρια” (δήμος Χάλκειας, χωρισμός Μακρυνείας, δήμος Φυτειών, Δήμος Παραβόλας κ.λ.π.) να γίνουν μαθήματα, εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται περαιτέρω στις σκοπιμότητες του “Καλλικράτη”.
Έτσι εξηγείται γιατί το Θέρμο χαρακτηρίζεται ορεινός δήμος σε αντίθεση με το Ξηρόμερο, το Βάλτο και τη Ναυπακτία.
Έτσι εξηγείται γιατί το Ξηρόμερο χωρίζεται σε δύο δήμους σε αντίθεση με το Βάλτο και τη Ναυπακτία.
Έτσι εξηγείται γιατί η Λεπενού, ό Άγιος Βλάσης και η Άνω Μακρυνού συνενώνεται με το Αγρίνιο σε αντίθεση με το Γαλατά και το Περιθώρι που δεν συνενώνεται με το Μεσολόγγι.
Έτσι εξηγείται γιατί οι φορείς του Μεσολογγίου δεν αντέδρασαν για το Αγγελόκαστρο, τον Αράκυνθο και τη Μακρυνεία (με την πρόφαση ότι θέλουν οι ίδιοι να συνενωθούν με το Αγρίνιο) και αντιδρούν σήμερα κυρίως για τη Χάλκεια, ξεχνώντας μάλιστα εντελώς το Αγγελόκαστρο.
Τελικά αντίπαλος της νέας χωροταξικής κατανομής στο νομό Αιτωλοακαρνανίας είναι οι σκοπιμότητες (των βουλευτών και των αυτοδιοικητικών) που τείνουν να μετατρέψουν τον “Καλικράτη” σε “Προκρούστη”.
Εκτός και αν την ύστατη ώρα της συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου στη Βουλή των Ελλήνων, οι Βουλευτές του νομού μας κατανοήσουν ότι τελικά στις Δημοκρατίες οι ηγέτες είναι δυνατόν για το καλό της “πόλης” να έρχονται σε σύγκρουση με τους πολλούς διακινδυνεύοντας ακόμα και τον “εξοστρακισμό” τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο