Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2023

Στα πόσα απεμπολείς την προσωπικότητα σου; -Γράφει η: Βενέτη Αναστασία του Δημητρίου.


Στα πόσα απεμπολείς την προσωπικότητα σου;

-Γράφει η: Βενέτη Αναστασία του Δημητρίου.

 10-10-23


Στον πυρήνα της εκλογικής αναμέτρησης εγείρεται πλήθος προβληματισμών για την εξαγορά ή μη της πολιτικής συνείδησης των ψηφοφόρων.  Η συνείδηση όμως και η επιλογή, είναι δύο έννοιες που αν και διασταυρώνονται δεν ταυτίζονται και αποκτούν διαφορετικά δυναμικά. Μπορείς να επιλέξεις χωρίς συνείδηση, αλλά δεν μπορείς να είσαι συνειδητοποιημένος χωρίς επιλογή.


Ας εξετάσουμε την πρώτη περίπτωση. Αφού η επιλογή δεν προϋποθέτει καθαρή συνείδηση, αυτή μπορεί να επηρεαστεί από το προσωπικό συμφέρον, το ναρκισσιστικό όφελος, την ανάγκη για εξουσία (είτε άμεση είτε έμμεση μέσω της πελατειακής πολιτικής και της εξυπηρέτησης των προσωπικών θελημάτων), τον πολιτικό φανατισμό και το κοινωνικού συμφέρον. Μπορείς να επιλέξεις η κρίση σου να μη καθορίζεται με γνώμονα την συνείδηση σου, αλλά μαζί με την ψήφο σου επιλέγεις αν η προσωπικότητά σου περιλαμβάνει έναν ατομικιστικό ή κοινωνικό προσανατολισμό, αν διαθέτεις ναρκισσιστικά ή φανατικά στοιχεία και φυσικά αν είσαι εξουσιομανής ή όχι.
 Η εξαγορά μίας ψήφου, είτε αυτή περιλαμβάνει εκχρηματισμό είτε ικανοποίηση προσωπικών θελημάτων κατόπιν εκλογής, δεν διαφθείρει μια ήδη διεφθαρμένη ή ανύπαρκτη συνείδηση, αλλά αποτελεί επιλογή τύπου προσωπικότητας. Στον στίβο της εκλογικής νίκης δεν κερδίζει αυτός που μπορεί να χρηματίσει εύκολα και γρήγορα, αλλά αυτός που αφουγκράζεται τις ανασφάλειες της προσωπικότητας των ψηφοφόρων του,  χρησιμοποιεί χειριστικά μέσα για να τις γαλουχήσει και καθιστά τον εαυτό του  απαραίτητο στον λαό, όχι για το έργο του αλλά για τη δυσλειτουργική ικανοποίηση των εσωτερικών ασυνείδητων ανασφαλειών της προσωπικότητας των πελατών του.
Η τιμή, η συνείδηση, οι αξίες είναι έννοιες ρευστές, η προσωπικότητα όμως είναι έννοια αδιαπραγμάτευτη και καθορίζεται από τις επιλογές μας κατά τη διάρκεια όλων των διαστάσεων του βίου μας. Αφού λοιπόν ο άνθρωπος λογίζεται εκ φύσεως ως όν πολιτικό, η πολιτική επιλογή όχι μόνο καθορίζεται αλλά και καθορίζει την οξύνοια του, τις διαταραχές της προσωπικότητας του και την ίδια την αυτογνωσία του. Κατά πόσο λοιπόν είμαστε συνειδητοποιημένοι ότι επιλέγοντας χωρίς συνείδηση προβάλλουμε την ψυχοπαθολογία μας;
Ας εξετάσουμε τη δεύτερη περίπτωση. Ένα γνωμικό που κυκλοφορεί πάντα κατά τη διάρκεια των εκλογών είναι το: “Ο λαός επιλέγει τον ηγεμόνα που του αξίζει”. Κι αν αποφασίσεις να μην επιλέξεις; Αν η επιλογή σου έγκειται στο να μην ψηφίσεις; Μήπως τότε η ευθύνη του αποτελέσματος γλιστράει από τις πλάτες σου και κατευθύνεται στις πλάτες των υπόλοιπων ψηφοφόρων; Μήπως η λύση για να μην αναλάβεις την ευθύνη μίας ενδεχόμενης λανθασμένης επιλογής αποτελεί η πλήρης απουσία επιλογής; Αυτή η κατηγορία ψηφοφόρων δεν απεμπολεί την προσωπικότητα της στο βωμό του χρηματισμού αλλά στον βωμό της ανασφάλειας για ανάληψη ευθύνης. Η ελευθερία επιλογής που σου προσφέρεται στις δημοκρατικές κοινωνίες, δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά δικαίωμα και υποχρέωση. Αν λοιπόν παραλλάξουμε το ρητό: “Ένας ανεύθυνος λαός επιλέγει με την απουσία επιλογής έναν ανεύθυνο ηγεμόνα”.  Κατά πόσο λοιπόν  είμαστε συνειδητοποιημένοι ότι η έλλειψη επιλογής προβάλλει τις ανασφάλειες μας για την ανάληψη πολιτικής ευθύνης;
Το παράδοξο είναι ότι όσο περνάνε τα χρόνια δυσκολεύομαι όλο και περισσότερο να δώσω ψήφο εμπιστοσύνης, όχι τόσο σε κάποιον υποψήφιο δήμαρχο ή δημοτικό σύμβουλο, όσο στα κίνητρα που επηρεάζουν την κρίση του ίδιου του λαού. Εμπιστεύομαι και θα συνεχίσω να δίνω ψήφο εμπιστοσύνης στη δημοκρατία αλλά όχι στους δυσλειτουργικούς μηχανισμούς που την καπηλεύονται. Αναρωτιέμαι κατά πόσο οι πολίτες συνειδητοποιούν ότι η ψήφος δεν αποτελεί όπλο για να νιώθουν ότι ασκούν εξουσία εις βάρος των υπολοίπων ούτε μέσο για να λαμβάνουν οικονομικά οφέλη. Αναρωτιέμαι ακόμη γιατί νιώθουμε την ανάγκη να βαπτίζουμε την πελατειακή πολιτική ως ενσυναισθηματική μη κερδοσκοπική βοήθεια;
Στην τελική αναρωτιέμαι αν συνειδητοποιούμε, ότι η ψυχοπαθολογία μας και όχι η επιλογή με γνώμονα την πολιτική μας συνείδηση κάποιες φορές καθορίζει τους εκπροσώπους μας. Για το μόνο που είμαι σίγουρη, είναι ότι η εξαγορά ψήφου δεν δηλώνει απλώς έλλειψη συνείδησης αλλά κυρίως ανυπαρξία σταθερής και λειτουργικής προσωπικότητας. Και φυσικά αν και εφόσον το σκεπτικό αυτό είναι ορθό, δεν θα πρέπει να προβληματιζόμαστε, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, τόσο για την προσωπικότητα και τον αξιακό κώδικα των εκλεγμένων όσο των ίδιων των ψηφοφόρων.


Βενέτη Αναστασία του Δημητρίου   


Σημείωση: Το άρθρο αυτό απευθύνεται μόνο σε όσους αισθάνονται την ανασφάλεια ότι μπορεί να τους θίγει, ανεξαρτήτως συμμετοχής ή στήριξης σε οποιαδήποτε πολιτική παράταξη.

24 σχόλια:

  1. Aισθανομαι περηφανη καμαρι μου για σενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αισθανομαι περηφανη για σενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θερμά συγχαρητήρια στην αρθρογράφο για τον μεστό της λόγο, την πυγμή της και την δίκαιη τοποθέτηση της πάνω στα πράγματα!! Ας αποτελέσει η φωνή της αφύπνιση για όλους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο συγχαρητήρια!!! ΣΑΝ συχωριανη σου είμαι περήφανη!!!

      Διαγραφή
  4. ΕΝΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΚΟΠΕΛΑ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΛΠ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατάγομαι από την Βόνιτσα, άλλα μεγάλωσα στην Λευκάδα και πλέον ζω στην Αθήνα. Είμαι τελειόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

      Διαγραφή
  5. Μπράβο κοριτσι μου νά σέ χερονται όι γονείς σου ιό.οποιοι είναι φίλοι από τα παλιά Είναι ένα κείμενο που με επιστημονικό τρόπο ΑΝΑΛΥΣΗ αποτυπώνεται η πραγματικότητα για τά όσα μύρια γίνονται κατά την περίοδο των εκλογών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Αναστασια ειναι κορη του Τακη Βενετη απο το θυριο Βονιτσας και της Μαριας κολυβα απο την Λευκαδα.τελειωνει ψυχολογια στην Αθηνα και ειναι αριστουχος.Ειναι εγγονη του Σοφοκλη Βενετη που τον πεταξαν οι ταγματασφαλιτες να τον καψουν στο σπιτι μας που εβαλαν φωτια με τους γερμανους.Αυτη ειναι η Αναστασια Βενετη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γράφετε: "Για το μόνο που είμαι σίγουρη, είναι ότι η εξαγορά ψήφου δεν δηλώνει απλώς έλλειψη συνείδησης αλλά κυρίως ανυπαρξία σταθερής και λειτουργικής προσωπικότητας."
    Είστε σίγουρη γι' αυτό; Αν, για παράδειγμα, μια μάνα δεν έχει γάλα για τα παιδιά της και εξαγοράζεται εξ αυτού η ψήφος της, αυτό δηλώνει "έλλειψη συνείδησης" και "ανυπαρξία σταθερής και λειτουργικής προσωπικότητας" γι΄αυτήν;
    Γράφετε: "Το παράδοξο είναι ότι όσο περνάνε τα χρόνια δυσκολεύομαι όλο και περισσότερο να δώσω ψήφο εμπιστοσύνης, όχι τόσο σε κάποιον υποψήφιο δήμαρχο ή δημοτικό σύμβουλο, όσο στα κίνητρα που επηρεάζουν την κρίση του ίδιου του λαού."
    Ο λαός στα δημοκρατικά πολιτεύματα, ούτε αποτελεί ένα αδιαίρετο και ενιαίο σύνολο, μια ολότητα διακρινόμενη από τους πολίτες, που την αποτελούν, ούτε υφίσταται πραγματικά στη σύνθεσή του η ισότητα και η ομοιογένεια στην απόλυτη μορφή της. Συνεπώς δεν είναι νοητή μια a priori ενιαία θέληση του λαού ούτε είναι δυνατός ο σχηματισμός μιας τέτοιας θέλησης. Ο λαός είναι ένα συγκεκριμένο κοινωνικό σύνολο, σύνθετο από de facto διαφοροποιημένα στοιχεία (άτομα και ομάδες). Μ' αυτήν την σύνθεση λειτουργεί ένα συγκεκριμένο κοινωνικό σύστημα, πάνω στο οποίο εποικοδομείται το θεσμικό και δικαιϊκό πλαίσιο της δημοκρατίας. Τουτέστιν, στα δημοκρατικά πολιτεύματα η λαϊκή θέληση δεν είναι επιδεκτική κάποιου είδους ανθρωπομορφισμού, ώστε να κριθεί, ως ορθή ή λαθεμένη κλπ. Η λαϊκή θέληση στα δημοκρατικά πολιτεύματα δημιουργείται και μορφοποιείται διαρκώς μεταβαλλόμενη, εκφράζεται μέσα από ένα οργανωτικό σύστημα συνταγματικών διαδικασιών και συγκεκριμενοποιείται από ένα μηχανισμό άσκησης εξουσίας, δικαιακά καθορισμένο. Όσο υπάρχουν αυτές οι διαδικασίες σχηματισμού της λαϊκής θέλησης, υπάρχει και δημοκρατία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα προσπαθήσω να απαντήσω στις υποδείξεις σας με βάση τη γνώση και τη μόρφωση που διαθέτω στα 22 μου χρόνια και πάντα σεβόμενη την κρίση ενός μεγαλύτερου από εμένα ενήλικα και ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
      1. Ο Σαρτρ υποστηρίζει ότι η ειδοποιός διαφορά του ανθρώπου από τα ζώα είναι το γεγονός ότι μπορεί να σκέφτεται και να ζυγίζει τα αποτελέσματα των πράξεων του πριν προβεί σε δράση, επομένως σαφώς και διαθέτει επιλογές. Ο άνθρωπος διαθέτει ουσία με άλλα λόγια. Το να δηλώνουμε πολλές φορές ότι δράσαμε μη έχοντας άλλη επιλογή είναι μία προσπάθεια απενοχοποίησης μίας πράξης για την οποία πρώτοι εμείς δεν αισθανόμαστε περήφανοι. Έχουμε με άλλα λόγια την ανάγκη να πείσουμε το υπερ-εγώ μας ότι είμαστε κατά συνθήκη ανήθικοι. Όταν λοιπόν βρίσκεσαι στο δίπολο εξαγορά ή πείνα, μπορείς να ανοίξεις το τρίτο μονοπάτι του ψηφίζω κάποιον που μπορεί να δημιουργήσει όργανα κοινωνικής μέριμνας στον δήμο. Αν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή μπορείς να απευθυνθείς σε κοινωνικά παντοπωλεία του διπλανού δήμου. Αν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιον συγγενή, φίλο, άνθρωπο με κοινωνικές ευαισθησίες που ακόμη και αν κατεβαίνει ως υποψήφιος, δεν θα θεωρήσει ότι του χρωστάτε υποχρέωση επειδή απλά ήταν φιλάνθρωπος. Εξάλλου ζούμε σε κοινωνίες όπου η εξαγορά, η κλοπή, η κατάχρηση καταδικάζονται τόσο από τους γραπτούς όσο και τους άγραφους νόμους. Ας μην λησμονούμε ότι ένα παιδί έχει ανάγκη τροφής για το ζην αλλά και ανάγκη αξιών για το ευ ζην.
      2. Αρχικά επιτρέψτε μου να διευκρινήσω ότι τα δημοκρατικά πολιτεύματα δεν διέπονται από ισότητα, όμως οφείλουν να διέπονται από ισοτιμία. Ενστερνίζομαι την άποψη σας ότι ο λαός δεν αποτελεί ολότητα, για αυτό και στο άρθρο έκανα έναν διαχωρισμό μεταξύ των κινήτρων των πολιτών που αφορούν το προσωπικό συμφέρον, το ναρκισσιστικό όφελος, την ανάγκη για εξουσία, τον πολιτικό φανατισμό και φυσικά το κοινωνικό συμφέρον. Κανένας ψυχολόγος, φιλόσοφος, συγγραφέας, αρθρογράφος, απλός πολίτης δεν μπορεί να καταδικάσει ως ορθή ή λανθασμένη την κρίση του λαού, αλλά μπορεί να καταδείξει με επιχειρήματα την δυσλειτουργία των κινήτρων που υπεισέρχονται για να προβούν σε μία κρίση ή ορθότερα σε μία επιλογή. Στην τελική ακόμη και αν μια “σωστή” κατά την υποκειμενική μου άποψη λαϊκή κρίση προέρχεται από παθολογικά κίνητρα των επιμέρους μερών του συνόλου, τα τελευταία θα συνεχίσουν να με προβληματίζουν.

      Διαγραφή
    2. Η δημοκρατία και ο πολιτικός διάλογος προϋποθέτει ισηγορία. Ούτε «καντάρια» ηλικιακής «σοφίας», ούτε «καντάρια» ακαδημαϊκών γνώσεων. Συνεπώς δεν κάνω «υποδείξεις». Απλά και μόνο εκφέρω την άποψή μου.
      Η φτωχοποίηση δημιουργεί άμεσες, διαρκείς και επιτακτικές ανάγκες, που δεν καλύπτονται με κοινωνικά παντοπωλεία και φιλανθρωπία, που, σημειωτέον, η καταφυγή και σ’ αυτά συνιστά μείωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, όπως κάθε εξάρτηση. Παρεμπιπτόντως, ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της φτωχοποίησης είναι η καθιέρωση του καθολικού εγγυημένου εισοδήματος (Universal basic income). (βλ. https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_basic_income).

      Διαγραφή
  8. Ναι είναι εγγονή του μακαρίτη μπαρμπα Σοφοκλή Βενέτη ( τυροκόμου και εμπόρου) και της αείμνηστης κυρίας Τασίας το γένος Κομποτιάτη. Το κορίτσι αυτό μια μέρα θα διαπρέψει και θα είμαστε υπερήφανη για την συντοπίτισσά μας Αναστασία!!! Της ευχόμαστε να είναι γερή και δυνατή.Συγχαρητήρια στον Τάκη και στην Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΓΩ ΤΑΣΙΑ ΜΟΥ ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΣΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΣΑΚΗ. ΜΠΡΑΒΟ ΤΑΣΙΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΣΑΣ ΓΕΝΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ. ΖΟΥΜΕ ΤΑΣΙΑ ΗΜΕΡΕΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ . ΠΤΩΣΗ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ .ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΤΑΣΙΑ . ΝΑ ΣΕ ΧΑΙΡΩΝΤΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΗΡΗΦΑΝΟΥΝ ΟΛΟΥΣ.
    > Πάντως παιδιά, να μην σας κάνει εντύπωση που ανεβαίνουν τα ποσοστά
    > ενδοοικογενειακής βίας όταν βγάζουμε από την πρώτη Κυριακή δήμαρχο
    > τραμπούκο, που λύνει τις διαφορές του σαν "άντρας" κ όχι σα "λουλού" !
    > Να μην σας κάνει εντύπωση που θα βιάζουν τα κορίτσια μας κ εμείς δεν θα θα
    > μπορούμε να κάνουμε τίποτα γιατί όλοι κ όλα μπορούν να πληρωθούν κ να
    > καλυφθούν!
    > Να μην σας κάνει εντύπωση που θα μας κουνάνε το χέρι άτομα που έχουν
    > πουλήσει την ψυχή τους , άτομα που πλήρωσαν για να εκλεγούν αλλά κ τα άτομα
    > που πληρώθηκαν για να τα εκλέγξουν!
    > Αυτοί είμαστε!
    > Εγώ όμως δε θα μείνω σε αυτούς, θα μείνω σε αυτά τα λίγα άτομα που θέλησαν
    > να κάνουν τη διαφορά κ ας μην τα κατάφεραν!
    > Που μπήκαν σε έναν άνισο αγώνα όντως ρομαντικοί κ πίστεψαν πως κάτι μπορεί
    > να αλλάξει!
    > Θα μείνω σε όλους αυτούς τους ψηφοφόρους ανά την Ελλάδα που παρέμειναν
    > άνθρωποι κ δεν πουλήθηκαν κοιτώντας το ατομικό τους συμφέρον αλλά ψήφισαν
    > με γνώμονα το κοινό καλό!
    > Όλους αυτούς τους ευχαριστώ από καρδιάς!
    > Μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω, και δεν μιλάω για τον πολιτικό στίβο..μου
    > δίνουν δύναμη να συνεχίσω ως άνθρωπος!
    > Γιατί όποια κ αν είναι η ερώτηση η απάντηση θα είναι πάντα ο άνθρωπος!
    > Και όσο θα είμαι στη ζωή θα παλεύω όπως έκανα μέχρι τώρα, με το δικό μου
    > σιωπηλό τροπο, για μια πιο ανθρώπινη κοινωνία!
    > Για μένα, για εσάς κ τα παιδιά μας!
    > Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ πρωτίστως στο Sozos Vasilis κ μετά σε όλους
    > τους υπόλοιπους ανθρώπους του συνδυασμού!
    > Σας ευχαριστώ όλους με τους παρακάτω στίχους:
    > Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
    > να εύχεσαι να 'ναι μακρύς ο δρόμος,
    > γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
    > Πάντα στον νου σου να 'χεις την Ιθάκη.
    > Το φθάσιμον εκεί είν' ο προορισμός σου.
    > Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου.
    > Καλύτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει•
    > και γέρος πια ν' αράξεις στο νησί,
    > πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,
    > μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.
    > Η Ιθάκη σ' έδωσε τ' ωραίο ταξίδι.
    > Χωρίς αυτήν δεν θα 'βγαινες στον δρόμο.
    > Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.
    > Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.*Να ζείτε με αξιοπρέπεια, να περπατάτε περήφανοι στους δρόμους,
    για να είναι και τα παιδιά σας υπερήφανα για σας κι όχι να σας δείχνουν με το δάχτυλο. **
    ****
    **Όχι στην εξαγορά συνειδήσεων! **
    ****
    **Μην πουλήσετε το μόνο όπλο που έχετε, την ΨΗΦΟ σας!! **
    ****
    **Κρατείστε την αξιοπρέπειά σας! **

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπράβο , μπορεί να μεγάλωσες στην Λευκάδα, αλλά το πνεύμα σου έχει ρίζες από το αρχαίο Θύριο!! Συνέχισε έτσι κοριτσάρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν την γνωρίζω την κοπέλα καθόλου, αλλά νομίζω ότι το άρθρο της με συγκίνησε!! Τελικά υπάρχει μέλλον με την σημερινή νεολαία!!! Καλή τύχη, και θα περιμένω να εκδόσεις και βιβλία μετά το διδακτορικό σου. Σε φαντάζομαι καθηγήτρια σε πανεπιστημιακό αμφιθέατρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι υποσχέσεις για χορήγηση προεκλογικών επιδομάτων λίγες ημέρες πριν την εκλογική αναμέτρηση, σε συνδυασμό με τις κάθε μορφής προσπάθειες εξαγοράς ψήφων, αναπαράγουν συνειδήσεις και μορφές συμπεριφοράς που σταδιακά παγιώνονται και τελικά θεωρούνται ως φυσιολογικές. Εύχομαι τα παιδιά μας να μη ζήσουν σε κοινωνίες που η ψήφος τους δεν θα έχει καμιά αξία παρά μονάχα τιμή αγοράς και πώλησης, οι οποίες θα καθορίζονται στα εκάστοτε προεκλογικά γραφεία με βάση τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Οι δικές μας πράξεις αποτελούν πρότυπα για τα παιδιά μας και έχουμε την υποχρέωση να παλέψουμε για μια κοινωνία δικαίου, ελεύθερων επιλογών, αξιοπρέπειας και καθαρής συνείδησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ι υποσχέσεις για χορήγηση προεκλογικών επιδομάτων λίγες ημέρες πριν την εκλογική αναμέτρηση, σε συνδυασμό με τις κάθε μορφής προσπάθειες εξαγοράς ψήφων, αναπαράγουν συνειδήσεις και μορφές συμπεριφοράς που σταδιακά παγιώνονται και τελικά θεωρούνται ως φυσιολογικές. Εύχομαι τα παιδιά μας να μη ζήσουν σε κοινωνίες που η ψήφος τους δεν θα έχει καμιά αξία παρά μονάχα τιμή αγοράς και πώλησης, οι οποίες θα καθορίζονται στα εκάστοτε προεκλογικά γραφεία με βάση τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Οι δικές μας πράξεις αποτελούν πρότυπα για τα παιδιά μας και έχουμε την υποχρέωση να παλέψουμε για μια κοινωνία δικαίου, ελεύθερων επιλογών, αξιοπρέπειας και καθαρής συνείδησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το νόμισμα έχει δύο όψεις.Αν θες και έχεις γερό στομάχι ψάξε να δεις και την άλλη.(Δεν είναι εύκολο αλλά αξίζει).Θα μάθεις καλητερα που βαδιζεις.Οχι πάντα στα συννεφα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Μάνος Χατζιδάκης είπε κάποτε:« Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει…Αναμφισβήτητα αρχίσαμε να το ανεχόμαστε. Και η ανοχή, πολλαπλασιάζει τα ζώα στη δημόσια ζωή, τα ισχυροποιεί και τα βοηθά να συνθέσουν με ακρίβεια τη μορφή του τέρατος που προΐσταται, ελέγχει και μας κυβερνά». Μια ανατολίτικη παροιμία , πάλι, έλεγε ότι η αλήθεια ήταν ένας μεγάλος καθρέφτης που έπεσε από τον ουρανό και έσπασε σε εκατομμύρια κομμάτια, με αποτέλεσμα ο καθένας μας να κρατάει ένα από αυτά. Εγώ προσπαθώ συνειδητά να κρατάω την δική μου αλήθεια και να μην μοιάσω στο τέρας.

      Διαγραφή
  15. Πικρίες των ητημένων αποδείξεις και ονόματα και όχι κουτσομπολιό και φιμες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θίχτηκε ένα κοινωνικό φαινόμενο το όποιο παρατηρείται στην Ελλάδα από την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, είναι γραμμένο στα σχολικά βιβλία ιστορίας που διδασκόμαστε και αφορά κυρίως τους ψηφοφόρους και όχι του υποψήφιους. Συνεπώς μπορεί να είναι επίκαιρο για όλη την επικράτεια. Θα σας παρακαλούσα να ξαναδιαβάσετε την σημείωση του άρθρου και να αναλογιστείτε γιατί το μυαλό σας τρέχει κάπου συγκεκριμένα σε όποιον δήμο και αν ανήκετε. Επίσης όταν μιλάμε για κοινωνικό συμφέρον όλου του λαού, είναι κάπως παράδοξο να κατηγοριοποιούμε τους πολίτες σε νικητές και ηττημένους. Η παραδοχή αυτή δυστυχώς επιβεβαιώνει την ιδέα ότι για μερικούς από εμάς η ψήφος αποτελεί όπλο για να νιώθουν ότι ασκούν εξουσία εις βάρος των υπολοίπων. Τέλος ακόμη και εξαιρέσουμε το γεγονός ότι ο σκοπός του άρθρου δεν ήταν να υποδείξει ποιος χρησιμοποιεί τακτικές εξαγοράς, αλλά να σχολιάσει το ψυχολογικό υπόβαθρο των εξαγορασμένων, δεν είναι κάπως παράδοξο να ζητάτε με ανωνυμία επώνυμες καταγγελίες ;

      Διαγραφή
  16. Αυτό το χαρτί που παίζεις έχει κάει από χρόνια.Το είδε ο κόσμος και απορώ πως δεν το βλέπεις εσύ.Το 41 της εκατό δεν σου λέει τίποτα;Ο κόσμος προτιμά ακόμα και Κασιδιάρη και όχι εσάς;ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Οι τελευταίες εκλογές που παίρνο μέρος από δω και πέρα αποχι και αδιαφορία το παιχνίδι είναι στημένο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εγώ δεν πιστεύω στις εκλογές,γιατί είναι εναι άγριο παζάρεμα συμφερόντων. Δυστυχώς, όμως αυτή είναι η πραγματικότητα, ψηφίζονται οι κλίκες και τα νταραβέρια.Όταν, θα βγείτε στο πεζοδρόμιο και εσείς, τότε θα ήθελα να δω αν αυτά θα ισχύουν,τα λεγόμενά σας.ΕΓΩ, θα διόριζα,και δεν θα έκανα εκλογές. Όποιος δεν ανταποκρίνονταν,στην θέση του θα απομαρυνόνταν,άμμεσα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο