Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023

Κύριε Περιφερειάρχη Νεκτάριε Φαρμάκη: Αδήριτη ανάγκη να συνεχιστεί και να επεκταθεί ο δρόμος Κουβαράς - Μπαμπίνη και να βγει στις πανέμορφες ακτές της Δ.Ε. Αλυζίας.

 


Ανοικτή επιστολή Blog

ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS, προς
κ. Νεκτάριο Φαρμάκη.

Μετά την παράδοση τον Αύγουστο του 2018 του οδικού τμήματος 9,2 χιλιομέτρων Κουβαράς - Μπαμπίνη (δείτε εδώ), η πολιτική βούληση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ήταν να συνεχιστεί αυτός ο δρόμος προς Αετό, Αρχοντοχώρι και Μύτικα......
Μάλιστα αυτή η βούληση εκφράστηκε έμπρακτα τον Αύγουστο του 2018 από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή Κατσιφάρα, με την έγκριση ένταξης στο Τεχνικό Πρόγραμμα, του έργου για τη συντήρηση της επαρχιακής οδού Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, προϋπολογισμού 3.000.000 € και της μελέτης για την παράκαμψη της Μπαμπίνης και του Αρχοντοχωρίου, προϋπολογισμού 74.400 €.
Η νέα περιφερειακή αρχή Φαρμάκη σε αυτό το θέμα, ακολούθησε πολύ σωστά την ίδια πορεία και έτσι είχαμε αυτά τα έργα συντήρησης και όπως γνωρίζουμε, έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολύ καιρό η μελέτη των παρακάμψεων Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου και είναι ήδη στα συρτάρια της Περιφέρειας.



Πρόχειρη αποτύπωση παράκαμψης Αρχοντοχωρίου, όπου τα 2,5 χιλιόμετρα θα γίνουν 320 μέτρα.


Πρόχειρη αποτύπωση παράκαμψης Μπαμπίνης, όπου τα 5 χιλιόμετρα θα γίνουν 1,7 χιλιόμετρα.
Επίσης ενημερωθήκαμε από το ΔΙΑΥΓΕΙΑ για το θετικό βήμα, ότι τα δύο έργα των παρακάμψεων Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου πήραν τον Ιούλιο του 2021 Περιβαλλοντικούς Όρους (δείτε εδώ), αλλά δυστυχώς δεν εντάχθηκε στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2023 της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το συγκεκριμένο έργο των δύο παρακάμψεων.
Ευελπιστούμε αυτό να γίνει στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2024, το έργο να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί, ειδικά του Αρχοντοχωρίου που είναι σχετικά μικρό έργο.
Γνωρίζουμε ότι η Περιφερειακή Αρχή έχει δηλώσει σε όλους του τόνους ότι το θέλει το έργο και έχει τη βούληση να το κάνει και είναι απολύτως λογικό.
Εύλογα λοιπόν θέτουμε το ερώτημα: Ποτέ προτίθεται να το εντάξει και να το δημοπρατήσει;
Η οδική σύνδεση με την Ιόνια Οδό είναι ένα έργο πνοής, που θα βγάλει επιτέλους τον Μύτικα και την Αλυζία από την απομόνωση και θα δημιουργήσει όλες εκείνες τις συνθήκες για την τουριστική ανάπτυξη μίας περιοχής, πολύ προνομιούχας και με εξαιρετικές προοπτικές, που σήμερα δυστυχώς είναι απομονωμένη και καθόλου δεν έχει ωφεληθεί από την παράδοση της Ιόνιας Οδού.
Όλοι συμφωνούμε ότι επιτακτική ανάγκη και προτεραιότητα είναι η οδική σύνδεση της ενδοχώρας της Αιτ/νίας και ιδιαίτερα του αστικού κέντρου του Αγρινίου, αλλά και του ορεινού κεντρικού Ξηρομέρου με τις ακτές τις Αιτ/νίας.
Η προτεραιοποίηση αυτού του οδικού έργου για την τουριστική ανάπτυξη των Δυτικών Ακτών της Αιτ/νίας είναι εμφανής στον καθένα και είμαστε σίγουροι και στον Περιφερειάρχη κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, που γνωρίζει πολύ καλά τις δυνατότητες αυτής της προνομιούχας περιοχής της Αιτ/νίας και έχει τοποθετηθεί δημόσια αρκετές φορές, για το ευοίωνο μέλλον στη τουριστική ανάπτυξη της συγκεκριμένης περιοχής. 
Τώρα που η Ιόνια Οδός είναι πραγματικότητα, εν μέρει η σύνδεση των Δυτικών Ακτών με την Ιόνια Οδό θα επιτευχθεί στο μέλλον, στο Νότιο κομμάτι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης της Ιόνιας Οδού μέσω Σταμνάς και σήραγγας Προφήτη Ηλία - Άγιος Δημήτριος - Πλατυγιάλι - Αστακός και στο Βόρειο κομμάτι με την Αμβρακία Οδό, που επιτέλους ξεκόλλησε (πολύ σημαντικό έργο).
Εκεί που θα έχουμε το κενό και το μεγάλο έλλειμμα, είναι στην οδική πρόσβαση στο καλύτερο από αντικειμενική άποψη για τουριστική ανάπτυξη κομμάτι του Δήμου Ξηρομέρου, την Δ.Ε. Αλυζίας (για τρίτους αντικειμενικούς, το καλύτερο κομμάτι στην Δυτική Αιτ/νία).
Το συγκεκριμένο οδικό έργο Κουβαράς - Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, μαζί με το έργο της οδικής σύνδεσης του Αστακού και του Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, είναι τα δύο οδικά έργα που η Περιφερειακή Αρχή μαζί με τη Δημοτική Αρχή Ξηρομέρου θα πρέπει να τα έχουν στην υψηλότερη προτεραιότητα και να διεκδικούν να προχωρήσουν σε αγαστή συνεργασία με τα Υπουργεία.
Είναι τα δύο οδικά έργα που θα βγάλουν τον Δήμο Ξηρομέρου από την απομόνωση και θα αλλάξουν τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής μας.
Κύριε Περιφερειάρχη προσβλέπουμε σε ενέργειες σας, ώστε να προχωρήσει το σημαντικό αυτό οδικό έργο. Είμαστε σίγουροι ότι θα το πράξετε.

6 σχόλια:

  1. Και μέχρι να γίνουν αυτά , μιας κι άρχισαν οι μελέτες όπως λέτε επί Κατσιφάρα , πέρασε μια ολόκληρη θητεία του Φαρμάκη και δεν είδαμε τίποτα... , ας τοποθετήσουν δυο ενδεικτικές ταμπέλες πριν την είσοδο στη Μπαμπίνη , όπως ερχόμαστε απο το Αγρίνιο , με κατεύθυνση ; ΑΕΤΟΣ, ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙ, ΚΑΝΔΗΛΑ, ΜΥΤΙΚΑΣ, ΠΑΛΑΙΡΟΣ, ΒΟΝΙΤΣΑ που δεν υπάρχουν και ο ξένος που
    έρχεται , μπερδεύεται και αντί να στρίψει δεξιά για ΑΕΤΟ για να κατεβεί στον Μύτικα , πάει ευθεία αριστερά στον Μαχαιρά. Απλά πράγματα. Δεν μπορώ να καταλάβω τόσοι τοπικοί παράγοντες ( κοινοτικοί, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι κ.λπ φορείς) δεν το βλέπουν αυτό το απλό πράγμα ; Όπου και να ταξιδέψεις συμβουλεύεσαι τις ενδεικτικές ταμπέλες που προσδιορίζουν τα χωρια και τις πόλεις που πηγαίνεις. Στο έρμο το Ξηρόμερο , γιατί ; Όσο για τις παρακάμψεις Αρχοντοχωρίου και Μπαμπίνης , ήμουνα νιος και γέρασα....Ειδικά της Μπαμπίνης ; θέλει μεγάλο κόστος ( αποζημιώσεις ιδιωτιών για περιουσίες κλπ ) και δεν το βλέπω να γίνεται ούτε με αυτή τη θητεία του Φαρμάκη. Οι ευθύνες ; Μα φυσικά πάνω απ όλα των πολιτών που δεν αντιδρούν δυναμικά μπροστά στις υποσχέσεις κάθε πολιτικού είτε αυτός λέγεται Περιφερειάρχης, είτε δήμαρχος , είτε βουλευτής και δέχονται τα αυτονόητα αποθέματα. Πως θέλουμε τουρισμό με τέτοιο οδικό δίκτυο και ελλειπείς οδικές ενδείξεις-ταμπέλες ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΤΑ ΕΓΡΑΨΕΣ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ

      Διαγραφή
    2. Και ποιος σου ειπε θελουν τουρισμο.

      Διαγραφή
    3. Το ιδιο συμβαινει και στον κομβο λασπης δεν εχει ταμπρελα που να λεει αριστερα για παπαδατου με αποτελεσμα αν ειναι βραδυ φτανεις στον ριβιο και ψαχνεις να δεις που στριβουν τοσο δυσκολο να φτιαξει μια πινακιδα μεγαλη ο προεδρος του χωριου;;

      Διαγραφή
  2. Τώρα προτεραιότητα έχουν τα μοναστήρια νάμαστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο στο άρθρο του Mytikas press.
    Αυτό όμως θα έπρεπε να γίνει πολύ πιο πριν τις περασμες εκλογες ,με συνεχείς υπενθυμίσεις κ παρόμοια αρθρα κ κάποιες κηνητόοισεις.Γιατί εινε ένα έργο το οποίο εινε ζωτικής σημασίας για πολλούς κατοίκους ,οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά για Αγρίνιο η κ αντίθετος η για πιο γρήγορη πρόσβαση τους καλοκαιρινούς μήνες για το πολυποθητο μας μπανιο.😊😊
    Γιατί εκτός της ταλαιπωρίας κ της χρονοβόρας διαδρομής που σου αφαιρεί την καλή διάθεση κ ευχαρίστηση , εινε επίσης κ πιο δαπανηρό στον οικονομικό τομέα λόγω περιττών καύσιμων.
    Επίσης θα ήταν μια ανάσα ηρεμιας κ οποσημφωρησης για τα χωριά Μπαμπινης κ Αρχωντωχωρειου από την επηκημενη παρακαμση.
    Το έργο αυτό εινε σημαντικό επίσης κ για την ανάπτυξη κ την ευημερία όλου του νόμου γενικά Κ ειδικά για την γρήγορη πρόσβαση στην όμορφη παραλιακή ζώνη.της Αλυζιας.
    Ευχωμε οι παράγοντες κ οι επανεκλεγέντες πολιτικοί της περιφέρειας μας να ασχοληθούν πιο ζεστά κ σοβαρά μ το έργο αυτό.
    Κ όχι να το αφήσουν πάλι σαν δευτερεύων κ τριτεύον θέμα , 😰😰
    Ευχαριστώ για την προσοχή .

    Με εκτίμηση.

    Dimitrios Liapis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο