Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2023

Παρελθόν σε λίγα χρόνια οι δύο σταθμοί των ΚΤΕΛ σε Λιοσίων και Κηφισό. -Έτσι θα είναι ο νέος εντυπωσιακός σταθμός


      Άκρως εντυπωσιακός θα είναι ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ο οποίος θα αποτελέσει τον νέο κόμβο για τις υπεραστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Παρελθόν θα αποτελέσουν σε λίγα χρόνια οι δύο σταθμοί των ΚΤΕΛ σε Λιοσίων και Κηφισό, μιας και θα παραδώσουν τη σκυτάλη στον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) ο οποίος θα κατασκευαστεί στον Ελαιώνα.

Όπως σας είχε ενημερώσει το carandmotor.grτο πρώτο αποφασιστικό βήμα για την κατασκευή του νέου σταθμού έγινε τον περασμένο Μάιο, όταν το υπουργέιο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους.

Ο νέος σταθμός θα συνενώσει τις υπηρεσίες των δύο υπάρχοντων σταθμών και θα ξεχωρίζει τόσο με την επιβλητική του όψη – η οποία θα παραπέμπει σε αεροδρόμιο – όσο με την ποιότητα και τον όγκο των κορυφαίων προδιαγραφών υπηρεσιών που θα προσφέρει στους 40.000 επιβάτες που θα εξυπηρετεί ημερησίως.

 

Ο ΚΣΥΛ στον Ελαιώνα, ο οποίος θα έχει συνολικό κόστος άνω των 100 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί δύο χρόνια μετά την εκκίνηση των εργασιών, προβλέπεται να κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2, και θα χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αγάλαιω.

Ειδικότερα, θα βρίσκεται στην περιοχή του Ελαιώνα, σε έκταση που περικλείεται από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.

Τι θα περιλαμβάνει το ΚΤΕΛ

Ραχοκοκαλιά του ΚΣΥΛ Ελαιώνα θα είναι 4 κτίρια τα οποία θα φροντίζουν -μεταξύ άλλων- για τη στάθμευση των λεωφορείων, αλλά και τη στέγαση εκθεσιακών χώρων, ξενοδοχείου, συνεδριακού κένρου κ.ο.κ. Αναλυτικότερα:

Κτήριο Α

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.

Κτήριο Β

Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού. Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.

 

Κτήριο Γ

Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.

Κτήριο Δ (συνοδευτικό)

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.

Στους χώρους του ΚΣΥΛ θα φιλοξενούνται και βοηθητικές υπηρεσίες όπως η αίθουσα αναμονής επιβατών, τα εκδοτήρια, οι αποθήκες αποσκευών, το γραφείο απόθεσης παραλαβής, αποθήκη ασυνόδευτων αποσκευών και θεμάτων, χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία, πλυντήριο και συνεργείο επισκευών των λεωφορείων. Ακόμα, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.

Που θα σταθμεύουν τα λεωφορεία

Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΤΕΛ στον σταθμό θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης, για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Οι συνολικές θέσεις θα ανέρχονται σε 70, και θα μοιράζονται στους δύο ορόφους του Κτηρίου Α.

 

Ειδικότερα, στον χαμηλότερο όροφο οι θέσεις στάθμευσης λεωφορείων αντιστοιχούν σε 31 θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, σε 1 θέση στάθμευσης για 12μετρο λεωφορείο και σε δύο θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης. Συνολικός αριθμός θέσεων: 34.

Στον υψηλότερο όρο του Κτηρίου Α, θα διατίθενται 32 θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, 2 θέσεις για 12μετρα λεωφορεία και σε 2 θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης. Συνολικός αριθμός θέσεων: 36.

Συγκοινωνιακός κόμβος

Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης, ο οποίος θα υποστηρίζεται από:

  • Το Μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα
  • Το σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ (αφετηρία/τέρμα)
  • Αφετηρία Λεωφορειακών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Δυτικής Αττικής
  • Χώρο Στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δικύκλων (park & ride)
  • Χώρους μετεπιβίβασης από/ προς τα ταξί
  • Χώρους στάσης δικύκλων και ΙΧ αυτοκινήτων για μετεπιβίβαση (kiss & ride)
  • Χώρους υποστήριξης πρακτορείων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίοι θα περιληφθούν, κατά το δυνατόν, στις εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ

 

Ποια θα είναι τα οφέλη από το ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Με την ολοκλήρωση του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη, μεταξύ των οποίων η βελτίωση των επιβατικών μετακινήσεων, η δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και η αναβάθμιση του οδικού δικτύου γύρω από το ΚΣΥΛ. Πιο αναλυτικά:

– Το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται από έναν υπερσύγχρονο σταθμό, ο οποίος θα τους παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες

– Υλοποίηση παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και αναβαθμίζοντας τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντος. Παράλληλα, οι οδικές επεμβάσεις θα μειώσουν και τον χρόνο ταξιδιού για την προσέλευση στον σταθμό.

 Αναβάθμιση της με περιοχής με υπηρεσίες που θα προσφέρονται εντός του ΚΣΥΛ, με το ξενοδοχείο, το συνεδριακό κέντρο, τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ αναμένεται να αναβαθμιστούν και οι χρήσεις γης/δραστηριότητες στην περιοχή πέριξ του σταθμού. Η περιοχή πέριξ του σταθμού θα λειτουργεί ως πόλος έλξης.

Τέλος, θα ενισχυθεί η απασχόληση με εκατοντάδες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες.

 

5 σχόλια:

  1. τέτοια φούμαρα μας πουλάει ο κούλης εδώ κ τόσα χρόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από κριτική χωρίς ουσία ξέρετε μόνο ορισμένοι...

      Διαγραφή
  2. Το ¨σε λιγα χρονια" στην Ελλαδα διαρκει 20 χρόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΧΕΙ ΟΝΟΜΑ . ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΥΜΑΡΑ . ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΙΣΩ . ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΚΟΥΛΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΤΟ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΜΑΤΑΙΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ. ΚΟΙΤΑΞΕ ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΓΑΖΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΡΚΕΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ . ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΣΤΙΧΙΣΜΕΝΩΝ ΛΑΩΝ. ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ, το έργο αυτό το ακούω τουλάχιστον 20 χρόνια. Υπάρχει σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης. Κεντρικός σταθμός ΚΤΕΛ με σταθμό Μετρό. Τα έργα δεν τα πάει καμία γραφειοκρατία πίσω. Τα πάει η συμμορία της κυβέρνησης με τον εργολάβο που πρέπει να πάρει όλα τα έργα. Τυχαία ο εργολάβος έχει στην κυβέρνηση πρωτοκλασάτο υπουργό. Όπως γίνεται χρόνια τώρα στο μετρό Θεσσαλονίκης, όπως γινόταν με τους αυτοκινητόδρομους.

      Δεν μπορώ να μην θυμίσω την πολιτική του πρωθυπουργού στο μεταναστευτικό. Επίσης τι έλεγε όταν διαλυόταν η Συρία. Αν και με το φτωχό μυαλό μου δεν συνδέονται με τα έργα που 5 χρόνια δεν γίνονται. Και αν γίνονται, γίνονται με ρυθμούς χελώνας.

      Διαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο