Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

θέματα συμπεριφοράς στην εφηβεία από το Γυμνάσιο Σαραβαλίου


Τη Δευτέρα, 27 Μαΐου 2024 στο αμφιθέατρο του Γυμνασίου Σαραβαλίου έγιναν δύο ενημερώσεις σε εκδήλωση με τίτλο «Θέματα συμπεριφοράς κατά την περίοδο της εφηβείας που επηρεάζουν τη μαθησιακή και κοινωνική εξέλιξη του εφήβου».....

Την εκδήλωση προλόγισε ο Διευθυντής του σχολείου κ. Γιωτόπουλος Γιώργος, αναφερόμενος στο γεγονός ότι κάθε καινούργια σχολική χρονιά έρχονται μαθητές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, ιδίως από την περίοδο του εγκλεισμού λόγω covid και μετά. Αυτό από μόνο του δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο αναφοράς τόσο στην προσέγγιση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς, όσο και στις σχέσεις μεταξύ γονέων και καθηγητών προς τους μαθητές.

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης είχαμε την εξ’ αποστάσεως παρέμβαση της κ. Γεωργίας Κωνσταντοπούλου, Κλινικής Ψυχολόγου στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (ΕΔΙΠ) του Πανεπιστημίου Πατρών. Σύμφωνα με τα λόγια της «μιλήσαμε για την εφηβεία και αναφερθήκαμε σε θέματα συμπεριφοράς κατά την περίοδο της εφηβείας που επηρεάζουν τη μαθησιακή και κοινωνική εξέλιξη του εφήβου. Αναφερθήκαμε σε μία σύντομη περιγραφή της εφηβείας και ειδικά της μετά εφηβείας, τα συμπτώματα δηλαδή και τις αντιδράσεις του παιδιού σε αυτή την ηλικία.

Η εφηβεία είναι μια πορεία από την παιδική ηλικία προς στην ενηλικίωση κατά την διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνται βιολογικές, σωματικές και ψυχοκοινωνικές αλλαγές. Τα όρια της εφηβείας είναι ασαφή, ξέρουμε ότι υπάρχουν παιδιά 9χρονα που έχουν μεταβολές στη φυσιολογία του σώματός τους  όπως επίσης ξέρουμε και τυπικά ενήλικες 27 χρονών που δεν έχουν κατακτήσει την ταυτότητα του ατόμου και δεν έχουν προχωρήσει στην ανεξαρτησία τους και την προσωπική τους ελευθερία. Η Άννα Φρόυντ, θεωρεί ότι η εφηβεία αποτελεί μία διακοπή της ήρεμης ανάπτυξης, δεν πρόκειται δηλαδή για μια ομαλή πορεία του παιδιού που μεγαλώνει σωματικά, υπάρχει μία ποιοτική αλλαγή. Σε αυτή τη φάση έχουμε πάρα πολλές μεταβολές, πολλές διαφοροποιήσεις στο σώμα και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί το βιολογικό, σωματικό κομμάτι δεν μπορεί να υφίσταται από μόνο του μέχρι να ενταχθεί στο ψυχολογικό. Πολλοί από εμάς δυσκολευόμαστε να αντιμετωπίσουμε τις ξαφνικές αλλαγές που συμβαίνουν στη ζωή μας. Για παράδειγμα, μια δυσκολία της δουλειάς μας μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε σύγχυση. Για τους εφήβους, καθώς το σώμα τους αρχίζει να αλλάζει, αλλάζουν και οι απόψεις τους για πολλά πράγματα. Αντιμετωπίζουν άγχος για την κοινωνική αποδοχή, προβλήματα αυτοεκτίμησης, συμπεριφορές κινδύνου, συγκρούσεις με τους γονείς, ψυχολογικές διαταραχές, εκφοβισμό. Το σχολείο καλό είναι να λειτουργήσει προληπτικά, ενώ το οικογενειακό περιβάλλον θα πρέπει να στηρίξει τον έφηβο, να θέσει τα όρια και να τον βοηθήσει στην εσωτερική ψυχική του ένταξη».

Κατόπιν, στο δεύτερο μέρος της ενημέρωσης, παρίστατο και γονέας που τυγχάνει αστυνομικός, η οποία έκανε σχετική παρουσίαση, προσεγγίζοντας το φαινόμενο και με τις δύο ιδιότητες της. Το θέμα της παρουσίασης ήταν: «Ανήλικοι μαθητές - Μετάβαση από την παραπτωματικότητα στην δικαιϊκή παραβατικότητα. Συμπτωματολογία παραβατικών ανηλίκων και αντιμετώπιση του φαινομένου ως βιοψυχοκοινωνική παράμετρος».

Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιωτόπουλος Γεώργιος,  η υποδιευθύντρια κ. Δημητρακοπούλου Αθανασία, μέλη του Συλλόγου Καθηγητών, ο πρόεδρος και μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, όπως επίσης και οι μαθητές/τριες μας.

 













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο