Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Ζωντανεύουν οι μνήμες από το φονικό στα Καλύβια αύριο Παρασκευή

               Στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα καθίσουν στο Αγρίνιο την ερχόμενη Παρασκευή 25 Οκτωβρίου ο Λυσίμαχος και ο Διονύσης Φούκας, ο πατέρας και γιός που καταδικάστηκαν σε ποινή πέντε φορές ισόβια για την δολοφονία πέντε κυνηγών στα Καλύβια του Αγρινίου, τον Νοέμβριο του 2006.
       Πατέρας και γιος θα δικαστούν για την έφεση που άσκησαν στην πρωτόδικη απόφαση που τους επιβλήθηκε από το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αιγίου  το 2008. Οι δυο δράστες κρατούνται στις φύλακες του Μαλανδρίνου και πρόκειται να μεταφερθούν στο Αγρίνιο την Παρασκευή για να δικαστούν................



      Διαβάστε τι έγραψε το «Έθνος» στις 28 Μαρτίου του 2008 για την δίκη στο Αίγιο:

     Με ικανοποίηση άκουσαν την ετυμηγορία του δικαστηρίου οι συγγενείς των αδικοχαμένων νέων και οι συνήγοροι υπεράσπισης. 
    «Μας έκλεισαν τα σπίτια οι καταραμένοι, να λιώσουν στη φυλακή», φώναζαν οι μητέρες των θυμάτων κρατώντας τις φωτογραφίες των παιδιών τους.
   «Θα θέλαμε τη θανατική ποινή, αλλά έτσι είναι η ελληνική νομοθεσία. Η Δικαιοσύνη έκανε το υπέρτατο», δήλωσε ο Παναγιώτης Πίππας, πατέρας του Ηλία, ενός από τα θύματα.
    «Λίγο μου φάνηκε το πέντε φορές ισόβια, αλλά κάτι είναι κι αυτό», είπε η Αγγελική, σύζυγος του Λάμπρου Ανδρέσα, ο οποίος άφησε ορφανά δύο μικρά παιδιά.

«Εχω μετανιώσει»
    «Δεν είχα πρόθεση να κάνω κακό. Ούτε ο πατέρας μου με ενθάρρυνε. Εχω μετανιώσει και ο πατέρας μου κατηγορείται άδικα. Βρισκόμουν εν βρασμώ ψυχής και αυτό δεν αποτελεί ελαφρυντικό. Από την πρώτη στιγμή το είχα πάρει απόφαση να αυτοκτονήσω, αλλά δυστυχώς δεν είχα το κουράγιο. Δεν θέλω τίποτα λιγότερο από ισόβια», είπε μεταξύ άλλων χθες κατά την απολογία του ο Διονύσης Φούκας. Περισσότερο από μία ώρα κατέθεσε χθες το πρωί ο 38χρονος κατηγορούμενος.
    Κάθε φορά που ο πρόεδρος του δικαστηρίου ή ο εισαγγελέας τού έλεγαν να κοιτάξει τις φωτογραφίες των θυμάτων, ο νεαρός Φούκας χαμήλωνε απότομα το βλέμμα και αρνιόταν: «Σας παρακαλώ, δεν… δεν…».
       «Δεν έχω ελαφρυντικά, μακάρι να υπήρχε η θανατική ποινή. Δεν θέλω επιείκεια. Υπάρχει επιείκεια γι αυτό το πράγμα;», επανέλαβε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της απολογίας του.
       Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Διονύση Φούκα, ήταν εκτός εαυτού και όπως είπε χαρακτηριστικά: «Βρισκόμουν σε κίνηση όταν πυροβολούσα. Δεν έβλεπα ούτε πρόσωπα, ούτε αποστάσεις, ούτε τίποτα εκείνη τη στιγμή». Με απόλυτη ψυχραιμία ο κατηγορούμενος περιέγραψε το πενταπλό φονικό.

      «Οταν έγινε το μακελειό, έφυγα και πήγα σπίτι. Εξαφάνισα τα ρούχα με τα αίματα, για να μην τα δει και καταλάβει η αδελφή μου και πήγα στο καφενείο για να μη μιλάω σε κανέναν». Σε ερώτηση πώς και δεν τον τραυμάτισαν τα θύματα κατά τη συμπλοκή, ο Διονύσης Φούκας έδωσε τη δική του εξήγηση: «Πιστεύω πως ήθελαν να με σκοτώσουν, αλλά δεν με πέτυχαν».
       
    «Τέρας» αποκάλεσε τον γιο του Διονύση κατά τη σύντομη κατάθεσή του ο 75χρονος κατηγορούμενος Λυσίμαχος Φούκας.
«Δεν ήταν άνθρωπος εκείνη την ώρα ο γιος μου», είπε, ενώ σχετικά με τη δική του ανάμειξη στο μακελειό δήλωσε:
«Να βάλω και τα δύο μου χέρια στο Ευαγγέλιο, όπλο δεν πήρα εγώ».
Σε ερώτηση γιατί διέπραξε τα εγκλήματα ο Διονύσης, ο πατέρας Φούκας απάντησε:
«Ποτέ δεν είχε δώσει τέτοια αφορμή ο γιος μου, φτιάχτηκε».
     Ενώ σχετικά με το τι ακολούθησε μετά τους φόνους, ο Λυσίμαχος Φούκας είπε: «Τι έκανες, ρώτησα τον γιο μου. Και αυτός μου είπε άσε με».
       Κατά την πολύωρη αγόρευσή του ο εισαγγελέας Ευριπίδης Νικολάου χρησιμοποίησε σκληρούς χαρακτηρισμούς για τους δύο δράστες, «εξολοθρευτή, παιδί του μπαμπά» κατονόμασε τον νεαρό Φούκα, ενώ για τον πατέρα του είπε πως ήταν «ο αφέντης», ο «άνθρωπος που κινούσε τη φονική μηχανή που είχε άριστα εκπαιδευμένη».
        Συντετριμμένοι και με φανερά χαραγμένη στα πρόσωπά τους την αγωνία για την ετυμηγορία, οι συγγενείς αλλά και οι φίλοι των πέντε θυμάτων είχαν προσέλθει από πολύ νωρίς το πρωί στα δικαστήρια του Αιγίου.
      Για την αξιοπρέπεια με την οποία αντιμετωπίζουν τον χαμό των παιδιών τους οι οικογένειες των θυμάτων μάς μίλησε η κ. Αλεξάνδρα Σιαδίμα-Καλαμπόκα, φίλη των οικογενειών. «Τέτοια αξιοπρέπεια δεν έχω ξαναβιώσει. Αυτό που περίμεναν οι γονείς των θυμάτων είναι να μη βγουν ποτέ ξανά έξω οι δράστες».

http://www.agriniopress.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο