ΔΗΜΟΣ ΑΚΤΙΟΥ- ΒΟΝΙΤΣΑΣ
Διαχειριστικός και Οικονομικός Έλεγχος του Δήμου Ακτίου- Βόνιτσας από τη σύσταση του μέχρι σήμερα.
Γράφει ο: Kώστας Θ. Τριαντακωνσταντής
Μαθηματικός
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
06-02-2020
Αγαπητοί Αναγνώστες
-H διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι ύψιστη πολιτική πράξη. Απαιτεί σεβασμό και τήρηση των νόμων, διαφάνεια, χρηστή διοίκηση.
-Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει και σωστά διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες. Τούτο όμως δεν σημαίνει και ανομία.
Τα παραπάνω γίνονται κατανοητά με το εξής παράδειγμα. Ας πούμε ότι ένας Δήμος διαθέτει ποσό 40.000 ευρώ. Σε ποιο έργο, σε ποια προμήθεια θέλει να το ξοδέψει είναι δικαίωμα του. Δεν δίνει λόγο σε κανένα. Εγγράφει το ποσό στο Τεχνικό Πρόγραμμα για να πάρει ένα κωδικό. Αυτό σημαίνει αυτοτέλεια.......
Για το πώς όμως θα γίνει η δαπάνη είναι υποχρεωμένος ο Δήμος (Δήμαρχος, αιρετοί, υπηρεσιακοί παράγοντες) ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ. Δεν μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Θεωρώ ότι έγινα απολύτως κατανοητός.
Η νομοθεσία προβλέπει δύο κύριες μεθόδους, την απευθείας ανάθεση και τον αδιάβλητο διαγωνισμό για τη πραγματοποίηση οποιαδήποτε δαπάνης και για όλα τα ποσά.
Η απευθείας ανάθεση προβλέπεται για άμεσες και επιτακτικές ανάγκες (κώδικας δήμων και κοινοτήτων), οι οποίες δεν μπορούν να προβλεφτούν για να πάρουν στη κατάρτιση του ετήσιο τεχνικού προγράμματος και του ετήσιου προϋπολογισμού ένα κωδικό. Τέτοιες είναι μία βλάβη αγωγού, μία ζημιά από πλημμύρα, ζημιές από πυρκαγιές, ζημιές από σεισμό, σπάσιμο στα τζάμια, κλπ.
Δεν μπορούν να θεωρηθούν άμεσες και επιτακτικές ανάγκες οι δαπάνες για καύσιμα, γραφική ύλη, ασφάλιστρα αυτοκινήτων, είδη καθαριότητας, λαμπτήρες, είδη υδραυλικών, βαφές κτηρίων, είδη παντοπωλείου, συντήρηση γηπέδων, λιπάσματα, συντήρηση δημοτικών και σχολικών κτηρίων κλπ.
Για να δούμε τώρα τι ορίζει η νομοθεσία για τις απευθείας αναθέσεις. Το άρθρο 118 του ν 4412 του 2016 ορίζει τα παρακάτω:
Άρθρο 118
Απευθείας ανάθεση
1.-Προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης επιτρέπεται όταν η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, χωρίς ΦΠΑ, είναι ίση ή κατώτερη από το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.
2.-Η απευθείας ανάθεση διενεργείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της αναθέτουσας αρχής, χωρίς να απαιτείται η συγκρότηση συλλογικού οργάνου για το σκοπό αυτόν.
3.-Μετά την έκδοση της απόφασης απευθείας ανάθεσης, η αναθέτουσα αρχή δημοσιεύει αυτή στο ΚΗΜΔΗΣ, σύμφωνα με το άρθρο 66. Η απόφαση ανάθεσης περιέχει κατ’ ελάχιστο:
α)-την επωνυμία και τα στοιχεία επικοινωνίας της αναθέτουσας αρχής,
β)-περιγραφή του αντικειμένου της σύμβασης και της αξίας της,
γ)-όνομα και στοιχεία επικοινωνίας του οικονομικού φορέα στον οποίο ανατίθεται η σύμβαση,
δ)-κάθε άλλη πληροφορία που η αναθέτουσα αρχή κρίνει απαραίτητη.
4.-Αν παραβιασθεί η υποχρέωση της παρ. 3, η σύμβαση είναι αυτοδίκαια άκυρη.
5.-Για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών, η κάθε αναθέτουσα αρχή προκειμένου να προβεί στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης της παραγράφου 1 δημοσιεύει, μία φορά κατ΄ έτος και για διάστημα είκοσι ημερών, πρόσκληση για την κατάρτιση καταλόγων ενδιαφερομένων ανά κατηγορίες έργων/μελετών.
Στην πρόσκληση, η αναθέτουσα αρχή μπορεί να ζητεί από τους ενδιαφερόμενους να πληρούν απαιτήσεις ειδικής τεχνικής ικανότητας, για την εγγραφή τους στους καταλόγους. Στους καταλόγους εγγράφονται τουλάχιστον τρεις (3) ενδιαφερόμενους, διαφορετικά ο κατάλογος δεν ισχύει.
Για την επιλογή του αναδόχου διενεργείται δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση από επιτροπή που ορίζεται από την αναθέτουσα αρχή, μεταξύ αυτών που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω κατάλογο. Η σύμβαση υπογράφεται με τον ανάδοχο που αναδεικνύεται με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής κλήρωσης. Για την υπογραφή της σύμβασης απαιτείται σχετική αναγγελία του αποτελέσματος της ηλεκτρονικής κλήρωσης και των στοιχείων της σύμβασης (ποσό σύμβασης, ανάδοχος κ.λπ,), η οποία αποστέλλεται προς δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Τ.Ε.Ε. δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν από την υπογραφή. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης αποτελεί το ανώτατο όριο της συμβατικής αμοιβής του αναδόχου. Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο ανάδοχος διαγράφεται υποχρεωτικά από τον κατάλογο της ηλεκτρονικής κλήρωσης και δεν συμμετέχει στις επόμενες κληρώσεις του έτους.
Με βάση την παρούσα διάταξη μπορούν να ανατεθούν από κάθε αναθέτουσα αρχή κατ’ έτος, μία ή περισσότερες συμβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού μέχρι ποσοστού δέκα τοις εκατό (10%) των πιστώσεων της αναθέτουσας αρχής κατ΄ έτος, για ανάθεση συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών, αντίστοιχα.
Συμβάσεις που συνάπτονται κατά παράβαση των διατάξεων της περίπτωσης αυτής είναι άκυρες και δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα.
6.-Αναπτύσσεται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Κληρώσεων, μέσω του οποίου διενεργούνται υποχρεωτικά οι ηλεκτρονικές κληρώσεις της παραγράφου 6. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των κατά περίπτωση, καθ’ ύλην, αρμοδίων Υπουργών, ρυθμίζονται τα ειδικότερα ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία και διαχείριση του ως άνω ηλεκτρονικού συστήματος, στις τεχνικές προδιαγραφές της εφαρμογής του, στους όρους και στις τεχνικές λεπτομέρειες διασύνδεσής του με άλλες εφαρμογές (ΚΗΜΔΗΣ κ.α.), στους όρους και προϋποθέσεις πρόσβασης και χρήσης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
Mετά από τα παραπάνω τίθονται προς απάντηση τα παρακάτω ερωτήματα:
1)-Μετά την εφαρμογή του άρθρου 118 του νόμου 4412 του 2016 μέχρι σήμερα έγινε, πότε και πως Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η Για την κατάρτιση καταλόγων ενδιαφερομένων ανά κατηγορίες έργων, μελετών, παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών έτους 2020 (Άρθρο 118, παρ. 5 Ν.4412/2016) στο Δήμο Ακτίου- Βόνιτσας, στο Ν.Π.Δ.Δ, στη Κοινωφελή Επιχείρηση, στο Λιμενικό ταμείο;
2)-Αν έγινε δημιουργήθηκε ο κατάλογος των ενδιαφερομένων κατά έτος;
3)-Αυτοί που πήραν μία απευθείας ανάθεση το έτος διαγράφηκαν στη συνέχεια από το κατάλογο;
4)-To ανώτατο όριο των 20.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και των 24.800 ευρώ με ΦΠΑ ανά έτος, και ομοειδή απευθείας ανάθεση τηρήθηκε;
5)-Aν δεν έγινε η σχετική πρόσκληση εφαρμόστηκε ναι ή όχι και γιατί ο νόμος;
6)-Aν δεν εφαρμόστηκε ο νόμος εκτός των πολιτικών προσώπων έχουν ή δεν έχουν ευθύνες και ορισμένοι υπηρεσιακοί παράγοντες;
Tην Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020 θα δημοσιεύσουμε το δεύτερο μέρος του άρθρου.
-Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Με ομόφωνη απόφαση του το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟΣΔΑ (κ. Κασόλας, κ. Αποστολάκης Γ, κ. Τσακάλης Κ, κ. Τριανταφυλλάκης Γ, κ. Γερόλυμος) στη συνεδρίαση την 16η Γενάρη 2020 έχουμε:
1.-Αποδέχεται το υπ’ αριθμ. Πρωτ. 29/8-1-2020 αίτημα του Δήμου Μεγανησίου για την υποδοχή 1.100 τόνων απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ Παλαίρου για ένα έτος.
2-Ορίζει το κόστος εναπόθεσης απορριμμάτων από το Δήμο Μεγανησίου στο ΧΥΤ Παλαίρου σε 50,00 € με ΦΠΑ ανά τόνο.
3.-Εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο του Συνδέσμου 3ης ΓΕΝ Αιτωλ/νίας κ. Κασόλα Αθανάσιο να υπογράψει κάθε σχετική σύμβαση για αυτήν την απόφαση και περαιτέρω ενέργειες προς υλοποίηση αυτής της απόφασης
Αυτή είναι η ανάπτυξη;
Για το θέμα θα επανέλθουμε.....
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΚΩΣΤΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΧΥΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΤΡΙΒΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ
Τι να βγει στην επιφανεια βρε ζωο .οτι και να κανετε τη μοιρα σας θα κλετε γιατι ο καρυ θα σας παρει τα σωβρακα και τις επομενες εκλογες.πηγενε για υπνο και μην ασχολεισε με το δημο εισαι πολυ μικρος και πολυ χαζος.
ΑπάντησηΔιαγραφήTώρα πέστε στους Οικονομικούς Επιθεωρητές ότι δεν εφαρμόσαμε τους νόμους γιατί κάναμε λάθος. Ραντεβού στα γουναράδικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήKασόλα, Μασούρα , Μωραίτη πάρτε θέση δημοσίως και στείλτε τους στον εισαγγελέα. Δεν έχουν εφαρμόσει τίποτε. Διαφορετικά τους καλύπτετε ή σας έχουν στο χέρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνομία, μπόχα, βρωμιά και δυσωδία.
ΑπάντησηΔιαγραφήNομίζω ότι έφτασε ο κόμπος στο χτένι. Δεν πάει άλλο. Το πάρτι με το δημόσιο χρήμα πρέπει να τελειώνει. Αν θέλουν οι σύμβουλοι της Αντιπολίτευσης το σταματούν. Ταυτόχρονα στέλνουν τα πάντα για έλεγχο. Διαφορετικά το παιχνίδι είναι στημένο από όλους και για όλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν εφαρμόστηκε το άρθρο 118 του νόμου, τότε ο Δήμος χρειάζεται ολοκληρωτικό έλεγχο.
ΑπάντησηΔιαγραφήTους πρόσφυγες δεν τους θέλετε στην Άργιλο, τα σκουπίδια από το Μεγανήσι στη Ζαβέρδα τα θέλετε. Ντροπή δεν υπάρχει καθόλου;
ΑπάντησηΔιαγραφήO αυθεντικός υβριστής τον εφάρμοσε το νόμο; Kαλό ξημέρωμα και καλώς τα δέχθηκες τα νέα που έφεραν οι οικονομικοί επιθεωρητές.
ΑπάντησηΔιαγραφή