Τα μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ
όπως είχαν δοθεί στη δημοσιότητα το Φθινόπωρο του 2014 περιελάμβαναν
μία σημαντική γκάμα έργων για την επόμενη μέρα στην προσπάθεια για την
επιστροφή της ανάπτυξης της χώρας.
Συνολικά είκοσι τρία μεγάλα έργα υποδομής κόστους 5,2 δισ ευρώ ήταν
το αρχικό «πακέτο» έργων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές
Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020» του νέου ΕΣΠΑ.
Από εκείνο το πακέτο με τη δημοσίευση του είχε γίνει γνωστό πως
υπήρχε το σημαντικό πρόβλημα της υπερδέσμευσης κεφαλαίων που έφτανε σε
ποσοστό 140%. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η υπερδέσμευση πολλές
φορές όσο και αν ακούγεται παράδοξο είναι απαραίτητη γιατί είναι σύνηθες
το φαινόμενο να έχουμε λόγω των εκπτώσεων στις δημοπρατήσεις μικρότερο κόστος αλλά και κάποια έργα να μην καταφέρουν να τραβήξουν το σύνολο της χρηματοδότησης που έχουν δεσμεύσει
Το ενδιαφέρον που έχει σήμερα αυτός ο κατάλογος έργων είναι που
βρίσκεται το κάθε έργο και σήμερα το ypodomes.com θα επιχειρήσει να
κάνει μία αποτύπωση της κατάστασης τους. Αναλυτικά:
Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Πάτρα
Εδώ είμαστε μόλις στην ολοκλήρωση της προμελέτης. Θα χρειαστεί διαβούλευση με την τοπική κοινωνία για να βρέθει η αρεστή σε όλους τομή. Είναι από τα έργα που προβληματίζουν καθώς δεν είναι καθόλου σίγουρη η υλοποίηση του.
Εδώ είμαστε μόλις στην ολοκλήρωση της προμελέτης. Θα χρειαστεί διαβούλευση με την τοπική κοινωνία για να βρέθει η αρεστή σε όλους τομή. Είναι από τα έργα που προβληματίζουν καθώς δεν είναι καθόλου σίγουρη η υλοποίηση του.
Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο
Εδώ έχουμε δύο τμήματα. Το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος προχωρά στα έργα υποδομής ενώ στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο το έργο ξεκινά τις επόμενες εβδομάδες και αφορά την υποδομή. Αναμένεται μία δημοπράτηση για επιδομή-ηλεκτροκίνηση που σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2017.
Εδώ έχουμε δύο τμήματα. Το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος προχωρά στα έργα υποδομής ενώ στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο το έργο ξεκινά τις επόμενες εβδομάδες και αφορά την υποδομή. Αναμένεται μία δημοπράτηση για επιδομή-ηλεκτροκίνηση που σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2017.
Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη –
Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε
υποδομή-επιδομή
Εδώ είμαστε προς το παρόν σε μελέτες και δεν προβλέπεται σύντομα η δημοπράτηση. Πάει για το 2019.
Εδώ είμαστε προς το παρόν σε μελέτες και δεν προβλέπεται σύντομα η δημοπράτηση. Πάει για το 2019.
Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ – Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ)
Έργο απαραίτητο για την βελτίωση της υποδομής της γραμμής που βρίσκεται σε μελέτες. Είναι από τα έργα που αναμένονται και έχει ήδη καθυστερήσει δεδομένης της αύξησης που παρουσιάζεται σε αυτόν τον διάδρομο.
Έργο απαραίτητο για την βελτίωση της υποδομής της γραμμής που βρίσκεται σε μελέτες. Είναι από τα έργα που αναμένονται και έχει ήδη καθυστερήσει δεδομένης της αύξησης που παρουσιάζεται σε αυτόν τον διάδρομο.
Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος»
Το μοναδικό έργο της λίστας που είναι σε δημοπράτηση. Έχουν προκηρυχθεί 7 εργολαβίες απο τις 8, ύστερα από τη σαλαμοποίηση που υπέστη και αναμένονται να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η έναρξη του έργου δεν προβλέπεται πριν το 2018.
Το μοναδικό έργο της λίστας που είναι σε δημοπράτηση. Έχουν προκηρυχθεί 7 εργολαβίες απο τις 8, ύστερα από τη σαλαμοποίηση που υπέστη και αναμένονται να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η έναρξη του έργου δεν προβλέπεται πριν το 2018.
Κατασκευή του τμήματος «Λαμία – Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65)
Είναι σε εξέλιξη η κατάθεση του Φακέλου Μεγάλου Έργου και η έγκριση του από την ΕΕ. Το Υπουργείο Υποδομών έχει αναθέσει το έργο στην κατασκευάστρια και η εργολαβία αυτή θα ξεκινήσει χωρίς δημοπράτηση μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018.
Είναι σε εξέλιξη η κατάθεση του Φακέλου Μεγάλου Έργου και η έγκριση του από την ΕΕ. Το Υπουργείο Υποδομών έχει αναθέσει το έργο στην κατασκευάστρια και η εργολαβία αυτή θα ξεκινήσει χωρίς δημοπράτηση μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018.
Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας
Αυτό το έργο είναι σε μελέτες, πιθανότατα θα σπάσει σε 3 εργολαβίες, όμως η υλοποίηση του θα εξαρτηθεί από την πορεία υλοποίησης άλλων έργων του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Αν φτάσουν τα χρήματα θα το δούμε να δημοπρατείται.
Αυτό το έργο είναι σε μελέτες, πιθανότατα θα σπάσει σε 3 εργολαβίες, όμως η υλοποίηση του θα εξαρτηθεί από την πορεία υλοποίησης άλλων έργων του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Αν φτάσουν τα χρήματα θα το δούμε να δημοπρατείται.
Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου – φάση Β’ (έργο γέφυρα)
Εργο με μεγάλα προβλήματα, τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και καιρό, όπως όλα δείχνουν οδεύουμε προς τη δημοπράτηση εντός του 2017 μίας εργολαβίας σκούπας με σκοπό ο αυτοκινητόδρομος να λειτουργήσει πλήρης το 2021.
Εργο με μεγάλα προβλήματα, τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και καιρό, όπως όλα δείχνουν οδεύουμε προς τη δημοπράτηση εντός του 2017 μίας εργολαβίας σκούπας με σκοπό ο αυτοκινητόδρομος να λειτουργήσει πλήρης το 2021.
Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή – Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών – Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
Το έργο αναστήθηκε φέτος, προς το παρόν πάει καλά και με τη σημερινή εικόνα θα λειτουργήσει το 2020. Δεν επίκειται κάποια νέα δημοπράτηση καθώς είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προ-προηγούμενο ΕΣΠΑ.
Το έργο αναστήθηκε φέτος, προς το παρόν πάει καλά και με τη σημερινή εικόνα θα λειτουργήσει το 2020. Δεν επίκειται κάποια νέα δημοπράτηση καθώς είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προ-προηγούμενο ΕΣΠΑ.
Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά – Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών – Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
Το έργο προχωρά καλά και αναμένεται να λειτουργήσει με κατασκευαστικούς χρόνους το 2021. Επίκειται μία νέα δημοπράτηση για Η/Μ και συρμούς ενώ το κύριο έργο είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προηγούμενο ΕΣΠΑ.
Το έργο προχωρά καλά και αναμένεται να λειτουργήσει με κατασκευαστικούς χρόνους το 2021. Επίκειται μία νέα δημοπράτηση για Η/Μ και συρμούς ενώ το κύριο έργο είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προηγούμενο ΕΣΠΑ.
Επέκταση του Μετρό Αθήνας, τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς &
συρμοί του μετρό Αθήνας – Ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία –
Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
Το έργο είναι σε εξέλιξη με επιμέρους προβλήματα και προς το παρόν είναι άγνωστο το πότε θα λειτουργήσει. Δεν επίκειται κάποια νέα δημοπράτηση καθώς είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προ-προηγούμενο ΕΣΠΑ.
Το έργο είναι σε εξέλιξη με επιμέρους προβλήματα και προς το παρόν είναι άγνωστο το πότε θα λειτουργήσει. Δεν επίκειται κάποια νέα δημοπράτηση καθώς είναι έργο γέφυρα που έχει ξεκινήσει από το προ-προηγούμενο ΕΣΠΑ.
Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 – Τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή
Το μεγαλύτερο έργο για αυτό το ΕΣΠΑ καθώς μιλάμε για 1,4δισ ευρώ. Η δημοπράτηση του ειναι στον αέρα και αναμένεται ως έργο να ξεκινήσει το 2019..
Το μεγαλύτερο έργο για αυτό το ΕΣΠΑ καθώς μιλάμε για 1,4δισ ευρώ. Η δημοπράτηση του ειναι στον αέρα και αναμένεται ως έργο να ξεκινήσει το 2019..
Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς
Σε εξέλιξη εργολαβία, αναμένεται ακόμα μία που είναι σε μελέτες.
Σε εξέλιξη εργολαβία, αναμένεται ακόμα μία που είναι σε μελέτες.
Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Νέας Μάκρης και Μαραθώνα
Το έργο είναι σε μελέτες και αναμένεται επίσης η δημοπράτηση του.
Το έργο είναι σε μελέτες και αναμένεται επίσης η δημοπράτηση του.
Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Ραφήνας και Αρτέμιδας
Το έργο παραμένει σε μελέτες.
Το έργο παραμένει σε μελέτες.
Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Άνω Λιοσίων
Εδώ αναμένονται εξελίξεις μετά την ακύρωση των σχετικών διαγωνισμών το 2015.
Εδώ αναμένονται εξελίξεις μετά την ακύρωση των σχετικών διαγωνισμών το 2015.
Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Φυλής
Το ίδιο
Το ίδιο
Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) Νοτιανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης
Αναμένονται επίσης ανακοινώσεις
Αναμένονται επίσης ανακοινώσεις
Οριζόντια Διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ
Η κατάσταση στην Πελοπόννησο παραμένει ασαφής και δεν υπάρχει κοινή γραμμή για να λυθεί το πρόβλημα, πόσο μάλλον για να υπάρξει υλοποίηση έργου.
Η κατάσταση στην Πελοπόννησο παραμένει ασαφής και δεν υπάρχει κοινή γραμμή για να λυθεί το πρόβλημα, πόσο μάλλον για να υπάρξει υλοποίηση έργου.
Φράγμα Χαβρία
Το έργο είναι σε μελέτες.
Το έργο είναι σε μελέτες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο