Η μετριότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο
σημερινός Περιφερειάρχης Ηπείρου σημαντικά θέματα όπως η έλευση φυσικού
αερίου στην περιοχή, τα έργα της Ηπείρου που θα μπουν στο ταμείο
Ανάκαμψης και οι εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν στο τοπικό
οδικό δίκτυο, βρέθηκαν στο προσκήνιο της συνέντευξης Τύπου που
παραχώρησαν σήμερα, 11/12, οι Ορίζοντες Ηπείρου.
Παρουσιάζοντας
μια σειρά προτάσεων, η παράταξή μας αναφέρθηκε εκτενώς στα παραπάνω
προβλήματα, θέτοντας σε πρώτο πλάνο τα έργα Ανάπτυξης που πρέπει να
γίνουν στην περιοχή και την αλλαγή νοοτροπίας που πρέπει να επιδείξουν
οι εμπλεκόμενοι φορείς για το καλό της Περιφέρειας.
Οι τρεις παρατηρήσεις του για τις ατέλειες του οδικού δικτύου, αφορούν:
· Το υφιστάμενο πεδινό οδικό δίκτυο, Εθνικό επαρχιακό, το οποίο έχει κατασκευαστεί με χαμηλά γεωμετρικά πρότυπα, σχετικά με τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται σε όλη τη λεκάνη της Πρέβεζας -Φιλιππιάδας – Καστροσυκιάς. Χωρίς διαγράμμιση και νησίδα, με λακούβες, ανεπαρκή φωτισμό και σήμανση και τέλος επικίνδυνες διασταυρώσεις που συνδέουν το εθνικό δίκτυο με την παραθαλάσσια ζώνη. Ταυτόχρονα αναπτύσσεται σε γη υψηλής παραγωγικότητας και τουριστικής ανάπτυξης, με πολλές επαγγελματικές χρήσεις που συνεπάγεται υψηλό κόστος επεμβάσεων .
· Το περιαστικό και παραθαλάσσιο δίκτυο που δέχεται τεράστιο όγκο οχημάτων στον οποίο αδυνατεί να ανταπεξέλθει την τουριστική περίοδο. Με κακή σήμανση, πολύ στενούς δρόμους και χωρίς φωτισμό αποτελεί κι αυτό παγίδα ακόμη και για έμπειρους οδηγούς.
· Το ορεινό δίκτυο που έχει επίσης κατασκευαστεί με χαμηλά γεωμετρικά πρότυπα, προβληματική χάραξη, συχνές καμπύλες, μεγάλες κλίσεις και στενότητα. Μοιραία οδηγηθήκαμε σε 1700 τροχαία την τελευταία δεκαετία με 40 νεκρούς τα τελευταία 5 χρόνια στον νομό της Πρέβεζας.
· Λυγιά
· Βράχος
· Βράχος – Μεσοπόταμος
· Βράχος - Λυγιά
Ο υπεύθυνος της ομάδας τεκμηρίωσης, Δημήτριος Κλήμης ανέβηκε
στο βήμα, μιλώντας για την κατολίσθηση που έγινε το πρωί της 9ης
Δεκεμβρίου στην επαρχιακή οδό Ιωαννίνων – Άρτας στη θέση Μηλιές στην
άνοδο προς το Ξηροβούνι.
Όπως τόνισε ο κ. Κλήμης, οι Ορίζοντες
Ηπείρου ξεκίνησαν ήδη μελέτη για την αντιμετώπιση παρόμοιων φαινομένων
σε άλλα σημεία της Περιφέρειας λόγω της διαχρονικής έλλειψης
αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών.
Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, η
πρώτη εκτίμηση απ’ την ομάδα υποδομών είναι ότι το κόστος μεσοπρόθεσμης
αντιμετώπισης είναι υψηλό κι αγγίζει το κόστος μακροπρόθεσμης
αντιμετώπισης που φτάνει μέχρι το ενδεχόμενο να προτιμηθεί και νέα
χάραξη ενός νέου δρόμου, γεγονός που αναγκάζει τους Ορίζοντες Ηπείρου να
εξετάσουν «την μεσοπρόθεσμη λύση μέχρι τη λήξη της τετραετίας για την
προστασία του κόσμου και του τουρισμού για την εξυπηρέτηση των
μετακινήσεων είτε για λόγους καθημερινότητας είτε για λόγους ανάπτυξης
του τουρισμού», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Στη συνέχεια το λόγο
πήρε ο συντονιστής ανάπτυξης της παράταξης, κ. Μιχάλης Νάτσης, ο οποίος
παρουσίασε τις δύο υποθέσεις για τις οποίες οι Ορίζοντες κινούνται
νομικά κατά της Περιφέρειας:
· Το θέμα των λεμβούχων και την προσφυγή των Οριζόντων Ηπείρου στην επιτροπή Ανταγωνισμού
· Τη λήξη της μελέτης Παραμυθιά-Μεσοπόταμος που οδήγησε στην καταγγελία σύμβασης.
Ο επικεφαλής της παράταξής μας, Σπύρος Ριζόπουλος
μίλησε για το υπόμνημα συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Δυτικής
Μακεδονίας που αφορά την έναρξη των έργων φυσικού αερίου, στη στρατηγική
της παράταξης σε θέματα υποδομών και τουρισμού, ενώ κλείνοντας την
ομιλία του πρότεινε τέσσερα βιβλία για την περίοδο των διακοπών.
Ο
κ. Ριζόπουλος στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή
να υπογραφούν συμβάσεις για το φυσικό αέριο και πως η διαπραγμάτευση
μεταξύ της Περιφέρειας και ΔΕΠΑ που παραμένει μεταβατικά ένας δημόσιος
οργανισμός θα είναι πολύ πιο προσοδοφόρα σαν πλαίσιο, καλώντας τους
εμπλεκόμενους να κατανοήσουν τι θα πει ενέργεια, κατανάλωση και φθηνό
ρεύμα για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά στην περιοχή.
Αναφερόμενος στο Ταμείο Ανάπτυξης τόνισε ότι «παρακολουθώ τους κομματικούς «παπαγάλους» της Περιφερειακής Αρχής να πανηγυρίζουν για την ένταξη της Ιονίας Οδού στο Ταμείο».
Δήλωσε αρκετά ενοχλημένος με την αξιολόγηση της φαιάς ουσίας της κοινής
γνώμης διότι «χρειάστηκε ένα παγκόσμιο γεγονός σαν την πανδημία και να
φτιαχτεί ένα ευρωπαϊκό ταμείο ώστε να μπει εκεί το έργο της
Περιφερειακής Αρχής το οποίο έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ και δέκα
χρόνια», τονίζοντας ότι «χάνεται η ευκαιρία να ενταχθούν εκεί έργα πιο
στρατηγικά για την Περιφέρεια όπως ένας σιδηρόδρομος, ένα αεροδρόμιο ή η
ενοποίηση της παραλίας, τα οποία θα δώσουν πνοή ανάπτυξης».
Συνεχίζοντας
έκανε αναφορά στο σχέδιο Πισσαρίδη λέγοντας ότι παραπέμπει στη στήριξη
του κλάδου των υποδομών επειδή συνεισφέρει στο Εθνικό ΑΕΠ. Κάλεσε
μάλιστα τον Περιφερειάρχη να διαβάσει το σχέδιο Πισσαρίδη και αυτό του
Ταμείου Ανάπτυξης, αλλά και να δημιουργήσει ένα δικό του σχέδιο. Τόνισε
για τα έργα υποδομών του Αντώνης Τρίτσης θα χρειαστούν περίπου 70
εκατομμύρια, ενώ μέχρι στιγμής έχουν αποταμιευθεί μόνο τα οκτώ,
τονίζοντας ότι δε συνιστά αλλαγή προγράμματος, αλλά σε ένα σχέδιο Τύπου
«άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς», προτρέποντας τα
παραπάνω χρήματα να μπουν στο Ταμείο Ανάπτυξης στο οποίο η Περιφέρεια πήγε χωρίς πρόταση!
Καταλήγοντας
ο επικεφαλής της παράταξής μας, επεσήμανε ότι είναι χαρούμενος που
άνοιξαν τα βιβλιοπωλεία, κάνοντας πρόταση στους παρευρισκόμενους να
αγοράσουν τέσσερα βιβλία για Χριστουγεννιάτικα δώρα:
· Το βέλος του Απόλλωνα (Του Νικόλα Χρηστάκη)
· Mare Nostrum (Tου Τζον Νόριτς)
· Η ποιητική συλλογή (Της Σπυριδούλας Γεωργοκίτσου)
· Οι άνδρες κάνουν τη δουλειά τους (Της Λίας Λάππα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο