Κυριακή 9 Ιουλίου 2017

ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ: Ο Απροσκύνητος Στέργιος Κουμπάρος, ο Σαρακατσάνος της Βλισόρας Παλιαμπέλων!

Παρουσίαση του νέου project της Αμφικτιονίας Ακαρνάνων για τον Απροσκύνητο Στέργιο Κουμπάρο, τον Σαρακατσάνο της Βλισόρας Παλιαμπέλων, στη ΒΟΝΙΤΣΑ
Βόνιτσα 12 Αυγούστου 2017
ώρα 9:00 μμ

-Γητευτής: ο ηθοποιός Δημήτρης Βερύκιος,
-Μουσικό χαλί από τους  Ντομένικα Ρέγκου (τραγούδι) Γάσπαρη Μάμμα (κλαρινέτο) και την Αρετή Κοκκίνου (κιθάρα)
-Χορός από συλλόγους Σαρακατσάνων
   
        Οταν οι «μεγάλες δυνάμεις» είχαν πολέμους  με την Οθωμανική αυτοκρατορία, στηρίζονταν στον πόθο των σκλαβωμένων Ελλήνων για ελευθερία, τους ξεσήκωναν  και τους χρησιμοποιούσαν για πολεμικό αντιπερισπασμό. 
      Όταν όμως έληγε ο πόλεμος  τότε οι σκλαβωμένοι Έλληνες έμεναν μόνοι τους απέναντι στην ορμή και οργή των Οθωμανών...........

 
      Αυτή η σκηνή επαναλήφθηκε την περίοδο 1800-1807 στην άμυνα της τότε Ρωσικής Λευκάδας. Ο Ιωάννης Καποδίστριας  ενίσχυσε  τα οχυρωματικά έργα στις ακτές της Λευκάδας και κάλεσε  τους κλέφτες του Ξηρομέρου-Βάλτου και Αγράφων να κτυπήσουν  τον Αλή Πασά ο οποίος πολιορκούσε την Λευκάδα. Η κλεφτουριά έσωσε  την Λευκάδα.
        Με την συνθήκη του Τιλσίτ (7/1807) η Ρωσία παραδίδει τη Λευκάδα στους αυτοκρατορικούς Γάλλους και η κλεφτουριά δέχεται την οργή του Αλή, παρά τις προσπάθειες του Καποδίστρια για δημιουργία ασύλου των κλεφτών στα Ιόνια νησιά. 
      Οι κλέφτες πιέζονται (ακόμα και από τους αρματολούς) να προσκυνήσουν για να γλυτώσουν από το θάνατο. Ενας κλέφτης δεν προσκυνά. Πολεμά ακόμη, αντιστέκεται μέχρι που τον σκοτώνουν ύπουλα, εκεί που είχε το κονάκι του, στη Βλισόρα Παλιαμπέλων.  
      Μια ιστορία με την ζωή, τη δράση και τον θάνατο  του Σαρακατσάνου Στέργιου Κουμπάρου, η οποία σώθηκε στα Παλιάμπελα της Βόνιτσας και επιβεβαιώνεται μέσα από τα ιστορικά αρχεία της Ρωσίας – Γαλλίας – Αγγελικής Χατζημιχάλη (Σαρακατσάνοι) –Απαντα Βαλαωρίτη.
       
    Ας παρευρεθούμε στην εκδήλωση, σαν να θέλαμε να πούμε σε αυτόν, που τίμησε τον αγώνα για την ανεξαρτησία της Ελλάδας, ότι κάποιοι τον θυμούνται και τον ομολογούν. 
      Έτσι είναι η μορφή της αιωνιότητας, της μνήμης κάθε ανθρώπου, του Απροσκύνητου Έλληνα…

      Η παρουσίαση αποτελείται από τρία αλληλένδετα επίπεδα. Την αφήγηση της ιστορίας του Απροσκύνητου, τα ιστορικά στοιχεία επιβεβαίωσης  και τη κοινωνική – στρατιωτική – πολιτική – θρησκευτική ζωή κατάσταση που επικρατεί στον ναχαγιέ της Βόνιτσας, στο μούλκι ( mulk) του Αϊ Λιά, στον  μαχαλά (οικισμός) Νιοχώρι, στον  μεζρά (μεγάλος αγρός για καλλιέργεια)  Χερσώνι  και στο Χειμαδιό των Παλιαμπέλων.

ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο