Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020

O Aστακός στις υποψήφιες περιοχές για την κατασκευή εργοστασίου ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων


Σύμφωνα με πληροφορίες του epixeiro.gr, τρεις είναι οι υποψήφιες περιοχές για την επένδυση της Next.e.GΟ στην Ελλάδα, όπου θα κατασκευαστεί τόσο το εργοστάσιο της εταιρείας, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, όσο και το Κέντρο Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς......
Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αναφέρουν πως προκρίνεται, μέχρι στιγμής, η περιοχή της Καβάλας (λόγω και της ύπαρξης του λιμανιού), ενώ «υποψήφια» είναι επίσης η Κοζάνη και γενικότερα η Πτολεμαΐδα (ώστε να αξιοποιηθεί και το project της απολιγνιτοποίησης). Μια τρίτη περιοχή που εξετάζεται είναι εκείνη του Αστακού. 

Στόχος, όπως αναφέρουν οι πηγές, δεν είναι μόνο να δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά να αναπτυχθεί ένα ολόκληρο cluster με άλλες εταιρείες, που θα γειτνιάζουν με το εργοστάσιο και θα το εφοδιάζουν με τις απαραίτητες πρώτες ύλες. Οι επιχειρήσεις αυτές θα είναι κυρίως ελληνικές, αλλά προβλέπεται και η συνεργασία με εταιρείες από γειτονικά κράτη. 

Έτσι, αν και υπολογίζεται πως θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας, υπάρχει η προοπτική, μαζί με τις έμμεσες, να φτάσουν τις 5.000. Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή το project στοχεύει στην υπογραφή του σχετικού μνημονίου συνεργασίας. Από τη στιγμή που θα υπογραφεί αυτό και θα γίνει η τελική επιλογή του χώρου, το πλάνο «προβλέπει» πως το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες. 

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως «υπάρχουν ενδείξεις ότι το project θα προχωρήσει, γιατί υπάρχει βούληση από όλες τις πλευρές, και από εκείνη των επενδυτών». Φυσικά, ξεχωριστά, βάσει και της τροπολογίας για τις στρατηγικές επενδύσεις στον χώρο της ενέργειας, υπάρχει και η στόχευση για σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, για επενδύσεις και σε αυτόν τον τομέα. Για αυτό το θέμα «υπάρχουν ήδη υποψήφιοι επενδυτές». 

Η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης φτάνει στο ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Το project της Next.e.GΟ χαρακτηρίζεται ως «ελκυστικό», διότι τα αυτοκίνητα που θα παραχθούν θα βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό, με χαμηλές ταχύτητες και με χαμηλό κόστος, οπότε θα είναι προσιτά και για την ελληνική αγορά αλλά και για εκείνη των Βαλκανίων. 

Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη σημερινή τηλεδιάσκεψη, «το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης, μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων». 

«Η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στον επενδυτικό χάρτη των μεγάλων εταιρειών. Μια νέα προοπτική ανοίγεται για την χώρα μας με την συμφωνία αυτή. Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας για την υλοποίηση της, αλλά και για την διευκόλυνση και άλλων επιχειρηματικών προοπτικών που αναζωπυρώνουν τον κλάδο της Βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας» σημείωσε, με τη σειρά του, ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης. 

Την ίδια στιγμή, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών, υπεύθυνος για την Οικονομική Διπλωματία και Πρόεδρος του Enterprise Greece, Γιάννης Σμυρλής, ανέφερε πως «η συμφωνία υπογραμμίζει όχι μόνο τη δυνατότητα της χώρας μας να προσελκύει επενδύσεις υψηλής ποιότητας αλλά και τη δέσμευση της κυβέρνησης να συνδυάσει και να εφαρμόσει ένα στρατηγικό σχέδιο που θα δημιουργήσει το σωστό επιχειρηματικό οικοσύστημα», στοχεύοντας και στη σταδιακή μετατροπή της Ελλάδας σε χώρα αναφοράς για την ηλεκτροκίνηση. 

Πηγή: epixeiro.gr – Χρήστος Κοτσακάς 

agriniopress

17 σχόλια:

  1. Ευτυχώς που κάνουμε και όνειρα θερινής νυχτός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ίσως η Κοζάνη και η Καβάλα να έχουν ποιό δυνατούς πολιτικούς ώστε να πάρουν αυτοί την επένδυση από τον τόπο μας. Δυστυχώς οι πολιτικοί μας δεν έχουν καταφέρει τίποτα τόσα χρόνια θα το κάνουν τώρα ;;;; είναι μόνο για τον μισθό της βουλής και να λένε ψέματα....
    Η.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το πλατυγιαλι 20 χρόνια πουλιέται το πήρανε Άραβες Κινέζοι Αμερικανοί η Γερμανία χαμός τώρα θα φτιάχνει αυτοκίνητα πάντως μέχρι τώρα είναι Νεκροταφείο ή μάλλον έτσι το καταντήσανε αυτοί που το διοικούν. Πάντως όποιος πάει εκεί και συνεννοηθεί με αυτούς που το διοικούν και το διαχειρίζονται εκεί μέσα να μου γράψει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εχω την εντυπωση οτι το ειχε προγραματισει ο κουρουμπλης με τον τοτε υφηπουργο οικονομικων,σας θυμηζω τοτε που ηρθαν οι δυο τους στον Αστακο και γεμησαν υποσχεσεις,ελπιδες και αποδιχτηκαν ολα μπαρουφες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ήταν και ο πρώην δημαρχος μαζί. Ωστόσο δεν 'έσωσαν' την δημαρχία του οι εξαγελίες για εργα στο περιγιάλι και οι φωτογραφίες εκατέρωθεν
      και ούτε και το λιμάνι στο Πλατυγιάλι έγινε.

      Διαγραφή
  5. ΕΙΣΤΕ ΤΡΕΛΛΟΙ. ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΟΛΥΝΘΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΠΑΝΙΟ ΟΙ ΕΤΕΡΟΔΗΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ. ΚΑΛΛΙΟ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΚΡΕΜΥΔΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΡΜΑΙΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΔΗΜΑΡΧΟ - ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΘΕΣΟΥΛΑ ΤΩΝ 600 ΕΥΡΩ ΣΤΙΣ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΙΕΣ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΕΣ ΘΑΛΛΑΣΕΣ ΚΑΘΑΡΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΣΚΕΣΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΚΤΕΛ ΣΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΔΗΜΟΤΕΣ ΜΑΣ. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΝΤΑΞΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝΕ ΚΟΥΜΑΝΤΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οπως αναφερει ο φιλος του 1.20 την προταση για το πλατυγιαλι , να του υπενθυμισω (αν και εμεσα το αναφερει) οτι η περιοχη ειναι σε ιδωτη εστω και με την μορφη ενοικιου.Για να στηθει το εργοστασιο εκει χρειαζονται πολλες και πιθανον χρονοβορεες διαδικασιες τοσο με τον ενοικιαστη και το κρατος , οσο και με τον ενοικιαστη και τον επενδυτη.Αντιλαμβανεσθαι ολοι τι εννοω για να μη κλεβω χρονο. Η μονη λυση που πιθανον να ειναι και πιο συμφερουσα , θα ηταν ο Δημος Ξηρομερου να δεσμευσει μια δημοτικη εκταση (προφανως αναλογως των προυποθεσεων που θα χρειασθουν ) και να ενημερωσει Κρατος και επενδυτη οτι την παραχωρει.
    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ Ο ΑΣΤΑΚΟΣ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
    ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρόεδρε κ Μπόνη Χρήστο κάντε κάτι να έρθει το εργοστάσιο εδώ.
      Μια συνάντηση του Συλλόγου με το αρμόδιους στην Αθήνα δέν θα έβλαπτε.

      Διαγραφή
  7. Ναι και θα κάνουν test drive στους δρόμους που ναι γεμάτοι λακούβες τάφοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ποιος υα το φέρει το εργοστάσιο στον αστακό οεοοοοοο??? Έχουμε κανέναν ικανό που δεν φαίνεται ακόμα????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μαζευτούν όλοι οι συλλογοι και να πανε στην Αθήνα
      τι τους θέλουμε και τους έχουμε. Να κάνουν μόνο συνεστιάσεις.


      Διαγραφή
    2. {{άλλο το φαίνεται και άλλο το είναι}}
      και άλλο το είναι και άλλο το φαίνεται.
      ο κορωνοϊος φαίνεται ? δέν φαίνεται.
      είναι αόρατος χωρίς μικροσκόπιο.



      Διαγραφή
  9. Υμουνα νιος και γέρασα φτάνει ποια ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. οπως εγραψε προηγουμενος φιλος ο αστακος πρεπει να μεινει υποαναπτυκτος για να ζουν καλα οι βολεμενοι και οι ετεροδημοτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ και η παράταξη μου το βάλαμε προ ημερήσιας διάταξης ως θέμα, να γίνει το εργοστάσιο αυτό στο Πλατυγιάλι ,αφού υπερέχει άλλων υποψηφίων περιοχών ,αφού είναι και επίσημα χαρακτηρισμένο ως ελεύθερη τελωνειακή ζώνη και προς τιμή του Δημάρχου το αποδέχθηκε ,να μπει προ ημερήσιας διάταξης ,διότι ο νόμος ορίζει αν ο Δήμαρχος δεν το αποδεχθεί ,τότε δεν συζητείται .!!!
    Μακάρι να ευδοκιμήσει η προσπάθεια γιατί τα οφέλη θα είναι πάρα πολλά .!!!
    Παναγιώτης Στάικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κ. Παναγιωτη Στάϊκο στο Υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να υπάρχουν διαφορες προτασεις ιδιωτικών επενδυτικων σχεδίων
      και όπως η ενδεχόμενη επένδυση που αναφέρεται στην παρούσα ανάρτηση.
      Μήπως θα ήταν καλύτερα κ. Στάίκο και στα πλαίσια μιας αποκεντρωμένης επενδυτικης πολιτικής,
      να δοθεί η δυνατότητα στην ΚΕΔΕ να γνωμοδοτεί έστω, στο Υπουργείο Ανάπτυξης και έτσι να επιτυγχάνεται καλύτερα μια πιό ισομερή κατανομή στην Ελληνικη περιφερεια των ενδεχόμενων ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων ?
      Επίσης Κ. Στάίκο δέν είμαστε εμείς ως άτομα ή ως δήμος
      που θα πούμε ή θα ορίσουμε την μορφή των επενδύσεων.
      Το αν δηλαδή θα είναι δημόσιες η ιδιωτικές οι επενδύσεις σε λιμάνια
      αυτό ορίζεται απο την πλειοψηφία της κοινωνίας σε εκλογές.
      προσωπικά και ως απλος δημοτης υποστηριζω την γενικότερη πολιτικη αποψη, για δημόσιες επενδύσεις και με δημόσιο ελεγχο και χαρακτηρα στο λιμάνι στο Πλατυγιαλι Αστακού Ξηρομέρου.

      Διαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο