Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020

"ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ": Οι προτάσεις μας προς την Δημοτική Αρχή, για το υπό συζήτηση εργοστάσιο Ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 
   
Δείτε τις θέσεις της  Δημοτικής Παράταξης "ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ" στο Δημοτικό συμβούλιο την 19 Δεκεμβρίου 2020, και τις προτάσεις για την εκδήλωση ενεργειών της δημοτικής αρχής, με σκοπό την επαύξηση των πιθανοτήτων, όπως τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ανάπτυξης- Επενδύσεων, να επιλέξουν τη περιοχή μας στις συζητήσεις τους, με εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, για την πρόθεση κατασκευής εργοστασίου στην Ελλάδα.

Ολόκληρο το δελτίο τύπου:

         Κατά τη χθεσινή (19/12/2020) συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού συμβουλίου του δήμου μας ζητήσαμε με εισηγητή τον δημοτικό σύμβουλο της παράταξης Χρήστο Κολοβό,  και συζητήσαμε σε προ ημερησίας διάταξη, θέμα που αφορά προτάσεις μας για εκδήλωση ενεργειών της δημοτικής αρχής, με σκοπό την επαύξηση των πιθανοτήτων, όπως τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ανάπτυξης-  Επενδύσεων, να επιλέξουν τη περιοχή μας στις συζητήσεις τους με εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων για πρόθεση κατασκευής εργοστασίου στην Ελλάδα. 

 

         Η χώρα μας λοιπόν, αναμένεται (εκτός απροόπτου)  να αποκτήσει εργοστάσιο συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για μία σημαντικότατη επένδυση που ξεκινά από τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Η επιβεβαίωση έγινε πριν λίγες μέρες από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό στην Βουλή.

 

         Σύμφωνα με την τρέχουσα ειδησεογραφία, την προηγούμενη Τετάρτη (17/12/2020) είχαμε την πρώτη επίσημη υπογραφή της «Επιστολής Πρόθεσης Συνεργασίας» από την Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε. του Υπουργείου Εξωτερικών) και τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.GO SE για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα «Electric Cars e.GO Made in Greece.

 

         Πρόκειται για το πρώτο εργοστάσιο της Next e.GO Mobile που θα δημιουργηθεί εκτός Γερμανίας και θα έχει κομβικό ρόλο για τις εξαγωγές της εταιρείας στη NA Ευρώπη, Βαλκάνια, τη Μέση Ανατολή και τη βόρεια Αφρική, το οποίο αρχικά θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος

 

     Δεν έχει ακόμη αποφασιστεί η τοποθεσία που θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο, ωστόσο εντός του επομένου τριμήνου η περισσότερο θα έχει παρθεί η απόφαση και καθίσταται βέβαιο ότι αρκετοί Δήμοι και Περιφέρειες θα ενεργοποιηθούν άμεσα με εκδήλωση κατάλληλων ενεργειών, για να εγκριθεί η συγκεκριμένη επένδυση στη περιοχή ευθύνης τους διότι σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες από τα ΜΜΕ και ανακοινώσεις υπουργών της Κυβέρνησης:

                      

                      α.   θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ υπάρχει η προοπτική, μαζί με τις έμμεσες θέσεις, να φτάσουν τις 5.000, που σημαίνει τεράστια μείωση της ανεργίας των νέων της περιοχής που θα επιλεγεί και προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης σε άλλα επίπεδα επενδύσεων. (Ξενοδοχεία-κοιτώνες, εμπόριο και εστίαση, μεταφορές κλπ)                

                      β. Εκτός του εργοστάσιου παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκίνητων προφανώς θα αναπτυχθούν στη περιοχή και άλλες επενδυτικές εταιρείες για τη παραγωγή  πρώτων υλών που θα τροφοδοτούν το εργοστάσιο παραγωγής των αυτοκινήτων καθώς και σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.

                      γ.  Από τη στιγμή που θα υπογραφεί η σχετική επένδυση και θα γίνει η τελική επιλογή του χώρου, προβλέπεται πως το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.

      

        Τρεις είναι οι υποψήφιες μέχρι τώρα, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, περιοχές για την επένδυση της Next.e.GΟ στην Ελλάδα, όπου θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο της εταιρείας: Η Καβάλα λόγω  του λιμανιού της, η Πτολεμαΐδα ως αντιστάθμισμα εξεύρεσης θέσεων εργασίας λόγω του κλεισίματος των εργοστασίων παραγωγής ρεύματος από λιγνίτη και ο δήμος μας λόγω του λιμανιού και τη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ Πλατυγιαλίου .

 

           Εμείς πιστεύουμε ότι μπροστά μας διανοίγεται διάπλατα μία νέα προοπτική  για τον δήμο και τη περιοχή μας με ιδιωτικές επενδύσεις υψηλής ποιότητας σύμφωνα με τις προσδοκίες  του δήμου και των συμπολιτών μας για ανάπτυξη και προοπτική. Μία μεγάλη ελπίδα στους άνεργους νέους και νέες του δήμου μας.

            Πιστεύουμε ότι αυτή η επένδυση κινείται μέσα στο σωστό επιχειρηματικό οικοσύστημα τόσο για τη λειτουργία του λιμένα του Πλατυγιαλίου, όσο και για την αλματώδη ανάπτυξη και προοπτική του δήμου μας, με τη κατασκευή του εργοστασίου εντός των εδαφικών ορίων του δήμου.           

         Εκτιμούμε ότι προφανώς  η παραπάνω επένδυση θα ενδιαφέρει σφόδρα και την εταιρεία διαχείρισης της (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ) Πλατυγιαλίου, λόγω του ότι η ΝΑΒΙΠΕ έχει χρακτηριστεί με  ΦΕΚ ως ελεύθερη τελωνειακή ζώνη με ότι αυτό συνεπάγεται για επενδύσεις , που θα μπορούν να εισάγουν και να εξάγουν προϊόντα  πληρώνοντας διπλούς δασμούς και   της προοπτικής της μεγάλης αύξησης του κύκλου εργασιών του λιμένος  και λόγω και της στρατηγικής της θέσης, επειδή διαθέτει το πλεονέκτημα να αποτελεί εμπορευματική πύλη προς την Ευρώπη και προς άλλες χώρες κλπ.

         Ευχής έργον να υπάρχει κατάλληλη για τέτοια χρήση δημόσια ή δημοτική έκταση (που θα επιφέρει και ενοίκια στο δήμο μας), αλλά να πληροί τις προϋποθέσεις για εγκατάσταση της επένδυσης και να μη δημιουργεί όσο το δυνατόν περισσότερα κόστη στην επενδυτική εταιρεία, (αποστάσεις από το λιμάνι, προσβάσεις κλπ.)

         Στη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου, υπάρχουν 13 οικοδομικά τετράγωνα συνολικής έκτασης 739,012 στρεμμάτων, από συνόλου 17 τετραγώνων έκτασης 1.910 στρεμμάτων,( δεν γνωρίζουμε αν έχει αλλάξει κάτι), στα οποία θα μπορούσαν να αναπτυχθούν σημαντικές βιομηχανικές-βιοτεχνικές δραστηριότητες, κυρίως εξαγωγικού χαρακτήρα λόγω και του λιμανιού.

       

     Μετά τα παραπάνω προτείναμε:

 

           1. Να ενεργήσει άμεσα ο δήμος μας με τη σύνταξη σχετικού φακέλου αιτήματος – πρότασης προς τα αρμόδια :

                   α.   Υπουργείο Εξωτερικών (Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικών, υπεύθυνο για την Οικονομική Διπλωματία και Πρόεδρο του Enterprise Greece)

                  β.  Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

με σκοπό να πεισθούν με στοιχεία τα Υπουργεία και να ενεργήσουν- προτείνουν προς τη Γερμανική εταιρεία τη περιοχή μας.

 

            2.  Ο φάκελος να περιέχει πολλά στοιχεία από το ψηφισθέν στρατηγικό σχέδιο του δήμου μας πάνω σε γεωγραφικά-εδαφολογικά-οικονομικά-πληθυσμιακά-αναπτυξιακά κλπ στοιχεία, φωτογραφίες –βίντεο κλπ, συνεξεταζόμενα με τον επιτρεπτό βαθμό περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επίσης να αναλύονται και υπενθυμίζονται τα μελλοντικά  έργα κατασκευής των οδικών αξόνων Βόλου-Λαμίας –Πλατυγιαλίου-Αστακού και η σύνδεση με την Ιόνια Οδό, αλλά και προς Άκτιο με στοιχεία και συνημμένα έγγραφα διότι συμβάλουν θετικότατα επί του αιτήματος. Εμάς δεν μας πειράζει αν η επένδυση είναι ιδιωτική ή δημόσια και τις διαβουλεύσεις των Υπουργείων με την εταιρεία. Μας ενδιαφέρει όμως πολύ ως δήμος διότι θέλουμε επενδύσεις-ανάπτυξη  και θέσεις δουλειάς. 

          

           3.  Να ενημερωθεί η εταιρεία διαχείρισης της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ, περί των προθέσεών μας. Ενδεχομένως και η ίδια η εταιρεία να επιθυμεί να ενεργήσει και αυτή προς τα Υπουργεία, για την ανάγκη περαιτέρω αύξησης του κύκλου εργασιών του λιμανιού της με τη παραπάνω επένδυση, πέραν των ενεργειών του δήμου μας και ίσως αυτό να ενισχύει περισσότερο την δική μας θέση και βούληση όσον αφορά την κατασκευή του εργοστασίου.     

         

          4.    Όταν ετοιμασθεί ο επενδυτικός φάκελος και υποβληθεί προς τα Υπουργεία (έγκαιρα διότι ο χρόνος πιέζει αμείλικτα), να υποβληθεί αίτημα προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, για να ενεργήσει προς κάθε κατεύθυνση, για να εγκριθεί η παραπάνω επένδυση στο δήμο μας, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρεί και η ίδια,  μαστίζεται από την ανεργία και τη μηδενική σχεδόν βιοτεχνική - βιομηχανική ανάπτυξη σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδος και της Περιφέρειας. Το ίδιο αίτημα να αποσταλεί σε κόμματα, βουλευτές και πολιτευτές του νομού μας κλπ.

 

          5. Τέλος, προτείναμε να επιδιώξει ο κ Δήμαρχος κατ αρχήν τηλεφωνική και κατ ιδίαν επαφή με τους αρμόδιους Υπουργούς-υφυπουργός κλπ και απήντησε ότι ήδη έχει έρθει σε μία πρώτη τηλεφωνική επαφή με υφυπουργό και ότι μάλλον είναι φήμες.

 

  Υ.Γ   Όσον αφορά θέση της Δημοτικής Αρχής  ότι όλα τα παραπάνω  είναι φήμες, απαντάμε:  Μπορεί στο τέλος, για λόγους (που δεν θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε από τώρα) να μη γίνει τίποτα και να είναι πράγματι φήμες.

          Εμείς όμως βασιστήκαμε στις ανακοινώσεις Πρωθυπουργού-Υπουργών , υπευθύνων εταιρείας, ανακοινώσεις και υπογραφές επιστολών πρόθεσης συνεργασίας ( έτσι ξεκινάνε όλες οι μεγάλες επενδύσεις) και στα δημοσιεύματα των ΜΜΕ.

         Αν αυτό είναι φήμες η όχι τι μας πειράζει, να κάνουμε ενέργειες, να ακούγεται περισσότερο το όνομα του Ξηρομέρου και με πειστικά στοιχεία στα αρμόδια Υπουργεία? Δεν αυξάνονται οι πιθανότητες?  

          Πιστεύουμε ότι για το καλό και την ανάπτυξη του τόπου και των άνεργων νέων μας, δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα ενεργώντας σύμφωνα με τις παραπάνω προτάσεις μας ή οτιδήποτε προσφορότερο επιθυμεί η δημοτική αρχή, διότι  «κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε» και ότι «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» για κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα.

 

ΑΣΤΑΚΟΣ 20 ΔΕΚ 2020

 

Εκ του γραφείου τύπου της  Δημοτικής Παράταξης

                                                                

ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

 


14 σχόλια:

  1. Σημερα σε κυρακατικη εφημεριδα στις οικονομικες σελδες υπαρχει ρεπορταζ οπου ο ΟΥΡΛΙΧ ΧΕΡΜΑΝ(διευθυνων Συμβουλος της Γερμανικης Next e GO Mobile SEαναφερετε οντως στην επενδυση και ειδικα οτι η ετεαιρεια του ενδιαφερετε η περιοχη που θα επιλεγει να ειναι ΛΙΜΑΝΙ
    ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μακάρι να βάλει πλάτη ο πατριώτης Αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νι ΠΑΠΑΘΑΝΆΣΗΣ (πολλές φορές έχει έρθει στον Αστακό, με φίλο του Αστακιωτη)GR.BO

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ φίλε Χρήστο και αγαπητέ φίλε 7:01 μακάρι να βοηθήσει όποιος μπορεί ,αφού το θέμα είναι υψίστης σημασίας όχι μόνο για τον Δήμο,αλλά για τον νόμο ολόκληρο και μπορεί να γίνει η απαρχή για πολύ μεγάλη ανάπτυξη της περιοχής μας .
    Και μην ξεχνάτε πως λίγα λιμάνια Χρήστο μου έχουν αυτό το μέγα πλεονέκτημα :
    Της Ελεύθερης Τελωνειακής Ζώνης
    Με εκτίμηση
    Παναγιώτης Στάικος
    Υ.Γ .
    Παρακαλώ και το αγαπητό blog να βοηθήσει σε αυτή την προσπάθεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δέν χάνεις τίποτα να πας μια βόλτα μέχρι το υπουργείο να το κανονίσεις το εργοστάσιο
      τί αργηγός δημοτικης παράταξης είσαι ?
      με 'λόγια' δέν βάφονται αυγά.

      Διαγραφή
  4. τη ωραια που ειναι τα ονειρα,αλλα και ποσο επικυνδυνα οταν οι ονειροπωλες εχουν δημοσιο αξιωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χωρίς τον οδικό άξονα Ιονία οδό - Πλατυγιάλι δεν υπάρχει περίπτωση να ενδιαφερθεί επενδυτής. Κάθε φορά ενθουσιαζόμαστε και στο τέλος όλοι οι ενδιαφερόμενοι λοξοδρομούν. Πρέπει να υπάρξει διαδημοτική συνεργασία και να πιέσουν όλοι οι όμοροι Δήμοι ώστε να γίνει η σύνδεση της Ιονίας με το Πλατυγιάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πρώτα γίνονται 19.51 οι υποδομές. σωστοί δρόμοι και ασφαλείς κλπ υποδομες
    και ξέρουν καλύτερα απ το καθένα μας τι θα κάνουν οι επενδυτές
    τα πολα λόγια είναι φτώχια. γέμισε ο τόπος αμπελοφιλόσοφους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν αποφασίσει η Κυβέρνηση να γίνει στο Πλατυγιάλι το εργοστάσιο αυτό μέχρι να γίνει απλά η διαμόρφωση του χώρου θα έχει ετοιμάσει και την σύνδεση Πλατυγιαλι Ιονία οδός .
    Για αυτό να μην έχετε καμία αμφιβολία .!!
    Το ζητούμενο είναι να γίνει το εργοστάσιο στο Πλατυγιάλι μόνο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  8. Φίλε των 12.42 εάν δεν καταλαβαίνεις το κείμενο μην απαντάς.
    Φίλε των 1.25 ο οποιασδήποτε επενδυτής δεν θα πάρει την απόφαση και μετά θα περιμένει το κράτος να φτιάξει τους δρόμους. Θέλει το χρονοδιάγραμμα της επένδυσής του να εξαρτάται απο αυτόν όχι απο το πότε θα αποφασίσει το κράτος να φτιάξει το δρόμο. Μην ξεχνάς ότι όταν έγινε η μεγάλη απεργία στα λιμάνια και ερχόταν οι νταλίκες στο Πλατυγιάλι πολλές εταιρείες είχαν διαμαρτυρηθεί για τον δρόμο γιατί έπρεπε να μπαίνουν σε επαρχιακό δρόμο για να φτάσουν. Και ενώ ήταν τότε ευκαιρεία να φτιάξουν το δρόμο μήπως και συνεχίσει να λειτουργει το Πλατυγιάλι όχι δρόμο δεν εφτιάξαν αλλά ούτε για την σήμανση δεν ενδιαφέρθηκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. εις 2,29 τα ίδια λέμε. και χώρια καταλαβαινουμε
    εάν γίνουν σωστοι δρομοι και υποδομές,
    δεν θα ελθει και κάποια στιγμή αυτή η επένδυση ?




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. άμα θέλει ο επενδυτής και η εταιρεία τύφλα νάχει η συγκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλά ρε Σταικο θα ακούσουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες
    Τον Γαλούνη, το Λαινα,τον Μουρκούση, τον Γιάνη και Εσένα
    που επενδύσουν τα λεφτά τους.
    έλεος πιά με τον λαϊκισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 821 Τι λογική είναι αυτή? Το δικό μας δίκιο θα μεταφερθεί στο υπουργείο και το υπουργείο θα θέσει το πλάνο και τη θέση του για το Πλατυγιαλι. Στη Καβάλα έχουν δεκάδες βιομηχανίες και πετρέλαια. Κι'αλλη επένδυση εκεί? Εκεί είναι ο αγώνας. Πρέπει με κάθε τρόπο το κράτος να δει θετικά τα δίκαια αιτήματά μας. Αν η ευρωπαϊκή εταιρεία για τους δικούς της ιδιωτικούς λόγους δεν επιλέξει τη πρόταση του υπουργείου για το πλατυγιάλι , δεν έχει σχέση με τις προσπάθειες που πρέπει να γίνουν. Ειναι κακό αυτό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. το υπουργείο τι θες 11,52 να πει. όχι ?
    κατανοώ το πρόβλημα σας θα πει το υπουργείο θα το εξετάσουμε
    και πηγαίνετε κ Στάίκο στο καλό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο