Πέμπτη 22 Αυγούστου 2019

Πράσινο φως στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Άκτιο – Αμβρακία

Αχνοφαίνονται ελπίδες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Άκτιο – Αμβρακία

Προλογίζει ο ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ, τ. Λυκειάρχης, Βόνιτσα 

             Σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα του αγαπητού φίλου Νίκου Καραγιάννη στο ypodomes.com (τον οποίο ευχαριστούμε για την ενημέρωση και συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια) οι πολύχρονες καθυστερήσεις στο πολύπαθο αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία οδηγούνται σε αίσιο τέλος.
        Επιθυμία όλων μας είναι να ολοκληρωθούν με ταχύτερους ρυθμούς οι διαδικασίες αξιολογήσεις των φακέλων, να παρακαμφτούν τα όποια θέματα προκάλεσαν αυτές τις καθυστερήσεις και με ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ να προχωρήσουν στις προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες.

         Εδω να επισημάνω ότι πρέπει οι φορείς και οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας Πρέβεζας και Λευκάδας, να ασκήσουν πίεση να βρεθεί λύση και να ζητήσουν από τον νέο υπουργό Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, την επίσπευση των διαδικασιών αν είναι δυνατόν μέχρι τέλους του έτους και οπωσδήποτε την έναρξη των πρώτων εργασιών στην 4Η ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ ΔΡΥΜΟΣ -ΛΟΥΤΡΑΚΙ -ΑΜΒΡΑΚΙΑ για να δοθεί οδική ανάσα στην Δυτική Ελλάδα. 
       Επίσης να τονίσω ότι σε λίγο καιρό αν δεν δοθεί λύση, θα ξεκινήσουν τα πρωτοβρόχια, πράγμα που σημαίνει ότι ο δρόμος Αμφιλοχία- Βόνιτσα, θα παραμείνει καρμανιόλα και άνθρωποι θα εξακολουθούν να χάνουν τη ζωή τους.....

         Ας κοιτάξουμε όλοι μας, το παράδειγμα της γερμανικής εταιρίας Fraport, που ολοκλήρωσε τις εργασίες σε χρόνο ρεκόρ στο διεθνές αεροδρόμιο του Ακτίου....

ΔΕΙΤΕ το σημερινό δημοσίευμα του φίλου Νίκου Καραγιάννη στο ypodomes.com....


Πράσινο φως στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Άκτιο – Αμβρακία

           Πράσινο φως άναψε το Υπουργείο Υποδομών για τη συνέχεια του διαγωνισμού για την εργολαβία-σκούπα στο Άκτιο-Αμβρακία. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η ηγεσία του Υπουργείου αποφάσισε να προχωρήσει το διαγωνισμό καθώς υπάρχουν ασφυκτικές χρονικές πιέσεις για την ολοκλήρωση του έργου από το ΕΣΠΑ. Επίσης θεωρείται πως η ολοκλήρωση του θα βοηθήσει στην γεωμετρική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας μια και στον σημερινό δρόμο έχουμε θρηνήσει αρκετά θύματα.
      Η εργολαβία-σκούπα είναι έργο-γέφυρα (χρηματοδοτείται δηλαδή από δύο συνεχόμενα προγράμματα ΕΣΠΑ) και θα πρέπει να έχει αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του 2023, που είναι και η καταληκτική προθεσμία για τα έργα της περιόδου 2014-2020.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
        Η απόφαση να προχωρήσει ο διαγωνισμός δίνει ελπίδες ότι τελικά θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους 8-10 μήνες θα πέσουν οι πολυπόθητες υπογραφές. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός είχε διεξαχθεί στις 26 Ιουνίου 2018 και από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών είχε προκύψει μειοδότρια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 49,85% το οποίο εγκρίθηκε στις 15 Οκτωβρίου.
          Στις 24 Οκτωβρίου υποβλήθηκε προδικαστική προσφυγή η οποία εξετάστηκε στις 31 Οκτωβρίου και έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα αναστολής-προσωρινών μετρών. Στις 11 Δεκεμβρίου έχουμε νέα απόφαση της ΑΕΠΠ με την οποία απορρίφθηκε η προηγούμενη προσφυγή και στις 20 Δεκεμβρίου νέα απόφαση της ΑΕΠΠ αναιρεί την προηγούμενη.
        Το οριστικό πάγωμα στο έργο έφερε η απόφαση 40/2019 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία έγινε εν μέρει αποδεκτή η αίτηση αναστολής εκτέλεσης της απόφασης της από 11.1.018 απόφασης της ΑΕΠΠ. Στις 4 Μαρτίου ακολούθησε και αίτηση ακύρωσης της απόφασης για την αναδοχή του έργου από την GD Infrastrutture.
       Τελικά το Υπουργείο Υποδομών με απόφαση του στις αρχές Ιουνίου ανακάλεσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και έτσι κατά κάποιο τρόπο ξαναγύρισε πίσω ο χρόνος, στην στιγμή που κατατέθηκαν οι προσφορές.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ
       Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές κοντά στο διαγωνισμό, όπως αναφέρουν στο ypodomes.com, η επιτροπή του διαγωνισμού θα πρέπει να ζητήσει από τα σχήματα που συμμετέχουν, όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα διασφαλίσουν την ακεραιότητα της συμμετοχής τους και στη συνέχεια να προχωρήσει εκ νέου στην ανάδειξη του ανάδοχου σχήματος.
          Το έργο έχει διάρκεια 36 μήνες οπότε αν τελικά καταφέρει να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 θα καταφέρει οριακά να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, εξασφαλίζοντας την ομαλή ροή των χρημάτων του ΕΣΠΑ. Το έργο έχει κόστος 150 εκατ.ευρώ (και προαίρεση επιπλέον 10 εκατ.ευρώ) και είναι ενταγμένο στο ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
      Νωρίτερα θα παραδοθεί η λεγόμενη Παράκαμψη Αμφιλοχίας, το ανατολικό άκρο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού. Σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις εκεί θα χρειαστούν έργα περίπου 6-10 μηνών για να μπορέσει να παραδοθεί σε λειτουργία.
Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι θα μπορέσει να παραδώσει σε λειτουργία και αυτόν τον αυτοκινητόδρομο όσο το δυνατόν ταχύτερα, χωρίς να κινδυνεύσουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Η ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ
           Πρόκειται για ένα απο τα ταλαιπωρημένα έργα της χώρας. Ξεκίνησε σαλαμοποιημένο (βλέπε Πάτρα-Πύργος) σε 4 τμήματα το Μάρτιο το 2010. Η προθεσμία ολοκλήρωσης ήταν για τον Μάρτιο του 2013 (!!). Η κρίση και τα προβλήματα των αναδόχων, ενέπλεξαν το έργο σε συνεχόμενες παρατάσει. Τελικά 6 χρόνια και 2 μήνες από την οριακή προθεσμία, παραδόθηκαν τα πρώτα 15χλμ.
     Η Αμβρακία Οδός είναι ένας νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που ενώνει την Ιόνια Οδό (στο νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας) με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας και την Λευκάδα. Θα έχει μήκος 48,5 χιλιόμετρα και θα διανύεται σε περίπου 25 λεπτά.
         Η απόσταση Αντίρριο-Άκτιο και Αντίρριο-Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 60-70 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.
       Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού μήκους 48,5χλμ. θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού. Έπονται εκείνες προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα από το Υπουργείο Υποοδομών που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.







9 σχόλια:

  1. Νώντα η περιφέρεια Αιτωλοακαρνανίας να πιέσει το υπουργείο για αμεση αποκατασταση ασφαλτοστρωσεων απο Πάλαιρο μέχρι Βόνιτσα και Βόνιτσα Αμφιλοχία Αγρίνιο και Λευκάδα...το καλοκαιρι τελειωνει και η εργολαβια συντηρησης βονιτσας Λευκάδας και Άκτιο Αγιος Νικόλαος ακομα να ολοκληρωθεί ο εργολαβος αφου καθαρισε τα πρανη δεξια αριστερα του δρόμου δεν ξεκινησε την ασφαλτοστρωση...αυτο γιατι περνάει στα αζήτητα;άσχετα με τους αυτοκινητόδρομους οι υπόλοιποι δρόμοι ζρήζουν συντηρησης λόγω καταστροφής της ασφάλτου...πληρώνουμε τελη κυκλοφορίας ναι η όχι;ο κόσμος που θελει να παει απο μια πολη σε άλλη η σε χωριο τον νοιαζουν οι αυτοκινητοδρομοι με τα πανακριβα διόδια χώρια οι τιμες του καυσιμου!Στο ξαναλεω ρεπορταζ δεν γινεται αναπαράγοντας ειδήσεις του site ypodomes μπαινω μονος και τα βλέπω!πιέστε τον Φαρμακη απο την αρχή να βρεθουν παση θυσια χρηματα για τους δρομους που προανέφερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γύρισα την προηγούμενη εβδομάδα στην Σουηδία από το Ακτίο. Έκανα διακοπές Αμφιλοχία και πήγαμε 3 φορες Λευκάδα για μπάνιο. Ο ίδιος δρόμος που ήταν πριν μεταναστεύσω στην Σουηδία το 1979...Αν φτιάχναμε 1 Χιλ τον χρόνο τώρα θα ήταν έτοιμος... Έχω γυρίσει όλη την Ευρώπη με αυτοκίνητο. Στα βουνά της Νορβηγίας και στα χωράφια της Γερμανίας υπάρχουν πολλοί καλύτεροι δρόμοι, δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γράψτε κάτι για τα πολλά αφραχτα σημεία στο καινούργιο κομμάτι Άκτιο - Βόνιτσα και τα ζώα που μπαίνουν μέσα και δημιουργούν ατυχήματα. Μέχρι και τσοπανόσκυλο επιτίθεντε. Στον παλιό δρόμο δεν είχε τόσα πολλά ζώα σκοτωμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάντε ότι νομίζετε, γράψτε ότι θέλετε, εάν δεν δούμε τελειωμένο το δρόμο δεν σας πιστεύουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΩΡΑ ΣΕ ΩΡΑ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΘΟΥΝ ΠΕΡΙΠΟΥ 15ΧΛΜ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ- ΒΟΝΙΤΣΑ- ΑΚΤΙΟ Κ.Α. ΔΕΝ ΕΠΕΣΑΝ ΤΑ ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

    ΕΜΕΙΣ ΣΑΝ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΒΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΛΙΘΑΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΑΚΤΙΟΥ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΛΟΚΛΗΡΩΤΟΣ ΣΧΕΔΟΝ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΟ ΤΟΠΟ ΜΑΣ.
    ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΟΣ: ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ, ΠΡΕΒΕΖΗΣ, ΛΕΥΚΑΔΟΣ, ΚΑΙ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ, ΤΑ ΚΤΕΛ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ, ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΑ.
    Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΗΔΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ.

    ΦΙΛΙΚΟΤΑΤΑ ΝΩΝΤΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωρε θέλουν κλωτσιές για να κάνουν τη δουλειά τους.Τετεια γαϊδούρια δεν νομίζω να βρεις σε άλλο κράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εφτιαξαν και τον δρομο Βονιτσα Ακτιο χωρις να εχουν βαλει μια ΛΕΑ....αν τυχει να παθεις κατι και σταματησεις στην ακρη, μιας και οι χωροι σταθμευσης ειναι μονο δυο αν δεν κανω λαθος, απλα κανεις το σταυρο σου να μην ερθει καποιος και πεσει πανω σου, ασε που ο δρομος ειναι ολο κατι περιεργες κλισεις και με στροφες...μισα και κακομοιρικα τα εργα, α ξεχασα επρεπε να ειναι ετοιμα για να κανουν καποιοι εγκαινια προεκλογικα...ολα μισα και κουτσουρεμενα γινονται στην περιοχη μας, απλα για να λεμε οτι γινονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. , ασε που ο δρομος ειναι ολο κατι περιεργες κλισεις και με στροφες.
    ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ. ΝΑΙ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΠΕΡΝΑΜΕ ΤΑ ΟΡΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΣΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΗ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η διαδρομη πλεον Βονιτσα Ακτιο ειναι 6-7 λεπτά με το νεο δρομο,.πλην ομως εξαιτιας του τροπου που ειναι φτιαγμενος, κλισεις, στροφες, απουσια ΛΕΑ και χωρων σταθμευσης, νιωθεις οτι σε "κουραζει" να οδηγεις αυτη τη διαδρομη....προς Θεου, μην με πειτε γκρινιαρη απλα ποιος ο λογος οι κατοικοι των περιοχων.αυτων να συμβιβαζομαστε με την μετριοτητα καθε φορα. Φτιαχνεις που το φτιαχνεις, καντο σωστα οπως πρεπει, οχι μισα και κακομοιρικα. Ελπιζω τουλαχιστον ο δρομος Βονιτσα Λευκαδα και Ακτιο Λευκαδα να ειναι καλυτερος.

      Διαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο