Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

Απαράδεκτες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις εν μέσω καραντίνας.

 "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Απαράδεκτες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις εν μέσω καραντίνας."

       Συνεχίζοντας την προσφιλή τακτική της να περνάει σημαντικές παρεμβάσεις για την Παιδεία εν μέσω καραντίνας, η κυβέρνηση τη βδομάδα που πέρασε προχώρησε στην ψήφιση ενός συνολικού νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ενώ παράλληλα άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τους μαθητές της Γ' Λυκείου που ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, ανακοινώνοντας αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση οι οποίες πρόθεσή της είναι να ισχύσουν από φέτος.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και φοιτητές βρέθηκαν για άλλη μια φορά στους δρόμους, διαμηνύοντας ότι αυτά τα σχέδια θα μείνουν στα χαρτιά.
Με συμβολικές παραστάσεις διαμαρτυρίας, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας, πρόταξαν τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης, των σχολείων και των σχολών, που είναι πολύ πιο αυξημένες στις σημερινές συνθήκες της πανδημίας, διεκδίκησαν πραγματική αναβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών του λαού.
 
Εφήμερη κατάρτιση για φθηνό εργατικό δυναμικό.
 
Από τα πρώτα άρθρα του νομοσχεδίου, που αποτελεί αντιγραφή των προτάσεων του ΣΕΒ για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση, φαίνεται ο στόχος της εντονότερης εμπλοκής των επιχειρήσεων στον καθορισμό των ειδικοτήτων των σχολών.
Προβλέπεται έτσι η θεσμοθέτηση νέων οργάνων σε περιφερειακό, κλαδικό, κεντρικό επίπεδο, τα οποία θα εισηγούνται τις ειδικότητες και τους τομείς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, θα παρεμβαίνουν στα αναλυτικά προγράμματα, θα προωθούν την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων, με στόχο προφανώς την κάλυψη των εφήμερων και διαρκώς μεταβαλλόμενων αναγκών των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. Οι αρμοδιότητες αυτών των οργάνων, στα οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των επιχειρήσεων, αφορούν τα επίπεδα προσόντων 3, 4 και 5, που καλύπτουν όλο το φάσμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Αυτός ο σχεδιασμός δεν είναι μόνο ότι δημιουργεί αποφοίτους μιας χρήσης για τους εργοδότες, με δεξιότητες σε επαγγέλματα που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μοιραία θα απαξιώνονται, αλλά επιπλέον δεν διασφαλίζει στους μαθητές ούτε καν τη δυνατότητα να επιλέγουν αυτό που επιθυμούν, ανεξάρτητα από την περιοχή στην οποία κατοικούν, αφού οι ειδικότητες θα καθορίζονται με βάση τις τοπικές επιχειρήσεις.
Με το νομοσχέδιο εισάγονται αμέσως μετά το Γυμνάσιο διετείς Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), κατηγορία στην οποία εντάσσονται και οι επαγγελματικές σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ. Αυτές θα δίνουν μετά από εξετάσεις πιστοποιητικό επιπέδου 3, δηλαδή προσόντα και πιστοποίηση με ακόμα χαμηλότερα επαγγελματικά μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα από το επίπεδο 4 του ΕΠΑΛ (επίπεδο στο οποίο ανήκαν μέχρι τώρα και οι σχολές του ΟΑΕΔ, που υποβαθμίζονται).
Με άλλα λόγια, μαθητές από τα 15 τους χρόνια θα σπρώχνονται εκτός σχολείου και θα οδηγούνται άρον άρον στην κατάρτιση και την ανήλικη εργασία, ως τζάμπα εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις, αφού στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται τίποτα για την αμοιβή της πρακτικής και της ασφάλισης αυτών των μαθητών και όλα παραπέμπονται σε αόριστες Υπουργικές Αποφάσεις.
Ακολουθώντας δε την πεπατημένη της υποβαθμισμένης Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης, αυτές οι σχολές θα στεγάζονται στα εργαστήρια των εργαστηριακών κέντρων και των σχολείων, δηλαδή στις ήδη απαρχαιωμένες, ελλιπείς και πολλές φορές ακατάλληλες εγκαταστάσεις, ενώ δεν προβλέπεται να έχουν μόνιμους εκπαιδευτικούς αλλά «εκπαιδευτές με αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών», ή ακόμα και εμπειροτέχνες με επαγγελματική εμπειρία στο κάθε αντικείμενο.
Οι σχολές αυτές μπορεί να είναι και ιδιωτικές. Οπότε, μια βιομηχανία σε μια περιοχή που θέλει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό στον κλάδο που δραστηριοποιείται θα μπορεί να ιδρύει όποτε θέλει μία ΕΣΚ για να παίρνει εργάτες από τη δική της σχολή, με τα δικά της αναλυτικά προγράμματα, με τσάμπα μαθητεία και εργατικό δυναμικό, κι από πάνω θα επιδοτείται για όλα αυτά.
Αναφορικά με τα ΕΠΑΛ, η κυβέρνηση αντί να λύσει προβλήματα ελλείψεων προσωπικού και υποβαθμισμένων, απαρχαιωμένων σε πολλές περιπτώσεις υποδομών, προβλέπει την ίδρυση «πρότυπων ΕΠΑΛ», κατηγοριοποιώντας έτσι τις σχολικές μονάδες και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, με την προσδοκία να δημιουργηθεί και μια αφρόκρεμα τέτοιων σχολείων, για τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
Για τα ΙΕΚ προβλέπεται η δυνατότητα εισαγωγής των αποφοίτων τους με κατατακτήριες στα ΑΕΙ, ενώ προβλέπεται και κλείσιμο πολλών μικρών Δημόσιων ΙΕΚ, διότι θα μείνουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσα έχουν πάνω από 250 σπουδαστές, και στις υπόλοιπες πόλεις όσα έχουν πάνω από 100. Είναι λοιπόν φανερό ότι ανοίγονται και άλλοι δρόμοι για την αύξηση της πελατείας των ιδιωτικών ΙΕΚ.
Στην πραγματικότητα, αντί η κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των σπουδαστών των ΙΕΚ και να καταργήσει την εγκύκλιο που προβλέπει το αίσχος της απλήρωτης και ανασφάλιστης πρακτικής εργασίας των σπουδαστών, αντί όλοι οι άνεργοι σπουδαστές να πάρουν το επίδομα ανεργίας, αντί να πάρουν όλοι πάσο για να μπορούν να μετακινούνται, αντί να χρηματοδοτήσει αυτές τις δημόσιες δομές με εξοπλισμό και εργαστήρια, οδηγεί τους σπουδαστές, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πέσουν στα νύχια των σχολαρχών, με «τυράκι» τις κατατακτήριες στο πανεπιστήμιο.
Απαράδεκτες ανατροπές για τα παιδιά που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, η υπουργός Παιδείας πέταξε στα μέσα της βδομάδας μία ακόμα «βόμβα» που ανατρέπει τον προγραμματισμό και τα σχέδια των παιδιών που βρίσκονται μισό χρόνο πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με πρόθεση αυτές να ισχύσουν από φέτος, μετατρέποντας σε «πειραματόζωα» τους φετινούς υποψήφιους, που είναι πλέον επιβαρυμένοι, με το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας τους να το έχουν κάνει μέσω τηλεκπαίδευσης, κλεισμένοι στο σπίτι, χωρίς να μπορούν να εκτονώσουν πουθενά το βάρος αυτής της τόσο πιεστικής χρονιάς.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, θα μειωθεί ο αριθμός των επιλογών των υποψηφίων στο μηχανογραφικό, ενώ παράλληλα τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα μπορούν να καθορίζουν τα ίδια το ύψος της βάσης εισαγωγής τους. Αποτέλεσμα θα είναι πολύ λιγότεροι υποψήφιοι να πιάνουν τις σχολές της επιλογής τους. Μειώνοντας τις επιλογές των υποψηφίων, μειώνουν και τις πιθανότητές τους να περάσουν σε μια σχολή, ενώ καθιστούν τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού ακόμα πιο αγχωτική και ανταγωνιστική. Παράλληλα, υποψήφιοι θα μπορεί να οδηγούνται εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης όχι επειδή δεν έγραψαν καλά, αλλά γιατί δεν έκαναν τις σωστές επιλογές στο μηχανογραφικό!
Μαζί μ' αυτά, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα υπάρχει και μια δεύτερη φάση συμπλήρωσης μηχανογραφικού για όσους δεν περάσουν στην πρώτη. Στη δεύτερη φάση όμως θα μπορούν να επιλέξουν μόνο ανάμεσα στα Τμήματα εκείνα όπου έχουν μείνει κενές θέσεις. Με άλλα λόγια, η διαδικασία της κατανομής των υποψηφίων στα Τμήματα κατά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών θα προσομοιάζει σε τζογάρισμα, σε ένα σύστημα που μοιάζει σαν «δίδυμο αδερφάκι» με αυτό που είχε προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, με τα δύο μηχανογραφικά.
Δικαίως οι μαθητές δηλώνουν: Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να φέρει τέτοιες αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο