Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ: Για γέλια ή για κλάματα; ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ. Δημοτικοί Σύμβουλοι ΥΠΑΡΧΟΥΝ;


Γράφει ο Κώστας Θ. Τριαντακωνσταντής 
Μαθηματικός

 ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ                                      10-06-2020
 "ΔΗΜΟΣ ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ
  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ από τη σύσταση του μέχρι σήμερα. 
  • ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ- ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ- ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ. "
                                      
Αγαπητοί  Αναγνώστες
Συνεχίζουμε σήμερα  με το δεύτερο μέρος του προηγούμενου άρθρου μας που δημοσιεύσαμε στις 04 Ιουνίου 2020 (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ). 
ΘΕΜΑ 1
Παρακάτω έχουμε μία απόφαση του Δημάρχου κ Αποστολάκη   για απευθείας ανάθεση  αγροτικών δρόμων στη ΔΕ Ανακτορίου
ΑΔΑ    ΩΘΝΑΩ6Ζ-ΣΦΠ                                Βόνιτσα 13-04-2019
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                    
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ                                                           Αριθ. πρωτ.: 4066
ΠΕΡΙΦ. ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ 
ΔΗΜΟΣ ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ
ΘΕΜΑ: Απευθείας ανάθεση για: «ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΔΕ ΑΝΑΚΤΟΡΙΟΥ»                             
 Απόφαση 7 
Ο Δήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας.
 Έχοντας λάβει υπόψη:
1-   Τις διατάξεις του άρθρου 58 παρ. 3 του Ν.3852/2010
2-   Τις διατάξεις του άρθρου 61 παρ. 1γ του Ν.3852/2010
3-   Τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.2690/1999
4-  Την αριθμ. 282/2014 Απόφαση του Δημάρχου Ακτίου Βόνιτσας και το άρθρο 59 παρ. 7 του Ν. 3852/2010 αναφορικά με τον ορισμό αντιδημάρχων και τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων
5-     Τις διατάξεις του άρθρου 118 του Ν. 4412/2016
6-      Τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 209 του Ν.3463/06 (Δ.Κ.Κ) που προστέθηκε με την παρ. 13 του άρθρου 20 του Ν.3731/2008 και διατηρήθηκε σε ισχύ με την περίπτωση 38 της παρ. 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016.
7-     Την παρ. 4 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως αναδιατυπώθηκε με την παρ.3 του άρθρου 22 του Ν. 3536/2007.
8-     Τις διατάξεις του άρθρου 38 παρ. 3 & 6 και του άρθρου 379 παρ. 3 του Ν. 4412/2016 (Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων),
9-    Τις διατάξεις του άρθρου 130 του Ν. 4270/2014 ( πρώην άρθρο 80 του Ν. 2362/1995, το όριο του ποσού αναπροσαρμόστηκε με την 2/59649/0026/17.10.2001 Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ( ΦΕΚ 1427Β΄) κατά το οποίο η σύναψη σύμβασης είναι υποχρεωτική εάν η αξίας της προμήθειας ανέρχεται σε ποσό άνω των 2.500,00 ευρώ. Οι ανωτέρω διατάξεις αφορούν και τους ΟΤΑ (Ελ. Συν. Πράξη 405/2009 Τμ.7).
10-Την άμεση και επιτακτική ανάγκη του Δήμου για την παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών, η οποία τεκμηριώνεται στην τεχνική περιγραφή αναλυτικά.
11-Το γεγονός ότι στον Κ.Α. 30-7333.007 του προϋπολογισμού του Δήμου μας οικονομικού έτους 2019 έχει γραφτεί πίστωση 24.800,00 € για «ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΔΕ ΑΝΑΚΤΟΡΙΟΥ»

12- Την από 04-04-2019 τεχνική περιγραφή σχετικά με τη «ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΔΕ ΑΝΑΚΤΟΡΙΟΥ».
 13-Την αριθ. 367/2019 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης
14- Τo υπ’αριθμ. 19REQ004763532 πρωτογενές αίτημα στο ΚΗΜΔΗΣ
                                             ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
1.    Την έγκριση της εκτέλεσης της υπηρεσίας για τη «ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΔΕ ΑΝΑΚΤΟΡΙΟΥ».
2. Την έγκριση της από 04-04-2019 τεχνικής περιγραφής σχετικά με τη «ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΔΕ ΑΝΑΚΤΟΡΙΟΥ» και η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας.
3. Την απευθείας ανάθεση  …. Όνομα εργολάβου Αιτωλ/νίας, στην συνολική τιμή των 15.000,00 €
4. Η πληρωμή θα γίνει μετά το πέρας των εργασιών με την έκδοση του σχετικού εντάλματος πληρωμής.
                                           Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ν. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ

                                             ΣΧΟΛΙΑ
1)    Εδώ έχουμε απόφαση  απευθείας ανάθεση για  συντηρήσεις αγροτικών δρόμων στη ΔΕ Ανακτορίου.
2)    Στην απόφαση ήταν απαραίτητο να  ήταν σαφώς καθορισμένα

•    Ο κάμπος που θα γίνουν οι συντηρήσεις
•    Το χωριό που θα γίνουν οι συντηρήσεις
•    Τα μηχανήματα που θα χρησιμοποιηθούν
•  Οι ημέρες που θα χρειαστεί να λειτουργήσει το κάθε μηχάνημα
•    Το ημερήσιο κόστος για κάθε μηχάνημα.
3)    Τα  παραπάνω δεν υπάρχουν και βεβαίως τίθενται  ζητήματα προς διερεύνηση.
4)    Η αναφορά στη ΔΕ Ανακτορίου και η επίκληση της μελέτης που δεν  δημοσιεύεται,  δεν λένε απολύτως τίποτε από μόνα τους.
5)    Οι πάντες βέβαια αντιλαμβάνονται το όφελος του Δήμου και των Δημοτών ( αυτών που πληρώνουν τις οφειλές τους στο Δήμο, όχι των τζαμπατζήδων) αν αντί για απευθείας ανάθεση γινόταν συνοπτικός διαγωνισμός.

ΘΕΜΑ 2
Από τη διαύγεια με ΑΔΑ  Ω0ΖΡΟΞΚΚ-9ΞΕ.
Ακολουθεί μία απόφαση του ΦΟΣΔΑ , Πρόεδρος του ΔΣ είναι ο επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης  κ Κασόλας.

ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
 3ης ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ
 ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
                                                                  
 ΑΠ Ο Σ Π Α Σ Μ Α
 Από το πρακτικό της αριθ. 3/2020 συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας Ν. Αιτωλ/νίας 

Αριθμός απόφασης 10/2020
ΘΕΜΑ : «Πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου για την διεκδίκηση οφειλών από το Δήμο ΑΚΤΙΟΥ   ΒΟΝΙΤΣΑΣ»

 Στην Βόνιτσα, σήμερα την 16η Μαΐου 2020, ημέρα Σάββατο και ώρα 14:00μμ στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση η Εκτελεστική Επιτροπή του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας Ν. Αιτωλ/νίας ύστερα από την με αρίθμ. πρωτ. 533/06-05-2020 πρόσκληση του Προέδρου του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας Ν. Αιτωλ/νίας , σε συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη, που επιδόθηκε νόμιμα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου με τις διατάξεις του άρθρ. 75, του Ν. 3852/2010, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 77 του Ν.4555/2018, και β. και σύμφωνα με το άρθρο 10 της από 11-3-2020 Π.Ν.Π. (ΦΕΚ 55/τ.Α΄/11-3-2020) και της αρίθ.40/20930/31-03-2020 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών, που επιδόθηκε νόμιμα με αποδεικτικό στα μέλη, σύμφωνα με το άρθρο 75 του Ν.3852/10 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 77 του Ν. 4555/2018. Αφού διαπιστώθηκε (με την διαδικασία τηλεδιάσκεψης )νόμιμη απαρτία, δηλαδή σε σύνολο τριών (3) μελών βρέθηκαν παρόντα τα παρακάτω τρία (3) μέλη:             ΠΑΡΟΝΤΕΣ
 Κασόλας Αθανάσιος , Δημοτ. Σύμβουλος Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας Τριανταφυλλάκης Ιωάννης Δήμαρχος Ξηρομέρου
 Γερόλυμος Σωτήριος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ξηρομέρου
ΑΠΟΝΤΕΣ Κανένας
Στην συνεδρίαση παραβρέθηκε και η Υπάλληλος του Δήμου Τσικουρώνα Ευδοξία για την τήρηση των πρακτικών.
 Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει η νόμιμη απαρτία , με την παρουσία 3 μελών από τα 3 συνολικά μέλη, ο προεδρεύων της Εκτελεστικής Επιτροπής του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας Ν. Αιτωλ/νίας ,ο Πρόεδρος κ. Κασόλας Αθανασιος, ανέγνωσε το επόμενο θέμα της συνεδρίασης.
Εισερχόμενος στο πιο πάνω θέμα της ημερήσιας διάταξης ρώτησε τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής αν για κάποιον από αυτούς συντρέχει κώλυμα ή ασυμβίβαστο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 75 παρ.9 του Ν.3852/2010, προκειμένου να απέχουν από την συζήτηση του θέματος. Ουδείς δήλωσε ότι έχει κώλυμα ή ασυμβίβαστο.
 Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 περ. ιθ του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 παρ. 1 του Ν. 4623/2019 (ΦΕΚ 134/Α/9-08-2019) η Οικονομική Επιτροπή και εν προκειμένω η εκτελεστική επιτροπή, είναι αρμόδιο όργανο που «αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους δήμους, είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια. Μπορεί επίσης να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνον εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της είναι δυνατή, κατ΄ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 281 του Κ.Δ.Κ.»
 Ακολούθως ανέλυσε την περίπτωση της υπόθεσης για την οποία και ενημέρωσε το σώμα ότι ο Δήμος ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ οφείλει στο ΦοΔΣΑ χρήματα από την εναπόθεση αποβλήτων στο ΧΥΤΑ Παλαίρου.
 Δεδομένου ότι είναι και μέλος του συνδέσμου είχαμε την ευκαιρία να μας αναλύσει τα νομικά αλλά και τα θέματα πιστώσεων που παρουσιάστηκαν και δεν έχει προβεί στην αποπληρωμή. Για το λόγο αυτό προτείνω να προσλάβουμε δικηγόρο για την υπόθεση ώστε να μπορέσουμε να εισπράξουμε τα οφειλόμενα. Στη συνέχεια ο Πρόεδρος κάλεσε την εκτελεστική Επιτροπή να αποφασίσει σχετικά.
Η Εκτελεστική Επιτροπή αφού άκουσε την παραπάνω εισήγηση και έλαβε υπόψη τις σχετικές διατάξεις, τις διατάξεις του άρθρου 72 του Ν. 3582/2010 όπως αυτό ισχύει, το γεγονός ότι στο Φόδσα δεν έχει προσληφθεί δικηγόρος με μηνιαία αντιμισθία, ούτε υφίσταται στελεχωμένη νομική υπηρεσία και την ανάγκη νομικής υποστήριξης της 

Α π ο φ α σ ί ζ ε ι ομόφωνα
Α. Ορίζει πληρεξούσιο την δικηγορική ΕΤΑΙΡΕΙΑ με την Επωνυμία : ΜΠΟΤΣΗ ΕΛΠΙΝΙΚΗ – ΔΕΡΕΚΗ ΕΛΕΝΗ , μέλος του Δικηγορικού συλλόγου ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ με Α.Μ. 5 και έδρα οδός Βλαχλείδη 2, Ιωάννινα, για την νομική υποστήριξη του Αναγκαστικού Συνδέσμου 3ης ΔΕΝ Αιτ/νίας προκειμένου να απαιτήσουμε και να εισπράξουμε τις οφειλές από το Δήμο ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ, και να προβεί σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια απαιτηθεί δικαστικώς ή εξωδίκως σχετικά με την ανωτέρω υπόθεση.
Β. Η αμοιβή του παραπάνω δικηγόρου θα είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Κώδικα Περί Δικηγόρων και το ΦΕΚ 242/06-11-2013 (τεύχος Α΄) «Προσδιορισμός ελάχιστων αμοιβών δικηγόρων» και θα βαρύνει τον Κ.Α. 00.6111.01 του προϋπολογισμού του ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ 3ης ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ έτους 2020.
 Γ. Εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο για τις αναγκαίες ενέργειες για την υλοποίηση της παρούσας Η απόφαση αυτή έλαβε αριθμό 10/2020 Αφού συντάχθηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται από τους παρόντες. 

Ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής
Τα μέλη Κασόλας Αθανάσιος
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
 ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ   
Βόνιτσα 16/05/2020
Με ΑΔΑ  Ψ31ΦΟΞΚΚ-ΥΙΞ   έχουμε απόφαση  ορισμού Δικηγόρου για οφειλές του Δήμου Ξηρομέρου   προς το ΦΟΣΔΑ. 

ΣΧΟΛΙΑ.

1)    ΤΟ ΔΣ του ΦΟΣΔΑ αποτελείται από τους
Κασόλας Αθανάσιος , Δημοτ. Σύμβουλος Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας Τριανταφυλλάκης Ιωάννης Δήμαρχος Δήμου  Ξηρομέρου
 Γερόλυμος Σωτήριος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ξηρομέρου
Αποστολάκης Γεώργιος, Δήμαρχος Δήμου   Ακτίου- Βόνιτσας
Τσακάλης Κων/νος , Αντιδήμαρχος   Δήμου  Ακτίου- Βόνιτσας.
2)     Είναι αυτονόητο ότι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα φέρουν το θέμα για συζήτηση στη συνεδρίαση του προσεχούς Δημοτικού Συμβουλίου. 
3)    Δεν γράφω σήμερα κάτι άλλο για ευνόητους λόγους.
 
4)    Καλώ τους Δημοτικούς Συμβούλους  να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.  ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ. 

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.

5 σχόλια:

  1. Θα ήθελα να ρωτήσω τον κ. Τριαντακωνσταντή και να του ευχηθώ καλή δύναμη στον αγώνα του (αν βέβαια το εγκρίνουν οι διαχειριστές) για να γίνει ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ από τη σύσταση του μέχρι σήμερα. Καθώς και να υπάρξει ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ- ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ- ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ.

    κάποιος πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια ελεγκτική αρχή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σύμφωνα με τα παρακάτω. Γιατί λοιπόν ουδείς συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου δεν απευθύνεται;

    Στους Δήμους και στα Nομικά τους Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, ασκείται από το Κράτος εποπτεία, η οποία συνίσταται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας των πράξεών τους και σε πειθαρχικό έλεγχο των αιρετών οργάνων. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 102 του Συντάγματος «Το Κράτος ασκεί στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης εποπτεία, η οποία συνιστάται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας και δεν επιτρέπεται να εμποδίζει την πρωτοβουλία και την ελεύθερη δράση τους. Ο έλεγχος νομιμότητας ασκείται όπως ο νόμος ορίζει». Συνεπώς και εκ του Συντάγματος κατοχυρώνεται ο περιορισμός της εποπτείας και ελέγχου των πράξεων και οργάνων των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας. Ο τρόπος άσκησης κάθε ελέγχου εξειδικεύεται από τον νομοθέτη. Με τον Καλλικράτη, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, θεσμοθετείται νέο πλαίσιο εποπτείας με κυριότερα στοιχεία:

    ■ τον έλεγχο και των Δημοτικών Επιχειρήσεων, με εξαίρεση τις Ανώνυμες Εταιρείες, στις οποίες δεν έχουν την πλειοψηφία των μετοχών οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
    ■ τον προληπτικό και τον κατασταλτικό έλεγχο δαπανών όλων των Δήμων και Νομικών τους Προσώπων
    ■ τον προσυμβατικό έλεγχο από το ποσό των 200.000,00€ και άνω, που συμπεριλαμβάνει και τις Προγραμματικές Συμβάσεις και τα διετή προγράμματα δράσης των Κοινωφελών Επιχειρήσεων
    ■ τον έλεγχο είσπραξης εσόδων από τους ΟΤΑ και τον καταλογισμό σε περίπτωση αδράνειας που οφείλεται σε δόλο ή βαριά αμέλεια αιρετών οργάνων ή υπηρεσιακών Επιπλέον από 15/3/2011 έχει πλέον εφαρμογή στους ΟΤΑ ο ν.3861/2010, για την ενίσχυση της διαφάνειας, με την καθιέρωση της υποχρέωσης ανάρτησης στην οικεία ιστοσελίδα του κάθε Δήμου όλων των πράξεων.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (συνέχεια του προηγούμενου σχολίου)

    Όργανα εποπτείας (άρθρο 215 όπως τροποποιήθηκε με άρθρο 20 ν.4257/2014): Στην έδρα κάθε Αποκεντρωμένης Διοίκησης συστήνεται Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ, η οποία εντάσσεται στην οργανωτική δομή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης υπαγόμενη απευθείας στον Γενικό Γραμματέα. Προϊστάμενος της Υπηρεσίας αυτής είναι ο Ελεγκτής Νομιμότητας, ο οποίος διορίζεται με πενταετή θητεία. Μέχρι τη σύσταση και λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας εφαρμόζονται διατάξεις του ν.3463/2006 (ΦΕΚ 114 Α’ «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων»), δηλαδή όργανα εποπτείας των πράξεων είναι ο οικείος Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και η Επιτροπή, που συγκροτείται και λειτουργεί σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση (άρθρο 152 ν.3463/2006), αποτελούμενη από ένα δικαστικό λειτουργό Διοικητικών ή Πολιτικών Εφετείων, ένα μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και έναν εκπρόσωπο της Αυτοδιοίκησης. 1.2. Μορφές ελέγχου νομιμότητας πράξεων των ΟΤΑ Εποπτεία επί των Πράξεων των Οργάνων των ΟΤΑ (άρθρα 215, 224-231 Ν.3852/2010, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν) α) Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας β) Αυτεπάγγελτος έλεγχος νομιμότητας γ) Ειδική διοικητική προσφυγή α) Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας ■ Ασκείται σε -περιοριστικά αναφερόμενες- κατηγορίες αποφάσεων των συλλογικών μόνο οργάνων των ΟΤΑ και των Νομικών τους Προσώπων. Οι πράξεις, οι οποίες υποχρεωτικά αποστέλλονται προς έλεγχο νομιμότητας στο αρμόδιο όργανο (ως κατωτέρω) είναι όσες αφορούν: α) ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου β) την ανάθεση έργων, υπηρεσιών, μελετών και προμηθειών γ) την αγορά και εκποίηση ακινήτων δ) την κήρυξη αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ε) την επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων στ) τη σύναψη κάθε μορφής συμβάσεων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και εκείνες που προβλέπονται από ειδικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας ζ) τη σύναψη δανείων η) τη διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος, όταν τούτο προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και θ) τις διαδικασίες κατάρτισης των επιχειρησιακών προγραμμάτων Καινοτομία του νόμου είναι η υποχρέωση να αποστέλλονται προς έλεγχο νομιμότητας και οι αποφάσεις των Επιχειρήσεων των Δήμων -εκτός από τις αποφάσεις των Α.Ε., στις οποίες οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν έχουν την πλειοψηφία- που αφορούν: α) αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, β) εκποίηση παγίων περιουσιακών στοιχείων και γ) λήψη δανείων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γίνεται μεγάλο πανηγύρι στο ΧΥΤΑ. Πολλά αρπαχτικά έχουν πέσει στο δημόσιο χρήμα. Άμεση ανάγκη να ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβούλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Αναγνώστη 7:42 και 7:43 μμ
    Ευχαριστώ που διαβάζετε τα άρθρα μου και τα σχολιάζετε.
    Κάποια πράγματα γίνονται χωρίς να ανακοινώνονται. Νομίζω έγινα σαφής.
    Κάθε πράγμα στο καιρό του.
    Κάντε υπομονή.
    Πάντως αν θέλετε μπορούμε να συζητήσουμε για το Δήμο πίνοντας καφέ.
    Κώστας Θ Τριαντακωνσταντής
    Μαθηματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. Τριαντακωνσταντής, καλημέρα και ευχαριστώ που απαντήσατε, δε νομίζω όμως ότι αυτή η απάντηση με καλύπτει διότι ο ελεγκτικός μηχανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αν είχε ενοχληθεί δια να προβεί σε έλεγχο ή θα τον είχε κάνει ή θα έλεγε θα τον κάνω. Εν πάση περιπτώσει αυτό που φαίνεται ξεκάθαρα είναι ότι <> που αποτελούν το ανώτατο όργανο του δήμου είτε αδιαφορούν για την διαφάνεια είτε δεν ξέρουν τι τους γίνεται είτε κάπου αποσκοπούν αλλιώς δε θα είχαμε τα χάλια που έχουμε σα δήμος. Καλό κουράγιο πάντοτε διότι αυτό που έχετε αναλάβει να κάνετε σε κάθε περίπτωση δεν είναι εύκολο, προϋποθέτει παιδεία, πολύ καλή αυτοκριτική και μεγάλη σύγκρουση με τον ίδιο σου τον εαυτό εκτός από μεγάλη αντοχή να τα βάζεις με ιδιοτελείς ανεκδιηγητους καρεκλοκένταυρους.

      Διαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο