Η Δημοτική Παράταξη «Αγρίνιο Μπορείς» θέτει τον προβληματισμό της για τις Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κεντρικές οδούς της πόλης του Αγρινίου. Καθώς από την εφαρμογή των μέτρων δημιουργούνται νέα δεδομένα για την πόλη του Αγρινίου τόσο στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων αλλά και στην λειτουργία της πόλης. Χαρακτηριστικά αναφέρει, οι αντιδράσεις και η δυσαρέσκεια που δημιουργήθηκε από την ημέρα εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ήταν απόρροια της ξαφνικής έναρξης των ρυθμίσεων εν μέσω μια πολύ δύσκολης περιόδου που διανύουμε όλοι μας. Μετά το σοκ της πανδημίας που έχει υποστεί όλη η κοινωνία, έρχεται άλλο ένα σοκ στην πόλη χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε τις συνέπειες του.
Επιπλέον γίνεται αναφορά στη βιασύνη του Δημάρχου και της παράταξής του, για την άμεση εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μετά την δημοσίευση έγκρισης στο ΦΕΚ, χωρίς να υπάρξει ίχνος ενημέρωσης προς τις υπόλοιπες Δημοτικές Παρατάξεις.
Η ανακοίνωση:
Επιπλέον γίνεται αναφορά στη βιασύνη του Δημάρχου και της παράταξής του, για την άμεση εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μετά την δημοσίευση έγκρισης στο ΦΕΚ, χωρίς να υπάρξει ίχνος ενημέρωσης προς τις υπόλοιπες Δημοτικές Παρατάξεις.
Η ανακοίνωση:
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη ή για κυκλοφοριακή συμφόρηση και περισσότερα προβλήματα στη πόλη μας;
Το 2016 εκπονήθηκε κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη του Αγρινίου η οποία συμπεριλαμβάνει μια σειρά παρεμβάσεων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ρυθμίσεων στάθμευσης.
Με τα ΦΕΚ 4497Β/09-12-2019 και ΦΕΚ 1220Β/09-04-2020 έγινε:
1. Έγκριση μέρους των μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας που περιλαμβάνονται στην μελέτη έτους 2016 υπό τον τίτλο «Τοπικές τροποποιήσεις κυκλοφοριακής μελέτης Αγρινίου» και
2. « Έγκριση λοιπών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στην 243/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου σε θέσεις εντός του αστικού κέντρου του Αγρινίου» αντίστοιχα.
Από τις 01-06-2020, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ρυθμίσεις στάθμευσης, τέθηκαν σε εφαρμογή στον κεντρικό ιστό της Πόλης του Αγρινίου. Από την εφαρμογή των μέτρων δημιουργούνται νέα δεδομένα για την πόλη του Αγρινίου τόσο στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων αλλά και στην λειτουργία της πόλης.
Η βιασύνη του Δημάρχου και της παράταξής του, της άμεσης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μετά την δημοσίευση έγκρισης στο ΦΕΚ και χωρίς να υπάρξει ίχνος ενημέρωσης προς τις υπόλοιπες Δημοτικές Παρατάξεις, δείχνει την πρόθεση και λειτουργία του Δήμου του «αποφασίζω και διατάσω» που εδώ μετατράπηκε σε «αποφασίζω και εφαρμόζω».
Χωρίς να είμαστε αντίθετοι σε παρεμβάσεις που βασίζονται σε εκπονημένες μελέτες από επιστήμονες, πιστεύουμε ότι απαραίτητη ενέργεια, πριν την εφαρμογή των ρυθμίσεων, ήταν να υπάρξει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγρινίου για την απόφαση έναρξης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και να γίνει μια συζήτηση επ’ αυτών.
Οι αντιδράσεις και η δυσαρέσκεια που δημιουργήθηκε από την ημέρα εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ήταν απόρροια της ξαφνικής έναρξης των ρυθμίσεων εν μέσω μια πολύ δύσκολης περιόδου που διανύουμε όλοι μας. Μετά το σοκ της πανδημίας που έχει υποστεί όλη η κοινωνία, έρχεται άλλο ένα σοκ στην πόλη χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε τις συνέπειες του.
Η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων την παρούσα χρονική στιγμή και με τον τρόπο που επιβάλλεται είναι άκυρη διότι, κανένας κλάδος, κανένας επαγγελματίας, κανένας πολίτης δεν αντέχει οποιαδήποτε «πείραμα». Και αναφερόμαστε σε πείραμα, διότι η δημοτική αρχή αποφάσισε να εφαρμόσει μια μελέτη, επιλεκτικά, και τροποποιημένη με τα δικά της «θέλω». Η μελέτη που εκπονήθηκε το 2016 και εγκρίθηκε, περιλαμβάνει μια σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το σύνολο της πόλης του Αγρινίου, έτσι πρέπει να εφαρμοστεί και όχι κατ επιλογή με απόφαση του Δημάρχου.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται και προκύπτουν από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ζητούν άμεση απάντηση, ελπίζοντας ότι αυτή την φορά θα απαντήσει σε εμάς αλλά και στους Δημότες, η Δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος Αγρινίου είναι:
1. Ποιος αποφάσισε την μερική και επιλεκτική εφαρμογή της μελέτης όταν η μελέτη είναι εκπονημένη για ένα σύνολο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ώστε να είναι λειτουργική, στο σύνολο της πόλης;
2. Είναι η μερική εφαρμογή της μελέτης λειτουργική κι αν ναι υπάρχει η έγγραφη σύμφωνη γνώμη του μελετητή ή αυθαίρετα επιλέχθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της αρεσκείας σας;
3. Γιατί υπήρξαν παρεκκλίσεις στην εφαρμογή των εγκεκριμένων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και με ποια απόφαση έγινε; Η οδός ΒΟΤΣΗ από την συμβολή με την Χ. Τρικούπη μέχρι και την συμβολή στην Αναστασιάδη είναι μελετημένος για δρόμος ήπιας κυκλοφορίας κι εσείς αυθαίρετα την τροποποιήσατε για πεζόδρομο με καθολική απαγόρευση κίνησης οχημάτων και διαφοροποίηση των κυκλοφοριακών φόρτων που εκτρέπονται σε άλλους δρόμους με συνέπεια να δημιουργούνται κυκλοφοριακά εμφράγματα στο κέντρο της πόλης (οδός ΠΑΠΑΦΩΤΗ).
4. Μεριμνήσατε για την αναπλήρωση θέσεων στάθμευσης, που χάνονται, με την δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης περιμετρικά του ιστού της πόλης με την δωρεάν στάθμευση των δημοτών και επισκεπτών;
5. Μεριμνήσατε για την δημιουργία νέων θέσεων λειτουργίας επαγγελματιών καταλλήλως διαμορφωμένες και λειτουργικές για την απρόσκοπτη εκτέλεση της υπηρεσίας τους μιας και τους απομακρύνεται εκτός κέντρου;
6. Μεριμνήσατε για την δημιουργία θέσης στάθμευσης δικύκλων και να μην προκαλείται την άναρχη στάθμευση τους οπουδήποτε;
7. Έχετε βρει τρόπους για την απρόσκοπτη λειτουργία εκατοντάδων επαγγελματιών που βρίσκονται εντός του ιστού αλλά και εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών ειδικών συνθηκών που απαιτείται να εισέλθουν εντός του ιστού της πόλης;
8. Υπάρχει έργο ανάπλασης πεζοδρομήσεων επί των οδών που τέθηκαν σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις; Αν ναι σε ποιό στάδιο ωρίμανσης βρίσκεται; Πότε προβλέπεται η έναρξη εργασιών; Εάν μεσολαβεί μεγάλη διάρκεια μέχρι την έναρξη του έργου, ποιος ο λόγος βιασύνης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων την συγκεκριμένη χρονική στιγμή;
9. Υπάρχει μέριμνα για την ανακατασκευή υπαρχόντων πεζοδρόμων, εντός του κεντρικού ιστού της πόλης (Ηλία Ηλιού, Μανδηλαρά, κ.α.) όπου ο χρόνος έχει αφήσει το στίγμα του με πολύ έντονο τρόπο καθιστώντας τους απροσπέλαστους και αναχρονιστικούς;
Η εφαρμογή των ρυθμίσεων χωρίς να υπάρχει αξιοποίηση των χώρων είναι ανώφελο. Η απαγόρευση και ο περιορισμός κίνησης με την τοποθέτηση οριζόντιας και κάθετης σήμανσης χωρίς να αποδίδεται στην πόλη και όλους τους πολίτες ένας χώρος πραγματικά αναπλασμένος και διαμορφωμένος, θα είναι άλλο ένα πλήγμα σε όλους τους τομείς στην ήδη επιβαρημένη «μετά» κορονοϊού εποχή.
Η πόλη του Αγρινίου ασφυκτιά λόγω έλλειψης αισθητικής κουλτούρας αλλά και αποτελεσματικότητας της δημοτικής Αρχής. Χαρακτηριστικά σε ότι προτείνεται από οποιοιδήποτε άλλον επικαλούνται συνεχώς την φράση «ΘΑ ΓΙΝΕΙ» και σε ότι ερωτάται τη φράση «ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΜΑΣ».
Η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είναι συνυφασμένη με την ανάπτυξη της πόλης, αλλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν με μεμονωμένη κατ’ επιλογή εφαρμογή αλλά τηρώντας την συνολική υπάρχουσα μελέτη των ειδικών. Δίχως να έχουν δημιουργηθεί οι υποδομές περιμετρικά του ιστού της πόλης που θα υποδεχθούν την μεταφορά του κυκλοφοριακού φόρτου το πρόβλημα που δημιουργείται συνεχώς θα είναι αυξανόμενο.
Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι γίνονται βεβιασμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής χωρίς προγραμματισμό και χωρίς εν εξελίξει έργο. Ρυθμίσεις χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα που θα πλήξουν ακόμη πιο πολύ τον έμπορο, τον επαγγελματία και τον πολίτη της πόλης του Αγρινίου.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι είμαστε σύμφωνοι να δημιουργηθεί μια πόλη σύγχρονη, έξυπνη, προσιτή προς χρήση από τον πολίτη αλλά με σεβασμό στον επαγγελματία. ‘Ολο αυτό το εγχείρημα θα στηρίζεται σε μια εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη μελέτη. Ζητούμενο η ετοιμότητα για την άμεση υλοποίηση των έργων και να αποδοθεί στον πολίτη και στον επισκέπτη αυτή η πόλη στην μορφή που θα γεννά προσδοκίες και δυνατότητες. Μην ταλαιπωρούμε, κάνοντας πειράματα, έναν ήδη καταπονημένο επί μακρά διάρκεια πολίτη, επισκέπτη, επαγγελματία με ασκήσεις προσαρμογής τους.
Με τα ΦΕΚ 4497Β/09-12-2019 και ΦΕΚ 1220Β/09-04-2020 έγινε:
1. Έγκριση μέρους των μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας που περιλαμβάνονται στην μελέτη έτους 2016 υπό τον τίτλο «Τοπικές τροποποιήσεις κυκλοφοριακής μελέτης Αγρινίου» και
2. « Έγκριση λοιπών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στην 243/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου σε θέσεις εντός του αστικού κέντρου του Αγρινίου» αντίστοιχα.
Από τις 01-06-2020, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ρυθμίσεις στάθμευσης, τέθηκαν σε εφαρμογή στον κεντρικό ιστό της Πόλης του Αγρινίου. Από την εφαρμογή των μέτρων δημιουργούνται νέα δεδομένα για την πόλη του Αγρινίου τόσο στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων αλλά και στην λειτουργία της πόλης.
Η βιασύνη του Δημάρχου και της παράταξής του, της άμεσης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μετά την δημοσίευση έγκρισης στο ΦΕΚ και χωρίς να υπάρξει ίχνος ενημέρωσης προς τις υπόλοιπες Δημοτικές Παρατάξεις, δείχνει την πρόθεση και λειτουργία του Δήμου του «αποφασίζω και διατάσω» που εδώ μετατράπηκε σε «αποφασίζω και εφαρμόζω».
Χωρίς να είμαστε αντίθετοι σε παρεμβάσεις που βασίζονται σε εκπονημένες μελέτες από επιστήμονες, πιστεύουμε ότι απαραίτητη ενέργεια, πριν την εφαρμογή των ρυθμίσεων, ήταν να υπάρξει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγρινίου για την απόφαση έναρξης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και να γίνει μια συζήτηση επ’ αυτών.
Οι αντιδράσεις και η δυσαρέσκεια που δημιουργήθηκε από την ημέρα εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ήταν απόρροια της ξαφνικής έναρξης των ρυθμίσεων εν μέσω μια πολύ δύσκολης περιόδου που διανύουμε όλοι μας. Μετά το σοκ της πανδημίας που έχει υποστεί όλη η κοινωνία, έρχεται άλλο ένα σοκ στην πόλη χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε τις συνέπειες του.
Η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων την παρούσα χρονική στιγμή και με τον τρόπο που επιβάλλεται είναι άκυρη διότι, κανένας κλάδος, κανένας επαγγελματίας, κανένας πολίτης δεν αντέχει οποιαδήποτε «πείραμα». Και αναφερόμαστε σε πείραμα, διότι η δημοτική αρχή αποφάσισε να εφαρμόσει μια μελέτη, επιλεκτικά, και τροποποιημένη με τα δικά της «θέλω». Η μελέτη που εκπονήθηκε το 2016 και εγκρίθηκε, περιλαμβάνει μια σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το σύνολο της πόλης του Αγρινίου, έτσι πρέπει να εφαρμοστεί και όχι κατ επιλογή με απόφαση του Δημάρχου.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται και προκύπτουν από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ζητούν άμεση απάντηση, ελπίζοντας ότι αυτή την φορά θα απαντήσει σε εμάς αλλά και στους Δημότες, η Δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος Αγρινίου είναι:
1. Ποιος αποφάσισε την μερική και επιλεκτική εφαρμογή της μελέτης όταν η μελέτη είναι εκπονημένη για ένα σύνολο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ώστε να είναι λειτουργική, στο σύνολο της πόλης;
2. Είναι η μερική εφαρμογή της μελέτης λειτουργική κι αν ναι υπάρχει η έγγραφη σύμφωνη γνώμη του μελετητή ή αυθαίρετα επιλέχθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της αρεσκείας σας;
3. Γιατί υπήρξαν παρεκκλίσεις στην εφαρμογή των εγκεκριμένων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και με ποια απόφαση έγινε; Η οδός ΒΟΤΣΗ από την συμβολή με την Χ. Τρικούπη μέχρι και την συμβολή στην Αναστασιάδη είναι μελετημένος για δρόμος ήπιας κυκλοφορίας κι εσείς αυθαίρετα την τροποποιήσατε για πεζόδρομο με καθολική απαγόρευση κίνησης οχημάτων και διαφοροποίηση των κυκλοφοριακών φόρτων που εκτρέπονται σε άλλους δρόμους με συνέπεια να δημιουργούνται κυκλοφοριακά εμφράγματα στο κέντρο της πόλης (οδός ΠΑΠΑΦΩΤΗ).
4. Μεριμνήσατε για την αναπλήρωση θέσεων στάθμευσης, που χάνονται, με την δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης περιμετρικά του ιστού της πόλης με την δωρεάν στάθμευση των δημοτών και επισκεπτών;
5. Μεριμνήσατε για την δημιουργία νέων θέσεων λειτουργίας επαγγελματιών καταλλήλως διαμορφωμένες και λειτουργικές για την απρόσκοπτη εκτέλεση της υπηρεσίας τους μιας και τους απομακρύνεται εκτός κέντρου;
6. Μεριμνήσατε για την δημιουργία θέσης στάθμευσης δικύκλων και να μην προκαλείται την άναρχη στάθμευση τους οπουδήποτε;
7. Έχετε βρει τρόπους για την απρόσκοπτη λειτουργία εκατοντάδων επαγγελματιών που βρίσκονται εντός του ιστού αλλά και εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών ειδικών συνθηκών που απαιτείται να εισέλθουν εντός του ιστού της πόλης;
8. Υπάρχει έργο ανάπλασης πεζοδρομήσεων επί των οδών που τέθηκαν σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις; Αν ναι σε ποιό στάδιο ωρίμανσης βρίσκεται; Πότε προβλέπεται η έναρξη εργασιών; Εάν μεσολαβεί μεγάλη διάρκεια μέχρι την έναρξη του έργου, ποιος ο λόγος βιασύνης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων την συγκεκριμένη χρονική στιγμή;
9. Υπάρχει μέριμνα για την ανακατασκευή υπαρχόντων πεζοδρόμων, εντός του κεντρικού ιστού της πόλης (Ηλία Ηλιού, Μανδηλαρά, κ.α.) όπου ο χρόνος έχει αφήσει το στίγμα του με πολύ έντονο τρόπο καθιστώντας τους απροσπέλαστους και αναχρονιστικούς;
Η εφαρμογή των ρυθμίσεων χωρίς να υπάρχει αξιοποίηση των χώρων είναι ανώφελο. Η απαγόρευση και ο περιορισμός κίνησης με την τοποθέτηση οριζόντιας και κάθετης σήμανσης χωρίς να αποδίδεται στην πόλη και όλους τους πολίτες ένας χώρος πραγματικά αναπλασμένος και διαμορφωμένος, θα είναι άλλο ένα πλήγμα σε όλους τους τομείς στην ήδη επιβαρημένη «μετά» κορονοϊού εποχή.
Η πόλη του Αγρινίου ασφυκτιά λόγω έλλειψης αισθητικής κουλτούρας αλλά και αποτελεσματικότητας της δημοτικής Αρχής. Χαρακτηριστικά σε ότι προτείνεται από οποιοιδήποτε άλλον επικαλούνται συνεχώς την φράση «ΘΑ ΓΙΝΕΙ» και σε ότι ερωτάται τη φράση «ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΜΑΣ».
Η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είναι συνυφασμένη με την ανάπτυξη της πόλης, αλλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν με μεμονωμένη κατ’ επιλογή εφαρμογή αλλά τηρώντας την συνολική υπάρχουσα μελέτη των ειδικών. Δίχως να έχουν δημιουργηθεί οι υποδομές περιμετρικά του ιστού της πόλης που θα υποδεχθούν την μεταφορά του κυκλοφοριακού φόρτου το πρόβλημα που δημιουργείται συνεχώς θα είναι αυξανόμενο.
Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι γίνονται βεβιασμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής χωρίς προγραμματισμό και χωρίς εν εξελίξει έργο. Ρυθμίσεις χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα που θα πλήξουν ακόμη πιο πολύ τον έμπορο, τον επαγγελματία και τον πολίτη της πόλης του Αγρινίου.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι είμαστε σύμφωνοι να δημιουργηθεί μια πόλη σύγχρονη, έξυπνη, προσιτή προς χρήση από τον πολίτη αλλά με σεβασμό στον επαγγελματία. ‘Ολο αυτό το εγχείρημα θα στηρίζεται σε μια εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη μελέτη. Ζητούμενο η ετοιμότητα για την άμεση υλοποίηση των έργων και να αποδοθεί στον πολίτη και στον επισκέπτη αυτή η πόλη στην μορφή που θα γεννά προσδοκίες και δυνατότητες. Μην ταλαιπωρούμε, κάνοντας πειράματα, έναν ήδη καταπονημένο επί μακρά διάρκεια πολίτη, επισκέπτη, επαγγελματία με ασκήσεις προσαρμογής τους.
Δεν αντέχει άλλο.
Δημοτική Παράταξη «Αγρίνιο Μπορείς»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο