Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ: ΠΡΟΤΑΣΗ προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ακτίου- Βόνιτσας

ΠΡΟΤΑΣΗ προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ακτίου- Βόνιτσας
 
 Δημιουργία

1)    Σχολείου  Δεύτερης Ευκαιρίας

2)   
Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
 


  Αγαπητοί Αναγνώστες
Ως μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Ακτίου- Βόνιτσας (ορίστηκα από το Δημοτικό Συμβούλιο κατόπιν αίτησης μου) πρότεινα στις δύο συνεδριάσεις της το Δεκέμβριο του 2019 και τον Ιανουάριο του 2020  να δημιουργηθούν  στο Δήμο μας 1) Εσπερινό  Γυμνάσιο και 2)  Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  στο Δήμο μας.
 
Κατόπιν πολλών συζητήσεων  με υπηρεσιακούς παράγοντες της Εκπαίδευσης αλλά και με στελέχη του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας   πείστηκα  ότι είναι πιο ωφέλιμο το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας  για τους Δημότες.
Βεβαίως όλα αυτά τα χρόνια στις επισκέψεις μου στα χωριά του Δήμου έθεταν το θέμα.  Πως θα αποκτήσουν τίτλο σπουδών αφού για διάφορους λόγους δεν ολοκλήρωσαν το κύκλο των σπουδών τους.
 
Σήμερα θα  δούμε τι είναι το
ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ.
 
ΓΕΝΙΚΑ. 
Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένα καινοτόμο Σχολείο Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης διαφέρει από το αντίστοιχο της τυπικής εκπαίδευσης ως προς το περιεχόμενο, τη διδακτική μεθοδολογία και την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 2 εκπαιδευτικά έτη ( 18 μήνες). Μετά την επιτυχή αποφοίτηση παρέχεται τίτλος ισότιμος του Γυμνασίου.
 
1. Σκοπός .
Σκοπός των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας(Σ.Δ.Ε.) είναι η συνολική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων και η πληρέστερη συμμετοχή τους στο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι, καθώς και η αποτελεσματικότερη συμμετοχή τους στο χώρο της εργασίας.
 
2.Στόχοι των Σ.Δ.Ε. είναι:
α. Η ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης πολιτών 18 ετών και άνω.
β. Η επανασύνδεση των εκπαιδευομένων με τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης.
γ. Η απόκτηση σύγχρονων γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα τους βοηθήσουν στην κοινωνική – οικονομική ένταξη και ανέλιξη.
δ. Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων.
ε. Η συμβολή στην ένταξή τους ή στη βελτίωση της θέσης τους στον χώρο της εργασίας.
 
3.  Διάρκεια και Πρόγραμμα Εκπαίδευσης
 
 Η χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) ορίζεται σε  δύο (2) σχολικά έτη.2. Το διδακτικό έτος αρχίζει στις 15 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 30 Ιουνίου. Το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου γίνονται αναπληρώσεις, παρουσιάσεις projects και εργαστηρίων.  
 
Ο βασικός πυρήνας του προγράμματος σπουδών συγκροτείται από:
 
α. Τον Γλωσσικό Γραμματισμό (ελληνική γλώσσα)
β. Τον Αριθμητικό Γραμματισμό
γ. Τον Πληροφορικό Γραμματισμό
δ. Τον Γλωσσικό Γραμματισμό (αγγλική γλώσσα)
ε. Τoν Κοινωνικό Γραμματισμό
στ. Τον Επιστημονικό Γραμματισμό
ζ. Τον Περιβαλλοντικό Γραμματισμό. Την Πολιτισμική-Αισθητική Αγωγή. 
 
Δραστηριότητες που σχετίζονται με την ελεύθερη έκφραση των εκπαιδευομένων, μέσω των τεχνών και του αθλητισμού, με απώτερο στόχο την ποιοτική διαχείριση του ελεύθερου χρόνου τους, και οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας  πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 18 μήνες, συγκεκριμένα δύο εκπαιδευτικά έτη. Τα εβδομαδιαία προγράμματα είναι 25 ωρών και τα μαθήματα γίνονται απογευματινές ώρες, από Δευτέρα έως Παρασκευή.
Στο σχολείο διδάσκονται: Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Αγγλική Γλώσσα, Πληροφορική, Κοινωνική Εκπαίδευση, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Φυσικές Επιστήμες, Πολιτισμική – Αισθητική αγωγή και επίσης περιλαμβάνονται στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και Διαθεματικά εργαστήρια (projects).
 
Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα καλύπτει 25 ώρες (20 ώρες καλύπτονται από Γραμματισμούς, 2 ώρες από Συμβουλευτικές Υπηρεσίες και 3 ώρες από σχέδια δράσης(projects). Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα είναι δυνατόν να τροποποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και προτεραιότητες.
 
4. Τα προγράμματα σπουδών είναι ανοικτά και ευέλικτα. Αφετηρία της κατάρτισής τους είναι η διάγνωση των αναγκών σε γνώσεις αλλά και δεξιότητες των εκπαιδευομένων. Η γνώση αντιμετωπίζεται ως κοινωνικό αγαθό.
5. Το πρόγραμμα σπουδών στοχεύει στην παροχή γνώσεων και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στάσεων σχετικών με:
 
α. Τη χρήση του γραπτού και προφορικού λόγου στην ελληνική γλώσσα
 β. Τη χρήση των αριθμών στην καθημερινή ζωή
γ. Τη σύγχρονη τεχνολογία και ιδιαίτερα τον ηλεκτρονικό υπολογιστή
δ. Τις φυσικές επιστήμες 
ε. Τη χρήση της αγγλικής γλώσσας
στ. Τις κοινωνικές επιστήμες
ζ. Το φυσικό περιβάλλον
η. Τον πολιτισμό. 
 
Τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εκπαιδευομένων ως ενεργών πολιτών. Την επαγγελματική και εργασιακή ζωή. Τις προσωπικές επιλογές και ενδιαφέροντα (καλές τέχνες, μουσική, άθληση κ
                       
   Κατόπιν των ανωτέρω
Θεωρώ  ότι είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθούν στο Δήμο Ακτίου- Βόνιτσας
 
1) Σχολείο  Δεύτερης Ευκαιρίας
2)Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
 
Εύχομαι το Δημοτικό Συμβούλιο να υιοθετήσει τη πρόταση μου.
 
Τίθεμαι στη διάθεση της Δημοτικής Αρχής (χωρίς καμία αμοιβή)  στο να υλοποιηθούν οι στόχοι της πρότασης μου.
Καλώ την εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου μας  να στηρίξει τη πρόταση.
Για τη δημιουργία του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα δημοσιεύσουμε άρθρο στο προσεχές μέλλον. 
Είμαι βέβαιος  ότι η πρόταση μου  θα γίνει πραγματικότητα.  
 
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


3 σχόλια:

  1. Mακάρι να γίνουν και τα δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιος να σε ακούσει κύριε Κώστα οι λεβέντες μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με τα σκουπίδια της Λευκάδος τι γίνεται στο συμβούλιο της παλαίρου θα γίνει χαμός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο