Κυριακή 31 Μαΐου 2020

ΑΕΚ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ: «Μπλόκο στους Ιανούς της εκπαίδευσης!»

 ΑΕΚ - ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  για Παρέμβαση στη ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
 
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ.
 
ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΚΕΡΑΜΕΩΣ «Μπλόκο στους Ιανούς της εκπαίδευσης!»  ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ) ΤΗΣ ΟΛΜΕ (διότι αρνήθηκε να οριστούν έγκαιρα  Γεν. Συνελεύσεις ΕΛΜΕ και Προέδρων, για να αποφασίσει  ο κλάδος τον αγωνιστικό οδικό χάρτη για όλη αυτή την περίοδο).   
 
Η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τον αναβρασμό που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης  και, αφού με την αυταρχική και αντιδημοκρατική συμπεριφορά δεν κατάφερε να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα, αναπροσαρμόζει την τακτική της με δηλώσεις δήθεν υποχώρησης σε επιμέρους ρυθμίσεις για να προωθήσει άμεσα το συνολικό της σχέδιο για ψήφιση του πολυνομοσχεδίου.
Το λες και παράνοια σε όλα τα επίπεδα αυτό που συμβαίνει το τελευταίο 6μηνο στην Δημόσια Εκπαίδευση. Οι τακτικισμοί της Κεραμέως είναι αποτέλεσμα των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά είναι πρόσκαιροι, καθώς την Υπουργό διευκολύνει η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, που δεν προετοίμασε τον κλάδο  και οι παρατάξεις ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ, αλλά και σε ένα βαθμό το ΠΑΜΕ, χρησιμοποιούν ως φύλλο συκής» ένα τεχνικό  πρόβλημα ανεύρεσης χώρου, για να δικαιολογήσουν την έλλειψη πολιτικής βούλησης για να συγκληθεί η ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ.
Οι επόμενες μέρες είναι κρίσιμες, καθώς η κυβέρνηση κατέθεσε προς ψήφιση το πολυνομοσχέδιο, που σαρώνει τα πάντα στο δημόσιο σχολείο και για το λόγο αυτό η ΟΛΜΕ και ειδικότερα οι συνδικαλιστικές παρατάξεις, που δέχθηκαν την τηλεκπαίδευση,  στο άμεσο διάστημα θα υποχρεωθούν άμεσα να αναμετρηθούν με το μπόι τους και την ιστορία των αγώνων του κλάδου μας.
Ήδη, αυτές τις ημέρες, τα πρώτα σημάδια της διάλυσης του δημόσιου σχολείου φαίνονται από την αποχή της πλειοψηφίας των μαθητών, οι οποίοι, με τις απλές Υ.Δ. των γονέων που μεθόδευσε το ΥΠΑΙΘ, γυρίζουν το πρωί στους δρόμους, στα φροντιστήρια και στις δουλειές των γονέων τους στην επαρχία!  Αυτή η «σημαδεμένη τράπουλα» της Κεραμέως, που χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να καταργήσει την υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση, έφερε ένα «μπάχαλο» στα σχολεία, που δεν τιμά κανέναν. Οι εκπαιδευτικοί δεν το αποδεχόμαστε και γι’ αυτόν τον επιπλέον λόγο ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ την Υπουργό Παιδείας η οποία, εάν υπάρχει ευθιξία, οφείλει να παρατηθεί! Το σενάριο αυτό το Σεπτέμβριο, με την επίκληση π.χ. της οικονομικής κατάστασης της χώρας, ασθενειών, κλιματολογικών και άλλων τοπικών συνθηκών, φαντάζει ομολογουμένως ως Οργουελική ονείρωξη για το τι σχολείο ετοιμάζουν!
Η επιδίωξη για μικρόφωνα ή και για κάμερες στην τάξη, αλλά κι αυτές στον ιδιωτικό χώρο των σπιτιών μας (άσυλο), υπηρετεί πιστά το δόγμα της ελεύθερης οικονομίας και τις αγοραίας αξιολόγησης με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του Μεγάλου Αδερφού των πολυεθνικών εταιρειών, οι οποίες θα είναι τα κυρίαρχα αφεντικά στην εκπαίδευση.
Αν, σε αυτή την πολιτική συγκυρία, οι εκπαιδευτικοί και οι χωρίς αντανακλαστικά συνδικαλιστικές παρατάξεις στην ΟΛΜΕ είχαν όντως αντιληφθεί που οδηγεί η κυβέρνηση την εκπαίδευση γενικότερα αλλά και αυτή των ανηλίκων ειδικότερα, τότε το μόνο σύνθημα που θα ταίριαζε να φωνάζουν στα συλλαλητήρια τους, αυτά του τελευταίου καιρού, θα ήταν «έξω η CISCO, οι πολυεθνικές και η αγοραία αντίληψη από τα σχολεία μας».

Ένα νέο μορφωτικό εκπαιδευτικό παλλαϊκό μέτωπο έχει ανάγκη η εκπαίδευση.
 
Η ΑΕΚ για παρέμβαση στη Δυτική Ελλάδα, ως αυτόνομη συνιστώσα του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος,  ξεπερνώντας μάλιστα παλιές οργανωτικές αγκυλώσεις, βγήκε εδώ και καιρό στο ξέφωτο, με αποφασιστικότητα  να αντιπαλέψει το άγριο καπιταλιστικό κύμα στην εκπαίδευση ενωτικά και ανατρεπτικά. Έχοντας στην φαρέτρα μας τις μεγάλες εμπειρίες των διαχρονικών αγώνων του κλάδου με τις μεγάλες και μικρές νίκες, αλλά και τις πικρίες από την συλλογή μας, με σαφείς στόχους, ως μέρος του ενιαίου συνδικαλιστικού κινήματος, προσδοκούμε να συμβάλουμε στη διαμόρφωση του νέου υποδείγματος και των νέων όρων δράσης του σωματείου.
Επιδιώκουμε να ξεπεράσουμε τον κομματικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό και να ενώσουμε τους συναδέλφους πάνω στα αυτονόητα, με άμεσο στόχο να ανατραπεί η σκληρή πολιτική, που παραδίδει το σύνολο της δημόσιας  εκπαίδευσης στο «βόρβορο» της αγοράς. Προσφέρουν, μάλιστα, συνδρομές και βοήθεια μια κάστα νέο-επιθεωρητών των ΠΕΚΕΣ - ΙΕΠ και άλλων παρόμοιων δομών, έξω από την σχολική τάξη, υποβοηθούμενοι και από κάποιους λίγους ματαιόδοξους του κλάδου, που σε ρόλο «χρήσιμων ηλιθίων» κόβουν το κλαδί που κάθονται!
Όλο αυτό το διάστημα που το Υπουργείο Παιδείας έχει εξαπολύσει την επίθεσή του στους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο( με την κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, την ψήφιση της τροπολογίας για την εξ αποστάσεως και τις κάμερες, την έκδοση εγκυκλίου και οδηγιών για την υλοποίησή της), ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ αλλά και το ΠΑΜΕ στην ΟΛΜΕ διευκόλυναν  με την ολιγωρία τους και τις ιδεοληψίες τους (με παραλλαγές), για να περάσει η συναίνεση στον κλάδο και την κοινωνία για την εξ αποστάσεως «τηλεκπαίδευση», μετατρέποντας αρκετούς συναδέλφους σε «δούρειους ίππους», σε βάρος της ζωντανής εργασίας και της μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους. Η συνέχιση αυτής της δήθεν εναλλακτικής πρότασης από την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, δηλαδή της «τηλεκπαίδευσης», του δήθεν ψηφιακού σχολείου, από την 1η Σεπτέμβρη θα είναι καταστροφική για το δημόσιο σχολείο• θα οδηγήσει εκτός από τη διάλυσή του, στο διώξιμο των μισών αναπληρωτών καθηγητών, ενώ οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα πατούν σε «αναμμένα κάρβουνα»! Ετοιμάζουν ένα νέο «Βατερλό» στη δημόσια εκπαίδευση! Και εάν ως εκπαιδευτικό κίνημα μαζί με την κοινωνία που ζει το δράμα της επιβίωσης δεν αντιδράσουμε και χωρίσουμε τον κλάδο σε «τιμάρια», τότε όλοι μαζί θα ζήσουμε την καταστροφική πανδημία της αμάθειας, της αμορφωσιάς των νέων και της μαζικής φτώχειας, την επιστροφή της ελληνικής κοινωνίας στην εποχή του μεσαίωνα! Τότε δεν θα μιλάμε πια για ΕΛΜΕ – ΟΛΜΕ, αλλά θα ισχύει ο «σώζων εαυτόν σωθήτω».   
Παράλληλα με το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε ήδη η Κεραμέως, άμεσα θα συρρικνωθούν τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, με στόχο την γιγάντωση των μεταγυμνασιακών δομών κατάρτισης με την ίδρυση των ΣΕΚ (με 52 ειδικότητες ; ) και την υποχρεωτική μετάταξη-κατάταξη της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτών, με ότι αυτό, αρνητικά, συνεπάγεται για τις σχέσεις εργασίας μας. Η μεταβίβαση των δομών αυτών στην αυτοδιοίκηση, και ας τη διαψεύδει ο υπουργός εσωτερικών, θα γίνει μέσω των ΣΔΙΤ (ΕΣΠΑ=παροχή εκπαιδευτικού έργου)• με τον τρόπο αυτό θα ξεπεραστεί το άρθρο 16 του συντάγματος (αποφεύγοντας την θετική απόφαση του ΣτΕ σε προσφυγή της ΔΟΕ το 1995-96) και οι σχολάρχες ως τροπαιούχοι θα βρουν τσάπα υποδομές και τα δημόσια ΕΚ (Εργαστηριακά Κέντρα) στην πλήρη υπηρεσία τους. Οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων τι περιμένουν; Θα αντιδράσουν μήπως όταν κλείσουν τα ΕΠΑΛ; Ή όταν θα τρέχουν να εξασφαλίσουν καμιά ώρα στον «Προμηθέα», στον «Ευκλείδη» ή σε κάποιον σχολάρχη του κάθε δήμου, και μάλιστα με αμοιβές κλάσμα από τον αναλογούντα μισθό φτώχειας; Ή μήπως θα προτιμήσουν την μετάταξη σε άλλο υπουργείο ως εκπαιδευτές ή ακόμα και στην απόλυση;
Ας μην γελιόμαστε η κυβέρνηση θέλει να πετύχει με «έναν σμπάρο δύο τρυγόνια!»: α) δραστική μείωση των σχολικών δομών της τυπικής εκπαίδευσης (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), και β) μείωση υποψηφίων προς την Ανώτατη εκπαίδευση• άρα περικοπές μισθολογικού κόστους και λειτουργικών εξόδων στην εκπαίδευση συνολικά, για την εξασφάλιση των δόσεων στους ευρωπαίους τοκογλύφους της χώρας μας.
Αν λάβουμε υπόψη και τα επόμενα νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας που έρχονται, όπως αυτό για την επιλογή των στελεχών, που εκτός των άλλων εξοβελίζει τους εκλεγμένους αιρετούς του κλάδου (με όποια προβλήματα έχει αυτός ο θεσμός), από τις διαδικασίες, προκειμένου να χειραγωγήσει εν κρυπτώ τις διαδικασίες για την εγκαθίδρυση του κομματικού κράτους στην εκπαίδευση. Αφαιρούν δηλαδή της «κάμερες» του κλάδου από τη ζωντανή συνδιάσκεψη των περιώνυμων συμβουλίων καταργώντας ακόμα και αστικούς θεσμούς, όπως της εκπροσώπησης, και επιβάλλοντας τους διορισμένους για να βγάλουν τη βρώμικη δουλειά, εν αντιθέσει με το ζωντανό μάθημα που θέλουν να το ελέγχουν πανοπτικά για να σβήσουν κάθε σπίθα ελεύθερης συνείδησης. Επαναφέρουν την εκπαίδευση στον μεσαίωνα.
Σε ένα λύκειο χωρίς νεότερη ιστορία, χωρίς κοινωνικές επιστήμες, χωρίς πολιτική οικονομία, χωρίς ουσιαστική αναφορά στις δυνάμεις που διαμόρφωσαν τον σύγχρονο κόσμο από τον 15ο αιώνα μέχρι σήμερα, χωρίς καμία επαφή ουσιαστική με τον 19ο και τον 20ο αιώνα... με μια απίστευτη στείρα εμμονή στις αρχαίες γλώσσες (όχι στον πολιτισμό και την ιστορία... στις γλώσσες, δηλαδή σε γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα)...
Τελικά τι πολίτες θέλουμε να διαμορφώσουν;
Εάν δεχθούμε τις κοινά ομολογούμενες παραδοχές από όλους τους συναδέλφους ότι:
•    Έχουμε μια πολιτική ηγεσία στο υπουργείο παιδείας των σχολαρχών της Άριστο-αχρηστίας και της Παραπαιδείας.
•    Ένα Υπουργείο της διαχείρισης του Φόβου των Διοικητικών κολαούζων και απαίδευτων «οσφυοκαμπτών» εξ αποστάσεως συμβούλων.
•    Μας πάνε στον ηλεκτρονικό μεσαίωνα της ψηφιακής αμάθειας και ευέλικτης ελαστικής συνείδησης, που στήνεται από τους καλοπληρωμένους ΕΣΠΑΤζήδες,
•    Έχουν μπει στον «σβέρκο» μας οι κάθε λογής χαρτογιακάδες των διοικήσεων του υπουργείου αυτού.
Δημιουργείται μια νέα κάστα από συμβουλάτορες-επιθεωρητές της διπλανής πόρτας της παραδίπλα τηλεοθόνης, του γραφείου τάδε που δεν έχουν πατήσει ποτέ στα σχολεία μας.
•    Δεν είναι δάσκαλοι, είναι πληρωμένοι τηλεσκηνοθέτες ηλεκτρονικοί εντεταλμένοι κονδυλοφόροι ενός συστήματος που σαπίζει για να θρέψει τον άκρατο ανταγωνισμό, την αλλοτρίωση και την κλοπή της ανθρώπινης στιγμής, δημιουργίας και αξιοπρέπειας.
•    Όλοι μαζί σπρώχνουν την νεολαία στις δηλώσεις αμορφωσιάς και παραίτησης , καιρός να τους αποκαλύψουμε .....
…..Καιρός είναι να τους σταματήσουμε!
Εμπρός για ένα νέο αδέσμευτο μορφωτικό, ανατρεπτικό και ρωμαλέο παλλαϊκό εκπαιδευτικό κίνημα. «Οι καιροί ου μενετοί» 
Δεν υποχωρούμε – Διεκδικούμε:
•    Να αποσυρθεί – καταργηθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο
•    Όχι στις κάμερες και στα μικρόφωνα παρακολούθησης και την αξιολόγηση. Όλα τα σωματεία να κηρύξουν απεργία – αποχή
•    Έξω η CISCO από τα σχολεία
•    Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων
•    Όχι σχολεία εξεταστικά κέντρα 
•    Όχι στη συρρίκνωση των ΕΠΑΛ - σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών για όλες τις ειδικότητες. Όχι στην κατάρτιση και την μαθητεία
•    Δημόσιο, υποχρεωτικό, ζωντανό, ενιαίο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά
•    Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα - Καμία απόλυση αναπληρωτή – ανανέωση συμβάσεων τώρα (1-7-2020)
•    Να μειωθούν τώρα οι μαθητές στα τμήματα και στα εργαστήρια
•    Να παραιτηθεί η Κεραμέως
•    Να ανατραπεί η αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ
Καμιά συναίνεση, καμία συμμετοχή στο μάθημα με  εξ αποστάσεως αναμετάδοση μέσα στη σχολική τάξη και τα σπίτια μας. ΟΧΙ στην εξ αποστάσεως με το άνοιγμα των σχολείων. Ζωντανές μορφές εναλλακτικής αναπλήρωσης.
Kαλούμε τους συναδέλφους στους Συλλόγους  Διδασκόντων, ακολουθώντας τις αποφάσεις των σωματείων μας, των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ, που παρέχουν πολιτική και συνδικαλιστική κάλυψη και την απόφαση για απεργία αποχή από ΑΔΕΔΥ και ΕΛΜΕ, να μη δεχθούν να το υλοποιήσουν στα σχολεία τους και να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.
Υ.Γ. Καλούμε τη Γεν. Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας που θα πραγματοποιηθεί προσεχώς -και το συντομότερο- να πάρουν σαφή θέση στα επίδικα των ημερών και να δυναμώσουν το διεκδικητικό πλαίσιο των αγώνων μας χωρίς αστερίσκους και περιστροφές. 
ΟΧΙ Στη νεοφιλελεύθερη καταιγίδα
Χωρίς συμβιβασμούς απαντάμε με ρήξη και ανατροπή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο