Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: Ομιλία για τα Υδατοδρόμια

Ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος στην τοποθέτησή του επισήμανε ότι στη λειτουργία των υδατοδρομίων, το αγκάθι ήταν πάντα η τεράστια γραφειοκρατία.
Για να συνεχίσει, δυστυχώς, δεν ξεπεράστηκε ούτε με τις πρόσφατες διατάξεις του ν. 4568/2018.
Ενός νόμου που αντί να υιοθετήσει μια αναπτυξιακή προοπτική παρέμεινε προσκολλημένος σε ξεπερασμένες ρυθμίσεις με εμπλοκή πολλών δημόσιων Υπηρεσιών και πολλές εξουσιοδοτικές διατάξεις οι οποίες ουδέποτε εκδόθηκαν.
Αποτέλεσμα, ο νόμος αυτός ουσιαστικά να παραμείνει  ανενεργός και τούτο με ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης.
Καταλήγοντας ότι είναι ένα πλαίσιο που αναμένεται να λειτουργήσει θετικά τόσο για τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων απομακρυσμένων περιοχών όσο και για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας.
Γι' αυτό και είμαστε θετικοί.
Άλλωστε, ο νομός από τον οποίο προέρχομαι και εκλέγομαι, η Αιτωλοακαρνανία, περιμένει τη λειτουργία των υδατοδρομίων. Άκτιο, Βόνιτσα, Μεσολόγγι, Ναύπακτος, Αμφιλοχία πληρούν τις προϋποθέσεις.

Το μέρος της ομιλίας που αφορά στα Υδατοδρόμια: 
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο μεγάλης σημασίας,  ειδικά για την ελληνική περιφέρεια που το περίμενε έως τώρα λόγω των ρυθμίσεων για τη λειτουργία των υδατοδρομίων.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Στη χώρα μας, όπου κυριαρχεί το υδάτινο στοιχείο και βασικό γνώρισμα της μορφολογίας της είναι η ακτογραμμή και τα νησιά της η λειτουργία των υδατοδρομίων μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη.

Να θυμίσω, ότι η προσπάθεια ξεκίνησε το 2003 από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και τον Υπουργό κ. Βερελή.

Ακολούθησε ο ν. 4146/2013 και ο ν. 4568/2018, χωρίς ωστόσο τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι στη λειτουργία των υδατοδρομίων, το αγκάθι ήταν πάντα η τεράστια γραφειοκρατία.

Που δυστυχώς, δεν ξεπεράστηκε ούτε με τις πρόσφατες διατάξεις του ν. 4568/2018.

Ενός νόμου που αντί να υιοθετήσει μια αναπτυξιακή προοπτική παρέμεινε προσκολλημένος σε ξεπερασμένες ρυθμίσεις με εμπλοκή πολλών δημόσιων Υπηρεσιών και πολλές εξουσιοδοτικές διατάξεις οι οποίες ουδέποτε εκδόθηκαν.

Αποτέλεσμα, ο νόμος αυτός ουσιαστικά να παραμείνει  ανενεργός και τούτο με ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης.

Αγαπητοί συνάδελφοι, το σημερινό νομοσχέδιο, έχει ως στόχο την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και θεωρώ θετική εξέλιξη η καταπολέμησή της.
Ωστόσο αυτό θα φανεί από την προώθηση της λειτουργίας των υδατοδρομίων στην πράξη.
Και έρχομαι στις ρυθμίσεις:
Βασικές ρυθμίσεις λοιπόν είναι :
•    Η θέσπιση της ενιαίας άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου, αντί της αδειοδότησης σε δύο στάδια,
•    η χορήγηση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιώτες,
•    η δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίων σε τουριστικούς λιμένες (δηλαδή μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), σε Περιοχές Ολόκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα,
•    καθώς και η δημιουργία υδάτινων πεδίων σε σημεία όπου η κατασκευή υδατοδρομίου είναι δύσκολη ή οικονομικά ασύμφορη.

Είναι ένα πλαίσιο κ. Υπουργέ που αναμένεται να λειτουργήσει θετικά τόσο για τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων απομακρυσμένων περιοχών όσο και για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας.
Γι'αυτό και είμαστε θετικοί.
Άλλωστε, ο νομός από τον οποίο προέρχομαι και εκλέγομαι, η Αιτωλοακαρνανία, περιμένει τη λειτουργία των υδατοδρομίων. Άκτιο, Βόνιτσα, Μεσολόγγι, Ναύπακτος, Αμφιλοχία πληρούν τις προϋποθέσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο