Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, κ. Σπήλιος Λιβανός, ξεκίνησε τη σημερινή του παρέμβαση με αναφορά στη δολοφονία του Τζόρτζ Φλόιντ στις ΗΠΑ. «Πρόκειται για μια στυγερή δολοφονία ενός πολίτη από την αστυνομία, μια δολοφονία υπαγορευόμενη από ρατσιστικά κίνητρα» ανέφερε, προσθέτοντας ότι «κάθε σύγκριση με την πατρίδα μας είναι άδικη και άκαιρη, καθώς είμαστε μια ευρωπαϊκή χώρα που σέβεται τους πολίτες της και τα ανθρώπινα δικαιώματα». «Καταδικάζουμε τη βία και το ρατσισμό, από όπου και αν προέρχεται» κατέληξε ο κ. Λιβανός.
Για τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ: «Δεν αμφισβητώ τις καλές προθέσεις του κ. Φίλη, όμως οι σημαντικές ιδεολογικές μας διαφορές μας είναι προφανείς και μας οδηγούν σε διαφορετική θεώρηση για το σχολείο που θέλουμε. Για εμάς, βασικές αρχές ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος, είναι: οι ίσες ευκαιρίες πρόσβασης, μέσα από την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος αλλά και την ευγενή άμιλλα με την ιδιωτική εκπαίδευση, η ενίσχυση της κοινωνίας του 'εμείς' έναντι αυτής του “εγώ” και της ευαισθητοποίησης για τα σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα, ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός ταυτόχρονα με την καλλιέργεια της εθνικής ταυτότητας, η σύνδεση του με την ψηφιοποίηση, τις αγορές εργασίας και την επιχειρηματικότητα, ο διαρκής εκσυγχρονισμός των υποδομών, αλλά και της συνεχούς βελτίωσης και επιμόρφωσης του διδακτικού προσωπικού.»
Επιπλέον, ο κ. Λιβανός απέρριψε την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για έλλειψη διαλόγου, σημειώνοντας ότι η Κυβέρνηση επεδίωξε τον διάλογο για όλα και με όλους και η ηλεκτρονική διαβούλευση υπήρξε γόνιμη, γεγονός που αποδεικνύεται και από το ρεκόρ συμμετοχής σε αυτήν, ενώ ήταν γνωστό από το 2018, με τη δημοσιοποίηση του προγράμματος της ΝΔ.
Ως προς την ουσία του νομοσχεδίου: «Στο νηπιαγωγείο εισάγουμε τα αγγλικά, για να διευρύνουμε τη γλωσσολογική αντίληψη των παιδιών. Ακούμε με προσοχή και την αντίθετη επιστημονική θεώρηση. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν εισάγεται μάθημα, αλλά παιχνίδι στην ξένη γλώσσα. Τέτοιες δράσεις εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Μεταφέρουμε καλές πρακτικές στο δημόσιο, γιατί θέλουμε ίσες ευκαιρίες για όλους.»
Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή των Λατινικών ως εξεταζόμενο μάθημα στην Γ Λυκείου, ο κ. Λιβανός σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν μειώνει καθόλου τη σημασία της Κοινωνιολογίας, μιας πολύ σημαντικής επιστήμης, όπου καμία παράταξη δεν έχει το δικαίωμα να οικειοποιείται. Και χαιρέτησε την αναφορά του κ. Φίλη στον Παναγιώτη Κανελλόπουλο, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος καθηγητής στην έδρα της Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Και θα προσθέσω, ότι όπως δεν υπάρχουν αριστερά και δεξιά μαθήματα, δεν υπάρχουν αριστερές και δεξιές λογικές και στα σχολεία».
Αναφορικά με τα πρότυπα και πειραματικά, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΝΔ τόνισε «τη σημασία να υπάρχει ένα τουλάχιστον, όχι μόνο σε κάθε περιφέρεια, όπως προέβλεπε και το πρόγραμμα της ΝΔ, αλλά σε κάθε νομό, για να δοθούν ίσες ευκαιρίες και στα παιδιά της περιφέρειας.» Έκανε, μάλιστα, ιδιαίτερη αναφορά στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Αιτωλοακαρνανία, τονίζοντας ότι βρίσκεται ήδη σε επαφές με συναρμόδιους φορείς, ώστε, από την επόμενη χρονικά στιγμή, να κατατεθεί πρόταση για τη λειτουργία ενός τέτοιου σχολείου στο νομό.
«Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ως προς αυτά τα σχολεία αποτελεί λαϊκισμό, όπως λαϊκισμό αποτελούσε και η κατάργησή τους από το ΠΑΣΟΚ το ΄82. Στην πράξη η απαξίωση των πρότυπων σχολείων ενισχύει την εξίσωση προς τα κάτω, και τελικά λειτουργεί υπέρ των πλουσίων.» συμπλήρωσε ο κ. Λιβανός και κατέληξε: «Η επιχειρούμενη ταύτιση της «αριστείας» με την «ανισότητα», τον «αντιδημοκρατικότητα» και τον «ελιτισμό», μάλλον καταδεικνύει σύγχυση των εννοιών από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αν μιλάμε για ισότητα στην Εκπαίδευση, αυτή εξασφαλίζεται μέσα από ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο.»
Για τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ: «Δεν αμφισβητώ τις καλές προθέσεις του κ. Φίλη, όμως οι σημαντικές ιδεολογικές μας διαφορές μας είναι προφανείς και μας οδηγούν σε διαφορετική θεώρηση για το σχολείο που θέλουμε. Για εμάς, βασικές αρχές ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος, είναι: οι ίσες ευκαιρίες πρόσβασης, μέσα από την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος αλλά και την ευγενή άμιλλα με την ιδιωτική εκπαίδευση, η ενίσχυση της κοινωνίας του 'εμείς' έναντι αυτής του “εγώ” και της ευαισθητοποίησης για τα σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα, ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός ταυτόχρονα με την καλλιέργεια της εθνικής ταυτότητας, η σύνδεση του με την ψηφιοποίηση, τις αγορές εργασίας και την επιχειρηματικότητα, ο διαρκής εκσυγχρονισμός των υποδομών, αλλά και της συνεχούς βελτίωσης και επιμόρφωσης του διδακτικού προσωπικού.»
Επιπλέον, ο κ. Λιβανός απέρριψε την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για έλλειψη διαλόγου, σημειώνοντας ότι η Κυβέρνηση επεδίωξε τον διάλογο για όλα και με όλους και η ηλεκτρονική διαβούλευση υπήρξε γόνιμη, γεγονός που αποδεικνύεται και από το ρεκόρ συμμετοχής σε αυτήν, ενώ ήταν γνωστό από το 2018, με τη δημοσιοποίηση του προγράμματος της ΝΔ.
Ως προς την ουσία του νομοσχεδίου: «Στο νηπιαγωγείο εισάγουμε τα αγγλικά, για να διευρύνουμε τη γλωσσολογική αντίληψη των παιδιών. Ακούμε με προσοχή και την αντίθετη επιστημονική θεώρηση. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν εισάγεται μάθημα, αλλά παιχνίδι στην ξένη γλώσσα. Τέτοιες δράσεις εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Μεταφέρουμε καλές πρακτικές στο δημόσιο, γιατί θέλουμε ίσες ευκαιρίες για όλους.»
Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή των Λατινικών ως εξεταζόμενο μάθημα στην Γ Λυκείου, ο κ. Λιβανός σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν μειώνει καθόλου τη σημασία της Κοινωνιολογίας, μιας πολύ σημαντικής επιστήμης, όπου καμία παράταξη δεν έχει το δικαίωμα να οικειοποιείται. Και χαιρέτησε την αναφορά του κ. Φίλη στον Παναγιώτη Κανελλόπουλο, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος καθηγητής στην έδρα της Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Και θα προσθέσω, ότι όπως δεν υπάρχουν αριστερά και δεξιά μαθήματα, δεν υπάρχουν αριστερές και δεξιές λογικές και στα σχολεία».
Αναφορικά με τα πρότυπα και πειραματικά, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΝΔ τόνισε «τη σημασία να υπάρχει ένα τουλάχιστον, όχι μόνο σε κάθε περιφέρεια, όπως προέβλεπε και το πρόγραμμα της ΝΔ, αλλά σε κάθε νομό, για να δοθούν ίσες ευκαιρίες και στα παιδιά της περιφέρειας.» Έκανε, μάλιστα, ιδιαίτερη αναφορά στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Αιτωλοακαρνανία, τονίζοντας ότι βρίσκεται ήδη σε επαφές με συναρμόδιους φορείς, ώστε, από την επόμενη χρονικά στιγμή, να κατατεθεί πρόταση για τη λειτουργία ενός τέτοιου σχολείου στο νομό.
«Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ως προς αυτά τα σχολεία αποτελεί λαϊκισμό, όπως λαϊκισμό αποτελούσε και η κατάργησή τους από το ΠΑΣΟΚ το ΄82. Στην πράξη η απαξίωση των πρότυπων σχολείων ενισχύει την εξίσωση προς τα κάτω, και τελικά λειτουργεί υπέρ των πλουσίων.» συμπλήρωσε ο κ. Λιβανός και κατέληξε: «Η επιχειρούμενη ταύτιση της «αριστείας» με την «ανισότητα», τον «αντιδημοκρατικότητα» και τον «ελιτισμό», μάλλον καταδεικνύει σύγχυση των εννοιών από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αν μιλάμε για ισότητα στην Εκπαίδευση, αυτή εξασφαλίζεται μέσα από ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο