Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Ιόνια – Πλατυγιάλι – Αστακός: Ώριμα έργα περιμένουν χρηματοδότηση

           Μετά από πολλά χρόνια οι μελέτες για τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό και το λιμάνι του Πλατυγιαλιού έχουν ολοκληρωθεί και πλέον μπορούν να θεωρηθούν ώριμες, ωστόσο μέχρι σήμερα λείπει η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων, που προϋπολογίζονται σε 35-40 εκατομμύρια ευρώ.
         Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού το μοναδικό οδικό έργο στην Αιτωλοακαρνανία που βρήκε χρηματοδότηση (από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας) είναι η σύνδεση της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο. Ωστόσο η διαδικασία δημοπράτησής του φαίνεται πως έχει μπλοκαριστεί από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα...........

 
        Την ίδια ώρα η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό -καθοριστικής σημασίας και για την αξιοποίηση του λιμανιού στο Πλατυγιάλι, από τη στιγμή μάλιστα που οι ιδιοκτήτριες του λιμανιού τράπεζες αναμένεται αργά ή γρήγορα να προχωρήσουν σε αποεπένδυση από αυτή τη μη τραπεζική δραστηριότητα- αναζητά πόρους…
        Δεδομένο είναι ότι πια οι μελέτες για την σύνδεση του Αστακού με την Ιόνια Οδό έχουν ολοκληρωθεί και υπάρχει μόνο μία εκκρεμότητα -που θεωρείται θέμα χρόνου- με την περιβαλλοντική αδειοδότηση ενός υποτμήματος. Περιθώρια για να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι -έστω κάποιου τμήματος του σαλαμοποιημένου έργου- σίγουρα θα υπάρξουν, όταν στο τέλος του 2018 αναμένεται η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ. Αρκεί φυσικά να υπάρξει και η απαραίτητη πολιτική βούληση…

      Το έργο έχει κατατμηθεί και μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Πλατυγιάλι – Αγ. Δημήτριος και μάλιστα με κακοτεχνίες, που είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχει παραληφθεί από την Περιφέρεια. 
       Απομένουν τα τμήματα τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και Άγιος Δημήτριος μέχρι τη σήραγγα του Αγ. Ηλία. 

         Από το 2007 είναι σε εξέλιξη η «Μελέτη Σύνδεσης Ιόνιας Οδού με Αστακό. Τμήμα: Γέφυρα Γουριάς – Πλατυγιάλι (χ.θ. 7+200 έως 20+300)», η οποία έχει καθυστερήσει λόγω των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. Πράγμα που αποτελεί και τη μοναδική εκκρεμότητα. Ωστόσο σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης έχει ολοκληρωθεί. 
     Από το 2010 εξελίσσεται η μελέτη «Υπολειπόμενες Μελέτες Οδικού Άξονα Αστακός-Ιονία Οδός :α. Τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και β. Τμήμα Νέα Γέφυρα στον Ποταμό Αχελώο μετά των Προσβάσεων». Πλέον σήμερα και τα δύο αυτά υποτμήματα έχουν ωριμάσει και έχουν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.

 Πιο συγκεκριμένα:
-«Υπολειπόμενες Μελέτες Οδικού Άξονα Αστακός-Ιονία Οδός: α. Τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και β. Τμήμα Νέα Γέφυρα στον Ποταμό Αχελώο μετά των Προσβάσεων»
  Τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι: Βελτίωση της υφιστάμενης οδού που ξεκινά από τον Αστακό και καταλήγει μετά τον υφιστάμενο κόμβο προς Πλατυγιάλι. Έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, έχει εκπονηθεί και υποβληθεί η Οριστική Μελέτη Οδοποιίας και η Οριστική Μελέτη Κόμβων.
      Τμήμα Νέα Γέφυρα στον Ποταμό Αχελώο μετά των Προσβάσεων: Έχουν μεταξύ άλλων εγκριθεί οι γεωτεχνικές μελέτες και η προμελέτη Γέφυρας Αχελώου, έχει εκπονηθεί και η υποβληθεί η Οριστική Μελέτη Γέφυρας Αχελώου και η μελέτη κτηματολογίου. Εκπόνηση της στατικής μελέτης του τεχνικού της Νέας Γέφυρας Αχελώου και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών, με βάση εγκεκριμένη μελέτη οδοποιίας, για την οποία έχουν ανανεωθεί οι περιβαλλοντικοί όροι.

-Μελέτη Σύνδεσης Ιόνιας Οδού με Αστακό. Τμήμα: Γέφυρα Γουριάς – Πλατυγιάλι (χ.θ. 7+200 έως 20+300):
        Περιλαμβάνεται η μελέτη του οδικού τμήματος (βελτίωση υφιστάμενης οδού ή/και νέα χάραξη), που ξεκινά περίπου 200μ. μετά τον υφιστάμενο κόμβο προς Πλατυγιάλι και καταλήγει στην περιοχή της υφιστάμενης Γέφυρας Γουριάς (οικισμός Πενταλόφου), δηλαδή χωροθετείται ενδιάμεσα των προαναφερομένων δύο τμημάτων. Το μεγαλύτερο μέρος του τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης έχει ολοκληρωθεί.

Πηγή: http://www.agrinioculture.gr/


4 σχόλια:

  1. Τι κάνει ο κύριος Λυτρας για το έργο αυτό απολύτως τίποτα ο πλέον αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης υποδομών και δεν κάνει τίποτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΘΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΟΛΟΚΞΛΗΡΩΣΕΙ
    ΕΙΝΑΙ Ο ΙΚΑΝΩΤΕΡΟΣ ΟΛΩΝ ΟΣΟΝ ΠΕΡΑΣΑΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντιπεριφερειάρχης υποδομών είναι 7 κ 43 σου λέει κατι αυτό;;;αυτοσ Είναι υπεύθυνος για τις υποδομές κ τ έργα....κ ανάθεμα αν έχει φτιάξει τίποτα...αν’μητι άλλο θα μπορούσε να πιέσει έτσι ώστε αυτός ο δρόμος να έχει γίνει.....όπως κ ο δρόμος από τον Κουβαρά που σταματάει έξω από την Μπαμπινη στη μέση του πουθενά... κ κει ο κύριος Λύτρας δεν έκανε τίποτα φαινεται αγαπάει τον τόπο του παρα πολύ μη πω τίποτα χειρότερο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κυριε των 7,43 να τον χαιρεστε να μας τακτοποιησει. Ουτε ενα εργο δεν εχει υλοποιηθει ακομα και αυτα τα 10 χιλιομετρα Κουβαρας Μπαμπινη (πολυπαθο εργο απο το 2010) δεν παραδοθηκε ακομη και αυτο μισο και κακομοιρο να σταματαει στην μεση του πουθενα, απο Μπαμπινη και μμετα ποτε θα κατασκευαστει για να μπορουμε να πουμε οτι εγινε κατι θετικο για να αξιοποιηθει η παραλιακη ζωνη και να εχουν προσβαση οι πολιτες της ενδοχωρας σε αυτη. Ακομα να σημειωσουμε οτι τοσα χρονια που κυβερνουσαν αυτον τον ερημο Μυτικα τον εχουν ξεχασει, να υπενθυμισω οτι ΔΥΟ εργα χρειαζεται Ο Μυτικας, αξιποιηση της παραλιας που ειναι σε πρωτογονη κατασταση με τα νερα νε τρεχουν απο τις σουδες και τις φραχτες να φτανουν στον αιγιαλο αισχος ειναι το λιγοτερο που μπορω να πω. Το δευτερο εργο ειναι η επεκταση του σχεδιου πολης για να μπορουν οι ανθρωποι που θελουν να επενδυσουν και να φτιαξουν νομιμα σπιτια. σας ευχαριστω για την φιλοξενια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο