Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022

Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό – Ο Ράδος στο «σχήμα» των Τεχνικών Συμβούλων

 


Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό – Ο Ράδος στο «σχήμα» των Τεχνικών Συμβούλων όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, της οποίας αναλυτικά το δημοσίευμα έχει ως εξής: 

Ο Αγρινιώτης μηχανικός Χρήστος Ράδος και το γραφείο του θα αναλάβει τουλάχιστον ένα από τα τρία επιμέρους τμήματα των μελετών της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Όπως είχε αναφέρει πρώτη η «Σ» το Υπουργείο Υποδομών το καλοκαίρι δέσμευσε διαδοχικά ποσά (σύνολο 420.000 ευρώ) για την ωρίμανση της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό μέσω πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου, που θα υποβοηθήσει τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου, για να ολοκληρώσει το φάκελο του έργου.

Το ποσό αυτό αφορά την εκπόνηση προμελέτης οδοποιίας, γεωλογικής μελέτης, μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς επίσης τη σύνταξη τοπογραφικού υποβάθρου, την κτηματογράφηση και το κτηματολόγιο του έργου.

Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό - Ο Ράδος στο «σχήμα» των Τεχνικών Συμβούλων

Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα το Υπουργείο ανέθεσε το κομμάτι που αφορά το κτηματολόγιο του έργου στο Αγρινιώτη μηχανικό Χρήστο Ράδο και το γραφείο του «RACE Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΕ», ενώ προσεχώς αναμένεται η ανάθεση και για τις υπόλοιπες μελέτες του έργου. Υπενθυμίζεται ότι η επιλογή του Υπουργείου είναι το έργο να προχωρήσει βασισμένο στη μελέτη – δωρεά του Χρήστου Ράδου και τη χάραξη που έχει προταθεί από το Δήμο Αγρινίου και το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας.

Εξάλλου η δωρεά του Χρ. Ράδου σε επίπεδο  έχει γίνει αποδεκτή από το Υπουργείο από τα μέσα του 2018. Δυστυχώς όμως το Υπουργείο στη συνέχεια άφησε τέσσερα ολόκληρα χρόνια να περάσουν ανεκμετάλλευτα. Πλέον στόχος είναι σε ένα περίπου χρόνο από σήμερα το έργο να είναι ώριμο μελετητικά για να μπορεί να ξεκινήσει η συζήτηση για τη χρηματοδότησή του.

Ο γρηγορότερος «δρόμος» του Τεχνικού Συμβούλου

Ο «δρόμος» που επέλεξε του Υπουργείο Υποδομών για να «τρέξει» το έργο είναι ο συντομότερος δυνατός καθώς ουσιαστικά πρόκειται για αναθέσεις των μελετών, που απλώς στο τέλος θα υπογραφούν από τις υπηρεσίες του Υπουργείου.

Αυτό σημαίνει πως αν το Υπουργείο επέλεγε να κάνει ένα κανονικό μελετητικό διαγωνισμό, θα έπρεπε κατ’ αρχήν να δεσμεύσει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό, ενδεχομένως της τάξης του 1,6 εκατ. ευρώ, καθώς ως συνήθως οι προϋπολογισμοί των μελετών «πάνε» παραπάνω και δίνονται μεγάλες εκπτώσεις και φυσικά να περιμένει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Τώρα όμως ουσιαστικά με τη σύντομη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, το Υπουργείο έχει συντομότερα ανάδοχο των μελετών. Η επιλογή του «δρόμου» του Τεχνικού Συμβούλου δείχνει ότι το Υπουργείο είναι διατεθειμένο αυτή τη φορά να «τρέξει» στα σοβαρά την ωρίμανση της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου

Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3χλμ ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8χλμ. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη. Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3χλμ ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8χλμ. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 80 εκατ. ευρώ.

Στα έργα της οδικής σύνδεσης περιλαμβάνονται ένας ανισόπεδος κόμβος, πέντε κυκλικοί κόμβοι, τρεις άνω διαβάσεις, πέντε κάτω διαβάσεις, τέσσερις γέφυρες, 14 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και αποκατάσταση αρδευτικού δικτύου 14χλμ.

Για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού περιλαμβάνεται ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3χλμ. Το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.

Ο Χρήστος Ράδος

Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

1 σχόλιο:

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο