Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με αφορμή τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην υλοποίηση κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, του νέου οδικού άξονα Κορίνθου-Ρίου και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου.
Συγκεκριμένα στην ερώτησή του ο βουλευτής αναφέρει ότι «Οι δρόμοι αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας μιας χώρας, σε βαθμό που να θεωρείται η ύπαρξη των μεγάλων οδικών δικτύων ταυτόσημη με την ίδια την ανάπτυξη. Με την είσοδό μας στην Ευρώπη η Κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ. στα έργα των υποδομών των εθνικών οδικών δικτύων, στήριξε τον χάρτη της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Δυστυχώς όμως μέχρι σήμερα δεν πετύχαμε να προσφέρουμε στον χρήστη των Οδικών Δικτύων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος ούτε άνεση, ούτε ασφάλεια ανάλογα με τις ανάγκες και απαιτήσεις της εποχής.
Επιπροσθέτως, αν αναλογιστούμε ότι στον τόπο μας διαθέτουμε εν καιρώ ειρήνης μεγαλύτερο αριθμό νεκρών και τραυματιών (που καθίστανται ανάπηροι) σε οδικά ατυχήματα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι διαθέτουμε θλιβερή πολιτιστική πρωτιά. Για το οδικό δίκτυο που συνδέει την πρωτεύουσα με την Αιτωλοακαρνανία και συγκεκριμένα για τον άξονα Αντιρρίου-Ιωαννίνων, το 2008 είχαμε από τροχαία ατυχήματα 262 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 44 νεκρούς, ενώ για το έτος 2009 είχαμε 187 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 51 νεκρούς. Σημειωτέων ότι συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα εθνικά δίκτυα της χώρας είναι το πιο θανατηφόρο οδικό δίκτυο.
Η κρατική μηχανή πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με την «πληγή» της έλλειψης υποδομής στα εθνικά οδικά δίκτυα και να προχωρήσει γρήγορα τις απαραίτητες ενέργειες που θα επισπεύσουν την υλοποίηση των έργων».
Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο βουλευτής ερωτά τον κ. Υπουργό εάν προτίθεται να επισπεύσει τις διαδικασίες (απαλλοτριώσεις, αδειοδοτήσεις και οριστικούς σχεδιασμούς) ώστε οι ήδη κατασκευαζόμενοι οδικοί άξονες Αντιρρίου-Ιωαννίνων, Κορίνθου-Ρίου και η παράκαμψη Αμβρακίας-Ακτίου να υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό ορίζοντα, καθώς επίσης πόσο η γραφειοκρατία και οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις επηρεάζουν την ανάπτυξη του εν λόγω σημαντικού έργου, όταν γνωρίζουμε το πελώριο κόστος των τροχαίων ατυχημάτων σε ανθρώπινο και υλικό κεφάλαιο και όταν αντιλαμβανόμαστε ότι το οδικό δίκτυο συμβάλει ουσιωδώς στην ανάπτυξη της περιοχής.
Συγκεκριμένα στην ερώτησή του ο βουλευτής αναφέρει ότι «Οι δρόμοι αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας μιας χώρας, σε βαθμό που να θεωρείται η ύπαρξη των μεγάλων οδικών δικτύων ταυτόσημη με την ίδια την ανάπτυξη. Με την είσοδό μας στην Ευρώπη η Κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ. στα έργα των υποδομών των εθνικών οδικών δικτύων, στήριξε τον χάρτη της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Δυστυχώς όμως μέχρι σήμερα δεν πετύχαμε να προσφέρουμε στον χρήστη των Οδικών Δικτύων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος ούτε άνεση, ούτε ασφάλεια ανάλογα με τις ανάγκες και απαιτήσεις της εποχής.
Επιπροσθέτως, αν αναλογιστούμε ότι στον τόπο μας διαθέτουμε εν καιρώ ειρήνης μεγαλύτερο αριθμό νεκρών και τραυματιών (που καθίστανται ανάπηροι) σε οδικά ατυχήματα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι διαθέτουμε θλιβερή πολιτιστική πρωτιά. Για το οδικό δίκτυο που συνδέει την πρωτεύουσα με την Αιτωλοακαρνανία και συγκεκριμένα για τον άξονα Αντιρρίου-Ιωαννίνων, το 2008 είχαμε από τροχαία ατυχήματα 262 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 44 νεκρούς, ενώ για το έτος 2009 είχαμε 187 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 51 νεκρούς. Σημειωτέων ότι συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα εθνικά δίκτυα της χώρας είναι το πιο θανατηφόρο οδικό δίκτυο.
Η κρατική μηχανή πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με την «πληγή» της έλλειψης υποδομής στα εθνικά οδικά δίκτυα και να προχωρήσει γρήγορα τις απαραίτητες ενέργειες που θα επισπεύσουν την υλοποίηση των έργων».
Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο βουλευτής ερωτά τον κ. Υπουργό εάν προτίθεται να επισπεύσει τις διαδικασίες (απαλλοτριώσεις, αδειοδοτήσεις και οριστικούς σχεδιασμούς) ώστε οι ήδη κατασκευαζόμενοι οδικοί άξονες Αντιρρίου-Ιωαννίνων, Κορίνθου-Ρίου και η παράκαμψη Αμβρακίας-Ακτίου να υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό ορίζοντα, καθώς επίσης πόσο η γραφειοκρατία και οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις επηρεάζουν την ανάπτυξη του εν λόγω σημαντικού έργου, όταν γνωρίζουμε το πελώριο κόστος των τροχαίων ατυχημάτων σε ανθρώπινο και υλικό κεφάλαιο και όταν αντιλαμβανόμαστε ότι το οδικό δίκτυο συμβάλει ουσιωδώς στην ανάπτυξη της περιοχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο