Tα ΜΜΕ της Αιτωλοακαρνανίας αλλά και της Αθήνας αναφέρονται με ενθουσιασμό στα σχέδια για τη δημιουργία τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο πολύπαθο Πλατυγιάλι. (βλέπε λιθάνθρακα, λιμάνι ΝΑΤΟ για τις μαύρες επιχειρήσεις κλπ).
Όμως για το ελάχιστα εκπαιδευμένο μάτι , η "είδηση" που αναπαράγουν οι εφημερίδες είναι το δελτίο τύπου που συνέταξαν οι Παμπουκο- Μπιρμπιλο μαρκετίστες του νεοΠασόκ. Μια γρήγορη ανάγνωση αποκαλύπτει τη δομή του: Οι λέξεις κλειδιά που εντυπώνονται στο μυαλό είναι: "1.500 νέες θέσεις εργασίας" και "πράσινη ανάπτυξη". Εκεί σταματάει η σκέψη. Για άλλους εκεί αρχίζει. Στο τέλος θα δοθούν μερικά links , που αναλύουν πολυ καλά τι κοστούμι ετοιμάζουν για τους κατοίκους και την περιοχή.
Τον ίδιο ακριβως αγώνα εναντια στην κατασκευή τερματικού σταθμο Υγρ.ΦΑ από την εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ δίνουν και οι κάτοικοι του Μαντουδίου Ευβοίας, με αποτέλεσμα ομοφωνη απόφαση του Δήμου εναντίον της κατασκευής.
Μόνο μερικά κλειδιά:
1) Οι τερματικοί σταθμόι αποθήκευσης ΥΦΑ (ή LNG στα Αγγλικά) θεωρούνται ότι πιο επικίνδυνο σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία SEVEZO 2 που αφορά την «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης Έκτασης».
2) Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι άτομα που ζουν σε ακτίνα 5 με 12 χιλιομέτρων από ένα τερματικό σταθμό (λιμάνι) ΥΦΑ βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο. Η ακριβής απόσταση ασφάλειας εξαρτάται από τη μορφολογία του εδάφους και τις καιρικές συνθήκες κάθε συγκεκριμένης περιοχής.
3) Το ατύχημα στο Κληβελαντ το 1944 στο οποίο σκοτώθηκαν 128 άτομα που δημιούργησε ισχυρους φόβους για τους κινδύνους του ΥΦΑ που εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα.Τον Ιανουάριο του 2004, το ατύχημα σε τερματικό ΥΦΑ στην Skikda της Αλγερίας όπου σκοτώθηκαν 27 άτομα και τραυματίστηκαν πάνω από 100 εργαζόμενοι έχουν φέρει στην επικαιρότητα τις ανησυχίες για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων ΥΦΑ. Ένα άλλο ατύχημα σε αγωγό αερίου ΥΦΑ στο Ghislenghien του Βέλγιο το 2004 σκότωσε 23 άτομα και τραυμάτισε σοβαρά 50. Αυτά τα ατυχήματα ενίσχυσαν τους φόβους και τις αντιδράσεις και οδήγησαν πολλές εταιρίες στην δημιουργία υπεράκτιων τερματικών σταθμών ΥΦΑ.
Ο πρόσφατα κατασκευασμένος τερματικός σταθμός ΥΦΑ (που εντελώς συμπτωματικά κατασκευάστηκε από την ίδια κρατική εταιρεία του Κατάρ που σχεδιάζει για Αστακό) βρίσκεται 17 ολόκληρα χιλιόμετρα μακριά από την στεριά της Ιταλίας, και πρόκειται για γιγάντια κατασκευη από Οπλισμένο Σκυρόδεμα και χάλυβα που ακούμπησε στον πυθμένα της θαλασσας, στα ανοιχτά του Πόρτο Λεβάντε.
4) Προφανώς για να αποφύγουν παρόμοια τεράστια κόστη και δαπανες υπεράκτιας κατασκευής τα οποία ανέρχονται σε πολλα εκατ. ευρώ, προτιμήσαν να πατήσουν στεριά τζάμπα στην ΝΑΒΙΠΕ Αστακού, όπου οι ιθαγενείς θα τους υποδεχτουν με αλαλαγμούς για να τσιμπήσουν κανα καθρεφτάκι.
Συζητάμε πλέον για συνολική υποβάθμιση της ευρυτερης παράκτιας και μη περιοχης, με επιπτώσεις στο περιβάλλον και φυσικά στην άλλη επενδυτική και μή δραστηριότητα, τον τουρισμό. Απόλυτη ζωνοποίηση της περιφέρειας ανάλογα τις ανάγκες των επενδυτών.
Τα ίδια σχεδιάζουν για την πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων ΒΦΛ στην Καβάλα την οποία πρόσφατα αγόρασε ο επιχειρηματιας Λαυρεντιάδης (μαζί με μερίδια στην Ελευθεροτυπια, Βημα κλπ-- γιατί άραγε?).... ενώ να μην ξεχνάμε ότι στην Αττικη ο σταθμος αποθήκευσης ΥΦΑ είναι η νησίδα Ρεβυθούσα 500 μ. από την παραλία Μεγάρων στη ήδη βιασμένη περιοχή του Ασπρόπυργου - Ελευσίνας (ΔΙΥΛΗΣΤΗΡΙΑ ΛΑΤΣΗ, ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ ΚΛΠ).
Να και τα links:
ΕΝΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο