Δευτέρα 17 Αυγούστου 2020

Νομίσματα ΦΥΤΕΙΩΝ "2320 Ετών"


"Φυτείαι ή Φοιτίον:
Μικρή Ακαρνανική Πολίχνη ακμάσας κατά το 3ο με 2ο Π.Χ. Αιώνα.
Τα Νομίσματα της δεν προδίδουν μεγάλη οικονομική επιφάνεια (παρήγαγε Ίππους , Σιτηρά , Κτηνοτροφία) και έκοψε μόνο Χάλκινους Οβολούς και Ημίβολα, που φέρνουν στη μία όψη τον Θεό Απόλλωνα (Προστάτης της Πολίχνης) Δαφνοστεφανομένο και στην άλλη Τρίποδα Βωμό και τα γράμματα ΦΥ-ΤΕ.
Το μέγεθος του Οβολού είναι 18mm , ενώ του Ημίβολου είναι 16mm.
Η αγάπη μου για κάθε τι σχετικό με τις Φυτείες , με οδήγησε σε μια περιπέτεια έρευνας η οποία είχε ευτυχώς αίσιο τέλος , πράγμα που δίνει σε ένα Λαογράφο-Ερευνητή απερίγραπτη ικανοποίηση.


Στην έρευνα αυτή εντόπισα σε υπηρεσία τα ΝΟΜΙΜΑ Νομισματάκια των Φυτειών μας.
Ταξίδεψα στο χώρο (2 φορές μάλιστα) αλλά ήμουν τυχερός διότι συνάντησα άνθρωπο συνετό και συνεργάσιμο.
Όχι μόνο μου έδωσε στα χέρια τα Νομίσματα αλλά μου επέτρεψε να τα φωτογραφήσω και σας τα παρουσιάζω τώρα.
Φανταστείτε την συγκίνηση μου όταν άγγιξα τα χρήματα αυτά με τα οποία οι πρόγονοί μας έκαναν τις δοσοληψίες τους , δυο χιλιάδες τριακόσια είκοσι χρόνια (2320) πριν.
Μετά από δική μου πρωτοβουλία και φυσικά της υπηρεσίας που το δέχτηκε με χαρά, αποφάσισα την όποια χρονική περίοδο επιθυμήσω εγώ να γίνουν όλες οι νόμιμες διαδικασίες ασφάλειας ώστε να μεταφερθούν στο χωριό μας τοποθετημένα σε ειδική προθήκη , ώστε να τα δουν όλοι από κοντά."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο