Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2009

Επερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής Σοφία Γιαννακά: "Προβλήματα στο Πλατυγιάλι Αστακού από την παράνομη λειτουργία του Σκαραμαγκά ως εμπορικό λιμάνι"

Σωρεία προβλημάτων έχει δημιουργήσει στην εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία λιμανιών που λειτουργούν με κάθε νομιμότητα, μεταξύ των οποίων και το Πλατυγιάλι, η μη σύννομη λειτουργία της προβλήτας IV στο χώρο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία εξυπηρετεί -με την ανοχή του ΥΕΝΑΝΠ- παράνομα και αυθαίρετα λιμενικές δραστηριότητες.
Για το θέμα αυτό ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής του νομού μας, Σοφία Γιαννακά, προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας και ΠΕΧΩΔΕ.
Στην ερώτησή της, η Βουλευτής αναφέρει ότι η λειτουργία λιμενικών δραστηριοτήτων στο Σκαραμαγκά είναι αφενός παράνομη, αφετέρου δε άκρως επικίνδυνη, αφού λαμβάνει χώρα σε τοποθεσία χωρίς τις κατάλληλες υποδομές και τις απαιτούμενες για τις λιμενικές εγκαταστάσεις άδειες.
Η Βουλευτής επισημαίνει στην ερώτησή της ότι βάσει του γενικού πολεοδομικού σχεδίου του Δ. Χαϊδαρίου στην περιοχή του Σκαραμαγκά δεν προβλέπεται η λειτουργία εμπορικού λιμένα. Για το λόγο αυτό τα πλοία που ελλιμενίζονται στο Σκαραμαγκά κάνουν την αίτησή τους στο λιμάνι του Λαυρίου και οι σχετικές εργασίες τιμολογούνται από τον Ο.Λ.Λ.. Δηλαδή, ο Ο.Λ.Λ. λειτουργεί ως ομπρέλα για το ιδιωτικό λιμάνι της Depotς, με την ανοχή του ΥΕΝΑΝΠ, προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα.
Η κυρία Γιαννακά τόνισε ιδιαίτερα το ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που προκύπτει από τη μη σύννομη λειτουργία λιμενικών εγκαταστάσεων στο Σκαραμαγκά και επισημαίνοντας ότι:
- καμία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλαγής χρήσης του Σκαραμαγκά δεν έχει γίνει,
- το Νέο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο δεν προβλέπει λιμάνι στο Σκαραμαγκά και
- η δημιουργία εμπορικού λιμανιού στο Σκαραμαγκά καταστρατηγεί την εφαρμογή του Ν. 1337/83 αλλά και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες και τις ακτές, έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα στους αρμόδιους Υπουργούς:
1. Υπάρχει άδεια λειτουργίας λιμένα στο Σκαραμαγκά και ποια η σκοπιμότητα του διαχωρισμού μεταξύ «λιμένα» και «λιμενικών εγκαταστάσεων»;
2. Υπάρχει απόφαση του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ με την οποία γίνεται αλλαγή χρήσης γης στο Σκαραμαγκά; Έχει γίνει μελέτη σκοπιμότητας ή περιβαλλοντική για τις επιπτώσεις της λειτουργίας του;
3. Πότε και για ποιους λόγους δόθηκε άδεια αλλαγής χρήσης της προβλήτας των Ναυπηγείων στο Σκαραμαγκά;

Δεν υπάρχουν σχόλια: