Με τις οφειλές για το 2011 να προσεγγίζουν στην Αιτωλοακαρνανία τα 3 εκατομμύρια ευρώ και με τη χρηματορροή για το 2012 να είναι τουλάχιστον αμφίβολη, οι δήμοι καλούνται να αναλάβουν το έργο, με το Αγρίνιο μόνο να έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις διαδικασίες....
Η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών περνά στους δήμους τη νέα χρονιά και στις 9 Ιανουαρίου, οπότε και θα ανοίξουν ξανά τα σχολεία μετά την ανάπαυλα των Χριστουγέννων, θα πρέπει όλα να έχουν διευθετηθεί κατά τρόπο που να μην παρουσιαστεί το παραμικρό πρόβλημα, …κάτι που ετούτη την ώρα είναι εξαιρετικά αμφίβολο.
Το μεγάλο πρόβλημα έχει ασφαλώς να κάνει με τα χρήματα που απαιτούνται για τη μεταφορά και την ομαλή εκταμίευσή τους, πράγμα επίσης αμφίβολο, αν λάβουμε υπόψιν μας ότι για τη χρονιά που διανύουμε μόνο, οι οφειλές στην Αιτ/νία έχουν προ πολλού και κατά πολύ ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ, τείνουν δε να αγγίξουν τα 3 εκατομμύρια!
Την ίδια στιγμή υπάρχουν δήμοι που δεν προχώρησαν ακόμη στους διαγωνισμούς, ενώ πρόβλημα σίγουρα θα εμφανιστεί με τα δρομολόγια των ταξί, όπου, σε αρκετές περιπτώσεις, δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον.
Να σημειωθεί πάντως ότι ο Δήμος Αγρινίου έχει ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες, έγκαιρα προχώρησε στο διαγωνισμό και μάλιστα χθες άνοιξαν οι οικονομικές προσφορές.
Ο Δήμος Αμφιλοχίας επίσης έκανε τον διαγωνισμό και αναμένεται άμεσα να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, όπως ακριβώς ισχύει και για τους Δήμους Ναυπακτίας και Ξηρομέρου.
Στο Δήμο Ακτίου – Βόνιτσας έγινε μεν ο διαγωνισμός, υπήρξαν όμως ενστάσεις, τις οποίες και εξετάζει αυτή την περίοδο η Οικονομική Επιτροπή.
Στο Δήμο Θέρμου ο διαγωνισμός λογικά θα γίνει τις επόμενες μέρες, ενώ ο Δήμος Μεσολογγίου προσανατολίζεται σε μια άλλη δυνατότητα που παρέχει ο νόμος και αντί διαγωνισμού θα προχωρήσει στην ανάθεση με το 80% της αμοιβής προς τους φορείς που θα αναλάβουν το έργο. Σύμβαση ωστόσο δεν έχει ακόμη υπογραφεί.
Τόσο οι Δήμοι για τους διαγωνισμούς όσο και η Περιφέρεια σε σχέση με τα οικονομικά μεγέθη. Με το νέο καθεστώς πάντως, δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης έχουν οι μαθητές δημοσίων σχολείων οι οποίοι κατοικούν από την έδρα του σχολείου τους σε απόσταση μεγαλύτερη από:
α) 1.200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β) 2.500 μέτρα για μαθητές γυμνασίων
γ) 4.000 μέτρα για μαθητές λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών είναι να φοιτούν στο πλησιέστερο σχολείο της αντίστοιχης κατηγορίας (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο κ.τ.λ.).
Η μεταφορά των μαθητών προς τα σχολεία, όπως ορίζει η απόφαση των τριών συναρμόδιων υπουργείων, πραγματοποιείται με δημοτική ή δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία. Οι δήμοι μπορούν να τροποποιούν τα υφιστάμενα δρομολόγια αστικών γραμμών ή να ζητούν από την οικεία περιφέρεια την τροποποίηση των υφιστάμενων δρομολογίων υπεραστικών γραμμών της δημόσιας συγκοινωνίας, ούτως ώστε να εξυπηρετείται η μεταφορά των μαθητών.
Να σημειωθεί πως αν δεν υπάρχει κανένα μέσο για να εξυπηρετηθούν και είναι αναγκασμένοι να μεταφέρονται με ευθύνη εκείνων που έχουν τη γονική μέριμνα των μαθητών, τους χορηγείται μηνιαίο επίδομα.
Για τους μαθητές που έχουν εγκατασταθεί στην έδρα του σχολείου τους, θα λαμβάνουν 85 ευρώ μηνιαίως. Σε όσους μεταφέρονται με ευθύνη των γονέων τους, θα υπολογίζεται μηνιαίο επίδομα βάσει της χιλιομετρικής απόστασης της κατοικίας από το σχολείο (χιλιομετρικό κόστος ίσο με 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο). Ετησίως το επίδομα μπορεί να ανέρχεται στα 1.500 ευρώ.
Οι ως άνω οριζόμενες αποστάσεις πάντως αποκλείουν μαθητές που θα πρέπει πλέον καθημερινά να περπατάνε χιλιόμετρα από και προς τα σχολεία τους, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Πηγή: Εφημερίδα «ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο