Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021

Νεκτάριος Φαρμάκης, περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Η Δυτική Ελλάδα μπορεί να γίνει top τουριστικός προορισμός


του Χάρη Ντιγριντάκη
Στην αλλαγή ρότας του οικονομικού προφίλ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με κύρια όπλα στη φαρέτρα του τον τουρισμό, την αγροδιατροφή με ενδυνάμωση των εξαγωγών, ενίσχυση της μεταποίησης και της τεχνολογίας στοχεύει ο ρεαλιστής Νεκτάριος Φαρμάκης......
Διαβάστε περισσότερα »

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας εστιάζει στην κατεύθυνση ανάδειξης της περιφέρειάς του σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό 12 μήνες τον χρόνο επιδαψιλεύοντας προς τούτο τις σκέψεις του, στη συνέντευξή του στο tourismtoday.gr.

-Πώς διαμορφώνεται φέτος η τουριστική κίνηση στην περιφέρειά σας; Πετύχατε τον στόχο που είχατε θέσει; Οι πυρκαγιές επηρέασαν την τουριστική ζήτηση;

Σε μία ακόμα δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας, ο τουρισμός, ιδιαίτερα μετά το πρώτο τρίμηνο του έτους, ήταν ο τομέας που μας έδωσε τις περισσότερες ελπίδες ότι τα γρανάζια της οικονομίας άρχισαν και πάλι να λειτουργούν. Τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα στη διάθεσή μας δείχνουν πως ο κύκλος εργασιών των τουριστικών επιχειρήσεων της περιοχής καταγράφει αύξηση που ξεπερνάει το 200% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μία αύξηση που ιδιαίτερα στην Ηλεία είναι πολύ – πολύ ενθαρρυντική.

Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι ο κύκλος εργασιών των τουριστικών καταλυμάτων για το β’ τρίμηνο 2021 ανήλθε σε 3.008.187 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 814,30% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Και εξίσου ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία που έχουμε για το τρίτο τρίμηνο του έτους. Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες πυρκαγιές στην Ηλεία, σίγουρα μας πλήγωσαν, αλλά φαίνεται πως δεν ακύρωσαν την τουριστική δυναμική.

-Έχετε δηλώσει στο παρελθόν: «Μπορούμε να κάνουμε τη Δυτική Ελλάδα τοπ τουριστικό προορισμό!». Ποιες είναι οι δράσεις της περιφέρειας σε αυτή την κατεύθυνση, ειδικά με δεδομένο ότι στην περιφέρειά σας βρίσκεται η Αρχαία Ολυμπία, η οποία κατατάσσεται σταθερά στη δεύτερη θέση επισκεψιμότητας, αμέσως μετά την Ακρόπολη, και μπορεί να προσελκύσει ταξιδιώτες απ’ όλο τον κόσμο;

Πιστεύω ακράδαντα ότι ο τουρισμός, μαζί με τον πρωτογενή τομέα και τον πολιτισμό, αποτελούν τα τρία μεγάλα -και υπαρκτά- πλεονεκτήματα της Δυτικής Ελλάδας. Για τον λόγο αυτό, μία από τις πρώτες κινήσεις μας, ήταν να τετραπλασιάσουμε τους πόρους προβολής και να εκπονήσουμε ένα σχέδιο που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα μέσα προώθησης. Ο μέσος τουρίστας σήμερα επιλέγει πλέον τον προορισμό του μέσω του διαδικτύου και δεν αρκείται μόνο σε μία ξαπλώστρα δίπλα σε μία παραλία. Επιζητεί μία συνολική εμπειρία και ποικίλες προτάσεις.

Αυτό είναι και το σχέδιό μας. Να προβάλλουμε προορισμούς σε συνδυασμό με την ιστορία και τον πολιτισμό τους, τα πολλά και ποιοτικά αγροτοδιατροφικά προϊόντα, αλλά και εναλλακτικές προτάσεις. Η Δυτική Ελλάδα είναι μία περιοχή για όλα τα βαλάντια, που μπορεί να προσφέρει κάθε είδους τουριστική απόλαυση και μάλιστα, επί 12 μήνες τον χρόνο.

Είμαι βέβαιος λοιπόν ότι αν βελτιωθούν και οι βαθμοί προσπελασιμότητας, τότε η περιοχή μπορεί να γίνει «τοπ προορισμός». Και ένα παράδειγμα είναι η Αρχαία Ολυμπία που αναμφισβήτητα αποτελεί το «πετράδι του στέμματος». Η δημιουργία του σύγχρονου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, θα ωθήσει την περιοχή ακόμα ψηλότερα.

-Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιφέρειά σας; Σε ποιους τομείς εντοπίζεται και σε τι projects επικεντρώνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον;

Τα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Στον τομέα του τουρισμού έχουν ήδη εγκριθεί και χαρακτηρισθεί ως στρατηγικές δύο σημαντικές επενδύσεις, μία στην Αιτωλοακαρνανία και μία στην Ηλεία. Στον τομέα της μεταποίησης παρατηρείται μία συνεχιζόμενη δημιουργία νέων επιχειρήσεων που περισσότερο «ακουμπάνε» στον αγροτοδιατροφικό τομέα, ο οποίος έχει κυριολεκτικά τεράστια δυναμική, ενώ πιστεύω ότι η Δυτική Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ισχυρό πόλο και στον ενεργειακό τομέα, ιδιαίτερα εφόσον αξιοποιήσει το τεράστιο υδάτινο δυναμικό της προς αυτή την κατεύθυνση.

Έχουμε εργαστεί πολύ, δημιουργώντας πολύ σημαντικά «εργαλεία» για την ενίσχυση των επενδύσεων. Διαμορφώσαμε το επενδυτικό και παραγωγικό προφίλ της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και σχέδιο για την υποδοχή και χωροθέτηση επιχειρηματικών πάρκων. Επίσης, έχουμε ήδη πλήρες σχέδιο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, αλλά και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό: Δεκαεννέα σχέδια -όσα και οι δήμοι της Δυτικής Ελλάδας- ανθεκτικότητας απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Και είναι πολύ σημαντικό αυτό, γιατί ένα από τα μεγάλα ζητούμενα στις επενδύσεις του σήμερα και του αύριο, είναι η ασφάλεια.

Τέλος, διεκδικήσαμε και πετύχαμε την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου από την Κόρινθο προς τη Δυτική Ελλάδα, ένα έργο που θα προσφέρει πολλούς επιπλέον «πόντους» στην περιοχή σε σχέση με το επενδυτικό ενδιαφέρον.

-Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που έλαβε η περιφέρεια για τη στήριξη των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία του κορωνοϊού;

Κινηθήκαμε σε τρεις πυλώνες δράσεων. Ο πρώτος αφορά την άμεση ή έμμεση ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση κινητοποιήσαμε πόρους ύψους 70 εκατ. ευρώ περίπου. Πρόκειται για δύο προγράμματα μη επιστρεπτέων ενισχύσεων συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ αλλά και προγράμματα για την ενίσχυση του μεγέθους και της ανταγωνιστικότητας των μεταποιητικών και λοιπών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, την ενίσχυση της δυναμικής των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και τη δημιουργία Κοινότητας Γνώσης και Καινοτομίας συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Ο δεύτερος πυλώνας, με πόρους που αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ, αφορά την ανάπτυξη Δικτύου Τηλεϊατρικής και Κοινωνικής Φροντίδας καθώς και καινοτόμες υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας για ηλικιωμένους και άτομα με χρόνιες παθήσεις που είναι κάτοικοι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Ο τρίτος πυλώνας, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, αφορά δράσεις για τη δημιουργία ενός περιφερειακού μηχανισμού για τη διάγνωση αναγκών της αγοράς εργασίας, καθώς και στην ανάπτυξη ενός μηχανισμού για το συντονισμό της κοινωνικής πολιτικής και της κοινωνικής καινοτομίας.

-Ποιο είναι για εσάς το στοίχημα της επόμενης ημέρας;

Το στοίχημα, από την αρχή, ήταν ένα: Να πάψει η Δυτική Ελλάδα να ζει κάτω από τις δυνατότητες της. Και καθημερινά, εργαζόμαστε σκληρά για να το πετύχουμε. Πιστεύω πως έχουμε αρχίσει να βλέπουμε τις πρώτες ακτίδες φωτός. Ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Θα τον διανύσουμε όμως. Με δουλειά, σχέδιο, υπομονή και επιμονή. Και πάνω απ’ όλα με αγάπη για τον τόπο μας και τους ανθρώπους του…

tourismtoday

3 σχόλια:

  1. Και ο Κάλαμος και ο Καστός είναι κατ' εξοχήν τουριστικός προορισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και χωματερή στόν Μαραθιά Αστακού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντως ο ΑΣΤΑΚΟΣ δεν έχει κανένα παράπονο!!! Το έργο που θα κάνει ο περιφερειάρχης είναι χωματερή στον μαραθια .. με αυτό το έργο θα έχουμε την μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο