Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Παναγιώτης Α. Κατσούλης : Το Βατερλό της “αριστείας” και οι οδυνηρές του συνέπειες


Ο Πρωθυπουργός το είπε και η υπουργός Παιδείας το έκανε πράξη!
«Δεν πρέπει να πηγαίνουμε όλοι στο Πανεπιστήμιο» δήλωσε πρόσφατα και η “κενοτόμος” Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) θεσμοθετήθηκε, με αποτέλεσμα:....

Α) Οι θέσεις που θα καλύψουν φέτος τα ΑΕΙ να είναι μόλις 55000, από τις περίπου 77000 που εξαγγέλθηκαν. Έτσι πολλά πανεπιστημιακά τμήματα, ιδίως της περιφέρειας, θα βρεθούν στα πρόθυρα του λουκέτου. Περίπου 130 τμήματα από τα 430 - σχεδόν το 30% – έχουν ελάχιστη βάση εισαγωγής πάνω από την περυσινή τους βάση, κάτι που συνεπάγεται χιλιάδες κενές θέσεις κατά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής τον Αύγουστο. Για την Αιτωλοακαρνανία σηματοδοτείται το “κύκνειο άσμα” των πανεπιστημιακών της τμημάτων, για δεύτερη φορά μετά το Σχ. “Αθηνά”.

Οι πρυτάνεις τώρα, κατόπιν εορτής και αφού εφάρμοσαν την ΕΒΕ ανησυχούν. Η Σύνοδος τους αναφέρεται, «…στις επιπτώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής κυρίως σε τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων, τα οποία διαθέτουν επαρκείς πόρους λειτουργίας και προσφέρουν ποιοτικές σπουδές».

Β) To 1/3 των φετινών υποψηφίων μαθητών – από το 1/5 έως τώρα – σχεδόν 35.000 νέοι άνθρωποι μένουν εκτός δημοσίου πανεπιστημίου. Σύμφωνα με τον κο. Μητσοτάκη και την κα. Κεραμέως, “δεν πληρούν τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να συμπληρώσουν μηχανογραφικό”, οι οποίες όμως θα “εκπληρούνται” ώστε να σπουδάσουν στο εξωτερικό ή στα εδώ ιδιωτικά κολλέγια, αν βεβαίως έχουν χρήματα.

Ας δούμε όμως με παραδείγματα, τις φετινές “ακαδημαϊκές προϋποθέσεις” που “πετούν στον καιάδα” χιλιάδες νέους και κλείνουν πανεπιστημιακά τμήματα:

1η) Αφορά τον αποκλεισμό της πλειοψηφίας των μαθητών μέτριας βαθμολογίας (μέσου όρου 7 έως 11), των μικρομεσαίων οικογενειών. Η ταξική ιδεοληψία της κυβέρνησης - όπως αυτή εκφράζεται μέσω του “Ψυκτικού του Περιστερίου” - ακυρώνει τον ευρύτερο παιδαγωγικό ρόλο του δημόσιου σχολείου, ήτοι το συνδυασμό των “ίσων ευκαιριών στη μόρφωση” με τη “δυνατότητα της κοινωνικής ανόδου”.

2η) Αφορά κραυγαλέες αδικίες, οι οποίες σχετίζονται με την ανικανότητα ορθής εφαρμογής της ίδιας της ΕΒΕ από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ. Ηγεσία η οποία έχει μόνο μια ικανότητα. Την αλαζονεία του αυταρχισμού.

Ενδεικτικά σήμερα, ο μαθητής του 1ου προτύπου Λυκείου Αθηνών Κατάκαλος Διονύσης, γράφει στην Yυπουργό Παιδείας: “Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.0. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα”.

Δεν είναι όμως ο μοναδικός και η οργή ξεχειλίζει.

“Μαθητής από τη Βόρειο Ελλάδα, που έχει +1.036 μόρια πάνω από τη βάση του 2020 και +1.555 μόρια πάνω από τη βάση του 2019, για τη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Ξάνθη), λόγω ΕΒΕ δεν μπορεί καν να τη δηλώσει! Παράδειγμα: Έκθεση 13,4, Φυσική: 14,7, Μαθηματικά: 14,4, Χημεία: 14,8. Μόρια: 14.361. Μ.Ο. (για ΕΒΕ): 14,33. ΕΒΕ: 14,38.”.

Δυστυχώς σε πολλά Πολυτεχνικά τμήματα σε όλη τη χώρα, έχει ισχύ το παραπάνω παράδειγμα κραυγαλέας αδικίας. Και δεν είναι μόνο τα Πολυτεχνεία.

“Μαθητής από την Αττική, ο οποίος στερείται οικονομικής δυνατότητας σπουδών στην περιφέρεια, κάνει για Φυσικός (!), όταν έγραψε 16,9 Φυσική, 14,7 Νέα Ελληνική Γλώσσα, 15Χημεία, 10,6 Μαθηματικά; Μόρια 14.379, ΕΒΕ 14,38, δεν μπορεί να το δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο!”.

Και όμως η εκ των Βορείων Προαστίων και συμμετέχουσα στη Λέσχη Μπίλντερμπεργκ Υπουργός Παιδείας, έχει το θράσος να δηλώνει σήμερα πως “περικόψαμε τις θέσεις για να μην εγκλωβίσουμε τους νέους στο Πανεπιστήμιο”!

Η παιδεία είναι υπόθεση όλων μας. Να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας με κάθε τρόπο. Ήδη στο διαδίκτυο υπάρχει από το μεσημέρι ψήφισμα για “την παραίτηση της υπουργού και την ανάκληση του τερατουργήματος της ΕΒΕ” (https://secure.avaaz.org/community_petitions/el/mathites_paraitisi_tis_nikis_kerameos/).

“Αυτός ο μεσαίωνας πρέπει να λήξει εδώ”!



Παναγιώτης Α. Κατσούλης

Εκπαιδευτικός – Καθηγητής Πληροφορικής

Πρώην Δήμαρχος Μεσολογγίου

4 σχόλια:

  1. Ο π. Δήμαρχος Μεσολογγίου κ. Κατσούλης, ξαναχτύπησε!!!
    Αυτή τη φορά με αφορμή τις εισαγωγικές για τα Πανεπιστήμια, εκφράζει τις προσωπικές του εκτιμήσεις, σε μια αποθέωση του λαϊκισμού.
    Ξεκινά με μια φράση του Πρωθυπουργού, ότι δηλαδή....δεν πρέπει να πηγαίνουμε όλοι στο Πανεπιστήμιο, που προφανώς τη θεωρεί απαράδεκτη. Ρωτώ.. ΠΡΈΠΕΙ κ. Κατσούλη να πηγαίνουν ΟΛΟΙ στο Πανεπιστήμιο; για σκεφτείτε το καλά. Πρέπει;; (προσοχή, να πηγαίνουν λέτε, όχι να τελειώνουν ). Τότε έχουμε μια ανατρεπτική ιδέα από εσάς..να δημιουργήσουμε Πανεπιστημιακά τμήματα για υδραυλικούς, ψυκτικούς, ναυαγοσώστες κ.λ.π που μας είναι απαραίτητοι.
    Άλλη καινοφανής αντίληψη του κ Κατσούλη, είναι αυτή που έχει για το " κόψιμο" κάποιων χιλιάδων που δεν κατάφεραν να πιάσουν την ΕΒΕ.. Κατά τον κ. π. Δήμαρχο, φταίει για αυτό η κυβέρνηση και όχι οι υποψήφιοι, που δεν κατάφεραν παρά να γράψουν για 1,2,3 και πάει λέγοντας. Και βέβαια, λέω εγώ, βασική ευθύνη έχουν και οι εκπαιδευτικοί που τους προετοίμασαν!!!
    Να πάνε όμως όλοι στο Πανεπιστήμιο..(για να μην έχουμε πρόβλημα ανεργίας, για να δουλέψουν και οι καφετέριες στο Μεσολόγγι και το αν θα τελειώσουν ποτέ έχει ο Θεός και ο πατέρας που πληρώνει).
    Για να κάνει μάλιστα τα επιχειρήματα του πιο πειστικά, αναφέρεται σε δύο υποψήφιους που έχουν προβλήματα με την εισαγωγή τους σε τμήματα που επιθυμούν..(σεβαστή η αγωνία και ο προβληματισμός τους).Να σας πω όμως εγώ χιλιάδες φοιτητές που δεν κατάφεραν να τελειώσουν τη Σχολή τους; Σε μερικά τμήματα μάλιστα το ποσοστό αυτό είναι μόλις 1% των αρχικά εισαχθεντων. Κανένα πρόβλημα βέβαια.. ίσα ίσα που αυτοί είναι και οι καλύτεροι πελάτες για τους κομματικούς μας στρατούς.(είναι αυτοί που χτίζουν τις πόρτες των γραφείων των καθηγητών τους)..
    Και για να τελειώνω..
    Η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατέβηκε στις εκλογές με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, και για την εκπαίδευση. Εκλέχτηκε και το εφαρμόζει. Τελεία και παύλα!!!
    Αλλά και μετά την εκλογή της, φαίνεται ότι και σ αυτό το θέμα κ. Κατσούλη μας, πορεύεται καλά.
    Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Marc (19/7) το 70,9% συμφωνεί με την ΕΒΕ (και 55,7% των ψηφοφόρων του ΣΎΡΙΖΑ)
    Για όλες τις αλλαγές στην Παιδεία, αξιολόγηση, πρωτυπα,
    όριο φοίτησης κ.λ.π. συμφωνεί ένα 70-75%
    Κατά τα άλλα, εσείς το καθήκον σας... Μαζέψτε υπογραφές διαδικτυακά διαμαρτυρόμενοι γιατί η κυβέρνηση εφαρμόζει το πρόγραμμα της!!!και αν δεν καταφέρετε τίποτα, κάντε και ένα λαϊκό δικαστήριο στο Σύνταγμα με Πρόεδρο τον κ. Καζάκο ( κάτι θα θυμάστε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο π. Δήμαρχος Μεσολογγίου κ. Κατσούλης, ξαναχτύπησε!!!
    Αυτή τη φορά με αφορμή τις εισαγωγικές για τα Πανεπιστήμια, εκφράζει τις προσωπικές του εκτιμήσεις, σε μια αποθέωση του λαϊκισμού.
    Ξεκινά με μια φράση του Πρωθυπουργού, ότι δηλαδή....δεν πρέπει να πηγαίνουμε όλοι στο Πανεπιστήμιο, που προφανώς τη θεωρεί απαράδεκτη. Ρωτώ.. ΠΡΈΠΕΙ κ. Κατσούλη να πηγαίνουν ΟΛΟΙ στο Πανεπιστήμιο; για σκεφτείτε το καλά. Πρέπει;; (προσοχή, να πηγαίνουν λέτε, όχι να τελειώνουν ). Τότε έχουμε μια ανατρεπτική ιδέα από εσάς..να δημιουργήσουμε Πανεπιστημιακά τμήματα για υδραυλικούς, ψυκτικούς, ναυαγοσώστες κ.λ.π που μας είναι απαραίτητοι.
    Άλλη καινοφανής αντίληψη του κ Κατσούλη, είναι αυτή που έχει για το " κόψιμο" κάποιων χιλιάδων που δεν κατάφεραν να πιάσουν την ΕΒΕ.. Κατά τον κ. π. Δήμαρχο, φταίει για αυτό η κυβέρνηση και όχι οι υποψήφιοι, που δεν κατάφεραν παρά να γράψουν για 1,2,3 και πάει λέγοντας. Και βέβαια, λέω εγώ, βασική ευθύνη έχουν και οι εκπαιδευτικοί που τους προετοίμασαν!!!
    Να πάνε όμως όλοι στο Πανεπιστήμιο..(για να μην έχουμε πρόβλημα ανεργίας, για να δουλέψουν και οι καφετέριες στο Μεσολόγγι και το αν θα τελειώσουν ποτέ έχει ο Θεός και ο πατέρας που πληρώνει).
    Για να κάνει μάλιστα τα επιχειρήματα του πιο πειστικά, αναφέρεται σε δύο υποψήφιους που έχουν προβλήματα με την εισαγωγή τους σε τμήματα που επιθυμούν..(σεβαστή η αγωνία και ο προβληματισμός τους).Να σας πω όμως εγώ χιλιάδες φοιτητές που δεν κατάφεραν να τελειώσουν τη Σχολή τους; Σε μερικά τμήματα μάλιστα το ποσοστό αυτό είναι μόλις 1% των αρχικά εισαχθεντων. Κανένα πρόβλημα βέβαια.. ίσα ίσα που αυτοί είναι και οι καλύτεροι πελάτες για τους κομματικούς μας στρατούς.(είναι αυτοί που χτίζουν τις πόρτες των γραφείων των καθηγητών τους)..
    Και για να τελειώνω..
    Η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατέβηκε στις εκλογές με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, και για την εκπαίδευση. Εκλέχτηκε και το εφαρμόζει. Τελεία και παύλα!!!
    Αλλά και μετά την εκλογή της, φαίνεται ότι και σ αυτό το θέμα κ. Κατσούλη μας, πορεύεται καλά.
    Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Marc (19/7) το 70,9% συμφωνεί με την ΕΒΕ (και 55,7% των ψηφοφόρων του ΣΎΡΙΖΑ)
    Για όλες τις αλλαγές στην Παιδεία, αξιολόγηση, πρωτυπα,
    όριο φοίτησης κ.λ.π. συμφωνεί ένα 70-75%
    Κατά τα άλλα, εσείς το καθήκον σας... Μαζέψτε υπογραφές διαδικτυακά διαμαρτυρόμενοι γιατί η κυβέρνηση εφαρμόζει το πρόγραμμα της!!!και αν δεν καταφέρετε τίποτα, κάντε και ένα λαϊκό δικαστήριο στο Σύνταγμα με Πρόεδρο τον κ. Καζάκο ( κάτι θα θυμάστε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ, οι πανελλήνιες δεν είναι
      προβιβάστηκες εξετάσεις, αλλά κατατακτήριες. Κοινώς μπαίνουν οι 100 καλύτεροι όχι όσοι περάσουν την βάση. Οπότε η βάση δεν έχει νόημα. Και για πολλούς λόγους είναι άδικες.

      Στο ερώτημα αν θα πρέπει να μπαίνουν όλοι στο Πανεπιστήμιο η απάντηση είναι απλοί. Ναι. Να μπαίνουν όλοι σε κάποια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είτε αυτές είναι 4-ετης, είτε 5-ετης είτε 2-ετης. Θα σε στεναχωρήσω αλλά τα προγράμματα Γαβρογλου ήταν σωστά αλλά η ΝΔ τα σταμάτησε πριν ξεκινήσουν. Μάλλον θα είχε λόγο.

      Δεν έχω καταλάβει, όσοι κόπηκαν θα μπορούν να πάνε σε κάποιο κολλέγιο, όπως πήγε η υπουργός ή πρέπει να γίνουν υδραυλικοί;

      Διαγραφή
  3. η βάση θεσμοθετήθηκε για να μειώσει τους εισακτέους στα πανεπιστήμια και να τους ωθήσει στα ιδιωτικά κολλέγια
    αυτή είναι η πολιτική της νέας δημοκρατίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο