Τρίτη 31 Μαΐου 2022

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος : Ομιλία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη


 Κύριε Πρόεδρε, κ. Υπουργέ,

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
 
Θα μου επιτραπεί μια αναφορά στα ελληνοτουρκικά. Η Χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή αύξηση της έντασης και των προκλητικών ενεργειών της Τουρκίας........
Διαβάστε περισσότερα »



Ενέργειες αντίθετες στο διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας.
 
Μόνο τα τελευταία 24ωρα είχαμε:

·  Μπαράζ υπερπτήσεων πάνω από ελληνικό έδαφος. 

·  Έκδοση παράνομης Navtex για έρευνες στην καρδιά του Αιγαίου.

·  Φιέστα για την Άλωση της Κωνσταντινούπολης και εργαλειοποίηση της Αγίας Σοφίας. Ενός μνημείου με οικουμενικό χαρακτήρα, ενός μνημείου της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

·  Κρεσέντο εμπρηστικής ρητορικής του Προέδρου της Τουρκίας κατά της χώρας μας.

 
Όλα δείχνουν πώς το καλοκαίρι αναμένεται θερμό, με την πίεση στο Αιγαίο να αυξάνεται καθώς και υβριδικού τύπου απειλές στα νησιά και τα σύνορα στον Έβρο, με στόχο την εσωτερική αποσταθεροποίηση.
 
Εν κατακλείδι χρήζουν απάντησης ερωτήματα όπως: 
 
1ον) Για ποιο λόγο η αναθεωρητική Τουρκία επιλέγει αυτή τη χρονική συγκυρία για να επαναφέρει την ένταση στο Αιγαίο ;
Και μάλιστα με επίκληση της ανιστόρητης και επεκτατικής θεωρίας της γαλάζιας πατρίδας;
 
2ον) Γιατί η ελληνική κυβέρνηση απάντησε μόλις στις 25 Μαΐου, στην επιστολή του μόνιμου Τούρκου αντιπροσώπου στον ΟΗΕ από τον περασμένο Σεπτέμβριο (30.09.2021); 
Γιατί δεν αποκρούστηκαν νωρίτερα οι παράνομοι τουρκικοί ισχυρισμοί στον ΟΗΕ ότι η ελληνική κυριαρχία στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου είναι εξαρτημένη από την αποστρατιωτικοποίησή τους;
 
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
 
Η Τουρκία διεκδικεί την ιδιότητα της "χώρας γέφυρας και τρίτου πόλου" ανάμεσα στη Δύση και την Ευρασία με σκοπό να αναβαθμίσει γεωπολιτικά το ρόλο της. 
 
Η δε επίδειξη εθνικισμού και πυγμής στο Αιγαίο είναι και απάντηση στα εσωτερικά της προβλήματα.
 
Για μας, στρατηγικός στόχος η απόκρουση και διεθνής καταδίκη του τουρκικού αναθεωρητισμού και η αναβάθμιση της εθνικής μας θέσης στο Αιγαίο. 
 
Πρέπει πλέον η Δύση να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και να γίνει σαφές πρώτον, ότι τα σύνορα της Ελλάδας είναι και σύνορα της Ευρώπης. Και δεύτερον, ότι δε νοείται ένα κράτος-μέλος του ΝΑΤΟ να απειλεί άλλο κράτος-μέλος, πλήττοντας τη σταθερότητα στη νοτιοανατολική πτέρυγα της Συμμαχίας, σε μια περίοδο μάλιστα που απαιτείται ενότητα έναντι της Ρωσίας. 
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Επί του σημερινού νομοσχεδίου. Το νομοσχέδιο αφορά, κατ’ αρχήν, την ψηφιοποίηση των διαδικασιών για τις επιδόσεις εγγράφων και την αποδέσμευση της Ελληνικής Αστυνομίας από τις επιδόσεις εγγράφων.
 
Οι ρυθμίσεις αυτές, φέρονται προς ψήφιση με καθυστέρηση. 
 
Στοχεύοντας ωστόσο στον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών συμβάλλουν στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους.
 
Περαιτέρω, να σταθώ στα άρθρα 29, 32 και 33 για τα καταστήματα κράτησης. Εδώ λοιπόν να τονίσω ότι η εφαρμογή τους προκαλεί ερωτηματικά.
 
Ειδικότερα, στο άρθρο 29 τίθενται οι προϋποθέσεις για τη μεταγωγή κρατουμένων στα αγροτικά καταστήματα κράτησης και την Κεντρική Αποθήκη Υλικού Φυλακών
 
Η προτεινόμενη διάταξη όμως, δεν συμβάλλει ουσιαστικά στην ορθολογική κατανομή των κρατουμένων, στην ενίσχυση των αγροτικών φυλακών στην αποσυμφόρηση των κλειστών φυλακών. 
 
Θα αναρωτηθεί κάποιος γιατί; Διότι, οι αγροτικές φυλακές χρειάζονται κρατουμένους με ικανό υπόλοιπο ποινής για να λειτουργήσουν. 
 
Σήμερα όμως αγαπητοί συνάδελφοι, μετά τον ν. 4760/2020, έχει ουσιαστικά καταργηθεί ο θεσμός της άδειας, αφού το δικαίωμα να ζητήσει κάποιος άδεια ενεργοποιείται σχεδόν ταυτόχρονα με την δυνατότητα για υφ΄όρον απόλυση.
 
Έτσι, κρατούμενοι με μεγάλες ποινές φτάνουν να απολύονται πριν πάρουν άδεια και φυσικά ούτε λόγος για μεταγωγή στις αγροτικές φυλακές.
 
Στα άρθρα 32 και 33, καθιερώνονται κατά παρέκκλιση ρυθμίσεις για μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων στα καταστήματα κράτησης και για τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης, προκειμένου να διασφαλισθεί ότι δεν τίθενται σε κίνδυνο οι υπηρεσιακές ανάγκες των καταστημάτων αυτών. 
 
Οι παρεκκλίσεις ωστόσο αυτές από τις γενικές ρυθμίσεις απαιτούν προσεκτική και αιτιολογημένη στάθμιση μεταξύ της εύρυθμης λειτουργίας των φυλακών, των ειδικών υπηρεσιακών αναγκών και του δικαιώματος των υπαλλήλων για ίσα δικαιώματα και ευκαιρίες με τους υπολοίπους υπαλλήλους του δημοσίου τομέα. 
 
Κλείνοντας, επί της τροπολογίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, προβληματισμό προκαλεί το άρθρο 6, διότι εκκαθαρίζει και τακτοποιεί εκ των υστέρων και κατά παρέκκλιση δαπάνες της πιλοτικής εφαρμογής του βραχιολιού (ηλεκτρονική επιτήρηση) μετά τη λήξη της σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με την εταιρία G4S. Σύμβαση που εκ μέρους της εταιρίας είχε υπογράψει ο σημερινός Διοικητής της ΕΥΠ!
 
Σημειώνεται δε ότι μέχρι σήμερα είναι σε εκκρεμότητα η προκήρυξη του ανοιχτού διαγωνισμού για την ανάληψη του σχετικού έργου. 
 
Όπως επίσης είναι σε εκκρεμότητα η διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την πλήρη εφαρμογή του μέτρου της ηλεκτρονικής επιτήρησης σε όλη την Επικράτεια και για όλες τις κατηγορίες των κρατουμένων.
 
Αγαπητοί Συνάδελφοι, 31 Μαΐου σήμερα και για ακόμα μια φορά πολίτες και επαγγελματίες έφτασαν στα όριά τους με την προθεσμία για τις αντιρρήσεις κατά των δασικών χαρτών. Στην Αιτωλοακαρνανία, την εκλογική μου περιφέρεια, περίπου το 67% της έκτασής της φαινόταν δασικό.
 
Θετική εξέλιξη, η παράταση που ανακοινώθηκε, κάτι που κι εγώ είχα θέσει μέσα από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο με ερώτησή μου στον αρμόδιο υπουργό. Ωστόσο πρέπει να συνοδευτεί και από πρωτοβουλίες για απλούστευση της διαδικασίας. Η γραφειοκρατία επιτέλους να χτυπηθεί στη ρίζα της.
 
Σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: