Ο Λυκειάρχης Νώντας Νικάκης απο την Βόνιτσα, μας ενημερώνει για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Αιτωλοακαρνανία...
Έργα σε εξέλιξη στις Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας επισκέφτηκε χθες από νωρίς το πρωί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Κατά την επιθεώρηση του εργοταξίου Πέρδικας, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ενημερώθηκε για την εξέλιξη των έργων σε υπό κατασκευή τμήματα της Ιόνιας Οδού. Πέρα από τα 196 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου, αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η κατασκευή 24 γεφυρών, 4 σηράγγων, 74 κάτω διαβάσεων και 36 άνω διαβάσεων.
Αναφερόμενος στην πρόοδο των εργασιών στην Ιόνια Οδό, ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης τόνισε: «Η Ιόνια Οδός μέρα με τη μέρα γίνεται πραγματικότητα. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω, ότι έχουμε αυτή τη στιγμή κατασκευάσει το 40% του έργου. Βρίσκομαι σήμερα στα Γιάννενα, για να ανακοινώσω, ότι έκλεισαν μια σειρά από εκκρεμότητες, εξαιρετικά κρίσιμες για την πρόοδο του έργου της Ιόνιας Οδού, όπως το στρατόπεδο Παπαγεωργίου και μια σειρά από απαλλοτριώσεις, που προχωρούν».........
Στην παρούσα φάση, κατά μήκος του έργου έχουν ήδη εγκατασταθεί και είναι σε πλήρη λειτουργία 10 εργοτάξια (Εύηνος, ανισόπεδος κόμβος Αμβρακίας, γέφυρα Μενιδίου, περιοχή Συκούλα, περιοχή Τούμπανο, όπου βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος, Γυμνότοπος, Φιλιππιάδα, Επισκοπικό, Τσαγκαρόπουλου και Πέρδικα) ενώ βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας και εγκατάστασης συμπληρωτικές εργοταξιακές εγκαταστάσεις. Σήμερα, στο έργο απασχολούνται 2,000 εργαζόμενοι και ο αριθμός τους αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται έως τέλος του έτους.
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, καθώς ο συνολικός αριθμός των επιχειρήσεων που αναμειγνύονται άμεσα στην κατασκευή του έργου ανέρχεται στις 300 και πολλαπλάσιος είναι ο αριθμός των έμμεσα εμπλεκόμενων επιχειρήσεων και τοπικών συνεργείων. Με την ολοκλήρωσή της, η Ιόνια Οδός θα προσφέρει στους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα.
Σε σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο Πέρδικας, με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, βουλευτών και εκπροσώπων των τοπικών αρχών εξετάστηκε η πορεία εκτέλεσης έργων ζωτικής σημασίας για την Περιφέρεια Ηπείρου, όπως η αναβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο νέος λιμένας Ηγουμενίτσας και εγγειοβελτιωτικά έργα Άρτας. Σε δηλώσεις του, αναφορικά με την πορεία των έργων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, επεσήμανε: «Έχει ολοκληρωθεί το 100% των εργασιών στην πίστα του αεροδρομίου. Συνεπώς έχει διπλασιαστεί η χωρητικότητά του. Έχει ολοκληρωθεί ο νέος πύργος ελέγχου, το αμαξοστάσιο, έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να είναι λειτουργικότατο το αεροδρόμιο. Θα ολοκληρωθεί εντός του 2015 και το κτήριο του αεροσταθμού, 3.500 τ.μ., έτσι ώστε να είναι ένα απολύτως σύγχρονο, μεγάλο αεροδρόμιο».
Κατά την επίσκεψή του στην Αμφιλοχία, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ενημερώθηκε για ένα ακόμη έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή, την Αμβρακία Οδό. Η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, τμήμα της Αμβρακίας Οδού μεγάλης σπουδαιότητας, με το οποίο παρακάμπτεται η Αμφιλοχία από τον κόμβο της KNAUF έως το Λουτράκι με συντόμευση του χρόνου, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, πάνω από μισή ώρα, προχωρά με γοργούς ρυθμούς και εντός του 2014 προγραμματίζεται η έναρξη ασφαλτόστρωσης των πρώτων 8 χλμ.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στο εργοτάξιο Πέρδικας – Ιόνια Οδός:
Η Ιόνια Οδός μέρα με τη μέρα γίνεται πραγματικότητα. Βρίσκομαι σήμερα στα Γιάννενα, για να ανακοινώσω, ότι έκλεισαν μια σειρά από εκκρεμότητες, εξαιρετικά κρίσιμες για την πρόοδο του έργου της Ιόνιας Οδού, όπως το στρατόπεδο Παπαγεωργίου και μια σειρά από απαλλοτριώσεις, που προχωρούν και παραδίδονται οι εκτάσεις από τους κατόχους τους στον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω, ότι έχουμε αυτή τη στιγμή κατασκευάσει το 40% του έργου της Ιόνιας Οδού. Θα είμαι πολύ ευτυχής, αν μέχρι το τέλος του χρόνου μπορέσουμε να δώσουμε ορισμένα επίμετρα από το Αντίρριο μέχρι εδώ.
Θέλω να σας πω επίσης, ότι χθες το βράδυ επισκέφθηκα το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Έχει ολοκληρωθεί το 100% των εργασιών στην πίστα του αεροδρομίου, που έχει διπλασιάσει τη χωρητικότητα της και μπορούν πλέον να σταθμεύσουν πέντε μεγάλα αεροσκάφη Α320. Συνεπώς δεν υπάρχει θέμα χωρητικότητας του αεροδρομίου. Έχει ολοκληρωθεί ο νέος πύργος ελέγχου, το αμαξοστάσιο, έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να είναι λειτουργικότατο το αεροδρόμιο. Θα ολοκληρωθεί εντός του 2015 και το κτήριο του αεροσταθμού, 3.500 τ.μ., έτσι ώστε να είναι ένα απολύτως σύγχρονο, μεγάλο αεροδρόμιο. Το ζητούμενο είναι να υπάρξουν πτήσεις, που θα αυξήσουν συνολικά το εισόδημα των πολιτών των Ιωαννίνων και την ανάπτυξη και προς αυτή την κατεύθυνση συζήτησα με όλους τους εκπροσώπους της Περιφέρειας, του Δήμου και με συναδέλφους μου βουλευτές.
Με τα τεράστια αυτά έργα, που για πρώτη φορά εκτελούνται στην περιοχή της Ηπείρου, ουσιαστικά αλλάζει η μοίρα του τόπου αυτού και του αξίζει, γιατί έχει προκομμένους και προοδευτικούς ανθρώπους. Η μοίρα όμως για να αλλάξει δε θέλει μόνο υποδομές. Χρειάζεται δουλειά, προσπάθεια, συμμετοχή, για να δημιουργήσουμε ανάπτυξη. Η ανάπτυξη έρχεται μέσα από τη συνεργασία, έρχεται μέσα από την προσπάθεια, που πρέπει να κάνει πρωτίστως ο ιδιωτικός τομέας μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση, την περιφέρεια και την κεντρική Κυβέρνηση. Είμαστε εδώ, είμαστε έτοιμοι να συμπληρώσουμε όλες τις υποδομές. Είμαι βέβαιος πλέον, ότι με ορισμένες πρωτοβουλίες που προετοιμάζουμε, η Ήπειρος πραγματικά στη νέα εποχή θα είναι μία Ήπειρος που της αξίζει μια λαμπρή πραγματικότητα, ένα λαμπρό μέλλον, γιατί οι πολίτες της Ηπείρου και της Ελλάδας το έχουν ανάγκη.
Απαντήσεις σε ερωτήσεις δημοσιογράφων
•Για το χρονοδιάγραμμα εργασιών και την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού
Το έργο της Ιόνιας Οδού είναι έργο παραχώρησης, έχει ψηφιστεί στη Βουλή. Είναι έργο, που δεν έχει την έννοια του κλασσικού δημόσιου έργου, δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση. Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος. Αυτό θέλω να είναι ξεκάθαρο, διότι κάποιοι μιλούν και γράφουν για καθυστερήσεις. Το δεύτερο που θέλω να πω, είναι, ότι τα προβλήματα, τα οποία υπάρχουν σε κάθε τετραγωνικό, σε κάθε μέτρο, σε κάθε χιλιόμετρο της Ιόνιας είναι αρκετά. Πρέπει να μετακινηθούν τεράστιοι στύλοι της ΔΕΗ, που μεταφέρουν ηλεκτρική ενέργεια υψηλής τάσης. Υπάρχουν προβλήματα, όπως ξέρετε, αρχαιολογίας πολύ σοβαρά και πρέπει με σεβασμό να αντιμετωπίσουμε τα όποια ευρήματα, έτσι ώστε να διασώσουμε τα πολύτιμα και να χειριστούμε τα υπόλοιπα με βάση τις οδηγίες της αρχαιολογίας. Υπάρχει το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος, το οποίο πρέπει να συνδέεται με την κατασκευή του έργου. Υπάρχουν και τα προβλήματα των ιδιοκτησιών.
Το στρατόπεδο Παπαγεωργίου έχει τελειώσει ως θέμα και σε 15-20 μέρες οι εργαζόμενοι θα μπουν μέσα, για να αρχίσουν να δουλεύουν. Με διαβεβαίωσαν επίσης, ότι κατατίθενται τα χρήματα στους κατόχους των εκτάσεων και οι άνθρωποι τα παραδίδουν για να συνεχιστούν οι εργασίες. Επομένως, μέχρι το τέλος του χρόνου, η ανάπτυξη των εργασιών στην περιοχή θα είναι πάρα πολύ μεγάλη.
• Για το Λιμάνι Ηγουμενίτσας
Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας υπάρχει πρόοδος, όπως επίσης υπάρχει πρόοδος στο κομμάτι της Αμβρακίας Οδού. Κάναμε μια μεγάλη προσπάθεια και εφαρμόζοντας τη νομοθεσία περί δημοσίων έργων, αναγκάσαμε τον εργολάβο, τον κατασκευαστή, να προβεί σε μια σειρά από ενέργειες, έτσι ώστε το έργο να προχωρήσει. Το έργο προχωράει. Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, όπως έχουν και όλα τα έργα που εκτελούνται αυτή τη στιγμή από το κεντρικό Υπουργείο και βέβαια η Περιφέρεια θα πάρει το νέο πρόγραμμα.
http://www.ypodomes.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο