Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Απάντηση στην ερώτηση, που
είχε καταθέσει προ ημερών ο Βουλευτής Επικρατείας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων
Τέρενς Κουίκ σε συνεργασία με τον Πολιτευτή Αιτωλοακαρνανίας του κινήματος
Μιχαλάτο Παναγιώτη, αναφορικά με την τραγική κατάσταση του οδικού δικτύου στη
Αιτωλοακαρνανία, έδωσε ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Μιχάλης
Χρυσοχοϊδης.
Ο Υπουργός, αφού
ξεκαθαρίζει ότι τα έργα συντήρησης του οδικού δικτύου, άπτονται των
αρμοδιοτήτων των Περιφερειακών Διευθύνσεων, αναφέρει χωρίς να συγκεκριμενοποιεί
τα ποσά που έχουν διατεθεί για την εκτέλεση έργων συντήρησης και αποκατάστασης
του οδικού δικτύου της Αιτωλοακαρνανίας από το Υπουργείο, ενώ δίνει στην
δημοσιότητα, τα ποσά που έχουν διατεθεί από πόρους της ΤΕΟ ΑΕ...............
Συγκεκριμένα στην απάντησή
του, ο Υπουργός αναφέρει, ότι για την συντήρηση του οδικού δικτύου αρμοδιότητάς
του Υπουργείου του, σε όλη την επικράτεια μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί 5,3 εκ
ευρώ, ενώ επιπρόσθετα σημειώνει ότι την Αιτωλοακαρνανία αφορά το μεγαλύτερο
μέρος της εργολαβίας του έργου «Υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση της
επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον άξονα Αντίρριο –
Ιωάννινα», προϋπολογισμού 26 εκ ευρώ, χωρίς όμως να αναφέρει συγκεκριμένα τα
ποσά που έχουν διατεθεί από τα δύο κονδύλια για τον νομό.
Από τους πόρους της ΤΕΟ ΑΕ
μας ενημερώνει ότι έχουν διατεθεί τον τελευταίο 1,5 χρόνο ποσά ύψους 1.960.000
ευρώ σε συγκεκριμένα έργα συντήρησης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου της
Αιτωλοακαρνανίας.
Για τα μεγάλα έργα
οδοποιίας στον νομό μας, τα οποία με βάση τα αρχικά χρονοδιαγράμματα θα έπρεπε
να είχαν ήδη ολοκληρωθεί, και στην επανεκκίνηση
των οποίων στήθηκε ένα ολόκληρο επικοινωνιακό παιχνίδι χωρίς ουσία, ο
Υπουργός στην απάντηση του, αναφέρει ότι για το 2013 για το έργο της σύνδεσης
της περιοχής του Ακτίου με τον Δυτικό άξονα Βορρά Νότου έχουν εγκριθεί
πιστώσεις ύψους 20 εκ ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα το έργο έχει χρηματοδοτηθεί με 5,7
εκ ευρώ.
Για τον οδικό άξονα
Αμβρακίας – Ακτίου ουσιαστικά περιγράφει το χρονικό της καθυστέρησης του έργου καταλήγοντας
ότι έχουν εγκριθεί αναμορφωμένα χρονοδιαγράμματα με βάση τις εγκεκριμένες
παρατάσεις προθεσμιών περαίωσης, στα οποία έχουν ληφθεί υπόψη και οι χρόνοι
επίσχεσης εργασίας στην οποία είχαν προβεί οι εργαζόμενοι, η τήρηση των οποίων
είναι συμβατική υποχρέωση των αναδόχων με τον έλεγχο της τήρησης να ανήκει στην
Δ/νουσα τα έργα Υπηρεσία. Δεν αναφέρει όμως ο Υπουργός πως θα διασφαλιστεί η
τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων αυτών, δεδομένου του ιστορικού του έργου, καθώς
και τις τυχόν ρήτρες που θα βαρύνουν τους αναδόχους σε περίπτωση μη τήρησής
τους.
Αναφορικά με τις εργασίες
στην Ιονία Οδό και εδώ ο Υπουργός ουσιαστικά πιστοποιεί τις διαπιστώσεις που
περιγράψαμε στην ερώτηση μας και αναφέρει ότι αναμένει την απόφαση του ΣτΕ για
την περιοχή της Κλόκοβας, ενώ σημειώνει ότι σε συννενόηση με τον Παραχωρησιούχο
εξετάζει τη βελτιστοποίηση της χάραξης σε σημεία της Ιονίας Οδού.
Τέλος και όσον αφορά το
τεράστιο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, ο Υπουργός αναφέρει ότι έγινε
επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας το οποίο παρέμεινε
ανενεργό τονίζοντας ότι η επαναλειτουργία του θα συμβάλει σημαντικά στην
επίλυση καίριων ζητημάτων προς την κατεύθυνση της μείωσης των οδικών τροχαίων
ατυχημάτων στην χώρα μας. Τώρα πώς θα γίνει αυτό σε δρόμους χωρίς σήμανση και
φωτισμό, όπως είναι δυστυχώς οι περισσότεροι δρόμοι στην Αιτωλοακαρνανία, είναι
άγνωστο.
Ακολουθεί το κείμενο της
απάντησης:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο