Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Ίτε, παι Αιτωλοακαρνάνων, Πάνο Κουρουμπλή!

Ως γνήσιος Αιτωλοακαρνάν, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τήρησε το λόγο του, δικαιώνοντας και την αρθρογραφία μας, σε αντίθεση με άλλους που απλώς εμφανίζονταν ως  λέοντες φορώντας απλώς … λεοντή!

Του Δημήτρη Στεργίου* 

Πριν από μερικές ημέρες σε παρέμβασή μας στο ιστολόγιό μας υπό τον τίτλο «Πείτε μας, λοιπόν, κ.κ. Κουρουμπλή και Σαλαγιάννη, με ποιούς είσθε. Είσθε με το λύκο;» επισημαίναμε αν είναι με τους διεθνείς κερδοσκόπους που εξοντώνουν τα...


... ελληνικά νοικοκυριά για να μη χάσουν τους τόκους ή με τα ελληνικά νοικοκυριά που σε λίγο, εξ αιτίας των απίστευτα σκληρών μετρων, θα κηρύξουν αναγκαστικά παύση πληρωμών σε ΔΟΥ, σε ΔΕΗ, σε ΟΤΕ, σε τράπεζες, σε ΕΥΔΑΠ, σε ψιλικατζίδικα, σε φροντιστήρια.
     Και ο κ. Κουρουμπλής, ο γνήσιος Αιτωλοακαρνάν, τήρησε το λόγο του και δεν συναίνεσε στη λεηλασία της ελληνικής οικονομίας, των ελληνικών νοικοκυριών, των εργαζόμενων, των φορολογούμενων και των συνταξιούχων, για χάρι των διεθνών κερδοσκόπων!
      Επίσης, στο άρθρο μας αυτό υπογραμμίζαμε ότι ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τη στάση που θα τηρήσει στο μεσοπρόθεσμο άφησε  ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Βήμα 99,5». 
     «Ανοιχτό είναι το θέμα. Παρακολουθώ με πολλή προσοχή τι συντελείται μέσα στην κοινωνία και σήμερα στην ομιλία μου στη Βουλή έβαλα θέματα και είπα ότι αυτή τη στιγμή συντελείται μια διεργασία στην κοινωνία ότι «εγώ δεν έχω να χάσω τίποτα». Και αυτό είναι πάρα πολύ επικίνδυνο για την κοινωνική γαλήνη».
     Και για τον εφαρμοστικό νόμο, πρόσθεσε, ισχύουν τα ίδια είπε αφού «ο εφαρμοστικός νόμος τι διαφορά έχει; Υλοποιεί και εξειδικεύει το μεσοπρόθεσμο. Ό,τι αποφασιστεί κυρίως, θα έχει σημασία και για τα δύο».
   Όμως πρόσθεσε ότι αναμένει δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τη φοροδιαφυγή λέγοντας: «Εκείνο που περιμένω είναι η κυβέρνηση να δεσμευτεί με συγκεκριμένο τρόπο και χρονικούς ορίζοντες για μια σειρά από ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη φοροδιαφυγή. Γιατί όλα προκύπτουν από εκεί και πάμε στους «συνήθεις υπόπτους» για να παίρνουμε έσοδα. Προκύπτουν από την αδυναμία του πολιτικού προσωπικού να βρει πηγές. Εγώ, λοιπόν, όταν δεν παίρνω απαντήσεις σ’ αυτά τα ζητήματα, τι πρέπει να κάνω;».
     Και το διευκολύναμε τονίζοντας τα εξής: «Τι πρέπει να κάνετε και οι δύο; Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο μας  υπό τον τίτλο «Όπως πάμε, θα χρεοκοπήσουν πρώτα τα ελληνικά νοικοκυριά και μετά η Ελλάδα!» στο οποίο επισημαίναμε ότι έτσι οδηγείτε σε στάση πληρωμών τα ελληνικά νοικοκυριά πολύ πριν από τη στάση πληρωμών της κυβέρνησής σας. Γράφαμε, λοιπόν, ως απάντηση στην ερώτηση αυτή:

«Η σταγόνα … μαρτυρίου για χρεοκοπία εντοπίζεται στη διαπίστωση ότι σε λίγο θα κηρύξουν παύση πληρωμών οι Έλληνες  στις τράπεζες,  στη ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΔΟΥ, κινητή τηλεφωνία, φαρμακεία, ψιλικατζίδικα, μπακάλικα, φροντιστήρια.  Ως σταγόνα μαρτυρίου παρουσιάζεται από την ελληνική κυβέρνηση, την τρόϊκα και τους προστατευόμενους από αυτή δανειστές μας η απειλή της χρεοκοπίας. Άλλα, έτσι όπως πιέζουν μιαν αλλοπρόσαλλη ελληνική κυβέρνηση και πιέζουν για να βγάζει από τη μύγα ξίγκι, αυτό που θα κατορθώσουν θα είναι αυτό που λέει ο θυμόσοφος ελληνικός λαός «ούτε εγώ στον αγιασμό, ούτε εσύ στα φώτα»! Με λίγα λόγια είναι αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος».
 Και παραθέταμε, προς επίρρωση, τον ακόλουθο πίνακα:

Ιδού πού πάνε οι φόροι μας και τα δάνειά μας σε ευρώ
(ανά φορολογικά έσοδα  100 ευρώ)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Δαπάνες                                                       2010                                 2011

                                                      Δισ. ευρώ    Σε  ευρώ      Δισ. ευρώ      Σε ευρώ
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Αποδοχές και συντάξεις                20,2                 38,2             19,8             38,2
- Πρόσθετες και παρεπόμενες           1,6                   3,0               1,5               2,9
- Καταναλωτικές δαπάνες                 3,2                    6,0              2,8               5,3
- Μεταβιβαστικές πληρωμές          17,9                   33,8              18,2            35,0
- Πληρωμές από έσοδα…….           9,0                   17,0               8,9             17,0
- Εξυπηρέτηση δημόσιας πίστης      2,6                     4,9               3,0               5,8
- Απαλλοτριώσεις κλπ                      0,6                     1,1               0,6               1,2
- Εξόφληση χρεών νοσοκομείων      0,3                     0,6               0,5               0,9
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Σύνολο δαπανών…………………. 55,2                    104,6            55,3             106,3
Σύνολο εσόδων……………………52,9                    100,0            51,9             100,0
Δανεισμός………………………..    2,3                        4,6              3,4               6,3

Με την προσθήκη δαπανών για τόκους και χρεολύσια
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Τόκοι………………………….     13,3                  25,1            15,9              30,7
- Χρεολύσια………………………  19,6                  37,0             28,6             55,1
Σύνολο δαπανών  …………….      88,1                  166,7             99,8            192,1
Σύνολο εσόδων …………              52,9                 100,0              51,9            100,0
-------------------------------------------------------------------------------------------------------                
Δανεισμός                                       35,2                    66,7             47,9               92,1

Και ρωτούσαμε: Πείτε μας, λοιπόν: Με ποιους είσθε. Με το  λύκο ;
Ακόμα, στο άρθρο μας υπό τον τίτλο «Ο πίνακας της συμφοράς αφιερώνεται εξαιρετικά σε όλο το υπουργικό συμβούλιο και σε «λεονταρίζοντες» βουλευτές του ΠΑΣΟΚ!» παραθέταμε και τα ακόλουθα μελαγχολικά επίσημα στοιχεία:
  
Πίνακας 3.11 Παρεμβάσεις ΜΠΔΣ 2011-2015
(ποσά σε εκατ. ευρώ)




Περιγραφή παρέμβασης (σε εκ. ευρώ)
2011
2012
2013
2014
2015
2011-2015
% ΑΕΠ
1.

Εξορθολογισμός μισθολογικής δαπάνης
800
660
398
246
71
2.175
0,9%
1.
1
Συγκράτηση μισθολογικού κόστους με περιορισμό προσλήψεων (εφαρμογή του κανόνα 1:10 το 2011 και 1:5 έως το 2015), αναστολή χορήγησης μισθολογικής ωρίμανσης, καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού κ.λπ.
350
170
200
200
50
970
0,4%
1.
2
Αύξηση των ωρών εργασίας από 37,5 σε 40 ώρες και μείωση της δαπάνης για υπερωρίες, περαιτέρω μείωση των αμειβόμενων επιτροπών και άλλων πρόσθετων αμοιβών
130
310
0
0
0
440
0,2%
1.
3
Μείωση των συμβασιούχων  (κατά 50% το 2011 και κατά 10% κάθε επόμενο έτος)
245
35
28
21
21
350
0,2%
1.
4
Εφαρμογή προγραμμάτων εθελούσιας μερικής απασχόλησης στο δημόσιο και μακροχρόνιας άδειας άνευ αποδοχών
75
145
170
25
0
415
0,2%
2.

Μειώσεις λειτουργικών δαπανών
140
90
98
223
33
584
0,2%
2.
1
Μείωση της επιχορήγησης για τη διανομή τύπου
20
20
0
0
0
40
0,0%
2.
2
Παρακράτηση 7% στις λειτουργικές δαπάνες του δημοσίου (εξαιρώντας ανελαστικές δαπάνες όπως ΔΕΚΟ, ενοίκια, υπηρεσίες καθαριότητας)
80
0
0
0
0
80
0,0%
2.
3
Μείωση δαπανών για προμήθεια της ΤτΕ
40
0
0
0
0
40
0,0%
2.
4
Εφαρμογή πλατφόρμας ηλεκτρονικών προμηθειών (e-procurement) για όλες τις προμήθειες στο δημόσιο
0
42
61
23
20
146
0,1%
2.
5
Εξορθολογισμός δημοσίων δαπανών (ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, μισθώσεις ακινήτων) και πλήρης εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ)
0
28
37
200
13
278
0,1%
3.

Καταργήσεις / Συγχωνεύσεις φορέων και μείωση επιχορηγήσεων
491
89
102
70
19
770
0,3%
3.
1
Μείωση των επιχορηγήσεων σε φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης
291
0
0
0
0
291
0,1%
3.
2
Σχέδιο δράσης για την κατάργηση και συγχώνευση φορέων
200
89
102
70
19
479
0,2%
4.

Αναδιοργάνωση Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
0
414
329
298
274
1.314
0,6%
4.
1
Ενίσχυση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων και άλλων Δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών
0
0
120
120
0
240
0,1%
4.
2
Σχέδια αναδιάρθρωσης Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
0
119
28
41
147
335
0,1%
4.
3
Πώληση μη στρατηγικών δραστηριοτήτων
0
25
25
25
25
100
0,0%
4.
4
Μείωση σε δαπάνες προσωπικού
0
200
75
39
38
352
0,2%
4.
5
Μείωση σε λειτουργικές δαπάνες και εξοικονομήσεις από καταργήσεις ή συγχωνεύσεις δραστηριοτήτων
0
70
81
72
64
287
0,1%
5.

Μείωση αμυντικών δαπανών
0
200
333
333
333
1.200
0,5%
5.
1
Μείωση ύψους λειτουργικών δαπανών
0
0
133
133
133
399
0,2%
5.
2
Εξοικονομήσεις από το εξοπλιστικό πρόγραμμα (εξ αυτών 600 εκατ. ευρώ που αφορούν τα έτη 2012, 2013 και 2015 έχουν ληφθεί υπόψη στο βασικό σενάριο και για το λόγο αυτό δεν αθροίζονται στο σύνολο των παρεμβάσεων)
0
200
200
200
200
800
0,3%
6. 

Εξοικονόμηση δαπανών και βελτίωση των αποτελεσμάτων του τομέα υγείας
60
204
149
153
188
754
0,3%
6. 
1
Ειδικό τέλος σε επιχειρήσεις που εξαιρούνται από τον αντικαπνιστικό νόμο
40
0
0
0
0
40
0,0%
6. 
2
Αύξηση εσόδων νοσοκομείων με (Ι) ειδική συμφωνία για παροχή υπηρεσιών σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, (ΙΙ) χρέωση αλλοδαπών για υπηρεσίες, (ΙΙΙ) και περιορισμός υπηρεσιών για ανασφάλιστους
20
20
10
15
75
140
0,1%
6. 
3
Νέος χάρτης υγείας
0
64
64
38
38
204
0,1%
6. 
4
Κεντρικό Σύστημα Προμηθειών στα νοσοκομεία και τιμολόγηση ιατρικών πράξεων
0
50
75
100
75
300
0,1%
6. 
5
Λειτουργία Εθνικού Οργανισμού Πρωτοβάθμιας Υγείας
0
70
0
0
0
70
0,0%
7. 

Εξορθολογισμός ιατροφαρμακευτικής δαπάνης
250
493
200
42
0
985
0,4%
7. 
1
Ψηφιοποίηση και έλεγχος χειρόγραφων συνταγών και επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
35
208
100
42
0
385
0,2%
7. 
2
Επέκταση της λίστας φαρμάκων που δεν απαιτούν συνταγογράφηση
30
10
0
0
0
40
0,0%
7. 
3
Νέα τιμολογιακή πολιτική για τα φάρμακα (2011)
100
30
0
0
0
130
0,1%
7. 
4
Εισαγωγή ασφαλιστικής τιμής στα φάρμακα
85
245
100
0
0
430
0,2%
8.

Μείωση δαπανών ΟΚΑ και εξορθολογισμός κοινωνικών δαπανών
1.008
1.260
1.025
790
400
4.483
1,9%
8.
1
Εξορθολογισμός επιδομάτων και λίστας δικαιούχων ΟΕΕ-ΟΕΚ και ΟΑΕΔ και άλλων παροχών κοινωνικών επιδομάτων
345
251
65
0
0
661
0,3%
8.
2
Έλεγχος και διασταύρωση στοιχείων για την εφαρμογή των κριτηρίων παροχής συνταξιοδοτικών παροχών και επιδομάτων
330
251
130
80
50
841
0,4%
8.
3
Μείωση του εφάπαξ των συντάξεων σύμφωνα με τις εισφορές
120
130
0
0
0
250
0,1%
8.
4
Προσαρμογή επικουρικών συντάξεων
50
310
200
200
100
860
0,4%
8.
5
Επιβολή ειδικής εισφοράς 8% στους συνταξιούχους κάτω των 60 ετών για ποσά άνω των 1700 € πλην όσων έχουν απολυθεί αυτοδικαίως (π.χ. στρατιωτικούς, σώματα ασφαλείας κλπ) και αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης στις συντάξεις άνω των 1700 €
88
88
0
0
0
176
0,1%
8.
6
Συγκράτηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης του ΝΑΤ (μείωση 6%)
50
50



100
0,0%
8.
7
Αυστηρότερος έλεγχος στις λίστες των δικαιούχων αναπηρικών συντάξεων
25
80
120
180
220
625
0,3%
8.
8
Μείωση της δαπάνης για  κύριες συντάξεις του ΟΓΑ και στο κατώτατο όριο των συντάξεων άλλων ασφαλιστικών ταμείων και αυστηροποίηση των κριτηρίων δικαιούχων με βάση τον τόπο μόνιμης κατοικίας
0
100
50
30
30
210
0,1%
8.
9
Αξιολόγηση και εξορθολογισμός κοινωνικών προγραμμάτων
0
0
460
300
0
760
0,3%
9.

Βελτίωση εσόδων ΟΚΑ και καταπολέμηση εισφοροδιαφυγής
629
259
713
1.127
337
3.065
1,3%
9.
1
Εισφορά αλληλεγγύης δημοσίων υπαλλήλων για την καταπολέμηση της ανεργίας
455
0
0
0
0
455
0,2%
9.
2
Εισφορά αλληλεγγύης ελεύθερων επαγγελματιών για την καταπολέμηση της ανεργίας
100
0
0
0
0
100
0,0%
9.
3
Αύξηση της εισφοράς ιδιωτικού τομέα για την καταπολέμηση της ανεργίας
74
219
4
4
4
305
0,1%
9.
4
Αύξηση στις εισφορές των δικαιούχων του ΟΓΑ και του ΕΤΑΑ
0
40
60
185
0
285
0,1%
9.
5
Εισαγωγή ταμείου αλληλεγγύης του ΟΑΕΕ
0
0
150
450
0
600
0,2%
9.
6
Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και αντιμετώπιση εισφοροδιαφυγής
0
0
499
488
333
1.320
0,5%
10

Ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης
0
0
878
975
1.147
3.000
1,2%
10.
1
ΦΠΑ
0
0
250
244
200
694
0,3%
10.
2
Φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων
0
0
125
244
400
769
0,3%
10.
3
Φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων
0
0
250
244
400
894
0,4%
10.
4
Περιορισμός λαθρεμπορίου
0
0
162
146
80
389
0,2%
10.
5
Άλλοι φόροι
0
0
91
97
67
255
0,1%
11.

Μείωση φοροαπαλλαγών και άλλα φορολογικά έσοδα
2.450
2.880
450
300
0
6.080
2,7%
11.
1
Αξιολόγηση και μείωση φορολογικών εξαιρέσεων και απαλλαγών και αύξηση τεκμηρίων
100
500
300


900
0,4%
11.
2
Ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, αύξηση τεκμηρίων διαβίωσης και τεκμήρια ελεύθερων επαγγελματιών
400
1.400



1.800
0,8%
11.
3
Αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 23% από 1/9/2011
300
700
0
0
0
1.000
0,4%
11.
4
Αλλαγή στον φόρο ακίνητης περιουσίας
500
215
200
300
0
1.215
0,5%
11.
5
Έσοδα από αυθαίρετα
300
-200
0
0
0
100
0,0%
11.
6
Αλλαγή στη δομή του φόρου καπνού και μείωση του περιθωρίου καταβολής του ΕΦΚ για τις εταιρείες από τις 56 στις 26 μέρες
150
150
0
0
0
300
0,1%
11.
7
Δήλωση σκαφών αναψυχής ως ιδιωτικά σε συνέχεια δράσεων ΣΔΟΕ και ρύθμισης για την εγγραφή τους στα αρχεία των φορολογικών αρχών
150
-100
-50
0
0
0
0,0%
11.
8
Έσοδα από ειδικούς φόρους κατανάλωσης
250
315
0
0
0
565
0,2%
11.
9
Αύξηση των τελών κυκλοφορίας
100
0
0
0
0
100
0,0%
11.
10
Έκτακτη εισφορά σε οχήματα μεγάλου κυβισμού, μεγάλης αξίας ακίνητα, σκάφη και πισίνες
100
-100
0
0
0
0
0,0%
11.
11
Φορολόγηση χρηματοοικονομικών συναλλαγών
100
0
0
0
0
100
0,0%
12.

Βελτίωση αποτελεσμάτων ΟΤΑ
0
355
345
350
305
1.355
0,6%
12.
1
Επαναξιολόγηση δαπανών ΟΤΑ
0
250
175
170
160
755
0,3%
12.
2
Αύξηση ίδιων εσόδων ΟΤΑ  χάρη στις οικονομίες κλίμακας και την καλύτερη οργάνωση των εισπρακτικών μηχανισμών
0
105
120
130
145
500
0,2%
12.
3
Αύξηση της συμμόρφωσης στις υποχρεώσεις προς ΟΤΑ μέσω της υποχρέωσης έκδοσης δημοτικής ενημερότητας
0
0
50
50
0
100
0,0%
13.

Εξορθολογισμός δαπάνης ΠΔΕ
700
-196
0
0
0
504
0,2%
13.
1
Μείωση της δαπάνης του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ
700
-350
0
0
0
350
0,2%
13.
2
Περιορισμός του διοικητικού κόστους που σχετίζεται με το ΕΣΠΑ
0
154
0
0
0
154
0,1%









0,0%


Μη κατανεμημένες παρεμβάσεις
9
277
405
547
133
1.371
0,6%


Παρεμβάσεις για κάλυψη απρόβλεπτων αποκλίσεων
0
0
0
0
1.220
1.220
0,5%












ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
6.537
6.785
5.224
5.453
4.260
28.259(1)
12,0%


ΔΑΠΑΝΕΣ
3.310
3.408
2.858
2.711
2.531
14.818
6,3%


ΕΣΟΔΑ
3.227
3.377
2.366
2.742
1.729
13.441
5,7%


ΑΕΠ
225.449
228.390
235.523
242.886
251.930



(1)        Ποσό 600 εκατ. ευρώ που αφορά στις εξοπλιστικές δαπάνες (κατηγορία 5.2) που αφορά τα έτη 2012, 2013 και 2015 έχει ληφθεί υπόψη στο βασικό σενάριο και για το λόγο αυτό δεν αθροίζεται στο σύνολο των παρεμβάσεων

Τέλος, στο άρθρο μα υπό τον τίτλο «Ιδού για ποιο Μεσοπρόθεσμο ζητούν ψήφο και συναίνεση!» παραθέταμε και τον ακόλουθο επίσημο πίνακα:


Πίνακας 3.10  Εξέλιξη χρέους γενικής κυβέρνησης
(σε εκατ. ευρώ)









2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
Α.   Υπολογισμός χρέους γενικής κυβέρνησης με παρεμβάσεις







Χρέος γενικής κυβέρνησης
298.706
328.587
357.450
379.900
393.400
399.400
401.300
Χρέος γενικής κυβέρνησης ως % ΑΕΠ
127,1%
142,8%
157,7%
166,3%
167,0%
164,4%
159,3%








Β.   Υπολογισμός χρέους γενικής κυβέρνησης με παρεμβάσεις και αποκρατικοποιήσεις







Χρέος γενικής κυβέρνησης
298.706
328.587
352.436
364.886
371.436
364.503
351.356
Χρέος γενικής κυβέρνησης ως % ΑΕΠ
127,1%
142,8%
155,5%
159,8%
157,7%
150,1%
139,5%
ΑΕΠ
235.017
230.173
226.685
228.400
235.500
242.900
251.900

(* Ο Δημήτρης Στεργίου γεννήθηκε στην Παλαιομάνινα Αιτωλοακαρνανίας και είναι  επαγγελματίας δημοσιογράφος με μακρόχρονη ιστορία στον περιοδικό και ημερήσιο τύπο)

Δεν υπάρχουν σχόλια: