Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

Παρέμβαση του Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα στον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα για Ολυμπία και Ιόνια Οδό

Παρέμβαση για τα μεγάλα οδικά έργα και τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που δικαιούται η Δυτική Ελλάδα, κάνει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας προς τον Πρωθπουργό Αλέξη Τσίπρα, ζητώντας του να αρθούν αδικίες και ανισότητες που βασανίζουν την περιοχή εδώ και δεκαετίες.
Ο κ. Κατσιφάρας στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό μεταφέρει την αγωνία των Αρχών, των παραγωγικών φορέων, των κοινωνικών θεσμών και των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας για ίσες ευκαιρίες με τις άλλες περιοχές της χώρας, που θα έρθουν με το σύνολο των σύγχρονων αναπτυξιακών οδικών δικτύων (Ολυμπία Οδός και Ιόνια Οδός), την Σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, τις υποδομές φυσικού αερίου σε Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία, και την αξιοποίηση των Υδρογονανθράκων στα δύο οικόπεδα του Κατακόλου και Πατραϊκού......

Ιδιαίτερα έμφαση δίνει ο Περιφερειάρχης στο θέμα των οδικών αξόνων, και ιδίως της Ολυμπίας Οδού. Τονίζει ότι η Ολυμπία Οδός δεν είναι «Ολυμπία» Οδός χωρίς την Αρχαία Ολυμπία και χωρίς την ολοκλήρωση του συνόλου του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου, και ζητά την επανεξέταση των διοδίων, δεδομένης και της άσχημης οικονομικής κατάστασης των πολιτών, τονίζοντας ότι είναι το μοναδικό έργο που κατά τη διάρκεια κατασκευής του είχε διόδια, και μάλιστα ακριβά.
Ολόκληρη η επιστολή του Περιφερειάρχη προς τον Πρωθυπουργό έχει ως εξής:
«Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Η παρουσία της Κυβέρνησης, και εσάς προσωπικά, στα μεγάλα έργα που υλοποιούνται αυτό το χρονικό διάστημα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, θεωρούμε ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ολοκλήρωση αυτών των μεγάλων αναπτυξιακών υποδομών.
Ωστόσο, για εμάς η συζήτηση αφορά το σύνολο του τεχνικού και φυσικού αντικειμένου της Ολυμπίας και της Ιόνιας οδού. Δυστυχώς, όμως, αυτήν τη στιγμή είναι αποκλεισμένο ένα μεγάλο μέρος του έργου της Ολυμπίας οδού από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα, αφού δεν έχει ανακοινωθεί κανένα σχέδιο με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ακόμα και οι εργολαβίες που έχουν προκηρυχθεί μέχρι τον Πύργο, δεν έχουν σύμβαση, ούτε χρονοδιάγραμμα.
Ξεκινώντας με μια αναδρομή, η Ολύμπια οδός ξεκίνησε το 2007 ως έργο παραχώρησης, στο σύνολό της, δηλαδή Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος - Καλό Νερό –Τσακώνα, με πολλές ασάφειες και καμία προετοιμασία σε απαλλοτριώσεις – μελέτες – αρχαιολογικές ανασκαφές κ.ά.
Η κρίση το 2009 είχε άμεσες συνέπειες και στα δύο έργα, με μεγαλύτερες δυστυχώς σε αυτό της Ολυμπίας οδού και έφερε τα πάνω κάτω στο Ελληνικό Δημόσιο, στο τραπεζικό σύστημα και τις αναδόχους εταιρείες, με αποτέλεσμα σταδιακά το 2010 να είναι όλα τα εργοτάξια νεκρά – αραχνιασμένα και σε πλήρες τέλμα το έργο. Και ξεκινά ο Γολγοθάς της επανεκκίνησης.
Η επανεκκίνηση του 2013 δημιουργεί τη μεγάλη αδικία για το έργο της Ολυμπίας οδού, αφού το μεγαλύτερο τμήμα της μένει εκτός Σύμβασης.
Σήμερα 10 χρόνια μετά την έναρξη του έργου βρίσκουμε:
 * Το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα παρά τις καθυστερήσεις να βρίσκεται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο και με ορίζοντα ολοκλήρωσης το Μάρτιο του 2017. Δυστυχώς και εδώ είχαμε την αρνητική πρωτοτυπία, ενώ υλοποιείται το έργο, οι πολίτες να επιβαρύνονται με διόδια και μάλιστα αυξημένα, σε όλο το χρονικό διάστημα της κατασκευής. Οποιαδήποτε λοιπόν συζήτηση για αύξηση τιμής πριν την ολοκλήρωση, θα πρέπει να σταματήσει άμεσα. Το κόστος αυτό οι πολίτες δεν μπορούν και δεν πρέπει να το αναλάβουν.
 * Το τμήμα Πάτρα - Πύργος, που αρχικά είχε σχεδιαστεί να ολοκληρωθεί από εθνικούς πόρους στον ίδιο χρόνο με το Τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, σήμερα δεν έχει ακόμα καμία σύμβαση. Οι οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες που κατά καιρούς έχουν εξαγγελθεί, μέχρι σήμερα, δεν έχουν σαφή χρονικό ορίζοντα και βρίσκονται εκτός χρονοδιαγράμματος.
 * Το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό που λόγω αποφάσεων ΣΤΕ (NATURA ΚΑΪΦΑ) δεν έχει ακόμα ολοκληρωμένες μελέτες, δεν έχει ακόμα ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας του Υπουργείου.
 * Το Τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα παραμένει στάσιμο, χωρίς καμία εξέλιξη και προετοιμασία.
Η Περιφερειακή Αρχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά της το 2011, δεν σταμάτησε να διεκδικεί το δίκαιο για τις μεγάλες αυτές παρεμβάσεις που θα συμβάλλουν στις ίσες ευκαιρίες της δυτικής Ελλάδας με την ανατολική. Πάντα παρούσα, ανέλαβε πρωτοβουλίες με Ευρωπαϊκούς Θεσμούς – Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων - Ελληνικές Κυβερνήσεις και Υπουργεία.
Ταυτόχρονα, γνωρίζοντας καλά τα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της Περιφέρειάς μας, με επιχειρήματα διεκδικήσαμε την σύνδεση της Ολυμπίας οδού, από την Πάτρα έως τον Πύργο, με τους αναπτυξιακούς πόλους της ΒΙΠΕ Πατρών, του Αεροδρόμιου Αράξου, του Λιμανιού της Κυλλήνης, την Αρχαία Ολυμπία, του Λιμανιού του Κατακόλου και την μετατόπιση σταθμών διοδίων. Μάλιστα όλα αυτά συμπεριλαμβάνονταν στην αρχική δημοπράτηση. Θεωρούμε δεδομένο, ότι θα συμπεριληφθούν και στις προκηρύξεις που πραγματοποιούνται με το νέο τρόπο.
Έχουμε επιλέξει το δρόμο της ευθύνης, της συνέπειας, της διεκδίκησης και της αποτελεσματικότητας. Παρεμβαίνουμε, όπου και όταν απαιτείται η προάσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας.
Το ίδιο κάνουμε, με συνέπεια, και τώρα.

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Έχουμε πλήρη επίγνωση των μεγάλων προβλημάτων που καλείστε άμεσα να διαχειριστείτε.
Όμως για εμάς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τους παραγωγικούς και κοινωνικούς θεσμούς, το σύνολο των πολιτών, θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι Ολυμπία Οδός χωρίς την Αρχαία Ολυμπία και χωρίς την ολοκλήρωση του συνόλου του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου δεν είναι η Ολυμπία Οδός.
Είναι η ώρα να δοθούν με σαφή τρόπο τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για το σύνολο του έργου. Είναι η ώρα να ξαναδούμε τις τιμές των διοδίων σε σχέση με την πραγματική οικονομία και τις δυνατότητες των Ελλήνων πολιτών.
Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειάρχης, οραματιζόμαστε μια Περιφέρεια με το σύνολο των σύγχρονων αναπτυξιακών οδικών δικτύων Ολυμπία Οδό - Ιόνια Οδό, την Σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, υποδομές φυσικού αερίου σε Αχαΐα - Ηλεία – Αιτωλαακαρνανία και αξιοποίηση των Υδρογονανθράκων στα δύο οικόπεδα Κατακόλου και Πατραϊκού.
Το όραμά μας θέλουμε να γίνει και δικό σας όραμα.

Σας καλούμε λοιπόν σε χρονικό διάστημα που θα επιλέξετε, σύντομο θεωρούμε, μετά από καλή προετοιμασία από όλες τις κυβερνητικές θέσεις αρμοδιότητας των παραπάνω, να μας παρουσιάσετε στην Περιφέρειά μας, το σύνολο του αναπτυξιακού σχεδίου της Κυβέρνησης, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη γνώση.».

2 σχόλια:

  1. Στο ξηρόμερο blog κάνετε εξαιρετική δουλειά.Αλλά αναδείξτε και το πραγματικό πρόβλημα για την Ιόνια Οδό για τον τόπο μας.Τη σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.Κάποιοι προσπαθούν να αναδείξουν το θέμα αλλά και αυτοί είναι ελάχιστοι.Και φυσικά μέσα σε αυτούς ΔΕΝ είναι ο Κατσιφάρας.Τι τον νοιάζει άλλωστε??Αν τον ενδιέφερε θα αφιέρωνε και μια γραμμούλα για τη σύνδεση της πόλης.Αλλά δεν λέει ΤΙΠΟΤΑ πουθενά.Ενα πραγματικά εξαιρετικό άρθρο για την σύνδεση της πόλης είναι αυτό:
    http://www.cstarchitects.com/blog-category.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. για Άκτιο-Αμβρακία,τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο