Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Ο σεφ Γιάννης Τόμπας διαφημίζει την ελληνική κουζίνα στη Νέα Υόρκη

Κάτι μαγειρεύει ο Γιάννης

Ο σεφ Γιάννης Τόμπας διαφημίζει την ελληνική κουζίνα στη Νέα Υόρκη
Ο Γιάννης Τόμπας γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στον Αστακό της Αιτωλοακαρνανίας. Ως ένας σύγχρονος «Οδυσσέας» της μαγειρικής, πέρασε αρκετά χρόνια ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο. Στο Λονδίνο πήρε τα πρώτα μαθήματα μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Εργάστηκε σε αρκετά εστιατόρια στη βρετανική πρωτεύουσα, η οποία αποτέλεσε για αυτόν και το πρώτο διαβατήριο για τη συνέχεια......
[

Η Νέα Υόρκη ήταν ο επομένoς σταθμός. Ο Γιάννης βάζει σκοπό να μάθει στους Αμερικανούς το αυθεντικό ελληνικό φαγητό. Εργάζεται σε κάποια από τα καλύτερα εστιατόρια του Μανχάταν, ενώ παράλληλα μαγειρεύει για πολλές προσωπικότητες της πόλης ως ιδιωτικός σεφ. Μία από αυτές είναι μια από τις ισχυρότερες γυναίκες του κόσμου, η γνωστή εκδότρια της Huffington Post, Αριάνα Χάφινγκτον, η οποία τον εμπιστεύεται και τον βάζει στην κουζίνα της να μαγειρέψει για αυτή και για τους επίσημους καλεσμένους της. Ο Γιάννης αποκτά φήμη τόσο για το φαγητό του όσο και για τον επαγγελματισμό του. Όλο και περισσότεροι τον προσλαμβάνουν να μαγειρέψει για αυτούς. Στη λίστα βρίσκονται ο διάσημος φωτογράφος Στίβεν Μάισελ, ο Καρλ Λάγκερφελντ, η Λούσι Λιου και ο Τζον Βαρβάτος.

Μαγαζί-κλειδί για την καριέρα του στην Αμερική, όπως μας λέει ο ίδιος, ήταν το εστιατόριο Periyali στο Τσέλσι του Μανχάταν: «Αισθάνομαι πολύ τυχερός που δούλεψα και δουλεύω για το Periyali, το πρώτο ελληνικό εστιατόριο στο Μανχάταν που μετρά 29 χρόνια λειτουργίας, παραμένοντας ακόμα στην κορυφή - σταθερή αξία για το Αμερικανικό κοινό! Επίσης είμαι ευγνώμων στους ιδιοκτήτες του, Στιβ Τζόλη και Νικόλ Κοτσώνη που με επέλεξαν να συνεργαστώ μαζί τους!».

Ο Γιάννης περιγράφει το στίγμα του στην κουζίνα: «Η κουζίνα μου για μένα είναι κάτι σαν ταυτότητα. Το φαγητό μου είναι αυθεντικό, ελληνικό, με αρκετή παράδοση που ξεκινάει από τις ρίζες μου, από την καταγωγή μου, από το πώς μεγάλωσα, από τις γεύσεις των παιδικών μου χρόνων, από τα έθιμα της οικογένειάς μου, από τα ταξίδια μου. Από τη συσσώρευση όλων αυτών βγαίνει η κουζίνα μου. Το φαγητό μου βασίζεται στην αυθεντική παραδοσιακή ελληνική κουζίνα προσπαθώντας πάντα να υπάρχει ισορροπία μεταξύ του μοντέρνου και του παραδοσιακού, χωρίς πολλές ανούσιες φιοριτούρες».
Φανταζόσουν ποτέ ότι θα ακολουθήσεις μια επιτυχημένη καριέρα στην Αμερική;
Σε καμία των περιπτώσεων δεν το φανταζόμουν αυτό! Στην Αμερική σχεδίαζα να πάω σαν βόλτα για 10 ημέρες, αλλά τελικά άλλα σχεδιάζουμε και αλλιώς μας έρχονται. Όταν πάτησα το πόδι μου στη Νέα Υόρκη την πρώτη ημέρα και περπάτησα στους δρόμους της, αισθάνθηκα τόσο οικεία που είπα μέσα μου «εδώ θέλω να μείνω», και το έκανα, δεν γύρισα ποτέ πίσω και μου βγήκε σε καλό νομίζω. Στην αρχή είχα αρκετές δυσκολίες, που τελικά ήταν για καλό, γιατί μου έδωσαν δύναμη να συνεχίσω. Δεν το έβαλα ποτέ κάτω! Βέβαια, έχω ενα καλό: όπου και να πάω προσαρμόζομαι. Δεν  με πνίγουν εύκολα οι κλισέ συναισθηματισμοί του τύπου άφησα το σπίτι μου ή την οικογένεια μου ή τη χώρα μου. Δεν τα είχα ποτέ αυτά.

Τι σου λείπει από την Ελλάδα; Θα επέστρεφες ποτέ;
Από την Ελλάδα μου λείπουν οι δικοί μου άνθρωποι που ζουν εκεί και φυσικά το ελληνικό καλοκαίρι. Δεν θα γύριζα ποτέ πίσω στην Ελλάδα. Πλέον έχω μάθει σε έναν άλλο τρόπο ζωής που μου είναι πολύ δύσκολο να τον αλλάξω. Μόνο για διακοπές στην Ελλάδα!

Λένε ότι στην κουζίνα υπάρχουν μυστικά. Εσύ έχεις μυστικά;
Σαφώς και υπάρχουν μυστικά, Καθε σεφ έχει τον δικό του τρόπο και τα μυστικά που μαγειρεύει, όπως και εγώ, αλλά δεν θα σου πω, είναι μυστικά! [γέλια]
Κατά τη γνώμη σου πιο είναι αυτό που κάνει την ελληνική κουζίνα μοναδική;
Αυτό που κάνει μοναδική την ελληνική κουζίνα δεν είναι μόνο ένα, αλλά πάρα πολλά. Η απλότητα των υλικών - είναι αυτό που με λίγα υλικά μπορείς να βγάλεις ένα νόστιμο φαγητό χωρίς πολλά-πολλά. Είναι ο τρόπος μαγειρέματος -και αυτός απλός και συνάμα υγιεινός- είναι η κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας φαγητών όπου κυρίαρχο ρόλο έχουν τα λαχανικά, τα όσπρια, τα ψάρια, το ελαιόλαδο (το βασικό συστατικό σε κάθε ελληνικό φαγητό), το κόκκινο κρασί και η μικρή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ζωικών λιπών.

Δώσε μας μια εύκολη συνταγή.
Μια φέτα ψωμί με ελαιόλαδο, χοντρό αλάτι και ρίγανη! Τι πιο ελληνικό και εύκολο...

Ποιο είναι το μυστικό για έναν επιτυχημένο σεφ και ένα επιτυχημένο εστιατόριο;
Νομίζω ότι το μυστικό πρώτα απ' όλα είναι να έχουμε έναν στόχο. Θα πρέπει να εργαστούμε σκληρά για να πραγματοποιηθεί. Ο στόχος μου πάντα ήταν να προσπαθώ να ικανοποιήσω κάθε επισκέπτη που έρχεται να απολαύσει την κουζίνα μας, κάθε ημέρα, κάθε εβδομάδα, κάθε μήνα, κάθε χρόνο. Όλα τα χρόνια που δουλεύω σαν σεφ, αυτό είναι το μυστικό. Επίσης το πιο σημαντικό μυστικό συνοψίζεται σε μια λέξη: «ποιότητα».

protothema

1 σχόλιο:

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο