Ομόφωνη ήταν η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ξηρομέρου για την υποβολή προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για συνέχιση του έργου «Βελτίωση οδού Κουβαρά – Φυτείες –Αστακός και Φυτείες –Κατούνα – Μύτικας» και συγκεκριμένα για τα τμήματα:
-Συνδετήρια Οδός Νότιας Παράκαμψης Φυτειών Χ.Θ. 0+000 έως ΧΘ 1+988,40
-Ανατολική παράκαμψη Φυτειών Χ.Θ. 0+000 έως ΧΘ 1+163,87
-Οδός Φυτείες–Κατούνα Χ.Θ1+250,23 έως ΧΘ 2+156
Τα συγκεκριμένα τμήματα κατά την επικαιροποίηση των τιμών της μελέτης η οποία συντάχθηκε το έτος 2006 εξαιρέθηκαν. Όμως τα τμήματα αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του έργου το οποίο χαρακτηρίστηκε ως Α φάση και η εξαίρεσή τους από την δημοπράτηση επεβλήθη, τότε, για λόγους προσαρμογής του τελικού κόστους στα ρεαλιστικά μεγέθη ένταξης έργων στο ΕΣΠΑ........
Όμως με την επιλογή αυτή, αφ ενός μεν ακρωτηριάζεται ένα έργο το οποίο μελετήθηκε κατόπιν αξιολόγησης των προτεραιοτήτων στους οδικούς άξονες του Ξηρομέρου και επιπλέον υποτιμάται ως συνολική πρώτη παρέμβαση=, αφού περιορίζει το αναπτυξιακό πλάνο της ευρύτερης περιοχής. Είναι λοιπόν απαραίτητο να ολοκληρωθεί το έργο αυτό όπως ακριβώς μελετήθηκε και επιπλέον για τους παρακάτω ουσιαστικούς λόγους:
1.-Ο οδικός άξονας ο οποίος ήδη κατασκευάζεται πλησιάζει τον οικισμό των Φυτειών στην νότια πλευρά του σε κάθετη απόσταση 500 μέτρων ενώ για την πρόσβαση της πόλης των Φυτειών πρέπει υποχρεωτικά, να χρησιμοποιηθεί τμήμα της παλαιάς οδού μήκους 5χιλιομέτρων. Ως εκ τούτου η κατασκευή της νέας οδού αποτελεί σχεδόν αδιάφορο γεγονός για την Δ.Ε Φυτειών αφού δεν βελτιώνει την πρόσβαση στους οικισμούς Φυτειών και Παπαδάτου.
2.-Το τμήμα αυτό της παλαιάς οδού που προαναφέρθηκε παρουσιάζει άτακτη γεωμετρία με πολλούς ελιγμούς και ανεπίτρεπτες κλίσεις. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η προσπάθεια βελτίωσης αυτής της διαδρομής η οποία έγινε το έτος 1999 κατέληξε σε διαδρομή 700 μέτρων με κλίση 15% και σύνδεση με αυξημένη επικινδυνότητα με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί έως σήμερα πολλά ατυχήματα.
3.-Επιπλέον το τμήμα αυτό της παλαιάς διαδρομής εμφανίζει σαθρότητα με καταπτώσεις πρανών αλλά και επικίνδυνες καθιζήσεις λόγω της φύσης του εδάφους (γυψοφόρα πετρώματα με πυκνά έγκοιλα τμήματα, διαφόρων μεγεθών)
4.-Η μελέτη η οποία παραδόθηκε το έτος 2006 έγινε με χρήματα της Περιφέρειας. Αφορούσε κατ αρχήν τη σύνδεση με την Ιόνια οδό όλων των οδικών αξόνων του Ξηρομέρου. Η Α’φάση του έργου αφορά την κατασκευή των δύο αξόνων ως αρμονική και ισοσκελισμένη παρέμβαση, όπως περιγράφεται στη μελέτη και πρέπει να ολοκληρωθεί.
5.-Το τμήμα της διαδρομής που εξαιρέθηκε έχει πλήρη ωριμότητα για δημοπράτηση μετά από επικαιροποίηση τιμών. Δεν θα απαιτηθεί κανένα επιπλέον κόστος.
http://www.agrinioculture.gr/
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΥΤΟΥΣΙΑ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΟΙΆΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΖΕΣΤΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή1.-Ο οδικός άξονας ο οποίος ήδη κατασκευάζεται πλησιάζει τον οικισμό των Φυτειών στην νότια πλευρά του σε κάθετη απόσταση 500 μέτρων ενώ για την πρόσβαση της πόλης των Φυτειών πρέπει υποχρεωτικά, να χρησιμοποιηθεί τμήμα της παλαιάς οδού μήκους 5χιλιομέτρων. Ως εκ τούτου η κατασκευή της νέας οδού αποτελεί σχεδόν αδιάφορο γεγονός για την Δ.Ε Φυτειών αφού δεν βελτιώνει την πρόσβαση στους οικισμούς Φυτειών και Παπαδάτου.
Ειναι δυνατον να μαθουμε το ονομα η τα ονοματα αυτων που συνεταξαν αυτη την μελετη.
και μενα μου φαινεται παραξενο δεν θελω να το φαντασθω οτι δεν εγινε προβλεψη για συνδεση με τισ φυτειες. τι να πω. Τελος παντων νομιζω οτι ο συμπατριωτης γιαννης λυτρας θα πρεπει να επιδιωσει οπωσδηποτε λυση
ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ
ΒΟΝΙΤΣΑ