Όπως σας ενημερώσαμε στην συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης
που έγινε στον Αστακό την Πέμπτη 10.12 ο Δήμαρχος κ. Ερωτόκριτος Γαλούνης
προανήγγειλε την διαγραφή χρεών του Δήμου προς πιστωτές που χρονολογούνται άνω
της πενταετίας και δεν διεκδικούν τα χρήματα τους δικαστικά. Με αυτό τον τρόπο
ανάφερε, θα ελευθερωθούν αρκετά κονδύλια από τον Προϋπολογισμό προς όφελος
δημιουργίας μικρών έργων υποδομής στον Δήμο......
Μάλιστα επισήμανε ότι υπάρχουν πολύ παλιά χρέη και από τους τρεις τέως Καποδιστριακούς Δήμους. Επίσης τόνισε ότι είναι αποφασισμένος να προχωρήσει στην δύσκολη απόφαση της διαγραφής των συγκεκριμένων χρεών. Βέβαια την βόμβα κατά εμάς την έριξε σε μία αποστροφή του λόγου του, όπου με νόημα, ενώπιον 28 παρόντων μελών της Επιτροπής Διαβούλευσης είπε μέσες άκρες: «... ε τώρα και για να τα λέμε όλα, κάποιες από αυτές τις οφειλές, πιθανόν να είναι και ανύπαρκτες... μαϊμού...»
Καμία φορά φαντάζεσαι, πιθανολογείς ή και είσαι σίγουρος
για κάποια πράγματα που μπορεί να συμβαίνουν, αλλά το να ακούς από κάποιον που
ξέρει την τοπική αυτοδιοίκηση απ' έξω και ανακατωτά να σου λέει το παραπάνω
είναι κάπως.
Αυτό βέβαια έρχεται κατά κάποιο τρόπο σε σύγκρουση με
αυτό που πρωτύτερα ανάφερε ότι οι απ' ευθείας αναθέσεις είναι νόμιμες και
επειδή παίρνονται με απόφαση συλλογικού οργάνου είναι υποχρεωμένος να τις
εκτελέσει ο κάθε Δήμαρχος, αλλιώς διαπράττει παράβαση καθήκοντος.
Φανταζόμαστε, αν πιθανόν υπάρχουν παλιές ανύπαρκτες
οφειλές σε εργολάβους όπως ανάφερε, με απ' ευθείας ανάθεση θα δόθηκαν και δεν
νομίζουμε ότι οι απ' ευθείας αναθέσεις σε ανύπαρκτα αντικείμενα συγκαταλέγονται
στις νόμιμες. Επίσης θα συμπληρώσουμε ότι και οι υπερτιμολογημένες απ' ευθείας
αναθέσεις δεν συγκαταλέγονται στις νόμιμες.
Φανταζόμαστε ότι ο κ. Δήμαρχος ήθελε να πει ότι η διαδικασία έγκρισης των απ' ευθείας αναθέσεων είναι νόμιμη (σε αυτό δεν διαφωνούμε). Αλλά αυτό είναι άλλο από το μη νόμιμο που μπορεί να προκύπτει σε μία απ' ευθείας ανάθεση λόγω κατάτμησης, λόγω εικονικότητας ή λόγω υπερτιμολόγησης.
Για να κλείσουμε το θέμα των απ' ευθείας αναθέσεων η δική μας γνώμη είναι ότι αυτό που ενοχλεί είναι ότι αποτελούν τον κανόνα και επειδή είναι εξ ορισμού αδιαφανής διαδικασία, καλό θα είναι να περιοριστεί το εύρος χρήσης τους. Επίσης όταν χρησιμοποιούνται, καλό θα είναι να υπάρχει πρωτύτερα ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Δήμου για το αντικείμενο που πρόκειται να εκτελεστεί με απ' ευθείας ανάθεση, έτσι ώστε να προκύψουν τουλάχιστον 2 προσφορές από αναδόχους.
Γνωρίζουμε και αντιλαμβανόμαστε ότι για να λειτουργήσει επαρκώς ένας Δήμος μικρός σαν τον δικό μας, χρειάζονται οι απ' ευθείας αναθέσεις, δεν λέμε το αντίθετο. Αυτό που θα πρέπει να εξασφαλίσει ο Δήμος είναι την διαφάνεια τους και μπορεί να το κάνει.
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Στο Τεχνικό Πρόγραμμα και στον Προϋπολογισμό του 2016 υπάρχει εγγεγραμμένο ποσό 10.000 € για δημιουργία πεζοδρομίου από το λιμάνι του Μύτικα έως τα Σκαρογιαννέϊκα. Ο λάθος τρόπος είναι να δούμε απ' ευθείας ανάθεση σε ένα από τα γνωστά ονόματα ύψους 10.000 €.
Ο τρόπος που εμείς προτείνουμε είναι ο Δήμος να καλέσει εργολάβους μέσω ανοικτής πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του Δήμου (χωρίς αποκλεισμούς σε αρεστούς και μη αρεστούς), να τους ενημερώσει ότι θέλουμε να φτιάξουμε αυτό, με αυτές τις προδιαγραφές, δώστε προσφορές και μετά να γίνει απ' ευθείας ανάθεση στον μειοδότη.
Στην απ' ευθείας ανάθεση όταν ανέβει στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», να αναγράφονται οι συμμετέχοντες υποψήφιοι ανάδοχοι και οι προσφορές που έδωσαν. Τότε το πιο πιθανόν είναι, αν η διαδικασία είναι αυθεντική, να δούμε κόστος κάτω από 10.000 € και όνομα αναδόχου διαφορετικό από τα γνωστά ή και από τα γνωστά να είναι, διόλου δεν μας πειράζει.
Αυτά έτσι με απλά λόγια, για να γινόμαστε κατανοητοί τι είναι αυτό που υποστηρίζουμε.
Φανταζόμαστε ότι ο κ. Δήμαρχος ήθελε να πει ότι η διαδικασία έγκρισης των απ' ευθείας αναθέσεων είναι νόμιμη (σε αυτό δεν διαφωνούμε). Αλλά αυτό είναι άλλο από το μη νόμιμο που μπορεί να προκύπτει σε μία απ' ευθείας ανάθεση λόγω κατάτμησης, λόγω εικονικότητας ή λόγω υπερτιμολόγησης.
Για να κλείσουμε το θέμα των απ' ευθείας αναθέσεων η δική μας γνώμη είναι ότι αυτό που ενοχλεί είναι ότι αποτελούν τον κανόνα και επειδή είναι εξ ορισμού αδιαφανής διαδικασία, καλό θα είναι να περιοριστεί το εύρος χρήσης τους. Επίσης όταν χρησιμοποιούνται, καλό θα είναι να υπάρχει πρωτύτερα ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Δήμου για το αντικείμενο που πρόκειται να εκτελεστεί με απ' ευθείας ανάθεση, έτσι ώστε να προκύψουν τουλάχιστον 2 προσφορές από αναδόχους.
Γνωρίζουμε και αντιλαμβανόμαστε ότι για να λειτουργήσει επαρκώς ένας Δήμος μικρός σαν τον δικό μας, χρειάζονται οι απ' ευθείας αναθέσεις, δεν λέμε το αντίθετο. Αυτό που θα πρέπει να εξασφαλίσει ο Δήμος είναι την διαφάνεια τους και μπορεί να το κάνει.
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Στο Τεχνικό Πρόγραμμα και στον Προϋπολογισμό του 2016 υπάρχει εγγεγραμμένο ποσό 10.000 € για δημιουργία πεζοδρομίου από το λιμάνι του Μύτικα έως τα Σκαρογιαννέϊκα. Ο λάθος τρόπος είναι να δούμε απ' ευθείας ανάθεση σε ένα από τα γνωστά ονόματα ύψους 10.000 €.
Ο τρόπος που εμείς προτείνουμε είναι ο Δήμος να καλέσει εργολάβους μέσω ανοικτής πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του Δήμου (χωρίς αποκλεισμούς σε αρεστούς και μη αρεστούς), να τους ενημερώσει ότι θέλουμε να φτιάξουμε αυτό, με αυτές τις προδιαγραφές, δώστε προσφορές και μετά να γίνει απ' ευθείας ανάθεση στον μειοδότη.
Στην απ' ευθείας ανάθεση όταν ανέβει στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», να αναγράφονται οι συμμετέχοντες υποψήφιοι ανάδοχοι και οι προσφορές που έδωσαν. Τότε το πιο πιθανόν είναι, αν η διαδικασία είναι αυθεντική, να δούμε κόστος κάτω από 10.000 € και όνομα αναδόχου διαφορετικό από τα γνωστά ή και από τα γνωστά να είναι, διόλου δεν μας πειράζει.
Αυτά έτσι με απλά λόγια, για να γινόμαστε κατανοητοί τι είναι αυτό που υποστηρίζουμε.
mytikaspress
αν αυτο το εργο το δωσουνε σε ενα εργολαβο
ΑπάντησηΔιαγραφήθα κοστισει στον δημο 10.000 ευρω
αν αυτο το εργο το δημοπρατησουνε οι προσφορες θα ειναι
9.000 ευρω
8.000 ευρω
7.000 ευρω
ο δημος ετσι κερδιζει ευρω