Περίπου 10 από τα 15 χλμ. του Αμβρακία – Λουτράκι είναι έτοιμα. Χρειάζονται μόνο 5 εκατ. € για να ανασάνει όλη η περιοχή παρακάμπτοντας την Αμφιλοχία
-Εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου απ' όλη την Βορειοδυτική Ελλάδα περιµένουν το έργο ως µάννα εξ ουρανού
-Η ΑΙΧΜΗ καταγράφει την πορεία και τις τελευταίες εξελίξεις
-Απαραίτητο το έργο για την ανάπτυξη της περιοχής, τονίζουν οι δήµαρχοι Λευκάδας, Πρέβεζας και Αµφιλοχίας
-Με µισόλογα απαντά το υπουργείο / Στο νέο ΕΣΠΑ η δαπάνη του έργου που αποµένει
Την ανάπτυξη μέσω του οδικού άξονα Αμβρακία - Άκτιο περιμένει ολόκληρη η δυτική περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, η Λευκάδα και η Πρέβεζα, η Θεσπρωτία και η Κέρκυρα για την αύξηση του τουρισμού και κυρίως την ασφαλή μετακίνηση των οδηγών.
Είναι ένα έργο που ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια και ακόμα καρκινοβατεί, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης. Οι παρεμβάσεις που έγιναν προς το υπουργείο άπειρες και οι υποσχέσεις άλλες τόσες, στην πράξη όμως τα πράγματα παραμένουν στάσιμα..............
Χρ. Μπαϊλής, δήμαρχος ΠρέβεζαςΓια την Πρέβεζα είναι σημαντική η ολοκλήρωση του έργου, αφού όπως υπογραμμίζει ο δήμαρχος Χρήστος Μπαΐλης, μιλώντας στην ΑΙΧΜΗ: «το εντάσσουμε μέσα στα έργα που σίγουρα θα δώσουν μια άλλη προοπτική στην περιοχή και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη, όχι μόνο της Πρέβεζας αλλά και της ευρύτερης περιοχής όπως είναι η Αιτωλοακαρνανία, η Λευκάδα, η Κέρκυρα ακόμα και η Θεσπρωτία». Η δημοτική αρχή Πρέβεζας έχει κάνει παρεμβάσεις προς το υπουργείο Υποδομών και κατά διαστήματα τις επαναλαμβάνει προκειμένου: «το έργο αυτό αν μην γίνει το γεφύρι της Άρτας», όπως λέει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, ο οποίος λάμβανε υποσχέσεις για την ολοκλήρωσή του που ακόμα δεν υλοποιήθηκαν. «Τώρα είναι καιρός μαζί με τα άλλα έργα όπως είναι η Ιόνια Οδός να μπει και αυτό το κομμάτι, που θα αναβαθμίσει και το αεροδρόμιο του Ακτίου, αλλά και το λιμάνι της Πρέβεζας και όλη την περιοχή», είπε καταλήγοντας ο κ. Μπαΐλης, επισημαίνοντας παράλληλα και την επικινδυνότητα του σημερινού οδικού δικτύου.
Γ. Φίλιππας, αντιδήμαρχος Λευκάδας
Και η Λευκάδα από την πλευρά της ζητά την ολοκλήρωση του έργου, καθώς αποτελεί το μοναδικό νησί του Ιονίου που είναι αποκλεισμένο από κάθε σύγχρονο οδικό άξονα. Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Έργων του δήμου Λευκάδας Γιώργος Φίλιππας, τόνισε την ανάγκη κατασκευής του οδικού αυτού άξονα προκειμένου οι μετακινήσεις προς την τουριστική Λευκάδα να είναι ασφαλείς, δεδομένου ότι το τμήμα από Αμφιλοχία μέχρι Λευκάδα είναι άκρως επικίνδυνο. Ο δήμαρχος του νησιού, Κων/νος Δρακονταειδής, έχει κάνει τις δικές του παρεμβάσεις στο υπουργείο Υποδομών και μάλιστα μαζί με τον κ. Φίλιππα επισκέφθηκαν τους αρμοδίους υπηρεσιακούς παράγοντες και τον Γενικό Γραμματέα, ενώ το θέμα τέθηκε πρόσφατα και στον ίδιο τον κ. Σπίρτζη κατά την επίσκεψή του στο νησί μετά τους σεισμούς, όμως απάντηση για το μέλλον του έργου δεν πήραν. Η γενικόλογη απάντηση που δίνεται σε όλους είναι ότι γίνεται προσπάθεια απεμπλοκής του έργου.
Και η Λευκάδα από την πλευρά της ζητά την ολοκλήρωση του έργου, καθώς αποτελεί το μοναδικό νησί του Ιονίου που είναι αποκλεισμένο από κάθε σύγχρονο οδικό άξονα. Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Έργων του δήμου Λευκάδας Γιώργος Φίλιππας, τόνισε την ανάγκη κατασκευής του οδικού αυτού άξονα προκειμένου οι μετακινήσεις προς την τουριστική Λευκάδα να είναι ασφαλείς, δεδομένου ότι το τμήμα από Αμφιλοχία μέχρι Λευκάδα είναι άκρως επικίνδυνο. Ο δήμαρχος του νησιού, Κων/νος Δρακονταειδής, έχει κάνει τις δικές του παρεμβάσεις στο υπουργείο Υποδομών και μάλιστα μαζί με τον κ. Φίλιππα επισκέφθηκαν τους αρμοδίους υπηρεσιακούς παράγοντες και τον Γενικό Γραμματέα, ενώ το θέμα τέθηκε πρόσφατα και στον ίδιο τον κ. Σπίρτζη κατά την επίσκεψή του στο νησί μετά τους σεισμούς, όμως απάντηση για το μέλλον του έργου δεν πήραν. Η γενικόλογη απάντηση που δίνεται σε όλους είναι ότι γίνεται προσπάθεια απεμπλοκής του έργου.
Απ. Κοιμήσης, Αμφιλοχία
Η ολοκλήρωση αυτού του δρόμου θα έδινε μεγάλη ανάσα στην Αμφιλοχία, καθώς δέχεται ένα μεγάλο όγκο αυτοκινήτων στην καρδιά της πόλης που δημιουργούν μεγάλη επιβάρυνση, κυρίως από τα βαρέα οχήματα και τα φορτηγά όπως τονίζει ο δήμαρχος Απόστολος Κοιμήσης. Η έλλειψη χρημάτων είναι αυτή που μπλοκάρει το έργο, αφού ακόμα και το τμήμα Λουτράκι - Αμβρακία, που απαιτεί ελάχιστο κόστος για να δοθεί στην κυκλοφορία δεν καταφέρνει να ολοκληρωθεί.
Η ολοκλήρωση αυτού του δρόμου θα έδινε μεγάλη ανάσα στην Αμφιλοχία, καθώς δέχεται ένα μεγάλο όγκο αυτοκινήτων στην καρδιά της πόλης που δημιουργούν μεγάλη επιβάρυνση, κυρίως από τα βαρέα οχήματα και τα φορτηγά όπως τονίζει ο δήμαρχος Απόστολος Κοιμήσης. Η έλλειψη χρημάτων είναι αυτή που μπλοκάρει το έργο, αφού ακόμα και το τμήμα Λουτράκι - Αμβρακία, που απαιτεί ελάχιστο κόστος για να δοθεί στην κυκλοφορία δεν καταφέρνει να ολοκληρωθεί.
Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών για το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο κατέθεσε ο βουλευτής Λευκάδας της Ν.Δ. Θανάσης Καββαδάς, ο οποίος κατ’ αρχήν παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία: 1)Για την πρώτη εργολαβία μήκους 22,5 χλμ. (Άκτιο-Παλιάμπελα) απαιτείται συμπληρωματική σύμβαση της τάξης των πέντε εκατομμυρίων ευρώ περίπου ώστε να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν τουλάχιστον 16 χλμ. αυτοκινητοδρόμου (από Άκτιο έως και τον κόμβο Παλαίρου). Η παράδοση μπορεί να γίνει σε λιγότερο από ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης. 2) Η δεύτερη εργολαβία, μήκους 4,4 χλμ., εμφαίνεται ως η πλέον προβληματική (Παλιάμπελα - Γουργουβλί) και απαιτείται επαναπροκήρυξη του έργου. Μπορεί όμως να διασωθεί ένα μικρό πεδινό κομμάτι από το κόμβο Θυρρείου έως τη θέση Δρυμός. 3) Η τρίτη εργολαβία, μήκους 8,1 χλμ. (Δρυμός-Λουτράκι) έχει σταματήσει εξαιτίας ασταθούς εδάφους και έχει γίνει νέα γεωτεχνική μελέτη στη θέση Λουτράκι. Το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί με συμπληρωματική σύμβαση περίπου 5 εκατ. €. Τα έργα αφορούν σταθεροποίηση των εδαφών εκεί που έχουν παρουσιαστεί κατολισθήσεις και καταπτώσεις. 4) Η τέταρτη εργολαβία μήκους 13,5 χλμ. (Λουτράκι - Αμβρακία) πάσχει εξαιτίας κατολισθήσεων και καταπτώσεων, έχουν γίνει οι μελέτες που απαιτούνται, περίπου άλλα 5 εκατ. € για την ολοκλήρωσή της.
Τα ερωτήματα που καταθέτει ο κ. Καββαδάς έχουν να κάνουν με το αν έχουν ζητηθεί από την αρμόδια υπηρεσία συμπληρωματικές συμβάσεις και αν πρόκειται να εγκριθούν, αν με 15 εκατ. € μπορεί να ολοκληρωθεί τμήμα του έργου συνολικού μήκους 36 χιλιομέτρων και ποιος θα είναι ο χρονικός ορίζοντας αποπεράτωσης. Ο βουλευτής θέτει και θέμα συνέχισης ή μη του έργου με τις υπάρχουσες εργολαβίες ή θα επαναπροκηρυχθεί. Επιπλέον σημαντικό ζήτημα αποτελεί και η πηγή της πρόσθετης χρηματοδότησης, καθώς και η εξασφάλιση της αρχικής χρηματοδότησης δεδομένου ότι υπάρχει κίνδυνος μεταφοράς κονδυλίων από το νέο ΕΣΠΑ στο έργο αυτό τα οποία θα λείψουν από άλλα έργα. Ερώτηση κατέθεσε και ο βουλευτής της Ν.Δ. Κώστας Καραγκούνης η οποία φυσικά δεν απαντήθηκε, ενώ τις επόμενες ημέρες θα καταθέσει σχετική ερώτηση και ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος. Γενικά με τα οδικά έργα έχει ασχοληθεί επίσης ο Κώστας Μπαρμπαρούσης, χωρίς όμως να του δοθεί επαρκής ενημέρωση από τους αρμοδίους υπουργούς. Η μόνη ερώτηση βουλευτή που πήρε κάποιες απαντήσεις ήταν αυτή που κατέθεσε η Μαρία Τριανταφύλλου, η οποία απαντήθηκε στις 18 Ιουνίου του 2015, από τον αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται πως όντως ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών δεν ήταν ο αναμενόμενος και οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν οφείλονται κυρίως σε ιδιοκτήτες που εμποδίζουν την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, εξαιτίας οικονομικών διεκδικήσεων για τις οποίες έχουν προσφύγει στα δικαστήρια. Ταυτόχρονα προέκυψαν γεωτεχνικά θέματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν καθώς και τροποποιήσεις της μελέτης που απαιτούν και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη και αρχαιολογικές έρευνες.
Και μέσα σε όλα αυτά, σύμφωνα με την απάντηση του υπουργείου, προστέθηκε και η οικονομική αδυναμία του αναδόχου να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του έργου, παρόλο που σε όλη τη διάρκειά του ήταν εξασφαλισμένες οι απαιτούμενες πιστώσεις. Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών διαβεβαιώνει την κα Τριανταφύλλου ότι έχουν γίνει όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων. Το υπουργείο τονίζει ότι το κόστος των υπολειπόμενων εργασιών θα μεταφερθεί στο νέο ΕΣΠΑ, διαχωρίζοντάς τες από εκείνες που εκτελέστηκαν στην χρηματοδοτική περίοδο 2007 -2014. Με απλά λόγια το έργο αυτό θα επιβαρύνει οικονομικά και τη νέα προγραμματική περίοδο, αλλά χρονοδιάγραμμα για το πότε ο δρόμος ή κάποιο τμήμα του θα δοθεί στην κυκλοφορία δεν υπάρχει. Επομένως από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χρήματα δεν φαίνεται να γίνεται σύντομα και η επανεκκίνηση του έργου.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΙΧΜΗ
http://www.aixmi-news.gr/
Για την έλλειψη χρηματοδότησης δια την οποία αρθογραφείτε, σας θέτω ένα σημείο:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ανάδοχος του έργου έχει λάβει προκαταβολή δια την οποίαν δεν έχει εκτελέσει ακόμα τόσα έργα δια να την αποσβέσει;
Ντροπή,πέντε νομοί μαζί με την Αιτωλ/νια εξυπηρετούνται απο το έργο αυτό.Πρέπει να το τελειώσουν,επιτέλους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ;Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΑ;
Ο Αποστολάκης ζει σ'άλλο πλανήτη!
ΑπάντησηΔιαγραφή