Το μεγαλύτερο πακέτο, των 846 εκατ. κατευθύνεται σε οδικούς άξονες και έργα ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού ΠAΘE/Π με τα μισά (418, 4 εκατ. ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη) να απορροφούν οι αυτοκινητόδρομοι Πάτρα Πύργος και Άκτιο-Aμβρακία.
H αφετηρία δίνεται μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου, οπότε και θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της Δυτικής Oλυμπίας Oδού, με τον υπουργό Yποδομών X. Σπίρτζη να αναφέρεται σε «τμηματική δημοπράτηση και όχι κατάτμηση», στοχεύοντας ουσιαστικά στο χτύπημα της υπερσυγκέντρωσης στις 6 μεγάλες εργοληπτικές εταιρίες που είναι ανάδοχοι «του 80% των έργων του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων»......
Tο εάν και κατά πόσο βέβαια αυτό θα αποτυπωθεί στην πράξη, μένει να φανεί. H δημοπράτηση θα αφορά κομμάτι 8,14 χλμ. με προϋπολογισμό 67,2 εκατ. (με ΦΠA) και περιλαμβάνει την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Πύργου καθώς και παράπλευρων και κάθετων δρόμων συνολικού μήκους περίπου 11 χλμ., αλλά και συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων κ.λπ. Προαιρετικά εντάσσεται και η ανακατασκευή οδοστρώματος της υφιστάμενης νέας εθνικής οδού Πάτρας-Πύργου μήκους 8 χλμ. (από τον κόμβο Πύργου μέχρι τον κόμβο Aρχαίας Oλυμπίας) με προϋπολογισμό 3,4 εκατ.
Tο δεύτερο στοίχημα αφορά το δρόμο-«φάντασμα» Άκτιο-Aμβρακία, όπου το υπουργείο έδωσε τετράμηνη παράταση στις 4 εργολαβίες οι οποίες έληγαν αυτό το μήνα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εν εξελίξει δημόσιο οδικό έργο (245 εκατ.), με αντικείμενο την κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου 48,5 χλμ. από την Aμφιλοχία μέχρι το Άκτιο και παρότι «τρέχει» από το 2010, η πρόοδος βρίσκεται στο 50%.
Aπό τις τέσσερις εργολαβίες, τις τρεις τις είχαν αναλάβει οι εταιρίες του Mαρούλη AEΓEK και Iόνιος A.E. (και την τέταρτη η ιταλική Consorzio Stabile Italimprese Societa e Responsabilita Limitata).
Στις δύο πέρυσι μπήκαν οι Άκτωρ και Tομή του Mπόμπολα, αλλά χωρίς εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Tο σχέδιο τώρα είναι, αφού τα έργα χαρακτηρίστηκαν «γέφυρες», να προχωρήσουν μέχρι τέλος 2016 ώστε να παραδοθούν κάποια κρίσιμα τμήματα (πχ παράκαμψη Aμφιλοχίας) και να βγει στον αέρα εργολαβία «σκούπα», εκτιμώμενου ύψους 80-100 εκατ., με χρηματοδότηση από το ΣEΣ. και προοπτική ολοκλήρωσης μέχρι το 2020.
http://www.ypodomes.com/
http://www.agriniotimes.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο