Άρση μέτρων Ελλάδα: Με
συνέντευξή του στην Lifo ο καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος προειδοποιεί για
τους κινδύνους που συνεπάγεται η επιστροφή στην κανονικότητα που
σχεδιάζεται για τον μήνα Μάιο. Επισημαίνοντας ότι η επιστροφή των
εργαζομένων στην εργασία μπορεί να προκαλέσει διασπορά της νόσου. Όπως
όμως σημειώνει σε ανάρτησή του στο facebook, το ρίσκο μπορεί να
περιοριστεί αν συμπεριφερθούμε πειθαρχημένα.
Γράφει ο Ηλίας Μόσιαλος:
H διαχείριση της επόμενης ημέρας πρέπει να λάβει υπόψη επίσης τα
προβλήματα, τα οποία μπορούν να δημιουργηθούν, όχι μόνο τα οικονομικά
προβλήματα, αλλά και τα προβλήματα υγείας που δεν έχουν σχέση με τον
κορονοϊό και μπορεί να επιταθούν, εξαιτίας του παρατεταμένου εγκλεισμού.
Να μη θεωρήσουμε ότι η αποκλιμάκωση θα είναι χωρίς ρίσκο. Η
αποκλιμάκωση έχει ρίσκο, γιατί δεν έχει εξαφανισθεί ο κορωνοϊός από τον
πλανήτη. Όσο φεύγουμε από το “μένουμε σπίτι” και επιστρέφουμε στους
εργασιακούς χώρους, ο κίνδυνος διασποράς της νόσου αυξάνει. Αυτό το
ρίσκο μπορούμε να το περιορίσουμε, εάν συμπεριφερθούμε πειθαρχημένα και
προστατεύουμε, ταυτόχρονα, τις ευπαθείς ομάδες και τους ηλικιωμένους.
Τα σχολεία
Μιλώντας σε εκπομπή του ΣΚΑΪ, σχετικά με την επαναλειτουργία των
σχολείων στην Ελλάδα αρκέστηκε να δηλώσει πως στο επόμενο διάστημα θα
εξεταστούν τα επιδημιολογικά δεδομένα στην χώρα αλλά και η επίπτωση του
συγκεκριμένου μέτρου σε άλλες χώρες, όπως η Δανία και η Νορβηγία, και θα
ληφθούν οι ανάλογες αποφάσεις. Σε κάθε περίπτωση, η όποια επιστροφή των
μαθητών στις σχολικές αίθουσες θα γίνει με τήρηση συγκεκριμένων
πρωτοκόλλων και τμηματικά. Ο καθηγητής έφερε το παράδειγμα της Νότιας
Κορέας, όπου επέστρεψαν στις αίθουσες μόνο οι μαθητές των μεγαλύτερων
τάξεων. Αντίστοιχα, στη Δανία και στη Νορβηγία όπου επανήλθαν στις
σχολικές αίθουσες οι μαθητές Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, ωστόσο στις
συγκεκριμένες χώρες δεν παρατηρείται το φαινόμενο της συγκατοίκησης με
ηλικιωμένους ανθρώπους και τις συχνής επαφής των ηλικιωμένων με τα
εγγόνια, όπως στην Ελλάδα. Άλλωστε, για τους μαθητές με γονείς που
αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, προβλέπεται η συνέχιση της εξ
αποστάσεως διδασκαλίας.
Ο καθηγητής σημείωσε επίσης πως τηρούνται συγκεκριμένα πρωτόκολλα και
κανόνες υγιεινής, καθώς η παράδοση μαθημάτων γίνεται κατά κύριο λόγο σε
ανοιχτούς χώρους, οι σχολικές αίθουσες έχουν αναδιαταχθεί, ενώ οι
μαθητές εισέρχονται στις σχολικές μονάδες από διαφορετικές εισόδους.
Επίσης, τα τμήματα χωρίζονται σε μικρές ομάδες διδασκαλίας, ώστε να
αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Τα συγκεκριμένα μέτρα και το παράδειγμα των
σκανδιναβικών χωρών μπορούν να αποτελέσουν ένα πείραγμα για την Ελλάδα,
σύμφωνα με τον Η. Μόσιαλο, ωστόσο οι συγκεκριμένες χώρες διαθέτουν πιο
ισχυρά και πιο καλά χρηματοδοτημένα συστήματα υγείας. Επί παραδείγματι, η
Νορβηγία διαθέτει εβδομαδιαίως 150.000 τεστ στους πολίτες, που θα
αντιστοιχούσε σε 350.000 τεστ στην Ελλάδα, βάσει της αναλογίας των
πληθυσμών.
Εν κατακλείδι, ο καθηγητής εξήγησε πως κάθε χώρα διαθέτει διαφορετικά
μέσα και αποτελεί διαφορετικό παράδειγμα για την αντιμετώπιση της
επιδημίας, τονίζοντας πως υπάρχουν παραδείγματα όπως αυτό της
Σιγκαπούρης, όπου παρατηρήθηκε έξαρση μετά την πρώτη χαλάρωση των
μέτρων, με αποτέλεσμα να τεθούν ξανά σε ισχύ οι αυστηροί περιορισμοί.
https://www.alphafreepress.gr
https://www.alphafreepress.gr
Οσο βάζουμε στους εαυτούς μας διλήμματα, τόσο και πιό πολύ παιδεύουμε τους εαυτούς μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απλή κοινή λογική μπορεί να είναι ν' ανοίξουν μόνο τα σχολεία για τους μαθητές της Τριτης Λυκείου και άν ανοίξουν θα υπάρχουν και περισσότερες αίθουσες με λίγότερους μαθητές ανα αίθουσα.