Συζητήθηκε σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος προς το Υπουργείο Εσωτερικών αναφορικά με την αποκατάσταση των ζημιών στη Γέφυρα του Μόρνου.
Ο κ. Κωνσταντόπουλος στην τοποθέτησή
του ανέφερε την κομβική σημασία της Γέφυρας του Μόρνου, που δόθηκε σε
κυκλοφορία το 1936, για τη σύνδεση της Αιτωλοακαρνανίας και της Φωκίδας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Μίλησε για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη της περιοχής, καθώς για πάνω από 90 χρόνια εξυπηρετεί τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων των εν λόγω περιοχών, τις επιχειρήσεις αλλά και τους επισκέπτες σε αυτές.
Υπογράμμισε, ωστόσο, τη μεγάλη καταπόνηση που έχει υποστεί η Γέφυρα μέσα σ’ αυτά τα χρόνια λόγω της αυξημένης χρήσης, της σεισμικής δραστηριότητας της
περιοχής, αλλά και της επιβάρυνσής της από τεράστιο όγκο υδάτων που
έχει δεχθεί η κοίτη του ποταμού εξαιτίας των σοβαρών καιρικών φαινομένων
που πλήττουν την ευρύτερη περιοχή. Επεσήμανε, δε, ότι η Γέφυρα
του Μόρνου αποτελεί ταυτόχρονα και ένα σύγχρονο μνημείο πολιτισμού, το οποίο πρέπει να διατηρηθεί χωρίς περαιτέρω αναβολές.
Ενώ, όπως είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος, είναι εδώ και χρόνια γνωστό το πρόβλημα στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην πραγματικότητα το έργο είναι στον αέρα. Και τούτο διότι παρά το γεγονός ότι έχει εκπονηθεί από το 2011 τεχνική έκθεση για λογαριασμό της Περιφέρειας Στερεάς
Ελλάδας που υπογράμμιζε την επιβάρυνση της Γέφυρας, έγινε σχετική
σύσκεψη το 2018, όταν ανέδειξε και πάλι το θέμα μέσα από τον
κοινοβουλευτικό έλεγχο και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ανακοίνωσε ότι
ξεκινούν μελέτες, τελικά δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα.
Στο πλαίσιο αυτό, ρώτησε τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Πέτσα εάν σκοπεύει το Υπουργείο να προβεί σε συγκεκριμένες εργασίες αποκατάστασης των ζημιών της Γέφυρας του Μόρνου και αν ναι με ποιο χρονοδιάγραμμα. Ζήτησε επίσης να ενημερωθεί για τις ενέργειες στις οποίες θα
προβεί το Υπουργείο για την άμεση αντιμετώπιση των κινδύνων που
προκαλεί η κακή κατάσταση της Γέφυρας για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα,
αλλά και για να μην υποστούμε, όπως είπε, ανάλογες συνέπειες με εκείνες
από την κατάρρευση της Γέφυρας του Ευηνοχωρίου.
Ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Πέτσας ανέφερε αρχικά ότι η αποκατάσταση για τις ζημιές πρέπει να κινηθεί από τις Περιφέρειες Δυτικής και Στερεάς Ελλάδας, υπογραμμίζοντας ότι την υλοποίηση και την παρακολούθηση της εκτέλεσης του έργου έχουν οι αρμόδιοι ΟΤΑ.
Αναγνωρίζοντας, ωστόσο, το πρόβλημα που έχει εντοπιστεί στη Γέφυρα ο κ. Πέτσας δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο Εσωτερικών μέσα από συνεννόηση με το Υπουργείο Υποδομών και με τις δυο Περιφέρειες, θα αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να βρεθούν οι χρηματοδοτικοί πόροι είτε μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα προγράμματα για την οδική ασφάλεια, είτε από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης για να γίνει η αποκατάσταση.
Ο κ. Κωνσταντόπουλος στην
Μίλησε για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη της περιοχής, καθώς
Υπογράμμισε, ωστόσο, τη μεγάλη καταπόνηση που έχει υποστεί η Γέφυρα μέσα σ’ αυτά τα χρόνια λόγω της αυξημένης χρήσης, της σεισμικής
Ενώ, όπως είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος, είναι εδώ και χρόνια γνωστό το πρόβλημα στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην πραγματικότητα το έργο είναι στον αέρα. Και τούτο διότι παρά το γεγονός ότι έχει εκπονηθεί από το 2011 τεχνική έκθεση για λογαριασμό της Περιφέρειας
Στο πλαίσιο αυτό, ρώτησε τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Πέτσα εάν σκοπεύει το Υπουργείο να προβεί σε συγκεκριμένες εργασίες αποκατάστασης των ζημιών της Γέφυρας του Μόρνου και αν ναι με ποιο χρονοδιάγραμμα. Ζήτησε επίσης
Ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Πέτσας ανέφερε αρχικά ότι η αποκατάσταση για τις ζημιές πρέπει να κινηθεί από τις Περιφέρειες Δυτικής και Στερεάς Ελλάδας, υπογραμμίζοντας ότι την υλοποίηση και την παρακολούθηση της εκτέλεσης του έργου έχουν οι αρμόδιοι ΟΤΑ.
Αναγνωρίζοντας, ωστόσο, το πρόβλημα που έχει εντοπιστεί στη Γέφυρα ο κ. Πέτσας δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο Εσωτερικών μέσα από συνεννόηση με το Υπουργείο Υποδομών και με τις δυο Περιφέρειες, θα αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να βρεθούν οι χρηματοδοτικοί πόροι είτε μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα προγράμματα για την οδική ασφάλεια, είτε από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης για να γίνει η αποκατάσταση.
Για εκείνη την ΠΟάΥ ακόμα Τίποτα ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρε ΠΑΜΕ καλά τα έλεγες και ακόμα τα φωνάζεις και τα λές