Επιστολή των Χριστιανών Επιστημόνων:Τις τελευταίες ημέρες, με πόνο ψυχής, γίναμε μάρτυρες μιας άνευ προηγουμένου πολεμικής σε βάρος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. ΚΟΣΜΑ και κατ΄ επέκταση της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας.
Σε ορισμένα τοπικά ιστολόγια ειδήσεων και μέσα κοινωνικής δικτύωσης φιλοξενήθηκαν άρθρα και σχόλια, τα οποία τον κατηγορούν και δεν διστάζουν να του επιρρίπτουν ακόμα και ευθύνες για την υγειονομική εικόνα του Νομού.
Το επίπεδο του πολιτισμού μιας κοινωνίας προσδιορίζεται από ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά είναι ο τρόπος έκφρασης των μελών της. Αν λάβει κανείς υπόψη τα σχόλια αναγνωστών στις σχετικές αναρτήσεις, μάλλον θλίβεται και απογοητεύεται για την τοπική μας κοινωνία. Χωρίς κανένα μέτρο, χωρίς δεύτερη σκέψη, χάρη στη δυνατότητα που μας δίδει η τεχνολογία, πιάνει ο καθένας ένα πληκτρολόγιο στα χέρια του και ελεύθερα γράφει ότι θέλει, για όποιον θέλει. Είναι αυτό που αποτύπωσε στα «Μυστικά Άνθη» ο σοφός Φώτης Κόντογλου: «Η ελευθερία που δώσαμε στον εαυτό μας, με τη διεστραμμένη γνώμη μας, γίνηκε τυραννία και μας κάνει ότι θέλει».
Στόχος μας δεν είναι να λογοκρίνουμε ή να υποδείξουμε τί θα δημοσιεύουν οι χειριστές των ανωτέρω ιστολογίων, διότι έτσι καταστρατηγείται το άρθρο 14 του Συντάγματος μας (Ελευθερία του Τύπου).
Σκοπός μας είναι να εκφράσουμε κι εμείς ελεύθερα τη γνώμη μας, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς ψευδείς ειδήσεις και χωρίς ανακρίβειες για ένα πρόσωπο σεβαστό, το οποίο είτε το θέλουν ορισμένοι είτε όχι, αποτελεί πρότυπο για όλους εμάς τους Αιτωλοακαρνάνες, και αυτός είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ.κ. ΚΟΣΜΑΣ.
Στα ίχνη του προστάτη της Ιεράς Μητροπόλεώς μας Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ως Επίσκοπος, αλλά και πριν την εκλογή του ως Ιεροκήρυκας της Ι.Μ. Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας, συνεχώς και επαναλαμβανόμενα επισκέπτεται ακόμα και τα πιο μικρά και ξεχασμένα από κάθε αρμόδιο ακριτικά χωριά, μιας από τις μεγαλύτερες Μητροπόλεις της χώρας και γίνεται δεκτός από τους κατοίκους με θαυμασμό, συγκίνηση και ευγνωμοσύνη! «Δεδεμένος τω πνεύματι» (Πρ. κ΄, 22) πορεύεται και κηρύττει την Αλήθεια! Πόσο διδάσκουν τα λεγόμενά του! Ξεκουράζουν και δίνουν θάρρος!
Σαν λαϊκός (Κωνσταντίνος) αλλά και σαν κληρικός (Κοσμάς) φέρει το όνομα του αγίου των σκλάβων, του μεγαλύτερου αγίου των νεωτέρων χρόνων της πατρίδας μας, του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Δεν θα πούμε ότι είναι τυχαίο. Δεν υπάρχει τύχη. Τύχη λέμε την άγνοιά μας να ερμηνεύσουμε αυτό που συμβαίνει, για ποιον λόγο συμβαίνει. Είναι η ευθύνη που φέρει ως Ποιμενάρχης μιας Μητρόπολης που έχει προστάτη τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό και τον τιμά. Τιμή αγίου σημαίνει μίμησης αγίου. Τότε ένας καλόγερος γύριζε όλη την σκλαβωμένη Ελλάδα και μιλούσε για Χριστό, για ψυχή, για οικογένεια και άνοιγε σχολεία! Σήμερα ένας Δεσπότης σε μια σκλαβωμένη από την πνευματική αλλοτρίωση και ηθική αποχαύνωση Ελλάδα κηρύττει τις ίδιες αιώνιες αξίες!
Συγκλονίζει ο λόγος του για την διαπαιδαγώγηση των νέων, όταν απευθύνεται στην μάνα και η φωνή του ταρακουνά τα σωθικά σου! «Μετά δακρύων νουθετών ένα έκαστον» (Πρ. κ΄, 31). Πιστός στην ιερά Παράδοση με κάθε ποιμαντορική του εγκύκλιο θεολογεί και μας παραδίδει μια ομολογία πίστεως!
Η διακονία της πνευματικής του πατρότητας είναι ολότελα εστιασμένη στη σωτηρία του πιστού λαού της Μητροπόλεως του, η οποία λαμβάνει χώρα μόνο εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, για την οποία χαρακτηριστικά αναφέρει «να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού την Ορθόδοξο Εκκλησία μας ενωμένη και ορθοτομούσα» (Ποιμ. Εγκ. Για την Κυριακή της Ορθοδοξίας 2021).
Με απλό, βαθύ και μεστό νοήματος, θεολογικό λόγο, μακριά από ωραιολογίες, καλλιέπειες και περίπλοκα νοήματα, κινούμενος στο πνεύμα των Αγίων Πατέρων κάνει συχνή αναφορά στο φιλοκαλικό σχήμα: κάθαρση, φωτισμό, δοξασμό (θέωση), τα οποία επιτυγχάνονται δια της χριστιανικής ζωής και της συμμετοχής στα Άγια Μυστήρια, ιδιαιτέρως στην Θεία Ευχαριστία, τονίζοντας: «Οφείλουμε να ομολογήσουμε την αλήθεια: Όποιος δεν κοινωνεί του Παναγίου Σώματος και του Τιμίου Αίματος του Χριστού μας, τακτικά και άξια, στερεί την αθάνατη ψυχή του από τον Πανάγιο Άρτο και την οδηγεί στον θάνατο» (Ποιμ. Εγκ. περί της Θείας Κοινωνίας Μάρτιος 2021).
Άνθρωπος θυσίας και αγάπης λοιπόν! Όπως πρέπει να είναι ο Επίσκοπος! Μιμητής του Χριστού! Πως λοιπόν θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την υγεία ακόμα και τη ζωή των συνανθρώπων του; Με ποιο επιχείρημα κάποιοι τον κατηγορούν ότι τόσο καιρό με την στάση του, τον λόγο του και τις αποφάσεις του εναντιώνεται στην μάχη κατά της πανδημίας του covid-19; Ας διαβάσουν καλύτερα τις εγκυκλίους του για να δουν εκεί ποια είναι η ξεκάθαρη θέση του.
Στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο περί της Θείας Κοινωνίας τον Μάρτιο του 2021 αναφέρει: «Υπάρχει, αγαπητοί, μία πανδημία όπως ονομάζεται. Επί ένα χρόνο τώρα, οι υπεύθυνοι τονίζουν ότι πρέπει να προσέξουμε την σωματική μας υγεία…. Κανείς δεν κατηγορεί τους υπευθύνους για την ανησυχία και την φροντίδα τους, όσον αφορά στον κίνδυνο της υγείας του ελληνικού λαού, όσο υπάρχει η επιδημία», αλλά και στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο προς τον λαό της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας τον Νοέμβριο του 2020 σημειώνει: «Ὑπάρχει, ἀγαπητοὶ μου, ἕνας μεγάλος πειρασμός. Ὑπάρχει μία ἐπιδημία, μιὰ λοιμικὴ νόσος. Βέβαια, ὀφείλουμε ὡς ἄνθρωποι νὰ προσέχουμε. Μὲ ταπείνωσι νὰ ἀκούσουμε τὶς ὁδηγίες τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης καὶ νὰ τηροῦμε τοὺς ὅρους τῆς ὑγιεινῆς». Ξεκάθαρη θέση, που δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες για δήθεν απαγορεύσεις της χρήσης μάσκας και των λοιπών υγειονομικών μέτρων.
Σε κάθε δημόσιο λόγο του ουδέποτε τοποθετήθηκε κατά της ιατρικής επιστήμης και των ειδικών, αντιθέτως υποστηρίζει ότι «Ποτέ η Εκκλησία δεν ειρωνεύεται την επιστήμη» (Ποιμ. Εγκ. περί της Θείας Κοινωνίας Μάρτιος 2021) αφού «Κύριος έδωκεν ανθρώποις επιστήμην» (Σ.Σειράχ 38,6), προβάλλοντας τα παραδείγματα των αγίων ιατρών της Εκκλησίας μας, όπως τους Αγίους Αναργύρους, τον Άγιο Παντελεήμων, τον Μέγα Βασίλειο, τον Άγιο Λουκά Αρχιεπίσκοπο Συμφερουπόλεως και Κριμαίας και τόσους άλλους.
Απάντηση στις βιαστικές και άστοχες ετυμηγορίες για δήθεν ευθύνη της τοπικής Εκκλησίας στην αύξηση των κρουσμάτων στις πόλεις και τα χωριά της Ιεράς Μητροπόλεως μας, δίνουν πλέον και επίσημα χείλη. Σε δηλώσεις της η καθηγήτρια Παιδιατρικής - Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Κα Βάνα Παπαευαγγέλου στις 14-05-2021 επισήμανε πως «Σήμερα βλέπουμε το αποτύπωμα του Πάσχα. Σημαντική επιβάρυνση στην Αιτωλοακαρνανία… με κοινό χαρακτηριστικό την νόσηση νέων ανθρώπων. Είναι ξεκάθαρο πως οι νέοι μας πήγαν να δουν τους δικούς τους και κάποιοι μετέφεραν τον ιό στους τόπους τους» . Αλλά και πριν το Πάσχα, στους ιερούς ναούς τηρουμένων των μέτρων που όριζε η Πολιτεία, δεν παρατηρήθηκε ποτέ αύξηση των κρουσμάτων. Ακόμα και σε ιερές Πανηγύρεις, ουδέποτε υπήρξε η υπόνοια κρουσμάτων δόξα τω Θεώ!
Είναι λοιπόν άξιον απορίας, γιατί τον τελευταίο χρόνο και ιδιαιτέρως τις τελευταίες ημέρες, στοχευόμενα από συγκεκριμένα τοπικά μέσα γράφονται τόσες κατηγορίες, μάλιστα με τρόπο που προδίδουν κατάσταση μανίας, εναντίον της Ιεράς Μητροπόλεως και του Επισκόπου μας.
Πως παρουσιάζουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα από την πραγματική; Τί κακόν εποίησε λοιπόν;
Μήπως επειδή μας κηρύττει να μιμηθούμε τη ζωή των Αγίων της Εκκλησίας μας; Είναι κακό αυτό; Επειδή μας προτρέπει να «μην πάρουμε το βλέμμα της καρδιάς μας, την πίστι μας, την αγάπη μας, την υποταγή μας από τον Χριστό και Θεό μας• για να μεταμορφωθούμε και να ζήσουμε εις τον αιώνα» (Ποιμ. Εγκ. Χριστουγέννων 2020);
Ποιον βλάπτει; Ζημιώνει την πατρίδα μας; Βλάπτει την κοινωνία μας; Είναι καταστρεπτικό για εμάς τους ίδιους; Πρότυπο προβάλει τον Χριστό και τους φίλους Του, δηλαδή τους Αγίους, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό. Προσβάλει την πολιτική ορθότητα ίσως;
Μήπως τόσο εμείς μωραθήκαμε και τυφλωθήκαμε που βλέπουμε το άσπρο μαύρο; Αν όλα αυτά τα χρόνια έστρεψε με τους λόγους του κάποιον εναντίον άλλου ή μιας κοινωνικής ομάδας κατά της άλλης, ας βγουν λοιπόν να το καταμαρτυρήσουν!
Λίγη συστολή λοιπόν. Χάθηκε η αιδώς; Ας σκεφτούμε και ας αναλογιστούμε πως έναν άνθρωπο που δεν έχει προσωπική ζωή γιατί την θυσίασε στην διακονία των συνανθρώπων του και αντιμετωπίζει «ένα έκαστον” (Πράξ. β΄,3) ως ψυχή αθάνατη, μπορούμε να κατηγορούμε και να τον διαβάλουμε; «Στώμεν καλώς»!
Επιτακτική ανάγκη προς αποφυγή παρερμηνειών, είναι να γίνει η διευκρίνηση ότι η συγκεκριμένη επιστολή αντιπροσωπεύει μια μεγάλη ομάδα ανεξάρτητων και ελευθέρων ανθρώπων, οι οποίοι τρέφουν σεβασμό και αγάπη στο πρόσωπο του σεπτού Ποιμενάρχου μας κ.κ. ΚΟΣΜΑ. Δεν έχουμε κανένα προσωπικό όφελος, αντιθέτως θεωρούμε επιβεβλημένο χρέος μας να προβάλλουμε την άποψη μας χωρίς φόβο και πάθος, για έναν άνθρωπο αγάπης και θυσίας.
Γνωρίζουμε ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. ΚΟΣΜΑΣ κάτι τέτοιο δεν το έχει ανάγκη και ουδέποτε θέλησε να δημιουργήσει οπαδούς, καθώς δεν είχε καμία απαίτηση αγάπης προς το πρόσωπό του, καθώς σύμφωνα με τον άγιο Γέροντα Αιμιλιανό τον Σιμωνοπετρίτη «Οποιαδήποτε απαίτηση αγάπης είναι αμαρτία έναντι του Θεού, δείχνει πληγωμένο άνθρωπο, πονεμένο αποτυχημένο, ο οποίος δεν είναι δυνατόν να αγαπά τους άλλους, ούτε να προσφέρει έστω και το ελάχιστο στον Θεό». Αντιθέτως ολόκληρη η βιωτή του είναι ένας αγώνας για την διάδοση του Ευαγγελίου και της αγάπης του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και μια διαρκής προσφοράς προς τον συνάνθρωπο! Αγαπά, αγωνιά και θυσιάζεται για το ποίμνιό του. Αυτό έχει δείξει όλα αυτά τα χρόνια της ποιμαντορικής του διακονίας!
Αυτές οι ταπεινές σκέψεις αποτυπώθηκαν στο κείμενο αυτό ως ένδειξη αγάπης και ευγνωμοσύνης σε έναν άνθρωπο, οποίος μας έδειξε και συνεχίζει να μας δείχνει τον Χριστό! Έναν Ιεράρχη και έναν Πνευματικό Πατέρα που διδάσκει την αρετή της διακρίσεως και της αγάπης, τις οποίες αυτός πρώτος ζει!
Πρόθεσή μας είναι να διατρανώσουμε ενωμένοι την αντίθεσή μας στη μικροπρέπεια, στην εμπάθεια και στις αδικίες σε βάρος του σεπτού Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ.κ. ΚΟΣΜΑ, διότι ακόμα κι αν εμείς σιωπήσουμε «οἱ λίθοι κεκράξονται» (Λουκ. ιθ, 40).
Ευχόμαστε ο Αναστάς Χριστός να του χαρίζει πολλά τα έτη και να τον ενισχύει στην ποιμαντορική του διακονία!
Σε ορισμένα τοπικά ιστολόγια ειδήσεων και μέσα κοινωνικής δικτύωσης φιλοξενήθηκαν άρθρα και σχόλια, τα οποία τον κατηγορούν και δεν διστάζουν να του επιρρίπτουν ακόμα και ευθύνες για την υγειονομική εικόνα του Νομού.
Το επίπεδο του πολιτισμού μιας κοινωνίας προσδιορίζεται από ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά είναι ο τρόπος έκφρασης των μελών της. Αν λάβει κανείς υπόψη τα σχόλια αναγνωστών στις σχετικές αναρτήσεις, μάλλον θλίβεται και απογοητεύεται για την τοπική μας κοινωνία. Χωρίς κανένα μέτρο, χωρίς δεύτερη σκέψη, χάρη στη δυνατότητα που μας δίδει η τεχνολογία, πιάνει ο καθένας ένα πληκτρολόγιο στα χέρια του και ελεύθερα γράφει ότι θέλει, για όποιον θέλει. Είναι αυτό που αποτύπωσε στα «Μυστικά Άνθη» ο σοφός Φώτης Κόντογλου: «Η ελευθερία που δώσαμε στον εαυτό μας, με τη διεστραμμένη γνώμη μας, γίνηκε τυραννία και μας κάνει ότι θέλει».
Στόχος μας δεν είναι να λογοκρίνουμε ή να υποδείξουμε τί θα δημοσιεύουν οι χειριστές των ανωτέρω ιστολογίων, διότι έτσι καταστρατηγείται το άρθρο 14 του Συντάγματος μας (Ελευθερία του Τύπου).
Σκοπός μας είναι να εκφράσουμε κι εμείς ελεύθερα τη γνώμη μας, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς ψευδείς ειδήσεις και χωρίς ανακρίβειες για ένα πρόσωπο σεβαστό, το οποίο είτε το θέλουν ορισμένοι είτε όχι, αποτελεί πρότυπο για όλους εμάς τους Αιτωλοακαρνάνες, και αυτός είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ.κ. ΚΟΣΜΑΣ.
Στα ίχνη του προστάτη της Ιεράς Μητροπόλεώς μας Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ως Επίσκοπος, αλλά και πριν την εκλογή του ως Ιεροκήρυκας της Ι.Μ. Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας, συνεχώς και επαναλαμβανόμενα επισκέπτεται ακόμα και τα πιο μικρά και ξεχασμένα από κάθε αρμόδιο ακριτικά χωριά, μιας από τις μεγαλύτερες Μητροπόλεις της χώρας και γίνεται δεκτός από τους κατοίκους με θαυμασμό, συγκίνηση και ευγνωμοσύνη! «Δεδεμένος τω πνεύματι» (Πρ. κ΄, 22) πορεύεται και κηρύττει την Αλήθεια! Πόσο διδάσκουν τα λεγόμενά του! Ξεκουράζουν και δίνουν θάρρος!
Σαν λαϊκός (Κωνσταντίνος) αλλά και σαν κληρικός (Κοσμάς) φέρει το όνομα του αγίου των σκλάβων, του μεγαλύτερου αγίου των νεωτέρων χρόνων της πατρίδας μας, του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Δεν θα πούμε ότι είναι τυχαίο. Δεν υπάρχει τύχη. Τύχη λέμε την άγνοιά μας να ερμηνεύσουμε αυτό που συμβαίνει, για ποιον λόγο συμβαίνει. Είναι η ευθύνη που φέρει ως Ποιμενάρχης μιας Μητρόπολης που έχει προστάτη τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό και τον τιμά. Τιμή αγίου σημαίνει μίμησης αγίου. Τότε ένας καλόγερος γύριζε όλη την σκλαβωμένη Ελλάδα και μιλούσε για Χριστό, για ψυχή, για οικογένεια και άνοιγε σχολεία! Σήμερα ένας Δεσπότης σε μια σκλαβωμένη από την πνευματική αλλοτρίωση και ηθική αποχαύνωση Ελλάδα κηρύττει τις ίδιες αιώνιες αξίες!
Συγκλονίζει ο λόγος του για την διαπαιδαγώγηση των νέων, όταν απευθύνεται στην μάνα και η φωνή του ταρακουνά τα σωθικά σου! «Μετά δακρύων νουθετών ένα έκαστον» (Πρ. κ΄, 31). Πιστός στην ιερά Παράδοση με κάθε ποιμαντορική του εγκύκλιο θεολογεί και μας παραδίδει μια ομολογία πίστεως!
Η διακονία της πνευματικής του πατρότητας είναι ολότελα εστιασμένη στη σωτηρία του πιστού λαού της Μητροπόλεως του, η οποία λαμβάνει χώρα μόνο εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, για την οποία χαρακτηριστικά αναφέρει «να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού την Ορθόδοξο Εκκλησία μας ενωμένη και ορθοτομούσα» (Ποιμ. Εγκ. Για την Κυριακή της Ορθοδοξίας 2021).
Με απλό, βαθύ και μεστό νοήματος, θεολογικό λόγο, μακριά από ωραιολογίες, καλλιέπειες και περίπλοκα νοήματα, κινούμενος στο πνεύμα των Αγίων Πατέρων κάνει συχνή αναφορά στο φιλοκαλικό σχήμα: κάθαρση, φωτισμό, δοξασμό (θέωση), τα οποία επιτυγχάνονται δια της χριστιανικής ζωής και της συμμετοχής στα Άγια Μυστήρια, ιδιαιτέρως στην Θεία Ευχαριστία, τονίζοντας: «Οφείλουμε να ομολογήσουμε την αλήθεια: Όποιος δεν κοινωνεί του Παναγίου Σώματος και του Τιμίου Αίματος του Χριστού μας, τακτικά και άξια, στερεί την αθάνατη ψυχή του από τον Πανάγιο Άρτο και την οδηγεί στον θάνατο» (Ποιμ. Εγκ. περί της Θείας Κοινωνίας Μάρτιος 2021).
Άνθρωπος θυσίας και αγάπης λοιπόν! Όπως πρέπει να είναι ο Επίσκοπος! Μιμητής του Χριστού! Πως λοιπόν θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την υγεία ακόμα και τη ζωή των συνανθρώπων του; Με ποιο επιχείρημα κάποιοι τον κατηγορούν ότι τόσο καιρό με την στάση του, τον λόγο του και τις αποφάσεις του εναντιώνεται στην μάχη κατά της πανδημίας του covid-19; Ας διαβάσουν καλύτερα τις εγκυκλίους του για να δουν εκεί ποια είναι η ξεκάθαρη θέση του.
Στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο περί της Θείας Κοινωνίας τον Μάρτιο του 2021 αναφέρει: «Υπάρχει, αγαπητοί, μία πανδημία όπως ονομάζεται. Επί ένα χρόνο τώρα, οι υπεύθυνοι τονίζουν ότι πρέπει να προσέξουμε την σωματική μας υγεία…. Κανείς δεν κατηγορεί τους υπευθύνους για την ανησυχία και την φροντίδα τους, όσον αφορά στον κίνδυνο της υγείας του ελληνικού λαού, όσο υπάρχει η επιδημία», αλλά και στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο προς τον λαό της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας τον Νοέμβριο του 2020 σημειώνει: «Ὑπάρχει, ἀγαπητοὶ μου, ἕνας μεγάλος πειρασμός. Ὑπάρχει μία ἐπιδημία, μιὰ λοιμικὴ νόσος. Βέβαια, ὀφείλουμε ὡς ἄνθρωποι νὰ προσέχουμε. Μὲ ταπείνωσι νὰ ἀκούσουμε τὶς ὁδηγίες τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης καὶ νὰ τηροῦμε τοὺς ὅρους τῆς ὑγιεινῆς». Ξεκάθαρη θέση, που δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες για δήθεν απαγορεύσεις της χρήσης μάσκας και των λοιπών υγειονομικών μέτρων.
Σε κάθε δημόσιο λόγο του ουδέποτε τοποθετήθηκε κατά της ιατρικής επιστήμης και των ειδικών, αντιθέτως υποστηρίζει ότι «Ποτέ η Εκκλησία δεν ειρωνεύεται την επιστήμη» (Ποιμ. Εγκ. περί της Θείας Κοινωνίας Μάρτιος 2021) αφού «Κύριος έδωκεν ανθρώποις επιστήμην» (Σ.Σειράχ 38,6), προβάλλοντας τα παραδείγματα των αγίων ιατρών της Εκκλησίας μας, όπως τους Αγίους Αναργύρους, τον Άγιο Παντελεήμων, τον Μέγα Βασίλειο, τον Άγιο Λουκά Αρχιεπίσκοπο Συμφερουπόλεως και Κριμαίας και τόσους άλλους.
Απάντηση στις βιαστικές και άστοχες ετυμηγορίες για δήθεν ευθύνη της τοπικής Εκκλησίας στην αύξηση των κρουσμάτων στις πόλεις και τα χωριά της Ιεράς Μητροπόλεως μας, δίνουν πλέον και επίσημα χείλη. Σε δηλώσεις της η καθηγήτρια Παιδιατρικής - Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Κα Βάνα Παπαευαγγέλου στις 14-05-2021 επισήμανε πως «Σήμερα βλέπουμε το αποτύπωμα του Πάσχα. Σημαντική επιβάρυνση στην Αιτωλοακαρνανία… με κοινό χαρακτηριστικό την νόσηση νέων ανθρώπων. Είναι ξεκάθαρο πως οι νέοι μας πήγαν να δουν τους δικούς τους και κάποιοι μετέφεραν τον ιό στους τόπους τους» . Αλλά και πριν το Πάσχα, στους ιερούς ναούς τηρουμένων των μέτρων που όριζε η Πολιτεία, δεν παρατηρήθηκε ποτέ αύξηση των κρουσμάτων. Ακόμα και σε ιερές Πανηγύρεις, ουδέποτε υπήρξε η υπόνοια κρουσμάτων δόξα τω Θεώ!
Είναι λοιπόν άξιον απορίας, γιατί τον τελευταίο χρόνο και ιδιαιτέρως τις τελευταίες ημέρες, στοχευόμενα από συγκεκριμένα τοπικά μέσα γράφονται τόσες κατηγορίες, μάλιστα με τρόπο που προδίδουν κατάσταση μανίας, εναντίον της Ιεράς Μητροπόλεως και του Επισκόπου μας.
Πως παρουσιάζουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα από την πραγματική; Τί κακόν εποίησε λοιπόν;
Μήπως επειδή μας κηρύττει να μιμηθούμε τη ζωή των Αγίων της Εκκλησίας μας; Είναι κακό αυτό; Επειδή μας προτρέπει να «μην πάρουμε το βλέμμα της καρδιάς μας, την πίστι μας, την αγάπη μας, την υποταγή μας από τον Χριστό και Θεό μας• για να μεταμορφωθούμε και να ζήσουμε εις τον αιώνα» (Ποιμ. Εγκ. Χριστουγέννων 2020);
Ποιον βλάπτει; Ζημιώνει την πατρίδα μας; Βλάπτει την κοινωνία μας; Είναι καταστρεπτικό για εμάς τους ίδιους; Πρότυπο προβάλει τον Χριστό και τους φίλους Του, δηλαδή τους Αγίους, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό. Προσβάλει την πολιτική ορθότητα ίσως;
Μήπως τόσο εμείς μωραθήκαμε και τυφλωθήκαμε που βλέπουμε το άσπρο μαύρο; Αν όλα αυτά τα χρόνια έστρεψε με τους λόγους του κάποιον εναντίον άλλου ή μιας κοινωνικής ομάδας κατά της άλλης, ας βγουν λοιπόν να το καταμαρτυρήσουν!
Λίγη συστολή λοιπόν. Χάθηκε η αιδώς; Ας σκεφτούμε και ας αναλογιστούμε πως έναν άνθρωπο που δεν έχει προσωπική ζωή γιατί την θυσίασε στην διακονία των συνανθρώπων του και αντιμετωπίζει «ένα έκαστον” (Πράξ. β΄,3) ως ψυχή αθάνατη, μπορούμε να κατηγορούμε και να τον διαβάλουμε; «Στώμεν καλώς»!
Επιτακτική ανάγκη προς αποφυγή παρερμηνειών, είναι να γίνει η διευκρίνηση ότι η συγκεκριμένη επιστολή αντιπροσωπεύει μια μεγάλη ομάδα ανεξάρτητων και ελευθέρων ανθρώπων, οι οποίοι τρέφουν σεβασμό και αγάπη στο πρόσωπο του σεπτού Ποιμενάρχου μας κ.κ. ΚΟΣΜΑ. Δεν έχουμε κανένα προσωπικό όφελος, αντιθέτως θεωρούμε επιβεβλημένο χρέος μας να προβάλλουμε την άποψη μας χωρίς φόβο και πάθος, για έναν άνθρωπο αγάπης και θυσίας.
Γνωρίζουμε ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. ΚΟΣΜΑΣ κάτι τέτοιο δεν το έχει ανάγκη και ουδέποτε θέλησε να δημιουργήσει οπαδούς, καθώς δεν είχε καμία απαίτηση αγάπης προς το πρόσωπό του, καθώς σύμφωνα με τον άγιο Γέροντα Αιμιλιανό τον Σιμωνοπετρίτη «Οποιαδήποτε απαίτηση αγάπης είναι αμαρτία έναντι του Θεού, δείχνει πληγωμένο άνθρωπο, πονεμένο αποτυχημένο, ο οποίος δεν είναι δυνατόν να αγαπά τους άλλους, ούτε να προσφέρει έστω και το ελάχιστο στον Θεό». Αντιθέτως ολόκληρη η βιωτή του είναι ένας αγώνας για την διάδοση του Ευαγγελίου και της αγάπης του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και μια διαρκής προσφοράς προς τον συνάνθρωπο! Αγαπά, αγωνιά και θυσιάζεται για το ποίμνιό του. Αυτό έχει δείξει όλα αυτά τα χρόνια της ποιμαντορικής του διακονίας!
Αυτές οι ταπεινές σκέψεις αποτυπώθηκαν στο κείμενο αυτό ως ένδειξη αγάπης και ευγνωμοσύνης σε έναν άνθρωπο, οποίος μας έδειξε και συνεχίζει να μας δείχνει τον Χριστό! Έναν Ιεράρχη και έναν Πνευματικό Πατέρα που διδάσκει την αρετή της διακρίσεως και της αγάπης, τις οποίες αυτός πρώτος ζει!
Πρόθεσή μας είναι να διατρανώσουμε ενωμένοι την αντίθεσή μας στη μικροπρέπεια, στην εμπάθεια και στις αδικίες σε βάρος του σεπτού Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ.κ. ΚΟΣΜΑ, διότι ακόμα κι αν εμείς σιωπήσουμε «οἱ λίθοι κεκράξονται» (Λουκ. ιθ, 40).
Ευχόμαστε ο Αναστάς Χριστός να του χαρίζει πολλά τα έτη και να τον ενισχύει στην ποιμαντορική του διακονία!
Χριστός Ανέστη!
Χριστιανοί Επιστήμονες
Καύχημα των Αιτωλοακαρνάνων,ο Αιτωλοακαρνάνας Μητροπολίτης κ Κοσμάς..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέσποτα να σάς έχει ο Θεός για πολλά χρόνια,στο τιμόνι τής τοπικής εκκλησίας.ΑΞΙΟΣ.
Οι ανθρωποι παντα ειχαν την ταση να επιρριπτουν ευθυνες καπου..ποσο μαλλον σημερα με αυτα τα γεγονοτα που ζουμε.τα καναλια φροντισαν να φοβηθει ο κοσμος τοσο πολυ με αυτον τον ιο που οι ανθρωποι αυτοι καπου πρεπει να ριξουν ευθυνες.εδω η ιδια η κυβερνηση ριχνει ευθυνες στον λαο ενω η ιδια η κυβερνηση στην ουσια επετρεψε το να πανε ολοι στα χωρια τους.πως;μα με το ε1.δεν ηξεραν αληθεια οτι ο κοσμος αυτος παραμονες του πασχα επιδεικνυοντας το ε1 οτι πανε στο χωριο;ελα τωρα.μην τρελαθουμε.πως το αγρινιο δεν ειχε τοσα κρουσματα προ πασχα κ τα απεκτησε μετα;οσον αφορα τωρα τις ευθυνες στον μητροπολιτη κ Κοσμα κ σε πατερες τις εκκλησιας τι να πω;λυπαμαι.αληθεια κολλησαν απ την εκκλησια;υπαρχει ανθρωπος που το πιστευει αυτο;ναι οι ΑΘΕΟΙ κ μονο.αυτοι που βλεπουν τους ιερεις κ τους θεωρουν τραγους.μονο αυτοι.τα κρουσματα δηλαδη προηλθαν απο την εκκλησια;ποσοι πηγαν σε αυτη την εκκλησια.αδειες ηταν ολη τη μεγαλη βδομαδα.μονο ανθρωποι μεγαλης ηλικιας ηταν στην εκκλησια απ οτι ειδα με τα ματια μου.η εκκλησια δηλαδη ειναι ο μονος υπευθυνος.οχι οι πλατειες που ηταν γεματες.οχι οι καφετεριες που δουλευαν ακομα κ πριν ανοιξει η εστιαση.οχι αυτοι που ηρθαν απο αθηνα κ αλλες πολεις στο χωριο με τη συναινεση της πολιτειας.οχι.φταιει η εκκλησια.τι να πω;λυπαμαι πραγματικα.αυτο το μενος στην εκκλησια ειναι λυπηρο.εκτος κ αν δεν ειμαστε χριστιανοι ορθοδοξοι κ ειμαστε εβραιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η αυξηση κρουσματων να οφειλεται στην εκκλησια..που δεν οφειλεται αλλα τελος παντων.να ναι καλα το ανοιγμα απο νομο σε νομο με το ε1 με τις ευλογιες της κυβερνησεως..να ναι καλα οι πλατειες..τα χωρια της αιτ/νιας που ΓΕΜΙΣΑΝ απο κοσμο..περα απ αυτο οκ κολλησαν απ την εκκλησια..ποιος φταιει κ να κολλησαν;ο κ Κοσμας;οι ιερεις;ποιος;κανεις απο αυτους.φταινε οι ιδιοι οι οποιοι νοσουσαν απο τον ιο κ το αψηφισαν κ πηγαν στην εκκλησια.ετσι δεν ειναι;κανω λαθος;ειχαν οι ιερεις η ο κ Κοσμας τον ιο κ εγινε η διασπορα κ φταιει η εκκλησια;οχι.φταινε αυτοι που ειχα τον ιο κ πηγαν στην εκκλησια κ πηγαν στο χωριο κ πηγαν στον συγγενη κ πηγαν παντου.κ δεν καθισαν στο σπιτι τους.αρα λοιπον τι φταιει;το οτι δεν υπαρχει ατομικη ευθυνη.αυτο φταιει.τα υπολοιπα ειναι να χαμε να λεγαμε.εχω τον ιο καθομαι σπιτι μου 15 μερες ωστε να προφυλαξω τους γυρω μου.δε βγαινω εξω σα να μη συμβαινει τιποτα κ παιρνω στο λαιμο μου κοσμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ γιατί είμαι με την απορία τη είναι αυτοί οι χριστιανοί επιστήμονες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο που πρέπει να γίνει από όλους μας αποδεκτό είναι α) ότι σε ζητήματα προστασίας της δημόσιας υγείας το λόγο για το τι πρέπει να γίνεται τον έχουν οι επιστήμονες γιατροί και μόνο, β) ότι για το τι μπορεί να γίνει και τι όχι, το αποφασίζει, συνεκτιμώντας όλες τις παραμέτρους, η δημοκρατικά νομιμοποιημένη Κυβέρνηση - μόνο, και γ) ότι όλοι, στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε χρέος να τηρούμε τα μέτρα για την αποτροπή επέκτασης του κορονοϊού. Με ευθύνες, ανάλογες με το βαθμό επιρροής που ο καθένας έχει στην κοινότητα. Και εντέλει ΟΛΟΙ πρέπει να ελέγχονται και να κρίνονται. Και από αυτό, δεν εξαιρούνται οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας. Η οποία ως θεσμός είναι -και σωστά - αυτοδιοίκητη, δεν είναι όμως αυτόνομη και πάνω από τους νόμους της πολιτείας. Αν τα σχετικά δημοσιεύματα είναι ακριβή, ο Μητροπολίτης μας εγκαλείται, όχι από την Πολιτεία αλλά από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, δηλαδή είναι εσωτερικό θέμα της εκκλησίας που θα κριθεί σύμφωνα με τις καταστατικές της διαδικασίες. Όμως επειδή ο Μητροπολίτης μας εκφέρει και δημόσιο λόγο, ο καθένας μας έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει και μπορεί να έχει τη δική του άποψη. Χωρίς να αγνοούμε ότι κανένας άνθρωπος επί της γης δεν είναι αλάνθαστος, όπως δεν είναι και αναμάρτητος. Και ότι το μέγιστο πρόβλημα είναι η πανδημία και οι τραγικές της συνέπειες και πως θα βάλουμε ΟΛΟΙ πλάτη να τις περιορίσουμε. Πείθοντας τους ειλικρινά προβληματισμένους να τηρούν τα μέτρα και αγνοώντας τους ψεκασμένους όλων των αιτιών και αποχρώσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερί τυχαιότητας το σχόλιο:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι θεολόγοι του Χριστιανισμού λένε,
ότι τίποτα δέν είναι τυχαίο.
να βαδίζουμε λοιπόν κανονικά και η ανωτέρα δύναμη ρυθμίζει τα πράγματα γενικά και ατομικά.
Επιτελους αποτυπωθηκε η πραγματικοτητα με την επιστολη και τα παραπανω σχολια.Καποιοι,αποποιωντας τις δικες τους ευθυνες και με μπολικο θρασος καταφερθηκαν κατα του Μητροπολιτη.Θα πρεπε να ντρεπονται.Ας προσπαθησει να ανακαλυψει ο καθενας την Ορθοδοξια και μετα να επιτιθεται εναντιον της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι ο κ Κοσμας δεν προτρεπει τους πιστους να εμβολιασθουν ; Αυτο ειναι το κρισιμο για τους πιστους και μη , εκει κρινεται η ευθυνη του σαν εκκλησιαστικος ηγετης . Η σιωπη για αυτο το κρισιμο ζητημα ειναι εγκληματικη και οδηγει σε αλλους συνειρμους .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΞΙΟΣ.....................
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον έγινε λάθος αποστολή αυτής της επιστολής των Χριστιανών επιστημόνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα που υπάρχει; Σε ποιόν απευθύνεται η μακροσκελής επιστολή;
Αν αφορά τους άλλους μη Χριστιανούς επιστήμονες της Κυβέρνησης ή αν αφορά την Ιεραρχία της Συνόδου, η επιστολή να απευθυνθεί σε αυτούς και να στρέψει την προσοχή των πιστών της Αιτωλοακαρνανίας σε αυτούς που δημιούργησαν το πρόβλημα.
ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΡΟΙ ΕΙΔΙΚΌΙ ΣΤΑ ΕΜΒΌΛΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΝΑ ΛΕΝΕ ΣΤΟ ΚΌΣΜΟ ΝΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΊ.
Αγαπητέ Κύριε Γεώργιε Πουρνάρα, με όλο το θάρρος και τον σεβασμό μου, η εκκλησία δεν έχει κανένα λόγο να εμπλέκεται στα θέματα της ιατρικής και τής επιστήμης, σε αυτή την ριμάδα την πανδημία, χάρις τής πολλή λανθασμένης λειτουργίας τής εκκλησίας της Ελλάδος, έχουν κάπως μπερδευτεί οι ρόλοι. Η δουλειά του ιερέα,του μητροπολίτη, και γενικότερα της εκκλησίας, είναι να φροντίζουν για την σωτηρία τής ψυχής, τον αν θα βάλει μάσκα ο πιστός, αν θα εμβολιαστεί και τα λοιπά ,δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του ιερέα, ούτε η ιερείς είναι αστυνομική να βγάζουν τον κόσμο από τους ναούς. Αν είχε τα κότσια η αστυνομία ας το έπραττε. Μην επιρριπτουμε λοιπόν ευθύνες τόσο στην εκκλησία η οποία έχει βάλει πολλή νερό στο κρασί τής, όσο και στον άξιο ιεράρχη τής ιεράς μας Μητροπόλεως. Μακάρι όσοι χτυπούν την εκκλησία να μην χρειαστεί να χτυπήσουν την πόρτα της, για θα την βρουν διπλό κλειδωμένη από τον ίδιο τον Κύριο. Γι αυτό μακριά από την κριτική στην λειτουργία της ιεράς μας Μητροπόλεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΝΕΊΣ ΜΕΓΑΛΟ ΛΆΘΟΣ. ΠΌΤΕ Ο ΚΎΡΙΟΣ ΔΈΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΌΡΤΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΤΉ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΈΝΑΝ ΜΑΣ
Διαγραφή