ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ
του Χ. Γ. Κλαδευτήρα
Η Διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας που πήρε το όνομα του πρώτου κυβερνήτη της νεότερης Ελλάδας «Καποδίστριας» έχει υποστηρικτές αλλά και πολλούς πολέμιους .
Δεν είναι η ώρα να αναλύσουμε τα επιχειρήματα των μεν και των δε. Φαίνεται όμως ότι οι ίδιες καλές ή κακές ανάγκες που γέννησαν τον Καποδίστρια I, θα γεννήσουν και τον Καποδίστρια II. Ενδεχομένως αυτό να είναι ήδη μία ειλημμένη απόφαση.
του Χ. Γ. Κλαδευτήρα
Η Διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας που πήρε το όνομα του πρώτου κυβερνήτη της νεότερης Ελλάδας «Καποδίστριας» έχει υποστηρικτές αλλά και πολλούς πολέμιους .
Δεν είναι η ώρα να αναλύσουμε τα επιχειρήματα των μεν και των δε. Φαίνεται όμως ότι οι ίδιες καλές ή κακές ανάγκες που γέννησαν τον Καποδίστρια I, θα γεννήσουν και τον Καποδίστρια II. Ενδεχομένως αυτό να είναι ήδη μία ειλημμένη απόφαση.
Σχετικά με την επαρχία μας, ακούγονται διάφορα: Ένας Δήμος, δύο Δήμοι, τρεις Δήμοι κ.τ.λ. Σ΄ αυτό το ερώτημα πρέπει όλοι, αγαπητοί πατριώτες, να αναπτύξουμε τα επιχειρήματά μας.
Η δική μου η άποψη που σήμερα καταθέτω, είναι η επαρχία Βόνιτσας και Ξηρομέρου να γίνει ένας Δήμος. Θα καταγράψω τα επιχειρήματα που στηρίζουν αυτή την άποψη.
Το Ξηρόμερο από αιώνες είναι ένας ενιαίος γεωγραφικά χώρος. Τα γεωπολιτικά του δεδομένα είναι :
Α) Παράλιος ζώνη προς Ιόνιο Πέλαγος και Αμβρακικό.
Β) Λιμάνι - πύλη προς τον έξω κόσμο, το Πλατυγιάλι.
Γ) Αεροδρόμιο – πύλη προς τον έξω κόσμο, το Άκτιο.
Δ) Παραλιακή ζώνη για τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση, με υποστήριξη από τις δύο παραπάνω πύλες.
Ε) Παραλιακή ζώνη για τα ιχθυοπαραγωγικά πάρκα.
Ζ) Δημιουργία ενός κοινού χώρου για την αποκομιδή των σκουπιδιών.
Η) Οι κοινοί οδικοί άξονες:
1) Παραλιακή λεωφόρος Αιτωλικό –Πλατυγιάλι – Αστακός -Βόνιτσα.
2) Οδική σύνδεση Βόνιτσας – Ιόνιας οδού.
3) Δευτερεύοντα δίκτυα με πολύ καλές προδιαγραφές
- Μύτικας – Αρχοντοχώρι – Αετός - Κατούνα – Ιόνια Οδός
- Αστακός – Φυτείες - Ιόνια Οδός
Θ) Οικονομία ενδοχώρας κοινή: Αγροτική οικονομία με κοινές βάσεις τόσο στο γεωργικό όσο και στον κτηνοτροφικό τομέα. Δυνατότητες για ενιαία και μεθοδικά σχεδιασμένη ανάπτυξη.
I) Δυνατότητα ενεργειακής αυτονομίας με αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα. Δυνατότητα ανάπτυξη πληροφοριακών δικτύων. Προοπτική για καλή σύνδεση των υποδομών παιδείας και υγείας. Δυνατότητα δημιουργίας μελλοντικά μικρής νοσοκομειακής μονάδας.
Το Ξηρόμερο από αιώνες είναι ένας ενιαίος γεωγραφικά χώρος. Τα γεωπολιτικά του δεδομένα είναι :
Α) Παράλιος ζώνη προς Ιόνιο Πέλαγος και Αμβρακικό.
Β) Λιμάνι - πύλη προς τον έξω κόσμο, το Πλατυγιάλι.
Γ) Αεροδρόμιο – πύλη προς τον έξω κόσμο, το Άκτιο.
Δ) Παραλιακή ζώνη για τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση, με υποστήριξη από τις δύο παραπάνω πύλες.
Ε) Παραλιακή ζώνη για τα ιχθυοπαραγωγικά πάρκα.
Ζ) Δημιουργία ενός κοινού χώρου για την αποκομιδή των σκουπιδιών.
Η) Οι κοινοί οδικοί άξονες:
1) Παραλιακή λεωφόρος Αιτωλικό –Πλατυγιάλι – Αστακός -Βόνιτσα.
2) Οδική σύνδεση Βόνιτσας – Ιόνιας οδού.
3) Δευτερεύοντα δίκτυα με πολύ καλές προδιαγραφές
- Μύτικας – Αρχοντοχώρι – Αετός - Κατούνα – Ιόνια Οδός
- Αστακός – Φυτείες - Ιόνια Οδός
Θ) Οικονομία ενδοχώρας κοινή: Αγροτική οικονομία με κοινές βάσεις τόσο στο γεωργικό όσο και στον κτηνοτροφικό τομέα. Δυνατότητες για ενιαία και μεθοδικά σχεδιασμένη ανάπτυξη.
I) Δυνατότητα ενεργειακής αυτονομίας με αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα. Δυνατότητα ανάπτυξη πληροφοριακών δικτύων. Προοπτική για καλή σύνδεση των υποδομών παιδείας και υγείας. Δυνατότητα δημιουργίας μελλοντικά μικρής νοσοκομειακής μονάδας.
Δεν νομίζουμε ότι οι υποστηρικτές της διάσπασης του Ξηρομέρου σε δύο δήμους έχουν σοβαρά επιχειρήματα. Το μόνο τους επιχείρημα είναι η πιθανή δυσλειτουργία ενός τέτοιου δήμου, που μοιάζει αστείο, για να μην πούμε, ότι θα είναι ο φερετζές που θα προσπαθήσει να κρύψει τα ιδιοτελή κίνητρα όσων υποστηρίζουν μια τέτοια άποψη. Αντίθετα τα επιχειρήματα που προανέφερα και τα οποία συνοδεύουν μία τέτοια πρόταση είναι πολύ ισχυρά.
Τελειώνοντας θα αναφερθώ στα αρνητικά σημεία που θα προκύψουν από τη διάσπαση του Ξηρομέρου.
1) Διάσπαση και αποδυνάμωση μιας ήδη φτωχής και ταλαιπωρημένης περιοχής.
2) Αδυναμία πολιτικής παρέμβασης από ένα ενιαίο κέντρο για μεγάλα και σημαντικά προβλήματα της περιοχής.
3) Το διασπασμένο Ξηρόμερο θα εξακολουθήσει να είναι ο φτωχός συγγενής του Νομού και της Ελλάδος. Βορά στα χέρια και τα ιδιοτελή σχέδια κάθε λογής λαϊκιστών.
4) Είναι σίγουρο αν η επαρχία μας διασπαστεί, κομμάτια της θα φύγουν σε άλλους δήμους.
Άραγε, πως θα φαντάζει στο Νομό όταν θα υπάρχουν οι τεράστιοι Δήμοι, Αγρινίου, Μεσολογγίου και Ναυπάκτου και η δική μας περιοχή κομματιασμένη σε δύο δήμους, δηλαδή σε δύο διοικητικά κέντρα;
Καταθέτω αυτήν την πρόταση και τα επιχειρήματα για να υπάρξει διάλογος και να καταλήξουμε, σε σωστή απόφαση που θα αφορά την περιοχή μας για πολλά χρόνια .
Χρήστος Γ. Κλαδευτήρας
Χειρουργός- Αγγειοχειρουργός
European Board of Vascular Surgery
Πρώην Πρόεδρος Ο.Π.ΣΥ.Ξ
e-mail: drxgk@hotmail.com
1) Διάσπαση και αποδυνάμωση μιας ήδη φτωχής και ταλαιπωρημένης περιοχής.
2) Αδυναμία πολιτικής παρέμβασης από ένα ενιαίο κέντρο για μεγάλα και σημαντικά προβλήματα της περιοχής.
3) Το διασπασμένο Ξηρόμερο θα εξακολουθήσει να είναι ο φτωχός συγγενής του Νομού και της Ελλάδος. Βορά στα χέρια και τα ιδιοτελή σχέδια κάθε λογής λαϊκιστών.
4) Είναι σίγουρο αν η επαρχία μας διασπαστεί, κομμάτια της θα φύγουν σε άλλους δήμους.
Άραγε, πως θα φαντάζει στο Νομό όταν θα υπάρχουν οι τεράστιοι Δήμοι, Αγρινίου, Μεσολογγίου και Ναυπάκτου και η δική μας περιοχή κομματιασμένη σε δύο δήμους, δηλαδή σε δύο διοικητικά κέντρα;
Καταθέτω αυτήν την πρόταση και τα επιχειρήματα για να υπάρξει διάλογος και να καταλήξουμε, σε σωστή απόφαση που θα αφορά την περιοχή μας για πολλά χρόνια .
Χρήστος Γ. Κλαδευτήρας
Χειρουργός- Αγγειοχειρουργός
European Board of Vascular Surgery
Πρώην Πρόεδρος Ο.Π.ΣΥ.Ξ
e-mail: drxgk@hotmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο