Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022

«Αγροτική εκπαίδευση επιπέδου» σε Μεσολόγγι – Αιτωλοακαρνανία: Με κλειστά πανεπιστημιακά τμήματα και ιδιωτικά ΙΕΚ;


Μετά βαΐων και κλάδων παρόντος του Περιφερειάρχη, του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και του πρώην και νυν Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, υπογράφτηκε την Παρασκευή το «Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Παιδείας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Οργανισμού ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και του Ιδρύματος καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου»......

Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αφού το μνημόνιο συνεργασίας δεν έχει εξ ολοκλήρου δημοσιευθεί, προβλέπεται η «Προσφορά ολοκληρωμένης μεταδευτεροβάθμιας τυπικής εκπαίδευσης επιπέδου 3, 4 και 5». Όμως ο Ν. 4763/2020 για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ), προβλέπει ότι στο ανώτερο πέμπτο επίπεδο εντάσσονται τα ΙΕΚ και τα Μεταλυκειακά Έτη-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ.

Επομένως στην καλύτερη περίπτωση, στη δημόσια περιουσία του πρώην ΤΕΙ Μεσολογγίου και νυν της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, θα προσφέρεται εκπαίδευση/ κατάρτιση από ιδιωτικό ΙΕΚ, την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή. Φυσικά αυτή η μορφή εκπαίδευσης ουδεμία σχέση έχει με την παροχή Τριτοβάθμιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

Ο Περιφερειάρχης έκανε λόγο για μια «Ισχυρή συμμαχία για το μετασχηματισμό και την εκπαίδευση στον Αγροτικό Τομέα, στη Δυτική Ελλάδα», η οποία στοχεύει στο να «μετατραπούν οι αγρότες μας, από “εργάτες και τεχνίτες” σε “επιστήμονες και τεχνοκράτες” της γης και της θάλασσας. Σε άρτια εκπαιδευμένους επαγγελματίες που θα μετασχηματίσουν και θα δώσουν ώθηση στην παραγωγή τους»!

Δεν σχολιάζουμε την οικτρή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αγρότες σήμερα. Τη φανερώνουν οι κινητοποιήσεις τους. Όμως αν όντως υφίσταται αυτή η «Ισχυρή συμμαχία», τότε γιατί αυτή δεν εκφράζεται υπέρ της ενδυνάμωσης της υπάρχουσας πανεπιστημιακής Γεωπονικής Σχολής στο Νομό μας;

κ. Περιφερειάρχη,

Εσείς δεν ήσασταν που μιλούσατε για ένα «μεγάλο και εξακτινωμένο Πανεπιστήμιο που θα αγκαλιάζει το σύνολο της Περιφέρειάς μας» το Φεβρουάριο του 2021, όταν η κυβέρνηση σας έκλεινε τα πανεπιστημιακά τμήματα στην Αιτωλοακαρνανία;

Αυτό το «μεγάλο και εξακτινωμένο Πανεπιστήμιο», εξελίσσεται τώρα με τη συμβολή σας σε εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας του Campus του πρώην ΤΕΙ Μεσολογγίου σε ιδιωτικά συμφέροντα;

Και τελικά αφού το «μεγάλο και εξακτινωμένο Πανεπιστήμιο» ήταν κενού περιεχομένου, γιατί δεν υλοποιείτε αυτή την «Ισχυρή συμμαχία» μ’ ένα δημόσιο ΙΕΚ της περιοχής μας;

Για παράδειγμα με το Δημόσιο ΙΕΚ Αγρινίου, στο οποίο λειτουργεί τμήμα με την επωνυμία «Στέλεχος Επιχειρήσεων Τυποποίησης και Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων», αλλά επιλέγετε ένα ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο οι σπουδαστές του πληρώνουν υψηλά δίδακτρα;

Αλήθεια, όταν θα λειτουργήσει αυτό το ιδιωτικό ΙΕΚ στο Campus του πρώην ΤΕΙ Μεσολογγίου, οι σπουδαστές θα πληρώνουν δίδακτρα στους ιδιοκτήτες του, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν δωρεάν τη δημόσια περιουσία;

κ. Πρύτανη,

Γιατί επιλέγετε τη συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς της εκπαίδευσης και δεν θέτετε σε λειτουργία τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Ινστιτούτα υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία είχαν θεσπιστεί με το νόμο 4610 του 2019 και εξειδικεύονταν στο Ινστιτούτο Ελιάς με έδρα το Μεσολόγγι και στο Ινστιτούτο Γάλακτος και Βιολογικών Κτηνοτροφικών Προϊόντων με έδρα το Αγρίνιο;

Απαιτούμε από τους εκπροσώπους της κυβέρνησης, τον Πρύτανη του πανεπιστημίου Πατρών και τον Περιφερειάρχη, να δημοσιοποιήσουν άμεσα το μνημόνιο συνεργασίας, για να αντιληφθεί η κοινωνία τους όρους της συμφωνίας αυτής της «Ισχυρής συμμαχίας» και κατά πόσο αυτοί εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον ή όχι!

Παναγιώτης Κατσούλης
Μαρία Τριανταφύλλου

1 σχόλιο:

  1. Γιά άλλη μία φορά λοιπόν η Πάτρα διαμέσου του Πανεπιστημίου της(ούτε καν της Αχαϊας δεν είναι δηλαδή). δίνει στην επαρχία "τσατσάρες και καθρεφτάκια". Αυτή η έκφραση μπορεί να είναι σκληρή, όμως ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
    Όλοι γνωρίζουμε ότι στο παρελθόν ο κύριος Μπούρας με τους αντιπρυτάνεις του εκφράστηκαν και πριν να εκλεγούν στην πρυτανεία, αλλά και μετά υπέρ των ακαδημαϊκών κριτηρίων. Ποιά λοιπόν ακαδημαϊκά κριτήρια που εμποδίζουν τη διάσπαση μιάς πανεπιστημιακής σχολής σε περισσότερες από μία πόλεις σε μία περιφερειακή ενότητα(περίπτωση Φυσικοθεραπείας Αιγίου)ή σε δύο όμορες, μπορούν να αντέξουν μία σχολή-φυσαρμόνικα μεταλυκειακού επιπέδου, μπορεί να λειτουργήσει σε δύο περιφερειακές ενότητες που όμως δεν είναι όμορες(Αιτωλοακαρνανία-Ηλεία):
    Επιπλέον, η Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή που δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη γιά περισσότερο από 120 έτη, η οποία έχει αποχτήσει τεράστια πείρα από τα προγράμματά της, πώς θα καταφέρει να θέσει σε πετυχημένη λειτουργία αυτά τα 2 τμήματα όταν στην περιοχή δεν υπάρχει ενδιαφέρον από μέρους και των καθηγητών, αλλά και των σπουδαστών; Γιά τους πρώτους, είδαμε πόσοι προσήλθαν αυτά τα 3 χρόνια που λειτουργούν τα τμήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών στο Αγρίνιο, ενώ αντίθετα βλέπουμε επίσης το πλήθος των υπηρετούντων μελών ΔΕΠ σε τμήματα με παρεμφερές αντικείμενο στις πόλεις της Άρτας, της Φλώρινας και του Ηρακλείου. Αυτό σημαίνει ότι η περιοχή της Δυτικής Ελλάδος έχει χάσει το γεωργικό της χαρακτήρα. Αν προσθέσουμε επίσης και τη μη πλήρωση των θέσεων των αντίστοιχων τμημάτων στο Αγρίνιο και τις πολύ χαμηλές βάσεις τους εδώ και 3 έτη που εντάχτηκαν στο Πανεπιστήμιο Πατρών, όπως επίσης και το ότι αυτοί δεν προέρχονται από τη Δυτική Ελλάδα με βάση τους πίνακες προτίμησης, τότε μάλλον τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Οι νέοι της περιοχής, είτε καθηγητές, είτε φοιτητές, δεν ενδιαφέρονται γιά γεωπονικές σπουδές. Αυτό οφείλεται σε αδιαφορία του ίδιου του Πανεπιστημίου από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής του, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
    Επομένως, πώς αναλαμβάνει η Αμερικανική Σχολή ένα τέτοιο δύσκολο εγχείρημα με δεδομένο μάλιστα ότι η Γεωργική Σχολή της Πάτρας έκλεισε ήδη από το μακρινό 1981 όταν οι αγρότες της τότε γενιάς προτίμησαν να ενταχτούν στις αστικές δομές και να βρούν μία πιό εύκολη εργασία; Οδηγείται δηλαδή κι αυτή η Σχολή στο κλείσιμο; Όχι βέβαια, αφού μάλλον το Δ.Σ. της Σχολής μάλλον θα βάλει δίδακτρα στους εισακτέους γιά να αποσβέσει τις ζημιές.
    Και το Πανεπιστήμιο των Πατρών τί θα κάνει σε όλη αυτή τη συνεργασία; Απλά θα εποπτεύει; Δε θα δώσει τίποτα; Μόνο τα κτίρια; Άρα μάλλον αυτή η συνεργασία-νομικό ευφυολόγημα των κυβερνητικών και του κυρίου Μπούρα έγινε γιά να μη χαθούν τα κτίρια που όμως τα παραχώρησαν οι κάτοχοί τους γιά να γίνουν πανεπιστημιακές σχολές και όχι ιδιωτικό κολλέγιο.
    Όσο γιά τη σχολή Οίνου και Αμπελουργίας που βγάζουν έντεχνα στο λαό ότι ο δήμαρχος του Αιγίου κάνει το δύσκολο γιά να ιδρυθεί, η αλήθεια είναι ακόμα πιό δύσκολη γιά τον κύριο πρύτανη. Γιατί ήδη η υπουργός Παιδείας ίδρυσε τμήμα με την ίδια ονομασία στην Κόρινθο, επιπέδου ΙΕΚ, το οποίο ενέταξε στα Πρότυπα. Άρα πού υπάρχουν ακαδημαϊκά κριτήρια όταν ιδρύουν ίδιες σχολές και ίδιου επιπέδου σε πόλεις που είναι δίπλα δίπλα;
    Πολλή κοροϊδία στο λαό που διαφημίζεται ως μεταξωτές κορδέλες ενώ στην πραγματικότητα είναι φύκια. Και όλως τυχαίως προεκλογικά όλα αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο