Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Διαπλάτυνση διαύλου Λευκάδας

           Ένα από τα σημαντικότερα έργα για την περιοχή της Λευκάδας, αν όχι το σημαντικότερο είναι το έργο της Διαπλάτυνσης του Διαύλου Λευκάδας. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2013 και φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας της Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων.
       Στην δημοπράτηση έδωσαν 5 σχήματα προσφορές και τελικά ανάδοχος αναδείχθηκε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ με ποσοστό έκπτωσης 11%. Θα πρέπει να πούμε πως πρόκειται από τις λίγες δημοπρατήσεις που ολοκληρώθηκαν σε σχετικά σύντομο χρόνο.............



     Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 22.300.000 (ποσό με ΦΠΑ) και ο χρόνος υλοποίησης των εργασιών ορίστηκε σε 28 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Η σχετικές υπογραφές «έπεσαν» στις 6 Σεπτεμβρίου 2013. Με αυτά τα δεδομένα το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 6 Ιανουαρίου 2016.
   Το έργο συγχρηματοδοτείται από Πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΣΠΑ 2007-2013.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο αφορά την εκτέλεση λιμενικών εργασιών για την διαπλάτυνση του θαλάσσιου διαύλου Λευκάδας.
Περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου
-Διαπλάτυνση και εκβάθυνση του διαύλου Λευκάδας σε συνολικό μήκος (άξονα) 
4.962 μ. περίπου και διαμόρφωση πλευρικών τμημάτων του με πρανή λιθορριπής και συρματοκιβώτια σε συνολικό μήκος 1.085 μ.
-Κατασκευή και ανακατασκευή μετώπων αντιστήριξης με πασσαλοσανίδες, ολικού μήκους 980 μ. περίπου
-Κατασκευή μετώπου αντιστήριξης με πασσαλοσανίδες, σε μήκος 140 μ. περίπου, αγκυρωμένου σε πασσάλους οπλισμένου σκυροδέματος.
-Κατασκευή τριών ύφαλων αναβαθμών με λιθορριπές και φυσικούς ογκολίθους, συνολικού μήκους στέψης 375 μ. και σήμανση αυτών με μόνιμους φανούς.
-Σήμανση του διαύλου με τοποθέτηση πλωτών φωτοσημαντήρων.

*Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα η κατασκευή του μόλις ξεκίνησε. Η χρονολογία ολοκλήρωσης του έργου είναι το 2016.

Πηγή: ypodomes.com

1 σχόλιο:

  1. Το πιο σπουδαίο έργο για την περιοχή.
    Κατά την αρχαιότητα, η πλοϊμότητα του στενού καθόριζε και την ευημερία της περιοχής. Έτσι, όσο το κανάλι ήταν κλειστό, αναπτύσσονταν οι πόλεις της νότιας ακτής. Από την εποχή του κορινθιακού αποκισμού κι έπειτα, επιχειρήθηκε διάνοιξη και αναπτύχθηκαν τόσο η πόλη της Λευκάδας, όσο και αυτή της Παλαίρου.
    Όταν το κανάλι έκλεινε από τις προσχώσεις, τα εμπορικά πλοία ακολουθούσαν διαφορετική διαδρομή (γύρω από το νησί) και η μαρασμός ήταν αναπόφευκτος.
    Ευκαιρία για τα σχολεία της περιοχής να πραγματοποιήσουν μια μικρή έρευνα όσον αφορά τη σχέση της διώρυγας με την οικονομική ανάπτυξη της Ακαρνανίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο