Μέσα σε δύο με τρεις μήνες το αργότερο, το κουφάρι του Euroferry Olympia θα απομακρυνθεί από το Πλατυγιάλι και ρυμουλκούμενο θα μεταφερθεί στην Αλιάγα της Τουρκίας, όπου και θα διαλυθεί, ακολουθώντας την τύχη ενός άλλου πλοίου του Norman Atlantic, της ίδιας Εταιρείας Grimaldi, που κάηκε ολοσχερώς το Δεκέμβριο του 2014 από φωτιά, που ξέσπασε ενώ έπλεε ανοικτά της Κέρκυρας.
Οι ελληνικές αρχές, που εμπλέκονται στην
υπόθεση με τον ένα ή τον άλλο τρόπο,
είναι αισιόδοξες ότι μέσα στους επόμενους δύο, με τρεις μήνες θα έχουν
αντιμετωπισθεί όλα τα ζητήματα, κυρίως Νομικής φύσεως, ασφαλιστικών καλύψεων
και αποζημιώσεων και δεν θα εγερθούν νέα, που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την
απομάκρυνση του πλοίου, που παραμένει στο Πλατυγιάλι για τέσσερις και πλέον
μήνες, αποτελώντας έναν εν δυνάμει κίνδυνο μόλυνσης του περιβάλλοντος θαλασσίου
χώρου. .......
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται βέβαιος ότι, στην πορεία, δεν θα ανακύψουν νέες αξιώσεις από τις θιγόμενες πλευρές, περιλαμβανομένου και του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά και δικαστικές εμπλοκές, που αναγκαστικά θα ακολουθήσουν, προς διευθέτηση των απαιτήσεων. Σε μια τέτοια περίπτωση, η χρονική στιγμή απομάκρυνσης είναι επισφαλής και απροσδιόριστη. Στην αντίστοιχη περίπτωση του Norman Atlantic, υπήρξαν τέτοιου είδους εμπλοκές και το κουφάρι του πλοίου παρέμεινε στο Λιμάνι του Μπάρι για, σχεδόν, πεντέμιση χρόνια μέχρι να πλεύσει, ρυμουλκούμενο, για το διαλυτήριο πλοίων της Αλιάγα.
Αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες έχουν ‘’κολλήσει’’ λόγω αδυναμίας των ιατροδικαστών να ταυτοποιήσουν τις 8 σωρούς -τριών Ελλήνων και πέντε αλλοδαπών- που βρίσκονται στο Νεκροτομείο της Πάτρας και είναι αποτεφρωμένες. Θα χρειασθεί να εξευρεθούν, άλλοι τρόποι και άλλα μέσα για να γίνει κατορθωτή η ταυτοποίηση. Τρόποι και μέσα, που δεν θα αμφισβητηθούν, γιατί αν αυτό συμβεί, το ζήτημα κινδυνεύει να οδηγηθεί σε τέλμα και σε δικαστικές εμπλοκές, και, σε κάθε περίπτωση, σε χρονοβόρες διαδικασίες.
Πάντως, η πλοιοκτήτρια Εταιρεία, ιταλικών συμφερόντων με έδρα τη Νάπολη, δείχνει να επιδιώκει την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών, το συντομότερο δυνατόν, για δικούς της λόγους, ένας από τους οποίους είναι η οικονομική επιβάρυνση, που της επιφέρει η παραμονή του πλοίου στο Πλατυγιάλι καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες καταβάλλει καθημερινά περί τα 1.000 ευρώ για τον ελλιμενισμό και τις όποιες εξυπηρετήσεις παρέχονται. Μάλιστα, για τη φύλαξη και την εποπτεία του πλοίου έχει φέρει και δικό της προσωπικό από την Ιταλία, που σε εικοσιτετράωρη βάση εποπτεύει το πλοίο, εμποδίζοντας τον οποιοδήποτε να έχει πρόσβαση σε αυτό.
Βέβαια, για να δοθεί η άδεια να ρυμουλκηθεί και να μεταφερθεί θα πρέπει να υπάρξει σχετική γνωμοδότηση από Νηογνώμονα, ότι αυτό είναι εφικτό, με την έννοια ότι δεν συντρέχει κίνδυνος βύθισής του, ενόσω θα πλέει ρυμουλκούμενο. Πέραν τούτου απαίτηση των Αρχών είναι το πλοίο να έχει καθαρισθεί πλήρως και να έχουν απομακρυνθεί οποιαδήποτε υπολείμματα και τμήματα επικίνδυνα να αποσπασθούν, ενόσω το πλοίο θα διασχίζει τη θάλασσα για να φθάσει στον τελικό του προορισμό. Ο καθαρισμός αυτός πρέπει να είναι εξονυχιστικός γιατί είναι δεδομένος ο κίνδυνος, υπολείμματα και αλλά υλικά να πέφτουν στη θάλασσα, κατά τη διάρκεια του πλου. Γίνεται μόνο από εξειδικευμένα συνεργεία και είναι χρονοβόρος και κοστοβόρος.
Σήμερα, πάντως, στο Πλατυγιάλι παραμένει ελλιμενισμένο και πλοίο γεωτρύπανο, που περιμένει και αυτό τη σειρά του για τα διαλυτήρια της Τουρκίας.
Ελπίδες για αξιοποίηση
Αναμφισβήτητα, θετικό το γεγονός ότι, τον τελευταίο καιρό, το Πλατυγιάλι το ανακαλύπτουν και το χρησιμοποιούν Εταιρείες, που εισάγουν, κυρίως, ζωοτροφές αλλά και τροφές που προορίζονται για ιχθυοτροφεία. Καλαμπόκι, σόγια και σογιάλευρα, φθάνουν από χώρες της Λατινικής Αμερικής για να καλύψουν τις ανάγκες ελληνικών εταιρειών, όπως πχ ορνιθοτροφείων αλλά και εισαγωγέων.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, υπάρχει ενδιαφέρον από ιχθυοκαλλιεργητές της Δυτικής Ελλάδας και όχι μόνον, να χρησιμοποιούν το Πλατυγιάλι για εξαγωγές ιχθυηρών προς Ιταλία, ή άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αν θα αποδώσουν ή, όχι οι διαβουλεύσεις, που γίνονται και με την κυβερνητική εμπλοκή, ή καλύτερα διαμεσολάβηση, αυτό θα φανεί στο άμεσο μέλλον.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, από αξιόπιστες πηγές, η πρόσφατη αναφορά του αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης κ. Παπαθανάση, για το Πλατυγιάλι και αξιοποίησή του για τουριστική και ‘’….κάπως επαγγελματική’’ χρήση, αυτή την προσπάθεια αφορούσε.
Μη λησμονούμε ότι η κυβέρνηση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχουν ταχθεί, σταθερά, υπέρ της ανάπτυξης του δυναμικού αυτού κλάδου της ελληνικής οικονομίας.
Βλέπω κε Μπαρμπαρούση ότι έχετε και οικολογικές ευαισθησίες, με την διαφορά ότι τις αναδεικνύετε επιλεκτικά. Για παράδειγμα όταν πριν από λίγα χρόνια "ο εκλεκτός της καρδιάς σας" Δήμαρχος κος Γαλούνης γέμισε την "Τσαπουρνιά" Μαχαιράς με επικίνδυνα σε τοξικότητα ελαστικά, δεν δείξατε καμία ευαισθησία προς τούτο, απλά σιωπάσατε, αφήνοντας κάποια "κορόιδα" να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και ευτυχώς τα ελαστικά απομακρύνθηκαν. Πάντως σας "ευχαριστούμε" για το ενδιαφέρον σας, αλλά για το θέμα ήδη έχουν μεριμνήσει άλλοι πριν από σας, για σας. Στη συνέχεια περιμένουμε το επόμενο άρθρο σας που βέβαια στόχο δεν έχει την καλοπροαίρετη ενημέρωση των πολιτών του δήμου αλλά το έργο που κάνει για τον τόπο ο Τριανταφυλλάκης και τους συνεργάτες του .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή