Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Αιτωλοακαρνανία: «Χειρόφρενο» για τους αυτοκινητιστές – Η αύξηση των καυσίμων δε αφήνει τον κλάδο “να σηκώσει κεφάλι”

 


«Χειρόφρενο» για τους αυτοκινητιστές στην Αιτωλοακαρνανία, καθώς η αύξηση των καυσίμων δεν αφήνει τον κλάδο των αυτοκινητιστών «να σηκώσει κεφάλι» από τις επιπτώσεις της πανδημίας, αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”.......

Διαβάστε περισσότερα »

Στο σχετικό δημοσίευμα  γίνεται γνωστό ότι υπάρχουν σκέψεις για μείωση των δρομολογίων στο Αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου.

Τι αναφέρει η εφημερίδα:

Σε αδιέξοδο έχει φέρει πολλούς επαγγελματίες αυτοκινητιστές η μεγάλη αύξηση στα καύσιμα. Ήδη λόγω της οικονομικής και της υγειονομικής κρίσης «μετράνε πληγές», λόγω των οποίων σε κάποιους κλάδους πολλοί επαγγελματίες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το επάγγελμά τους ή να φύγουν για άλλη πόλη!

Επαγγελματίες του Αγρινίου παρουσιάζουν την ζοφερή πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί μετά την αύξηση της τιμής του καυσίμου και την συνδέουν με την υγειονομική και οικονομική κρίση, καθώς τα «χαρακτηριστικά» δεν διαφέρουν και πολύ.

Μάλιστα, οι δυσκολίες που έφερε η αύξηση της τιμής των καυσίμων και οι προεκτάσεις που προέκυψαν από το ζήτημα αυτό φαίνονται εκτός από τα ταξί και στο Αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου, καθώς οι πρώτες σκέψεις που «έπεσαν στο τραπέζι», αν συνεχιστεί έτσι η κατάσταση, είναι η μείωση των δρομολογίων…

Ο Θεόδωρος Τσαντόπουλος

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου Θεόδωρος Τσαντόπουλος επεσήμανε: «Μεγάλη η καταστροφή! Είχαμε μέχρι τώρα να αντιμετωπίσουμε την πτώση του επιβατικού κοινού κατά 50%, τώρα προέκυψε και η αύξηση των καυσίμων και έχουμε έρθει σε σοβαρό αδιέξοδο. Αν δεν βρεθεί άμεσα μια λύση, θα τεθεί ζήτημα επιβίωσης.

Θα πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα και μέτρα θα λάβουμε και εμείς ως Αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου. Η πρώτη σκέψη δυστυχώς είναι για μειώσεις δρομολογίων, δεν το θέλουμε αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε και αλλιώς αν τα πράγματα εξακολουθήσουν να είναι έτσι. Αυτή την στιγμή δεν μπορούμε να καλύψουμε ούτε το λειτουργικό μας κόστος.

Πέρυσι τέτοια εποχή ένα λεωφορείο μπορεί να χρειάζονταν από 1.000 έως 1.500 ευρώ για τα καύσιμά του για ένα μήνα και φέτος, αυτή την στιγμή, χρειάζεται 2.200 ευρώ. Ταυτόχρονα, εκτός από τη μείωση του επιβατικού κοινού και την αύξηση των καυσίμων έχουμε να αντιμετωπίσουμε και την αύξηση σε άλλα απαραίτητα για την δουλειά μας «εργαλεία».

Στον όρο αυτό, στα «εργαλεία», συμπεριλαμβάνω από τα λάστιχα του λεωφορείου και τα ανταλλακτικά μέχρι και τα λάδια. Αν δεν αλλάξει κάτι δεν θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε να παράγουμε το επιβατικό έργο όπως το κάνουμε μέχρι και σήμερα. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να αλλάξουμε και ωράρια εργασίας σε κάποιους εργαζομένους. Είναι όλα ανοιχτά και περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα, αν δηλαδή αλλάξει κάτι».

Ο Λεωνίδας Μάττας

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάττας τόνισε: «Η αύξηση της τιμής του καύσιμου είναι της τάξεως του 30% με 40% παραπάνω απ΄ ό,τι καθημερινά κόστιζε μέχρι πρότινος σε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο. Συμπεριλαμβανομένου πως η κίνηση του αυτοκινήτου δεν είναι η ίδια καθημερινά, αλλά ούτε και το κάθε αυτοκίνητο «καίει» το ίδιο, στον μήνα ένα ταξί μπορεί να χρειάζεται πλέον 150 ευρώ επιπλέον, στον χρόνο είναι επιπλέον 1.500 με 2.000 ευρώ, συγκρίνοντας φυσικά τη σημερινή τιμή με την τιμή που υπήρχε πέρυσι την αντίστοιχη εποχή και την απόκλιση που έχουν τα πρατήρια μεταξύ τους.

Για τους επαγγελματίες παίζει σημαντικό ρόλο το ποιοτικό καύσιμο, καθώς δεν είναι μόνο η καλή απόδοση, αλλά ένα κακό καύσιμο μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στον κινητήρα και τα σημερινά αυτοκίνητα μπορεί να παρουσιάσουν πρόβλημα στο φίλτρο μικροσωματιδίων, όπου η συντήρησή του ή η αντικατάστασή του μπορεί να κοστίζει μέχρι και 2.000 ευρώ σε κάποια αυτοκίνητα. Συνεπώς, παίζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα του καυσίμου. Άρα αν σε μια πάρα πολύ καλή ημέρα ένα ταξί έχει ως εισόδημα 50 ευρώ, τα 10 με 15 ευρώ περίπου θα πάνε μόνο στο καύσιμο.

Παίζει ρόλο όμως το αυτοκίνητο, η συντήρησή του και τα κυβικά του. Από όταν ξεκίνησε η κρίση στη χώρα, πολλοί συνάδελφοι που δούλευαν ταξί έχουν εγκαταλείψει το επάγγελμα και έφυγαν στο εξωτερικό ή πήγαν σε άλλη πόλη γιατί δεν μπορούσαν να αποκριθούν στα έξοδα. Το Αγρίνιο δυστυχώς δεν ευνοεί τα ταξί και δεν τους δίνει προοπτική. Σε περιοχές που έχουν τουριστικό ενδιαφέρον οι συνάδελφοί θα έχουν δουλειά το καλοκαίρι βάσει των στοιχείων.

Στο Αγρίνιο οι νέοι που θέλουν να εργαστούν στον πρωτογενή τομέα εγκαταλείπουν την περιοχή, τα πανεπιστήμια φεύγουν το ένα πίσω από το άλλο και έτσι δημιουργείται εσωτερική μετανάστευση και αυτό το βλέπουμε ακόμη και τα καλοκαίρια με πολλούς συμπολίτες μας που φεύγουν για να δουλέψουν σεζόν σε νησιά η σε άλλες τουριστικές περιοχές. Το Αγρίνιο δεν έχει κάτι, συνεπώς, ο χώρος μας, τα ταξί, δεν θα μειωθούν, αλλά θα έχουν μικρότερο κύκλο εργασιών και η τιμή των καυσίμων θα είναι ζήτημα που θα μας απασχολεί πάντα με τα δεδομένα αυτά».

Εφημερίδα “Συνείδηση” – Κωνσταντίνος Χονδρός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο