Οι οδικές συνδέσεις Ιωάννινα- Κακαβιά και Ιόνια Οδός- Πρέβεζα για να τύχουν χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά προγράμματα, πρέπει να σχεδιαστούν ως κλειστοί αυτοκινητόδρομοι τύπου Expressway
Με βάση τα όσα ανέφερε σε συνέντευξη τύπου ο επικεφαλής της Περιφέρειας Ηπείρου οι οδικές συνδέσεις Ιωάννινα- Κακαβιά και Ιόνια Οδός- Πρέβεζα για να τύχουν χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά προγράμματα, πρέπει να σχεδιαστούν ως κλειστοί αυτοκινητόδρομοι τύπου Expressway, .....
Με βάση τα όσα ανέφερε σε συνέντευξη τύπου ο επικεφαλής της Περιφέρειας Ηπείρου οι οδικές συνδέσεις Ιωάννινα- Κακαβιά και Ιόνια Οδός- Πρέβεζα για να τύχουν χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά προγράμματα, πρέπει να σχεδιαστούν ως κλειστοί αυτοκινητόδρομοι τύπου Expressway, .....
με ελεγχόμενες εισόδους–εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα. Η τελική πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι ο οδικός άξονας Ιωάννινα–Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το Υπουργείο Υποδομών και ο οδικός άξονας Ιόνια Οδός–Πρέβεζα (μέχρι Ζέφυρο) να επιδιωχθεί να ενταχθεί από την Περιφέρεια στο Ε.Π. της Ηπείρου.
Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τεσσάρων, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη που ωρίμασε η Περιφέρεια με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με το συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τεσσάρων, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη που ωρίμασε η Περιφέρεια με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με το συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.
Για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός–Πρέβεζα ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια προκειμένου να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει σε αυτοκινητόδρομο προδιαγραφών Expressway, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027», όπως το ίδιο ζητήθηκε και για το τμήμα Διασταύρωση Πάργας – Μεσοπόταμος.
Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της Περιφέρειας- όπως είπε ο Περιφερειάρχης- να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας (Cut-and-cover).
πηγή: 4troxoi.gr
Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της Περιφέρειας- όπως είπε ο Περιφερειάρχης- να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας (Cut-and-cover).
πηγή: 4troxoi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο