Σήμερα
το πρωί συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Σπήλιου Λιβανού,
βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου ΝΔ, προς το
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για το ζήτημα της επανίδρυσης του
Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών
(ΤΔΠΠΝΤ) στο Αγρίνιο.
- Για το ενδεχόμενο μεταφοράς του Τμήματος από το Αγρίνιο στην Πάτρα: "Είναι εξαιρετικά λανθασμένη πολιτική στρατηγική να αποκόπτεται από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση ο μεγαλύτερος νομός της Ελλάδας. Η κίνηση της μετακίνησης του Τμήματος από το Αγρίνιο στην Πάτρα είναι μια λάθος πολιτική. Η πρόταση να μεταφερθεί το Τμήμα στην Πάτρα, δημιουργεί ένα δεύτερο πρόβλημα που, αφενός, αφορά στις επενδύσεις που έχουν γίνει σε κτιριακές εγκαταστάσεις στο Αγρίνιο και, αφετέρου, αναταράσσει τις ισορροπίες για τους φοιτητές και για τους καθηγητές."
- Για τη διασφάλιση του ΤΔΠΠΝΤ: "Πρώτιστο μέλημά μας είναι να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των φοιτητών και αποφοίτων του Τμήματος. Να εξασφαλιστεί η συνέχεια του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών και να υπάρχει ουσιαστικό αντίκρισμα για τους φοιτητές και τους απόφοιτους του Πτυχίου του εν λόγω Τμήματος στην αγορά εργασίας. Ο στόχος όλων μας είναι να σταματήσει η αβεβαιότητα και ταλαιπωρία των αποφοίτων, των φοιτητών και καθηγητών. Οτιδήποτε άλλο είναι άδικο, αντιπαιδαγωγικό και απάνθρωπο."
- Για το ενδεχόμενο συνολικής αναδιάρθρωσης των σχολών του νομού Αιτωλοακαρνανίας: "Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η δημιουργία μίας ισχυρής γεωπονικής και κτηνοτροφικής σχολής στον «σιτοβολώνα» της πατρίδας μας, στον μεγαλύτερο νομό της Ελλάδα, στην Αιτωλοακαρνανία, που είναι νούμερο ένα σε φυτική και ζωική παραγωγή, είναι στη σωστή κατεύθυνση. Έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε μια πρότυπη σχολή εκεί όπου το επιτάσσουν οι καιροί, εάν θέλουμε να μπούμε σε μια αλλαγή του παραγωγικού μας μοντέλου, εάν θέλουμε να αναπτύξουμε την περιφέρεια. Και να συνδέσουμε την καινοτομία και την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την ανάπτυξη."
- Για την κατάργηση του ΤΔΠΠΝΤ: "Τη χαριστική βολή (στα Πανεπιστημιακά Τμήματα του νομού) έδωσε η καταστροφική πολιτική των Γαβρόγλου – Τσίπρα με τα γνωστά, ισοπεδωτικά αποτελέσματα στην Παιδεία. Μεταξύ των εγκλημάτων της πολιτικής αυτής του ΣΥΡΙΖΑ ήταν και η κατάργηση του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών στο Αγρίνιο. Ένα Τμήμα που διέθετε θετική αξιολόγηση και πιστοποίηση από την ΑΔΙΠ και μάλιστα πρόσφατες. Φτάνοντας στο σήμερα, μετά από αδικαιολόγητες καθυστερήσεις της προηγούμενης Πρυτανικής Αρχής του Πανεπιστημίου Πατρών, ο φάκελος του Τμήματος έφτασε τελικά στην ΕΘΑΑΕ τον Ιούλιο 2020. Έκτοτε, ωστόσο, δεν έχει υπάρξει ουσιαστική εξέλιξη ή ενημέρωση για την πορεία εξέτασης του φακέλου. Αντιθέτως παρατηρείται μία τάση για μετακίνηση των μελών ΔΕΠ από το νέο Τμήμα Ιστορίας/Αρχαιολογίας στο οποίο μεταφέρθηκαν οι καθηγητές του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών μετά την κατάργησή του. Όλα αυτά δημιουργούν έντονη ανησυχία στους φοιτητές, τους καθηγητές του Τμήματος και την τοπική κοινωνία."
Απαντώντας, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Διγαλάκης, ανέφερε ότι το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει υποβάλει αιτήματα προς την ΕΘΑΑΕ τόσο για μετονομασία του νεοιδρυθέντος Τμήματος Ιστορίας κ Αρχαιολογίας σε Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Ψηφιακού Πολιτισμού, συνοδευόμενο με αίτημα μεταφοράς του Τμήματος αυτού από το Αγρίνιο στην Πάτρα, όσο και για επανίδρυση του ΤΔΠΠΝΤ. Αφού σημείωσε ότι στην περίπτωση λειτουργίας και των δύο αυτών Τμημάτων «θα έχουμε το παράδοξο σε ένα Πανεπιστήμιο να έχουμε δύο Τμήματα με πολύ μεγάλη αλληλοεπικάλυψη, ειδικά εάν προστεθεί στο Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας η ψηφιακή διάσταση, και μάλιστα, εάν γινόταν αποδεκτή η πρόταση μεταφοράς, σε διαφορετικές πόλεις.», διευκρίνισε ότι «Καθώς οι προτάσεις αυτές ήρθαν λίγο πριν την ανάληψη της διοίκησης από τη νέα Πρυτανική ηγεσία, θεωρούμε σκόπιμο να τοποθετηθεί το Παν. Πατρών για αυτές, να καταθέσει την πρότασή του και να τις αξιολογήσει η ΕΘΑΑΕ, όπως προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο. Και στη συνέχεια να προχωρήσουμε σε όποιες αλλαγές κρίνουμε σκόπιμες.». Περιέγραψε, δε, και το χρονοδιάγραμμα ως εξής: «Η πρόταση του Πανεπιστήμιου θα υποβληθεί εντός του τρέχοντος έτους, πριν τα Χριστούγεννα, εντός του 2020, η αξιολόγηση του Συμβουλίου και η εισήγηση της ΕΘΑΕΕ θα υποβληθεί στο Υπουργείο έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2021 και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτών των προτάσεων. Οπότε εάν θα υπάρξει συμπερίληψη στο μηχανογραφικό, θα απαντηθεί σύντομα.»
Η καλύτερη λύση τεχνικά και οικονομικά είναι να μεταφερθεί ο τομέας Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών στο τμήμα Μουσειολογίας στον Πύργο, αφού α)επιστημονικά είναι πιό κοντά στη Μουσειολογία και αποδεικνύεται από το πρόγραμμα σπουδών της και από το διαφορετικό χαρακτήρα του επαγγέλματος του Ιστορικού-Αρχαιολόγου και β)να μην κλείσει το τμήμα Μουσειολογίας που θα ξεμείνει από καθηγητές πριν το 2021.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈπειτα, πάντα γιά λόγους τεχνικούς και οικονομικούς να μεταφερθεί το τμήμα Γεωπονίας στο Μεσολόγγι και να συγχωνευθεί με το εκεί τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής με του οποίου το πρόγραμμα επικαλύπτεται κατά 80% περίπου. Δεν έχει σε όλα άδικο ο πρύτανης. Κι εδώ μπορούν να εξοικονομηθούν πόροι με την κατάργηση της σχολής της Αμαλιάδας
Ακόλουθα, να μεταφερθεί το νέο τμήμα Μουσειολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών στην Αμαλιάδα, στα κτίρια του καταργούμενου τμήματος Γεωπονίας γιά να είναι και πιό κοντά στην έδρα της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών που είναι στην Πάτρα.
Τέλος, ίδρυση και λειτουργία τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στον Πύργο σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο Γαβρόγλου που κατάργησε η Κεραμέως, στα κτίρια του μεταφερόμενου τμήματος Μουσειολογίας.
Αλλά όλες αυτές οι μετατροπές και μετακινήσεις, προϋποθέτουν την απόλυτη συνεργασία των αυτοδιοικητικών φορέων με τον κύριο πρύτανη και τις αμοιβαίες αλληλοϋποχωρήσεις τους κάτω από την οργανωτική και συντονιστική εποπτεία του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, έτσι ώστε να διεκδικούν ενιαία τα αιτήματά τους προς την κυβέρνηση. Αλλιώς, τα προβλήματα θα διαιωνίζονται.