Aνταποκριτή, της εφημερίδας "ΠΑΛΜΟΣ της Αιτ/νιας"
Φιλοξενούμε σήμερα τις απόψεις του Προέδρου του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου της Ιεράς Πόλεως του Μεσολογγίου κ Βασίλη Σπυρόπουλου. Τον ευχαριστούμε που ανταποκρίθηκε στη πρόσκληση μας για τη παραχώρηση της συνέντευξης που ακολουθεί.
Διαβάστε παρακαλώ τη συνέντευξη.
Ερώτηση 1
Πρόεδρε του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου της Ιεράς Πόλης του Μεσολογγίου κ Σπυρόπουλε μιλήστε μας για το σύλλογος σας.
Απάντηση
Ο σύλλογος ιδρύθηκε το 1912. Έχει μακρά ιστορία σε συνδικαλιστικά και διεκδίκησης θέματα της ευρύτερης περιοχής του Μεσολογγίου. Αυτή τη στιγμή έχει 330 μέλη. Έχουμε διαχειριστεί δύο Ευρωπαϊκά προγράμματα ΕΣΠΑ καθώς και δεκάδες προγράμματα επιμορφωτικά για τους συναδέρφους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις.
Ερώτηση 2
Από επιλογή ζω και εργάζομαι στο Μεσολόγγι από το 1999. Τότε υπήρχε μία αξιόλογη αγορά στη πόλη. Σήμερα η κατάσταση στην αγορά είναι άκρως προβληματική. Τι φταίει;
Απάντηση
Το μεγάλο πρόβλημα της πόλης είναι ότι άλλαξε η διάθρωση της τοπικής οικονομίας. Το Μεσολλόγι στηρίζονταν στις δημόσιες υπηρεσίες- στρατό από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 καθώς και από το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα πρώην ΤΕΙ Μεσολογγίου. Γύρω στο 2013-14 είχαμε φυγή πολλών δημόσιων υπηρεσιών και μείωση του προσωπικού των εναπομεινάντων καθώς και δραματική μείωση της τάξης του 80 τοις εκατό των φοιτητών της πόλης.
Μη έχοντας αναπτύξει άλλη μορφή ανάπτυξης βρεθήκαμε σε μία καθίζηση της αγοράς. Το Μεσολόγγι θεωρώ ότι έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης , διότι έχει πολλές ανεκμετάλλευτες πηγές πλούτου. Ενδεικτικά αναφέρω τουρισμός με τα πολλά επίπεδα , που είναι η γαστρονομία με τα εμβληματικά τοπικά προϊόντα όπως αυγοτάραχο, αλιεύματα και κυρίως η τσιπούρα Μεσολογγίου, η αφρίνα Μεσολογγίου και γεωργικά προϊόντα όπως η ελιά, το ελαιόλαδο και τα εσπεριδοειδή. Να σημειώσουμε ότι το 35 τοις εκατό της ελιάς καλαμών παράγεται στο Μεσολόγγι. Ορνιθοπαρατήρηση, θρησκευτικός τουρισμός, αλιευτικός τουρισμός, ιστορικός- αρχαιολογικός τουρισμός με αιχμή του δόρατος την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου.
Ερώτηση 3
Τι μέτρα προτείνετε για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς;
Απάντηση
1)Ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής με μεταποιητικές μονάδες, οι οποίες θα δώσουν προστιθέμενη αξία στα προϊόντα γης και θάλασσας , τα οποία επιβάλλουν ένα επιχειρηματικό πάρκο στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου. Σημειώνουμε ότι τέτοιο πάρκο δεν υπάρχει στη ΠΕ Αιτ/νιας με αποτέλεσμα οι εν δυνάμει επενδυτές να μπαίνουν στη γνωστή γάγγραινα της γραφειοκρατίας για την αδειοδότηση των μονάδων.
2) Να λειτουργήσει επιτέλους η μαρίνα Μεσολογγίου και να δοθεί ένας τουριστικός μακροπρόθεσμος προγραμματισμός με διαφήμιση όλων των παραπάνω. Έτσι θα δοθεί νέα προοπτική και ώθηση στην επιχειρηματικότητα και στην ανάπτυξη της πόλης ενισχύοντας αποφασιστικά το εισόδημα και βεβαίως πολεμώντας την ανεργία , η οποία μαστίζει κυρίως τη νεολαία.
3) Ολοκληρωμένο σχέδιο εκμετάλλευσης και ανάδειξης της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου- Αιτωλικού.
4) Το αεροδρόμιο του Μεσολογγίου να ενταχθεί σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ώστε να έχουμε άλλη μία εξωστρεφή δράση που θα βοηθήσει το ΑΕΠ της πόλης ενισχύοντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.
Ερώτηση 4
Θεωρώ ότι η υπόθεση της μαρίνας έχει σχέση με τη κίνηση της αγοράς. Τι ακριβώς συμβαίνει; Ποια είναι η θέση σας;
Απάντηση
Θεωρώ ότι είναι ένα έργο , το οποίο θα δώσει πνοή στο λιμάνι της πόλης και κατ΄ επέκταση στην ίδια τη πόλη. Η θέση μας είναι να ολοκληρωθεί η επένδυση από τους ιδιώτες , οι οποίοι κατέχουν το πλειοψηφικό μετοχικό ποσοστό στην εταιρεία Μαρίνα ΑΕ, εντός των χρονικών οριζόντων που έχει ορίσει το Υπουργείο Τουρισμού. Σε διαφορετική περίπτωση το Υπουργείο να προχωρήσει σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για να λειτουργήσει η επένδυση, η οποία έχει ξεκινήσει από το 2009 και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.
ΤΟ 2021 γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821. Τι προτείνετε;
Απάντηση
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει δύο εμβληματικές πόλεις τα Καλάβρυτα από όπου ξεκίνησε η επανάσταση του 1821 και την Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου με την έξοδο που ουσιαστικά εδραίωσε το Ελληνικό κράτος. Εμείς σαν ένα τμήμα της Ιεράς Πόλης του Μεσολογγίου κάναμε τρείς προτάσεις , οι οποίες εγκρίθηκαν από τη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που είναι:
1) Σημαιοστολισμός στο δρόμο της πομπής από Άγιο Σπυρίδωνα έως το κήπο των Ηρώων με σημαίες της επανάστασης και του επαναστατημένου Μεσολογγίου.
2) Συγγραφή βιβλίου με τη πορεία της οικονομίας πριν την επανάσταση κατά τη διάρκεια της πολιορκίας του Μεσολογγίου.
3) Ένα χάρτη που να απεικονίζει όλα τα ιστορικά σημεία της πόλης.
Ερώτηση 6
Ποιο είναι το επίπεδο συνεργασίας σας με το Δήμο της Ιεράς Πόλης του Μεσολογγίου;
Απάντηση
Ως Διοίκηση του συλλόγου είμαστε υποχρεωμένοι να συνεργαζόμαστε με όλες τις Δημοτικές Αρχές . Αποτυχία μιας Δημοτικής Αρχής σημαίνει υπανάπτυξη που ισούται με κλείσιμο καταστημάτων και ανεργία. Ο ρόλος μας είναι καθαρά συμβουλευτικός και παρεμβατικός στο μέτρο που οι αποφάσεις της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής επηρεάζουν τη τοπική αγορά.
Θεωρούμε λοιπόν ότι πρέπει να υπάρξει ένας μακροπρόθεσμος αναπτυξιακός σχεδιασμός , διότι μέχρι τώρα αυτό που βλέπουμε και βιώνουμε είναι παρεμβάσεις βραχυπρόθεσμες χωρίς καμία αναπτυξιακή προοπτική.
Ερώτηση 7
Ποια είναι η θέση σας για τη δημιουργία Δημοτικής Λαϊκής Αγοράς;
Απάντηση
Πάγια θέση του συλλόγου μας είναι η στεγασμένη Λαϊκή Αγορά στην οποία θα τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής και ελέγχου των εμπορευμάτων για τη καλύτερη προστασία του καταναλωτή καθώς των επαγγελματιών που επιχειρούν στο πλαίσιο της Λαϊκής Αγοράς . Θεωρούμε ότι η στεγασμένη λαϊκή αγορά θα μπορεί να ελέγχεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να σταματήσουν να υπάρχουν παράνομοι πλανόδιοι , οι οποίοι δρουν συνήθως στα άκρα των λαϊκών αγορών και δεν καμία σχέση με τους νόμιμους επαγγελματίες της λαϊκής αγοράς.
Ερώτηση 8
Συνηθίζω αντί τελευταίας ερώτησης, ν' αφήνω το συνομιλητή μου να αναπτύξει όποια θέματα θέλει. Πρόεδρε του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου κ Σπυρόπουλε ο λόγος σε εσάς.
Απάντηση
Είμαστε ένας απομονωμένος νομός από τους τελευταίους σε ανάπτυξη στην Ελλάδα για παρά πολλά χρόνια. Πρέπει να γίνουν έργα που θα μας βγάλουν από την απομόνωση , που κατά κύρια λόγο είναι η συγκοινωνία, 2ος κόμβος εισόδου- εξόδου στη περιοχή Χαλαζιά, δρόμοι Αγρινίου- Καρπενησίου, Ναύπακτος-Ιτέα, Αμφιλοχία- Βόνιτσα, Μεσολόγγι- Αστακός , σύνδεση Πλατυγιαλιού με Ιόνια οδό, σύνδεση Μεσολογγίου με Ιόνια νησιά ακτοπλοϊκά, καθώς ίδρυση μαρίνας σε Ναύπακτο, Αμφιλοχία, Μεσολόγγι, Βόνιτσα.
Θα πρέπει να νιώσουμε όλοι οι Αιτωλοακαρνάνες και όλοι αυτά που μας παίρνουν ή που δεν μας δίνουν να τα διεκδικήσουμε με μια φωνή δυνατά για να βάλουμε το νομό σε αναπτυξιακή πορεία.
Εκτροπή Αχελώου, Πανεπιστημιακά ιδρύματα Μεσολογγίου, Αγρινίου.
Αγαπητοί Αναγνώστες
Θα συμφωνήσετε, ότι η επιλογή μας να ζητήσουμε τις θέσεις του κ Σπυρόπουλου δεν ήταν τυχαία. Τα παραπάνω αποτελούν κραυγή αγωνίας και ταυτόχρονα δίνουν σαφώς μία προοπτική ανάπτυξη της πόλης του Μεσολογγίου και γενικότερα της Αιτ/νιας. Ευχόμαστε και ελπίζουμε να γίνουν πράξη.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Η συνέντευξη μας παραχωρήθηκε πριν τα πρόσφατα μέτρα για καθολικό απαγορευτικό κίνησης ή κίνηση με προϋποθέσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο